Düz yol gazcısı tanımı otomobilin kendisinden önce sürücü profilini betimliyor aslında. Bugün altına type r, focus rs, golf r gibi araçları alıp trafiğe çıkan kişiler arasından da düz yol gazcısı tanımı çıkabilir. O sebeple bu zamana kadar her daim bir aracı eleştirirken düz yol gazcısı tanımını kullanmaktan uzak durmuşumdur. Sürücü profilini eleştirirsem bu terimi ben de kullanabilirim. Benim kişisel görüşüm, sadece şahsi kanaatim ve bunun ötesinde de kişisel beklentim, bir otomobilin hothatch olmasını istiyorsam güçlü motor ve etkili şanzımandan öte daha iyi özelliklere sahip olmasını da beklerim. Spor ve eğlenceli sürüşe duyarlı şasi, direksiyon sistemi ve süspansiyon sisteminin yanında bu şartlara uygun dizayn edilmiş bir üretim sisteminin olmasından yanayım. Bugün 180 küsür hp'lik civic rs'in lpg'li rs'den hiç bir farkı yok, 180 küsür hp'lik focus ecoboost'un normal focus'tan hiç bir farkı yok, 150 hp'lik fr'ın tdi leon'dan hiç bir farkı yok.. bu listeyi bu şekilde uzatabiliriz. Markaların motor sporları departmanının elinden geçmeyen, bu tecrübeye uygun üretilmeyen hiç bir araca hothatch diyemem. Kimsenin kullandığı araca bir şey demeye hakkımız yok, benim de yok. Neticede hepi topu kullandığım araba 1.6 dizel. Adama gülerler altındaki ne diye.. Ama beklentim ve zihniyetim o dur ki ne leon fr, ne ibiza cupra ( her ne kadar kendi içlerinde oldukça olumlu yanları olsa da ) çoğu kişi tarafından rakip görülen clio rs, fiesta st, 208 gti by ps kıvamında ve liginde otomobiller değil. Sadece motor gücüne göre değerlendirme yapacak olsam 180'lik ecoboost motora servet harcayıp stage 3 hale getirip bu hothatch'dir deme gafletinde bulunabilirdim. Bu mesajı yazmamdaki sebep de daha önce defalarca yorumlarımda kendimce eleştirdiğim içeriklerin, kişilerin kullanım tarzı, kişilerin karakteri, kişilerin tercihleri değil sadece otomobiller özelinde olduğunun bilinmesidir.