KAPALI Powershift Focus Vs Dsg Leon sizce hangisi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Onur3535

Onur Demirci
Senkromeççi
Katılım
22 Mar 2020
Mesajlar
18
Beğeni puanı
0
Puanları
60
Yaş
29
Konum
Izmir
Marka
Ford
6 sene jetta 1.4 tsi’de dsg kullandım.
ford’un şanzıman motor kombinasyonu hakkında bilgim yok ancak dsg alınırdan yana kullanıyorum oyumu.
dsg’de çıkarabileceği problem kavrama ve mekatronik kartı arızası.
bunların ikisini beraber arıza yaptığını varsayalım (çok düşük bir ihtimal genelde kavrama arıza yapar).
ortalama 5000-6000₺ arası bir ücret ile dsg’nizi sıfırlayabilirsiniz.
sadece kavramınız arızalanırsa 3000-3500₺ gibi bir ücret çıkar karşınıza (ankara’da 13 senelik vw ustamdan aldığım ücretleri söylüyorum fiyatlar değişiklik gösterebilir ortalama bir fiyat).
şuan bmw E90 aracımda zincir değişimi yapmak istediğimde de bu ücretlere çıkıyor fiyatlar.
dsg şans işidir derler ama kullanım ilede alakalı kesinlikle.
eğer siz sıkışık trafikte manuele alarak sürekli 1-2 yapmasına izin vermezseniz ve aracı park ettiğinizde boşta el frenini çekerek yükü frenlere verirseniz dsg ömrünüzü arttırısınız.
ustam aracı ilk aldığımda 4 bakımda bir yağını değiştirmişti.
4 bakımda 500₺’lik masraf bence hiçbir şey ve gayet farkediyordu dsg’de yağ değişikliği.
dsg biraz riskli bir şanzımandır ama bu dediklerim göz önünde bulundurulduğunda ve iyi bakıldığında verdiği keyif gayet güzeldir.
iyi sürüşler dilerim.
Merhaba işim geregi gec döndum k.bakmayin yorumunuz icin sagolun dsg sanzuman olup islak kavrama olan bir leon yok sanirim jettalardacok guzel araclar 500 tllik bir rakam makul bir fiyat ana sanirim focusa yonelicegim eski aracim fiestaydi cok memnundum dizel otomatik dusuk km de bir focus sanirim bayagi beni memnun edecek :)
 

alkın

Elit Apaçi
Katılım
1 Şub 2020
Mesajlar
347
Beğeni puanı
260
Puanları
820
Yaş
23
Konum
Ankara
Marka
BMW
Merhaba işim geregi gec döndum k.bakmayin yorumunuz icin sagolun dsg sanzuman olup islak kavrama olan bir leon yok sanirim jettalardacok guzel araclar 500 tllik bir rakam makul bir fiyat ana sanirim focusa yonelicegim eski aracim fiestaydi cok memnundum dizel otomatik dusuk km de bir focus sanirim bayagi beni memnun edecek :)
hayırlı uğurlu olsun hocam. dediğim gibi focusu bilmediğim için yorum yapamam ama gayet kaliteli bir araö olacağını düşünüyorum. iyi günler.
 

atoprak

Panpa
Katılım
5 Kas 2016
Mesajlar
1,388
Beğeni puanı
1,928
Puanları
2,520
Konum
Amsterdam
Marka
Yok
Merhaba,

Ben foruma bayadır giremiyorum ... ondan konuyu da yeni gördüm.. bir arkadaşımız sağolsun beni etiketlemiş.
Ben iki aracı da böyle test olarak değil,.. kiralık olarak bir kaç gün de değil.. aylarca, hatta yıllarca aktif olarak kullandım . evin bir aracı 2016 Focus 1.5 tdci PS .. Diğer Golf TDI DSG (2015) veya takiben de Leon TDI DSG (2017) idi... hatta şu anda Türkiye de ki evimiz de duran eşimin şirket aracı da 2019 Focus TDCI 8AT.. neyse...

Ben Leon incelemem sırasında karşılaştırmalı olarak bu konu dan bahsetmiştim.
Linkini bırakıyorum.


Belki çok kısa bir özet yapmak gerekirse, ikisi de iyi ve görece sorusuz şanzımanlar (Golf 30-110K km arası kullanıldı, Leon 31-58K km, focus ise 16-70k arasıydı .. sonra yenisi geldi) veya ben sorun yaşamadım ... Golf te bir üretim hatasından dolayı küçük bir problem vardı ama garantinden şanzıman değişimi yapılmıştı (kavrama ve volan değişmemişti) .... ben TDI DSG uyumunu, TDCI PS e den biraz daha iyi bulunuyordum o süreçte... ikisininde avantajları var, dezavantajları vardı ... DSG nin en büyük sıkıntısı şu "yarım debriyaj" durumu... kimisi farkına bile varmıyor bu durumun ... ama ikinci vites de yoğun trafikte yarım debriyajla gidiyor araba.. bunu aşamanın üç yöntemi var... 1, menuel e almak, 2, spor modda biraz daha kararlı olabiliyor.. zaman zaman işe yarar, 3, takmamak ... takmamak da iyi bir çözüm bu arada... belki de çok takılmamak lazım...

PS de ise aracın özellikle 1-2 viteslerde az bir miktar gazla bile şaha kalkma isteği...bence ciddi konforsuzluk ve sanırım fazladan tüketim... bunu hissettirmemek için çok km yapmak lazım ama ne yaparsan yap, bu yaşanıyor.. bir de gazın bir kısmı sanki hep boşmuş gibi geliyor... PS in bir diğer dezavantajı özellikle park manevraların da, geri vitese geçişin daha uzun sürmesi... ben iki aracı da aynı anda kullandığımdan, DSG nin görece hızlı oluşunu hep hissettim.. geri vitese geçişi hoş değil Focus un ... onun dışında evet PS vites arttırım ve düşümlerinde biraz daha yavaş .. ama çok takılınacak bir durum yok... Bir not olarak belki yine motor - şanzıman uyumundan olsa gerek, total performansları yakın olan bu üç aracımız da (Golf, Leon ve Focus) gazladığımız da belki bir oran fazla olmasında, belki de motor, şanzıman ayalarından olsa gerek, TDI DSG li araçlar hep biraz daha iyi hızlanıyormuş hissi veriyordu ... Kadranlarda durum çok benzer olmasına rağmen, vites atışlarından mıdır nedir, böyle bir durum vardı

Onun dışında arabaların artılarını .. eksilerini incelemem de bulabilirsiniz...

İnşallah her şey gönlünüze göre olur, kazasız belasız kullanırsınız arabanızı ...
 

ardzngn

Asfalt Kurutucu
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
19
Beğeni puanı
12
Puanları
595
Konum
Ankara
Marka
BMW
Hocam ben 2016 DSG Golf 3 sene kullandım. Aracı almadan aylar önce kullanımda dikkat edilmesi gereken noktaları araştırmaya başladım, yarım kavramada bırakmamaya çok özen gösterdim. Ama maalesef araç 24 bin km'ye geldiğinde ilk haline göre gözle görülür fark vardı. Titremeler artmıştı, 1'den 2'ye geçişler daha sarsıntılıydı.

Şanzımanın zaten sağlam halinde dahi düşük hızlarda bir kararsızlık mevcut; trafikte düşük hızda ilerlemelerde, otopark manevralarında gaza basıp çektiğinizde sallamaya meyilli. Anadolu bulvarında zaten sinir bozan sabah ve akşam trafiğini katmerliyordu, gaza bastığımda turbonun da lagıyla beraber "ha ha ha" sallıyor, gazdan çektiğimde "hı hı hı" yığılıyordu. Ancak 20 km/h gibi hızlardan sonra gerçekten konforlu bir hal alıyor, hissettirmiyor geçişleri o konuda hakkını yememek lazım.

Bozuldu bozulacak diye diken üstünde gitmekten bıkınca artık satıp kurtuldum. Kavrama bir sarf malzemesidir, belirli bir sürede mutlaka değiştirilmesi gerekir ancak bu kadar çabuk yıpranabiliyor olması, varsayılan haliyle düşük hızlardaki konforsuzluğu beni soğuttu bu şanzımandan.

Aktarma mekanizması tipi tork konvertörü olan bir CVT veya konvansiyonel tip otomatik şanzımana yönelmenizi öneririm.

Eğer CVT'nin çalışma karakteristiğinden hoşlanmıyorum diyorsanız, ulaşılabilirlik bakımından Aisin EAT 6 güzel bir alternatif. Manuel bir araç alınmayacaksa bence otomobil tercihinde şanzıman tipi en başta gelen kriterlerden biri olmalı. Ben son aracımı sırf ZF8HP olduğu için tercih ettim; arkadan itişli olması, 50:50 ağırlık dağılımı gibi kriterler 100kW'lık bir otomobil için o kadar cezbedici değildi benim için.
 

AHU

Profesör
Destekçi
Katılım
14 Şub 2018
Mesajlar
594
Beğeni puanı
1,135
Puanları
2,020
Yaş
20
Konum
Highway to Hell
Marka
Audi
Ben bu karşılaştırmada oyumu Focustan yana kullanıyorum,ST line mk 3.5 1.5 TDCI PWS kullandım kısa süre,şanzımanın uyumunu,ilk gaz tepkisini harika buldum.DSG'den biraz daha ağırkanlı lakin daha sağlam,daha kararlı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst