AÇIK Premium C SUV - D Estate - D Sedan Seçimi (Sıfır)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mcb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mcb

Murat
Panpa
1,430
37
Marka
Mercedes
Bizim ailedeki 2013 Mercedes B180'i emekli etmeye karar verdik gibi. Bunun yerine yine bir premium sıfır olarak alma niyetimiz var. Seçenekleri sıraladığımda şunlar çıkıyor:

  1. MPV:Sınıf olarak aslında hem yıllardır kullanıldığından hem de artık üretilmeyeceklerinden en uzak olduğumuz sınıf kendisi.
    • Mercedes Yeni B: aslında çok güzel ancak aynı arabanın yenisi.
    • BMW 2 Active Tourer: artık üretilmeyecek ve eski bir kasa iyice artık yani bu sınıfa biraz uzak bakıyoruz.
  2. Premium C SUV:Bu sınıfta güzel seçenekler var ancak temel endişe yeterli derecede konforlu değiller ve yine premiumlarda D sınıf altı yani kompakt modeller malzeme kalitesi, şanzıman&motor ikilisi konusunda bir alt sınıf olduğunu hissettiriyor. Mesela önden itişli BMW ve Mercedes, tork konvertörü yerine çift kavramalı şanzıman vs. gibi dezavantajları var. Yine D Estate ya da sedanlara göre hem yüksekte olan ağırlık merkezi hem de sınıfı ve boyutları neticesinde onlar kadar konforlu olmamaları. Bir de tabii acaba küçük mü kalır endişesi hakim.
    • BMW X1 & X2: Dıştan en güzel görünen seçeneklerden biri BMW. Ancak içeriden tam tersi. Artık gerçekten çok eski görünüyorlar. 2015'ten beri yenilenmediler. Yeni modellerin eli kulağında.
    • Mercedes GLB: İçeride çok güzel, dışarıda yine fena değil. 1.33 benzinli ünite fena değil ancak uzun ömürlü olur mu endişesi var.
    • Volvo XC40: Diğer rakiplerine göre en şıkı aslında. Çok kutu gibi ve küçük görünüyor. Onun dışında çok da sıkıntısı yok gibi.
    • Audi Q3: Yeni Q3 bayağı şık duruyor aslında. 1.5 benzinli 150 beygir motorlu. S Tronic şanzıman var. Audi en uzak olduğumuz marka. O yüzden çok bilemiyoruz.
  3. D Estate / Sedan (küçük ihtimal sedan): Bu sınıf aslında en mantıklı seçenek gibi. SUV kullanımı oturma pozisyonundan dolayı tabii ki en hoşa giden seçenek. Yere yakın olması dışında sıkıntısı yok bu sınıfın :)Sedanın alması satması kolay, onun dışında hiçbir avantajı yok aslında. Özellikle bagaj kullanışlılığı, arka baş mesafesi vs. sedanlardan bizi uzaklaştıran etmenler.
    • Mercedes C Estate: Şu an yeni kasa tanıtıldığı için fiyatları çok iyi seviyede. 630bin civarlarına bırakıyor bayiler. Yine bu modele özgü bir 300bin liraya kadar sıfır faizle kredi imkanı var. O da 40bin lira civarında bir avantaj sağlamış oluyor. Sınıfın en konforlusu, bence en şıkı (duygusal bir bağ da var aramızda :D), içerisi en iyi hissettiren modeli. Golf'ün dolusunun 500bin civarında olduğu günümüzde çok uygun kalmış oluyor aslında. 1.6 dizel 160 beygir ünite ve 9G tork konvertörlü şanzımanı var. Özellikle şanzıman harika.
    • Volvo V60 Cross Country: Gayet güzel araç ancak fiyatlar 800binlerin üzerinde. C Estate'in üzerine 200bin fazladan verip almaya değer mi bilemiyoruz. 2L motoru en büyük artısı.
    • BMW 3 Touring: Piyasada en az bulunan estate araç. Sadece 2.0L dizel ünite olarak geliyor. Bu nedenle 1milyon civarında fiyatı. C Estate üzerine 400bin verilip alınmaz gibi duruyor.
    • Audi A4 Avant: Bu araç da 2.0L Quattro olarak geliyor sadece. Dolayısıyla fiyat 900bin üzeri.
Ben böyle bir liste yaptım, gerçekten akıllar çok karışık :D Bayilere açıldıklarında bir gidip bakıp (ben de inşallah Türkiye'de olmuş olacağım o günlerde) karar vermeye çalışacağız. C Estate fiyatıyla çok öne çıkıyor. GLB sunduğu hacimle ve AR Navigasyonuyla öne çıkıyor, V60 Cross Country de motoru ile öne çıkıyor şu an. Fikirlerinizi duymayı isterim.
 
Son düzenleme:
Eğer bulunabiliyorsa temiz bir a4 allroad quattro mükemmel olurdu. Standart avant modele göre çok daha yakışıklı duruyor. İkinci el temiz modellere de şans verin bence.
 
MPV alınmaz artık hocam,

SUV alacaksanız X1 2019 yılında makyajlandı, iç tasarım konsepti genel olarak aynı kalsa da daha şık bir araç oldu bence. Ben de eşime bakıyorum, ama kendimin bile içime sinmedi pek açıkçası, Q3 canlı görünce çok güzel bir araç, SUV alınacaksa ben onu tercih ederdim.
Diğer sınıflarda C-estate alternatifsiz, üstelik bu motor şanzıman ikilisi Türkiye için ideal bence, fiyat avantajı sağlıyor vergi açısından, çok yakmıyor ve fena da gitmiyor
 
Eğer bulunabiliyorsa temiz bir a4 allroad quattro mükemmel olurdu. Standart avant modele göre çok daha yakışıklı duruyor. İkinci el temiz modellere de şans verin bence.

Hocam A4 Allroad Quattro dışarıdan çok güzel görünüyor haklısınız ama birincisi ikinci el hiç düşünmüyoruz (hayatında ikinci el almamış birine kabul ettirmek zor bunu :D) ve sıfır alınca 900binlerde o fiyata çıkınca da D SUV premium'lara geliyoruz fiyat olarak, ikincisi Audi'ya marka olarak pek ısınamıyoruz, üçüncüsü de baktığımız araçlar içinde içini en beğenmediğimiz araç Audi A4 diyebilirim. Q3 mesela içeride daha güzel görünüyor. Bu tamamen tabii ki kişisel zevk meselesi. Yoksa özellikle makyajlı A4 Allroad Quattro dışarıdan harika görünen bir araç.
 
MPV alınmaz artık hocam,

SUV alacaksanız X1 2019 yılında makyajlandı, iç tasarım konsepti genel olarak aynı kalsa da daha şık bir araç oldu bence. Ben de eşime bakıyorum, ama kendimin bile içime sinmedi pek açıkçası, Q3 canlı görünce çok güzel bir araç, SUV alınacaksa ben onu tercih ederdim.
Diğer sınıflarda C-estate alternatifsiz, üstelik bu motor şanzıman ikilisi Türkiye için ideal bence, fiyat avantajı sağlıyor vergi açısından, çok yakmıyor ve fena da gitmiyor

Aslında tam düşüncemiz sizin gibi. Yani MPV alınmaz diye düşünüyoruz, X1 içimize tam sinmiyor (özellikle içeride), ve diğer sınıflarda özellikle fiyatıyla C-Estate alternatifsiz. Q3 konusunda da aklımız çok karışık. Çok içimizin ısınmadığı bir marka Audi ama alet cidden çok güzel oldu içeride de dışarıda da. Onu da sanırım bir gidip görmek lazım. XC40, GLB ve Q3'ü bayide görüp C sınıfı SUV mu D sınıfı Estate mi kararı vermemiz lazım. Benim gönlüm alt sınıf premium almaktansa gerçek premium almaktan yana gibi. D sınıfı ve üstünde çok keyifli oluyor premium araçlar çünkü. Motor, şanzıman olarak da (ve hatta malzeme kalitesi olarak) dediğiniz gibi en az yakan ve en iyi şanzımana sahip olan yine C-Estate. Bir de yurt içi yurt dışı uzun yol yapılma ihtimali de olabilir zira emekliler artık :) O nedenle konforlu olsun istiyoruz. SUV oturma pozisyonu ve şekil şemal itibariyle göze hoş geliyor, dünyanın her yerinde en çok tutan kasa tipi oldu ama bunun için de sınıf küçültmeye değer mi değmez mi, ona karar vermemiz lazım. Tabii C'nin bu fiyatta olması da yeni kasanın gelmekte olmasından kaynaklı. Alır almaz bir önceki kasa kalmış olacak araç.
 
Seçenekler arasında bu canavarı görünce tansiyonum düştü. Hayallerimi süsleyen tek icat olabilir.

Hatrı sayılır seviyede V40 D2 deneyimime istinaden oyum v60'dan yana. Diğer araçlar hakkında pek fikrim yok.

Çokta bilgilendirici bir yorum yapamadım ancak 8 yaşına gelmiş v40'dan aldığım haz ile Volvo'ya notum tamdır.

Sevgiler,

Ekli dosyayı görüntüle 35173
Station'da Audi 1 Volvo 2 dir benim gözümde.
 
Yerden yuksek arac ihtiyaci yoksa c suv almanin bir manasi yok. Zira D estate modelleri karsisinda hacim dahil hic bir sanslarinin olmadigini dusunuyorum. Fiyati, 1.6 160'lik basarili dizel unitesi, 9 ileri sanzimani ve Sw olmasindan dolayi c serisi bu karsilasmada her turlu ondedir benim gozumde. Suv akimina ilgi yuksek olsa bile C segment araclari D ligine yakin bile goremiyorum.
 
Yerden yuksek arac ihtiyaci yoksa c suv almanin bir manasi yok. Zira D estate modelleri karsisinda hacim dahil hic bir sanslarinin olmadigini dusunuyorum. Fiyati, 1.6 160'lik basarili dizel unitesi, 9 ileri sanzimani ve Sw olmasindan dolayi c serisi bu karsilasmada her turlu ondedir benim gozumde. Suv akimina ilgi yuksek olsa bile C segment araclari D ligine yakin bile goremiyorum.

C ile D sınıf araçlar arasında premium'larda bariz bir fark oluyor aslında. Kompakt sınıf ve üst sınıf diye ayrıma gitti markalar çünkü. Kompaktlarda kavramalı şanzıman, küçük hacimli benzinli üniteler, bir tık daha düşük kalitede trimler kullanılıyor. Motor, şanzıman ve iç mekan kalitesi olarak D bu anlamda bir üst lig kesinlikle. Fiyatlarda ise SUV'ler hep kendinden bir sonraki sınıfın fiyatlarından satılıyor. Bu nedenle ben de yere yakın araçları daha avantajlı görüyorum. Üst sınıftan bir estate ve SUV karşılaştırılsa belki bu kadar fark olmaz ama Kompakt ve Üst sınıf farkı olunca makas daha açık. Bir de tabii yol tutuş, uzun yol konforu ve yakıt olarak Estate kasalar SUV kasalara göre bariz önde. Hacim olarak ancak aynılar, hatta GLB ve Q3'ün bagajı daha büyük C Estate'den. Yine arka yaşam alanı GLB'de en azından C'ye oranla hem diz hem baş mesafesi olarak daha iyi. Sadece omuz mesafesinde C SUV'lar daha dar. Burada C'nin yeni kasası çıktı, Q3 ve GLB ise çok yeni. XC40 ne çok yeni ne C kadar eski. Dolayısıyla GLB özellikle multimedia olarak çok ileride aslında. Ancak kullanacak insanlar 60+ olduğundan onlara C bu anlamda da daha hitap ediyor gibi. GLB'deki offsetsiz ekran mesela çok değişik geldi :D Yine spordan çok klasik seviyorlar haliyle. Bir tek MBUX'teki AR Navigasyon keşke olsaydı diyorum. O gerçekten muazzam bir deneyim bence. Onun dışında aradığımızdan fazlası var eksiği yok hemen hepsinde. Sanıyorum tam kapanma bittiği gibi aklımızda kalmasın diye bir GLB, XC40 ve Q3'e de bakacağız. Daha iyi bir yönünü bulamazsak C Estate'den devam edeceğiz. Şu anda düşünce bu yönde.
 
Son düzenleme:
Gönül Volvo V60 Cross Country
Mantik C Estate diyor sanırım

C Estate mantık olarak çok ağır basıyor gerçekten ancak sadece mantıkla hareket etmek istemiyoruz. Arabayı alıp minimum 5-6 sene kullanıyorlar/kullanıyoruz. (Şu anki araç 8 yaşında) O nedenle keyif de alacakları/alacağımız bir araç olsun niyetindeyiz.
 
Station'da Audi 1 Volvo 2 dir benim gözümde.

Modeline göre değişir benim gözümde. Audi Quattro ya da RS olmayacaksa tercihim olmaz, olanların fiyatına da minimum BMW 5, Mercedes E alınıyor. Dolayısıyla Audi çok radarımızda değil. Bir de tamamen subjektif olarak en uzak olduğumuz marka. Volvo yine yukarıda konuştuk, ekstra 200-250bin kadar fark verip alınacak bir model olarak durmuyor şu aşamada.
 
Modeline göre değişir benim gözümde. Audi Quattro ya da RS olmayacaksa tercihim olmaz, olanların fiyatına da minimum BMW 5, Mercedes E alınıyor. Dolayısıyla Audi çok radarımızda değil. Bir de tamamen subjektif olarak en uzak olduğumuz marka. Volvo yine yukarıda konuştuk, ekstra 200-250bin kadar fark verip alınacak bir model olarak durmuyor şu aşamada.
Paramız varmış gibi konuşuyorum çocuğa RS3 babaya RS6 falan.