Merhaba,
Ben foruma bayadır giremiyorum ... ondan konuyu da yeni gördüm.. bir arkadaşımız sağolsun beni etiketlemiş.
Ben iki aracı da böyle test olarak değil,.. kiralık olarak bir kaç gün de değil.. aylarca, hatta yıllarca aktif olarak kullandım . evin bir aracı 2016 Focus 1.5 tdci PS .. Diğer Golf TDI DSG (2015) veya takiben de Leon TDI DSG (2017) idi... hatta şu anda Türkiye de ki evimiz de duran eşimin şirket aracı da 2019 Focus TDCI 8AT.. neyse...
Ben Leon incelemem sırasında karşılaştırmalı olarak bu konu dan bahsetmiştim.
Linkini bırakıyorum.
Arkadaşlar merhaba, Biraz zaman geçsin, arabayı tam olarak anlayıp, öyle yazmak istedim, ondan gecikti :) Aracımı kendimce anlatırken, çok yakın zamanda sattığım Golf 7 TDI DSG ile, şu an evimizde, eşimin kullandığı Focus 1.5 TDCI PS (35k km , MK3.5 TrendX) ile ve son olarakta 2013 yılında...
otopark.com
Belki çok kısa bir özet yapmak gerekirse, ikisi de iyi ve görece sorusuz şanzımanlar (Golf 30-110K km arası kullanıldı, Leon 31-58K km, focus ise 16-70k arasıydı .. sonra yenisi geldi) veya ben sorun yaşamadım ... Golf te bir üretim hatasından dolayı küçük bir problem vardı ama garantinden şanzıman değişimi yapılmıştı (kavrama ve volan değişmemişti) .... ben TDI DSG uyumunu, TDCI PS e den biraz daha iyi bulunuyordum o süreçte... ikisininde avantajları var, dezavantajları vardı ... DSG nin en büyük sıkıntısı şu "yarım debriyaj" durumu... kimisi farkına bile varmıyor bu durumun ... ama ikinci vites de yoğun trafikte yarım debriyajla gidiyor araba.. bunu aşamanın üç yöntemi var... 1, menuel e almak, 2, spor modda biraz daha kararlı olabiliyor.. zaman zaman işe yarar, 3, takmamak ... takmamak da iyi bir çözüm bu arada... belki de çok takılmamak lazım...
PS de ise aracın özellikle 1-2 viteslerde az bir miktar gazla bile şaha kalkma isteği...bence ciddi konforsuzluk ve sanırım fazladan tüketim... bunu hissettirmemek için çok km yapmak lazım ama ne yaparsan yap, bu yaşanıyor.. bir de gazın bir kısmı sanki hep boşmuş gibi geliyor... PS in bir diğer dezavantajı özellikle park manevraların da, geri vitese geçişin daha uzun sürmesi... ben iki aracı da aynı anda kullandığımdan, DSG nin görece hızlı oluşunu hep hissettim.. geri vitese geçişi hoş değil Focus un ... onun dışında evet PS vites arttırım ve düşümlerinde biraz daha yavaş .. ama çok takılınacak bir durum yok... Bir not olarak belki yine motor - şanzıman uyumundan olsa gerek, total performansları yakın olan bu üç aracımız da (Golf, Leon ve Focus) gazladığımız da belki bir oran fazla olmasında, belki de motor, şanzıman ayalarından olsa gerek, TDI DSG li araçlar hep biraz daha iyi hızlanıyormuş hissi veriyordu ... Kadranlarda durum çok benzer olmasına rağmen, vites atışlarından mıdır nedir, böyle bir durum vardı
Onun dışında arabaların artılarını .. eksilerini incelemem de bulabilirsiniz...
İnşallah her şey gönlünüze göre olur, kazasız belasız kullanırsınız arabanızı ...