KAPALI Polo GTI

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Arkadaşlar, arkadaşla 1 haftalığına arabayı değiştik. 13’ Polo GTI, full stock, 57 binde, tam benim için yapılmış, arabaya bayıldım. Mercedes’i satıp net alıyorum, haberiniz olsun dedim :)

Bu akşamki gazlama ortalamam:


Isınmayan araba yoktur, yeteri kadar ısıtılmayan araba vardır :)


Yemleniyoruz:


Bu arabaya yol tutmuyo diyen çarpılır, 16’ üretimli Falken var, gayet iyi yol tutuyo, bide arabanın şaside işlem var, valla arkadaş satıyo, eğer fiyatta anlaşırsak alabilirim :)
 
Bunlar da benim videolar. stok videoda yol düze baya baya yakın. ikinci videoda -1 falan slope vardır. çok azdı. ki zaten rsa'nin ölçümler de - slope'da



Ben senin videoda 20-21 saniye ölçtüm kadrandan, ya zaten yüne çok iyi, beklediğim gibi de sanki arabanın gidişi öule değil, baksana mesela benim videoya, 200 e ulaşınca saplayıp geçiyorum, benim 100-200 de 21 saniye:
https://www.instagram.com/p/BhoMlwQnsIY/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1f98hjwx9a8hy
 
Ben senin videoda 20-21 saniye ölçtüm kadrandan, ya zaten yüne çok iyi, beklediğim gibi de sanki arabanın gidişi öule değil, baksana mesela benim videoya, 200 e ulaşınca saplayıp geçiyorum, benim 100-200 de 21 saniye:
https://www.instagram.com/p/BhoMlwQnsIY/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1f98hjwx9a8hy
genelde hep - slope oluyor ölçümler benim stok ölçtüğüm kesinlikle - değildi. daha gerçekçi bence. orada 200'den sonra geçmen daha ziyade 0'dan kalkmanız kaynaklı. 50'den 100'de alsanız daha geç yakalardın çünkü önder çeker patiye kalıyor.yazılımlı n13 hacim'den dolayı 160'dan sonra daha hızlı zaten.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve RYAN7R
Ya ben N13 de 2 bin km de 1 litre yağ eksiltmiş adamım, yağ eksiltin napim, eksilince koyarız
hah iyi oldu yağ sözünün geçtiği. cupra'ya 4 sene 3.5 lt falan yağ ekledim. namussuz n13 8000km'de 1lt'ye yakın eksilmiş ki cupra'da olduğundan daha az basıyorum. kimse CTH'ı sorgulamasın asıl yağ severi buldum ben ;)
 
Son düzenleme:
En güzel bu racelogic tarzı cihazlar dstarzda aynı , yakında bende alacağım p-gear veriler için ondan sonra yok şukadar beygir stage kaç,bağlıycam gps i 0100 kmh 0-400 kmh, 100-200 kmh herşey ortada ,en önemliside kaç km yol yapıp bu hızlara çıktığı,katettiği yoluda verilerin içine koyunca..
 
Son düzenleme:
genelde hep - slope oluyor ölçümler benim stok ölçtüğüm kesinlikle - değildi. daha gerçekçi bence. orada 200'den sonra geçmen daha ziyade 0'dan kalkmanız kaynaklı. 50'den 100'de alsanız daha geç yakalardın çünkü önder çeker patiye kalıyor.yazılımlı n13 hacim'den dolayı 160'dan sonra daha hızlı zaten.
Arabaların gücü ölçülürken hacimin etkisi nasıl olabilirki en önemlisi araç kilosu ile bağlantılı değilmi, 1,4 hacimli bir araba 300 tork 200 beygir vermesiyle 1.6 hacimli bir arabanın 200 beygir 300 tork vermesi,mantık olarak aynı şey olmuyormu,diğerinin kilosu hafiftir önden çekiş veya şanzıman farkı vardır o ayrıı..mantıken böyle yoksa yanlışmı biliyorum?Bide güç ve tork eğrisi farkedebilir,devir çevirmesiyle alakalı.
 
Son düzenleme:
Arabaların gücü ölçülürken hacimin etkisi nasıl olabilirki en önemlisi araç kilosu ile bağlantılı değilmi, 1,4 hacimli bir araba 300 tork 200 beygir vermesiyle 1.6 hacimli bir arabanın 200 beygir 300 tork vermesi,mantık olarak aynı şey olmuyormu,diğerinin kilosu hafiftir önden çekiş veya şanzıman farkı vardır o ayrıı..mantıken böyle yoksa yanlışmı biliyorum?Bide güç ve tork eğrisi farkedebilir,devir çevirmesiyle alakalı.

En başta bizimkisi gibi kalitesiz yakıtın olduğu ülkelerde düşük hacimden yüksek güç alınan arabalar yüksek retard ile yürüyor, bu da güç kaybı demek, birde genellikle yüksek hacimli arabaların üst hızları daha canlı oluyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve inzfatih
Hocam en basitinden gaza bastığında direksiyonla cebelleşmiyorsun. Torque steer diye bir şey yok. Viraj içi gaza basınca understeer olmuyor. Kalkarken falan patinaj olmuyor. Çekiş arkada olduğu için araba daha dengeli oluyor. Ön tarafta gereksiz ağırlık olmuyor en basitinden. Olay yanlama powerslide falan değil yani sadece. Sürüş destek sistemlerine çoğu zaman ihtiyacın bile olmuyor arkadan itişte. Ama önden çekerde o gösterge sürekli bir pavyona dönme durumunda. Bu güçlü arabada da böyle güçsüz arabada da böyle. Zaten malum Türkiye asfaltında 100 beygir araba bile 200+ hissettiriyor yavaş hızlarda.

A'dan B'ye giderken tabii ki hiçbir farkları yok ama iş azıcık performanslı kullanmaya döndüğü zaman arkadan itişin avantajı büyük.

Söylediklerinin aksini iddia edemem, etmiyorum da...Totoya toto demişsin, doğru. Direksiyon ve gazla cebelleşmiyorsun da virajda gazın ayarını kaçırınca oversteer oluyor bunda da..Corvette sahipleri iyi bilir :). W204 kullandım, evet patinaja fazla düşmüyor da araba seri kalkmıyor ki yerinden patinaja düşsün. Kotu hava kosullarinda da (yagmur,kar) sicili baya kabarik arkadan itisin.
Oversteer, understeer dedigimiz sey zaten arabanin kontrolunu kaybetmek, gundelik kullanimda zevk yaratacak bir durum olarak gormuyorum. Tabi performansli kullanimda kesinlikle arkadan itis.
Aktarmalarin krali awd’dir. Digerleri onun soytarisidir, dalkavugudur :D
 
Son düzenleme:
Söylediklerinin aksini iddia edemem, etmiyorum da...Totoya toto demişsin, doğru. Direksiyon ve gazla cebelleşmiyorsun da virajda gazın ayarını kaçırınca oversteer oluyor bunda da..Corvette sahipleri iyi bilir :). W204 kullandım, evet patinaja fazla düşmüyor da araba seri kalkmıyor ki yerinden patinaja düşsün. Kotu hava kosullarinda da (yagmur,kar) sicili baya kabarik arkadan itisin.
Oversteer, understeer dedigimiz sey zaten arabanin kontrolunu kaybetmek, gundelik kullanimda zevk yaratacak bir durum olarak gormuyorum. Tabi performansli kullanimda kesinlikle arkadan itis.
Aktarmalarin krali awd’dir. Digerleri onun soytarisidir, dalkavugudur :D
Güçlü arabada olay zaten sürücüye bakıyor daha çok. Karda da düz yolda kalkış haricinde arkadan itişin pek bir dezavantajı yok önden çekere göre bana kalırsa. Ankara'da yaşıyorum, karda kışta iki arabamı da kullandım, ikisiyle de yolda kalmadım. Tecrübesiz sürücü karda arkasını getirip kaza yapabilir gibi bir durum da yok, yüksek hıza çıkmadıkça esp çok iyi topluyor. Traction'ı kapatınca da yokuşta falan kalma gibi bir durum da olmuyor, aksine önden çekerden daha iyi tırmanıyor. Bahsettiğim tabii ki daha insani şartlar, 50 cm kardan bahsetmiyorum :D
Patinaja da şöyle örnek vereyim, yazılımlı 1, stock Cupra'dan iyi kalkıyor ki 200 kilo fazlası var. Denendi, onaylandı.
Dediğim gibi, zaten A'dan B'ye giderken ne gibi bir zevk olabilir ki çekiş etkili olsun. O konularda çekiş sisteminin etkili olacağı tek yer konfor olur. Önden çekerin bana göre üretim ve bakım maliyeti avantajı dışında pek bir özelliği yok.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...