KAPALI Polo GTI

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Arkadaşlar, arkadaşla 1 haftalığına arabayı değiştik. 13’ Polo GTI, full stock, 57 binde, tam benim için yapılmış, arabaya bayıldım. Mercedes’i satıp net alıyorum, haberiniz olsun dedim :)

Bu akşamki gazlama ortalamam:


Isınmayan araba yoktur, yeteri kadar ısıtılmayan araba vardır :)


Yemleniyoruz:


Bu arabaya yol tutmuyo diyen çarpılır, 16’ üretimli Falken var, gayet iyi yol tutuyo, bide arabanın şaside işlem var, valla arkadaş satıyo, eğer fiyatta anlaşırsak alabilirim :)
 
Şu michelinin veya başka hava cihazları var çakmağatakılan ,ondanmı alsak,kapı eşiğindeki havayı basıyorum,bide runflat her benzincide farklı çıkıyor,araba benimde beton gibi şuan..2,0 arkalar 2,2 bar basıyorum.

Benim tek bir benzinliğim var, nokta atış doğru ölçüyor, lastikler soğukken yapıyorum hep, herhangi bir cihaza ihtiyaç duymadım, F30 larda 39-42 psi diye biliyorum?
 
yo hayır ön 2.0 bar arka 2.2 bar 3 yolcuya kadar yazıyor,psi a çevirince 29-32 yapıyor,39-42 bi 10 fazla olsu sanki:confused:bi yanlışlık olmasın.
 
Benim lastikler 225/45/18 fakat lastikle bi alakası yok 16 jantta 17 de aynı değerde,sadece arabada 3 kişiden 5 kişiye çıkınca değer artıyor,tabloda bar değeri 2.0 2.2, bunu psi a çevirdiğinde goole çeviricide kullanınca 29-31,9 psi lu rakam çıkıyor bu fabrika verisi bu değerde bile beton gibi lastikler.
2018-07-30_17-18-3911.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Arkadaşlar, şu DSG olayını abartmayın, manuel arabada kavrama bittiği gibi DSG’nin de kavraması bitiyor, yetkili serviste iyi niyet kapsamında yeniletiyorsun, arabanın 1-2 tanecik de kronik sorunu var, onlarda daha önce çözüldüyse çözülmediyse bile yetkili servis bakımlıysa çiçek gibi çözülür.
ah aşık olmuş abimiz bi yaramaza napalım gençler aralarında anlaşmışlar bizede aldığında hayırlı olsun demek düşer :D
 
Yav araba taş gibiymiş, demin lastik basınçlarını ayarladım, önün normalde 39 olması gerekirken 30 psi çıktı, arkalar da 36 olması gerekirken 29 çıktı, arkadaşa hayırdır kanka dedim, balon yapıyo aq yüksek basınca dedi, demin çukur bile denmeyecek bi yere girdim, ön takımı bıraktım zannettim :D
Cupra'ya H&R yay taktı arkadaş, araba hem alçaldı hem yumuşadı hem yol tutuşu arttı. Stock yaylar fazla sert gibi, biz de anlamadık :D GTI'da da öyle bir şey olabilir.

Bir de senin boy 180 falan değil, ben 183'üm, sen benden uzundun. En son lisede falan mı ölçüldün :D
 
Bir şey sormak istiyorum. Arkadan itiş nasıl bir haz veriyor ? Yani kullanım aşamasında önder çekişli bir otomobile göre çok bariz ne gibi bir üstünlük sağlıyor ?
Bilinçli bir şekilde yapılmadıkça oversteer veya understeer durumu sürüşü nasıl keyifli hale getiriyor ?
Benim için haz verecek araba veya iyi araba dediğin viraja ip gibi girip çıkan arabadır. Önden veya arkadan kayma eğilimi gösteren değil.
Dört çeker neyse de arkadan itiş aşırı abartılıyor..Bir de arkadan itişli otomobil ile önden çeker kıyaslamalarında önden çeker hep çöp olarak görülüyor ki yok öyle bir şey...Günümüzde sürüş destek sistemleri ile her şeyi yapmak mümkün. Dolayısıyla 300-350 hp'lerin üstüne çıkılmadıkça arkadan itiş veya önden çekiş arasında bariz üstünlük sağlayacak bir fark görmüyorum. Artık 500 hp+ bile mümkün olduğunca dört tekerlekten çekiş sistemiyle geliyor ki M5'te bile bunu yaptılar.
Hocam en basitinden gaza bastığında direksiyonla cebelleşmiyorsun. Torque steer diye bir şey yok. Viraj içi gaza basınca understeer olmuyor. Kalkarken falan patinaj olmuyor. Çekiş arkada olduğu için araba daha dengeli oluyor. Ön tarafta gereksiz ağırlık olmuyor en basitinden. Olay yanlama powerslide falan değil yani sadece. Sürüş destek sistemlerine çoğu zaman ihtiyacın bile olmuyor arkadan itişte. Ama önden çekerde o gösterge sürekli bir pavyona dönme durumunda. Bu güçlü arabada da böyle güçsüz arabada da böyle. Zaten malum Türkiye asfaltında 100 beygir araba bile 200+ hissettiriyor yavaş hızlarda.

A'dan B'ye giderken tabii ki hiçbir farkları yok ama iş azıcık performanslı kullanmaya döndüğü zaman arkadan itişin avantajı büyük.
 
Cupra'ya H&R yay taktı arkadaş, araba hem alçaldı hem yumuşadı hem yol tutuşu arttı. Stock yaylar fazla sert gibi, biz de anlamadık :D GTI'da da öyle bir şey olabilir.

Bir de senin boy 180 falan değil, ben 183'üm, sen benden uzundun. En son lisede falan mı ölçüldün :D

Valla ben 5 farklı yerde ölçüldüm, elektronik mekanik vs 180 ölçtü hepsi, sen biraz fazla ölçmüşsün boyunu ya da ben senden kısayım cüssemden dolayı uzun gelmiş olabilirim :)
 
Valla ben 5 farklı yerde ölçüldüm, elektronik mekanik vs 180 ölçtü hepsi, sen biraz fazla ölçmüşsün boyunu ya da ben senden kısayım cüssemden dolayı uzun gelmiş olabilirim :)
Üninin ilk yıllarında ben basket oynuyordum da o yüzden eminim o konuda, baya dalga konusu oluyordu çünkü çevremde bu boyla ne basketi diye :D Kambur falan duruyorum arada, ondan öyle hissettim o zaman.

Bu arada CTH motorlardan kaç kaçabildiğin kadar, yağ yakma zart zurt baya sorunlu aletler.
 
Hemen kafadan kayma diye bir şey yok. Kafadan kaymaya eğilimli çünkü çekiş önden ve ağırlık önde toplanmış durumda. Arkadan itişli bir otomobilin fark yaratan avantajı ağırlığının dengeli olmasıdır. Ama sürüş destek sistemi diye bir şey var. Peugeot 3008'in ESP'si 50-60 km/h'den sonra kapatılamıyor, sistem izin vermiyor. Yoksa önden kaymaya inanılmaz eğilimli bir araç. Ama ne oluyor, ESP'si çok iyi çalıştığı için otomobili dizginliyor ve kötü yol tutuşu tolere ediyor.. Patiye kalkıyor da yanlış bir tabir, her otomobil patinaj çeker. Bu otomobilin tekere aktardığı tork gücü ile alakalı bir durum. C kasaya gelince o araç ESP kapalıyken bile spin atmıyor. Çünkü ESP'si tam olarak kapatılamıyor, o halde spin atması ciddi bir başarı..
3008 hiç kullanmadım ama 5008 de esp çok zorlamayınca devreye girmiyor,daha uzun şasiden kaynaklı olduğunu düşünüyorum,ya lastik çok iyi yada şasi çok dengeli.
 
Üninin ilk yıllarında ben basket oynuyordum da o yüzden eminim o konuda, baya dalga konusu oluyordu çünkü çevremde bu boyla ne basketi diye :D Kambur falan duruyorum arada, ondan öyle hissettim o zaman.

Bu arada CTH motorlardan kaç kaçabildiğin kadar, yağ yakma zart zurt baya sorunlu aletler.

Ya ben N13 de 2 bin km de 1 litre yağ eksiltmiş adamım, yağ eksiltin napim, eksilince koyarız
 
  • Beğeni
Tepkiler: tuneman ve Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...