Peugeut 2008 GT - 2024

Selamlar, kanalıma hoş geldiniz.

Şubat ayı başında 4000km'de teslim aldığım 2024 model 2008 GT model araç, gün itibari ile 50000km'ye selam çakmıştır. Hatrı sayılır kullanım süreci boyunca edndiğim deneyimleri sizlerle paylaşmak isterim.

1-Motor/Performans/Yakıt

Aracımız malumunuz 1.2 puretech motor kullanıyor. Aracın 1200kg'lık boş ağırlığını göz önüne aldığımızda fazlasıyla yeterli. Ancak bazı zamanlar araç hiç canı yokmuş hissiyatı verebiliyor.

Bildiğiniz üzere turbo beslemeli araçlar maksimum tork değerini tasarımına göre belirli bir devirde üretir kısa sürede orada kaldıktan sonra düşmeye başlar. Araç zaman zaman fazla vites düşürüyor ve yüksek devir çevirir. Bu durumda atmosferik motor hissiyatı veriyor araç. Kolçaklardan müdahale edip vites yükseltip devri düşürdüğümde (yaklaşık 2200) araç hissedilir şekilde asılmaya başlıyor. Ani hızlanmalarda bu durumu çok kez yaşadım. Düzde rampada arabanın genel çalışma tavrını bildiğinizde kalkışlar, ara hızlanmalar, gayet güzel yürüyor.

Araç kiralık olduğundan kayışla alakalı bir bilgiye sahip değilim. 45k bakımında kontrol ettiklerini söylediler sadece.


2025_10_20_10_45_26_2008.png_Photos.jpg



Aracın en sevdiğim özelliği yakıt sarfiyat aralığı !

Aşağıda 1400km'lik ortalamayı paylaşıyorum. Şuan 2000km'nin üstünde ortalama aynı. Bu mesafe içinde Sakarya Tuzla, Sakarya şehir içi, Sakarya Ankara, Ankara şehir içi gibi karma kullanım vardır.

Şehirler arası hızım 125km/h'dır. Şehir içinde de oldukça sakin kullanırım. Bu koşullarda ortalama 5'li değerlere düşebiliyor. Agresif kullanımda 8 litreyi rahatlıkla aşarsınız. 45Lt olan yakıt deposu ile 700km yol yapabiliyorum. Agresif kullanımda bu mesafe 400'e kadar düşer. 140 ve üzeri hızlarda araç benzin yakmıyor, içiyor !

1760947696224.png



to be continued
 
1.2 motorun yakıt sarfiyatının ucu çok açık. Tamamen ortalama hıza ve ayağınıza bağlı. 4-5 litre ile de gezebilirsiniz +10 litre ile de. Zonguldak'ta mesela 20-23 kmh ortalama hızlarla 9-10 litre arası yakıyor ortalama tüketimde. 30-32 kmh ortalama hızlarda ise 7 litre bandında yakıyor. Yani tüketim tamamen size bağlı. Ayrıca evet gaza hor davranmaya başladığınızda yakmıyor içiyor. Çeyrek depoyla gidebileceğiniz bir güzergahı x3 çeyrek depoyla gitme ihtimaliniz de olabiliyor çok bastığınızda.
 
Selamlar, kanalıma hoş geldiniz.

Şubat ayı başında 4000km'de teslim aldığım 2024 model 2008 GT model araç, gün itibari ile 50000km'ye selam çakmıştır. Hatrı sayılır kullanım süreci boyunca edndiğim deneyimleri sizlerle paylaşmak isterim.

1-Motor/Performans/Yakıt

Aracımız malumunuz 1.2 puretech motor kullanıyor. Aracın 1200kg'lık boş ağırlığını göz önüne aldığımızda fazlasıyla yeterli. Ancak bazı zamanlar araç hiç canı yokmuş hissiyatı verebiliyor.

Bildiğiniz üzere turbo beslemeli araçlar maksimum tork değerini tasarımına göre belirli bir devirde üretir kısa sürede orada kaldıktan sonra düşmeye başlar. Araç zaman zaman fazla vites düşürüyor ve yüksek devir çevirir. Bu durumda atmosferik motor hissiyatı veriyor araç. Kolçaklardan müdahale edip vites yükseltip devri düşürdüğümde (yaklaşık 2200) araç hissedilir şekilde asılmaya başlıyor. Ani hızlanmalarda bu durumu çok kez yaşadım. Düzde rampada arabanın genel çalışma tavrını bildiğinizde kalkışlar, ara hızlanmalar, gayet güzel yürüyor.

Araç kiralık olduğundan kayışla alakalı bir bilgiye sahip değilim. 45k bakımında kontrol ettiklerini söylediler sadece.


Ekli dosyayı görüntüle 52242


Aracın en sevdiğim özelliği yakıt sarfiyat aralığı !

Aşağıda 1400km'lik ortalamayı paylaşıyorum. Şuan 2000km'nin üstünde ortalama aynı. Bu mesafe içinde Sakarya Tuzla, Sakarya şehir içi, Sakarya Ankara, Ankara şehir içi gibi karma kullanım vardır.

Şehirler arası hızım 125km/h'dır. Şehir içinde de oldukça sakin kullanırım. Bu koşullarda ortalama 5'li değerlere düşebiliyor. Agresif kullanımda 8 litreyi rahatlıkla aşarsınız. 45Lt olan yakıt deposu ile 700km yol yapabiliyorum. Agresif kullanımda bu mesafe 400'e kadar düşer. 140 ve üzeri hızlarda araç benzin yakmıyor, içiyor !

Ekli dosyayı görüntüle 52243


to be continued
Tecrübeni paylaştığın için teşekkürler. Senin tarzın olan bir sürüşte kayışın daha bir okadar km daha gideceğine eminim. Araç ağırlığı 1205 yazıyor ama kantarda 1300 civarı gelir Psa grubu ve tüm Fransızlar katalogtan daha ağır geliyor 1300 gibi düşünün.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
Yakıt verileri ile ilgili güncelleme yapalım.

1761163531116.png


Sakarya, Ankara gidiş dönüş. 125km/h

1761163591070.png


3400km'lik karma kullanım.

Ziyadesi ile başarılı buluyorum.



2-) Sürüş dinamiği/Konfor
Bu araç 175cm üzeri boya sahip insanlar için uygun değil !

Fotoğrafı tam göz hizamdan çektim. Görüyorsunuz, anlatmaya gerek yok. Ön camda dikiz aynasının altında kalan mesafe çok dar. Daha sağda da bir görüş açısı kalmıyor zaten. Şehir içinde cidden zorluyor.
1761163676734.png


Sağ ve sol direkler hiç görmediğim kadar kalın. Görüşü ciddi manada daraltıyor. Tüm döşeme koyu. Çok klostrofobik bir ortam var. Cam tavan biraz rahatlatıyor. Ancak yaz aylarında perdeyi kapatmak zorunda olduğunuzdan araç sizi boğuyor.

1761163860536.png


Aracın yola oturuşundan gayet memnunum. Üzerinde 2024 üretimi Goodyear effgrip lastikler var. Şehir içi, şehirler arası viraj ve ani direksiyon kırmalarında hiç sorun yaşamadım. Sınıfına göre ziyadesi ile güven verdi.

Motor sesi içeride neredeyse hiç yok, lastik sesi gayet başarılı, 120 sonrası aynalardan sebep bir miktar rüzgar sesi geliyor. Yalıtımı C sınıf araçlarla yarışır. Gayet beğendiğim başka bir artı.
 
Son düzenleme:
Araç sık sık elektronik hatalar veriyor, umursamayıp devam ettiğinizde kendiliğinden düzeliyor. Nedir bu hata ? sSensörler ile alakalı hergün bir uyarı yakıyor. Bir süre sonra kapanmış oluyor. Bazen sinyal gibi, kemer uyarı gibi sesler tamamen kesiliyor. Hatta multi medya ekranının çalışmadığı oldu.

2008-3008-408 gibi araçlara sahip olan arkadaşlarıma buradan sesleniyorum.

Multimedya herhangi bir gün, herhangi bir sebep olmaksızın çalışmayabilir. Üstüne bir çok sensör arızası verebilir. don't panic !
Kaputu açıp aküye ulaşıyorsunuz. Anahtar vss gerekmiyor. Pozitif kutup için mandal yapmışlar. Mandalı kaldırıp kabloyu ayırıyorsunuz ve 2 dakika bekliyorsunuz. Tekrar bağlayıp kontağı açtığınızda her şey düzeliyor. Aklınızda bulunsun.

1761164334002.png
 
Son düzenleme:
Yakıt verileri ile ilgili güncelleme yapalım.

Ekli dosyayı görüntüle 52297

Sakarya, Ankara gidiş dönüş. 125km/h

Ekli dosyayı görüntüle 52298

3400km'lik karma kullanım.

Ziyadesi ile başarılı buluyorum.



2-) Sürüş dinamiği/Konfor
Bu araç 175cm üzeri boya sahip insanlar için uygun değil !

Fotoğrafı tam göz hizamdan çektim. Görüyorsunuz, anlatmaya gerek yok. Ön camda dikiz aynasının altında kalan mesafe çok dar. Daha sağda da bir görüş açısı kalmıyor zaten. Şehir içinde cidden zorluyor.
Ekli dosyayı görüntüle 52299

Sağ ve sol direkler hiç görmediğim kadar kalın. Görüşü ciddi manada daraltıyor. Tüm döşeme koyu. Çok klostrofobik bir ortam var. Cam tavan biraz rahatlatıyor. Ancak yaz aylarında perdeyi kapatmak zorunda olduğunuzdan araç sizi boğuyor.

Ekli dosyayı görüntüle 52300

Aracın yola oturuşundan gayet memnunum. Üzerinde 2024 üretimi Goodyear effgrip lastikler var. Şehir içi, şehirler arası viraj ve ani direksiyon kırmalarında hiç sorun yaşamadım. Sınıfına göre ziyadesi ile güven verdi.

Motor sesi içeride neredeyse hiç yok, lastik sesi gayet başarılı, 120 sonrası aynalardan sebep bir miktar rüzgar sesi geliyor. Yalıtımı C sınıf araçlarla yarışır. Gayet beğendiğim başka bir artı.
Yakıt verileri harika. Benim 408 le 30km/h hızla genel ortalamam 8.3 litre. Racechip taktıktan sonra biraz düşmeye başladı ancak uzun yol net bir ölçüm yapamadım öncesinde 5.6 litreyi görmüştüm en düşük olarak. Sanıyorum ağırlık farkı ve hız ortalamasının yüksekliği 2008 i gayet mükemmel bir B suv haline getiriyor.
 
Araç sık sık elektronik hatalar veriyor, umursamayıp devam ettiğinizde kendiliğinden düzeliyor. Nedir bu hata ? sSensörler ile alakalı hergün bir uyarı yakıyor. Bir süre sonra kapanmış oluyor. Bazen sinyal gibi, kemer uyarı gibi sesler tamamen kesiliyor. Hatta multi medya ekranının çalışmadığı oldu.

2008-3008-408 gibi araçlara sahip olan arkadaşlarıma buradan sesleniyorum.

Multimedya herhangi bir gün, herhangi bir sebep olmaksızın çalışmayabilir. Üstüne bir çok sensör arızası verebilir. don't panic !
Kaputu açıp aküye ulaşıyorsunuz. Anahtar vss gerekmiyor. Pozitif kutup için mandal yapmışlar. Mandalı kaldırıp kabloyu ayırıyorsunuz ve 2 dakika bekliyorsunuz. Tekrar bağlayıp kontağı açtığınızda her şey düzeliyor. Aklınızda bulunsun.

Ekli dosyayı görüntüle 52301
Bahsettiğin hiçbir sorunu ben yaşamadım. Levha tanıma ışığının ara sıra yanması dışında. Peugeot'da her nekadar elektronik arıza varmış gibi gözüküyor olsada aracın hareketini kısıtlayacak hiçbir durum söz konusu olmuyor ve hatta yağ pompası kayış parçalarıyla dolsa bile araç hizmetine devam ediyor en yakın servise kadar kendi başına ulaşım sağlıyor.
 
Araç sık sık elektronik hatalar veriyor, umursamayıp devam ettiğinizde kendiliğinden düzeliyor. Nedir bu hata ? sSensörler ile alakalı hergün bir uyarı yakıyor. Bir süre sonra kapanmış oluyor. Bazen sinyal gibi, kemer uyarı gibi sesler tamamen kesiliyor. Hatta multi medya ekranının çalışmadığı oldu.

2008-3008-408 gibi araçlara sahip olan arkadaşlarıma buradan sesleniyorum.

Multimedya herhangi bir gün, herhangi bir sebep olmaksızın çalışmayabilir. Üstüne bir çok sensör arızası verebilir. don't panic !
Kaputu açıp aküye ulaşıyorsunuz. Anahtar vss gerekmiyor. Pozitif kutup için mandal yapmışlar. Mandalı kaldırıp kabloyu ayırıyorsunuz ve 2 dakika bekliyorsunuz. Tekrar bağlayıp kontağı açtığınızda her şey düzeliyor. Aklınızda bulunsun.

Ekli dosyayı görüntüle 52301
2016'da ilk i-cockpitli çıkan 3008'de kronik AdBlue sorunu haricinde hiçbir sorun duymadım. Bir ara 5008 düşündüğümüz için gruplarına da katılmıştım ve herkes çok memnundu. Ancak yeni kasa 3008 ve 5008'lerde hatrı sayılır kişiden elektronik problemlere dair yorumlar okuyorum aynı gruptan.

Yıllardır bu konuda ismi mimli olan bir marka bunu düzeltmişken tekrardan nasıl geriye gider anlamıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve mrtkap