KAPALI Rahatsız Makina'yı satmak?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Renard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Renard

Panpa
1,534
38
Marka
BMW
Yaklaşık 1 senedir aklımı kurcalayan, kafamda gece gündüz projeler çizmeme sebep olan, satsam ne kazanırım ne kaybederim, satmasam ne kazanırım sorularına hem maddi hem de manevi yönden cevap aradığım bir sorudur.Her aşk birgün biter mi bilmem ama her makina-insan ilişkisi birgün bitmeye mahkumdur. Sevgili And'ın da dediği gibi "Büyülenmedik; ama fena halde sardık ve hep dahasını istedik" İşte bu ilişki tam da böyle birşey.Eksiklerini görüyor,biliyorsunuz ancak sarmaktan da kendinizi alamıyorsunuz. Bu ilişki zamanla bir uyuşturucuya dönüşüyor ve sizi kontrolü altına alıyor. Kurtulmanın ise iki yolu var: 1.Ya hastanelik olacaksınız ve tedavi ile kurtulacaksınız. 2. İsteyerek bu bağımlılığı yok edeceksiniz.

Henüz birşey alıp sattığım yok. Düşündüğüm aralık Eylül ve sonrası.Geçen sene de satıyordum hatta istediğim parayı da verdiler ben son gün vazgeçmiştim. Öncelikle hedefim aslında tabi ki ankette belirttiğim arabalar falan değil. Kafamda çok iyi birşey var. Ancak şuan alabilecek maddi şartları oluşturamadım. Bir süre daha bekleyeceğim. O gün geldiğinde de şartlar neyi işaret ediyorsa allahın izniyle onu satın alacağım. Bu süre zarfında para biriktirmeme yardımcı olacak, hedefime ulaşmamda bana eşlik edecek, beni öncelikle yakıt sonrasında da kullanım masrafları olarak çok üzmeyecek ve modifiye anlamında da önü açık bir araba düşünüyorum. Tüm bu kriterleri göz önüne aldığımda 75000-90000 tl bandında max 30000km'ye kadar kullanışmış iki araba ortaya çıkıyor. Ufak çapta bir proje arabası olacağı için şanzıman tork limiti,bakımı masrafı vs. bunlar ile uğraşmak istemiyorum. Dolayısıyla araba manuel olmalı. Çünkü araba alınınca bir süre denendikten sonra (motorda sorun var mı, herşey yolunda mı vs) modlanacak hatta downpipe komple sistem egzoz gibi işlemlere bile tabi tutulabilir. Tüm modifikasyonlar Cupra'da olduğu gibi yine işin ehli insanlara bırakılacak ve günün sonunda ortaya az yakan, günlük kullanıma da uygun hızlı bir dizel araba çıkacak. En azından hedefim ve ümidim bu.

Şimdi, bir an için kendinizi benim yerime koyun, kendi beklentilerinizi,yaşam koşullarınızı herşeyi bir kenara bırakın ve olaya benim gözümden bakmaya çalışın.

Yorumlarınızı ve anket katılımınızı bekliyorum. Benim yerimde olan insanlar ne yapardı bunu merak ediyorum.
 
Beklentilerin ve hedeflerin doğrultusunda adım atıp arabanı değiştirebilirsin, üstelik yeni alacağın arabayla yapacağın modifikasyonlar vs hayatına heyecan katacaktır. Yalnız şöyle bir durum da var, araba piyasası inanılmaz yükselmiş halde. Devir araba alma değil de elindekine sahip çıkma devri. Geçen sinan abi de bi videoda mı canlı yayında mı bi yerde bahsetmişti. Maddi olarak seni zorlamayabilir belki ama bu ülkede birilerine yalandan yere daha fazla para kazandırmayayım düşüncesinde olduğunu bildiğim için bunu ekliyorum. Tercih senin, ben olsam biraz beklerim. Ortalık toz duman :)
 
@alfhonso katılıyorum.. Şartlar piyasa acayip yükselmiş durumda fiyatlar uçmuş durumda.. Ölücüler bile piyasada yokken buna kalkışmak riskli olabilir. Aldığını ettiğini ,artısını eksisini çok iyi hesaplaman lazım. O da bu şartlar altında çok zor
 
ciddi bir fiyat çıkaracaklardır 90000tl'den yukarı bir para vermek istemiyorum. keşke160'lığın ikinci eli olsaydı..
opel nedense 1.6t ve 1.6 160 lık dizeli araba ilk çıktığında getirmedi bence büyük hata yaptılar :(

Edit: Almanya da 1.6 136 ile 1.6 160 lık arasında 1100 euro oynuyor ama bütçe 90k ise her türlü geçer
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Renard
o sevda kolay kolay bitmez ama bir ara versem mi gerçekten düşünüyorum. 3.5 senedir ilk defa ilanlarda geziyorum.bazen daha ileriye fırlamak için biraz geri çekilmek gerekir. mancınık gibi

Ben arabadan Motorsiklete kayıyor gibiyim. Zaruriyet olmasa çokta Bmw 1200 Gs almıştım altıma. Komple değiştirmek istiyorum branşımı.
 
' Tsi motor iyi güzel ama bıktım gerçekten, artık harbiden hem giden hem ekonomik bir araç istiyorum ' tarzında kesin bir düşünce ve isteğin yoksa cupra'dan sonra dizel otomobil üzer, hatta alışmakta bile zorlanabilirsin hocam. Hızlı gider mi gider, koltuğa yapıştırır mı yapıştırır ama o esnekliğe ve devir çevirmeye alışmış biri olarak dizele dönmek büyük bıkkınlığın ve maddi güç yetiştirememenin sonucunda olur diye düşünüyorum.

Ben 2.0 atmo aracımı sattıktan sonra 1.25 fiesta almıştım. O araçla beraber otomobil kullanma zevkim ve şevkim iyice aşağı inmişti çünkü gitmiyordu. Dizele geçince torku ve ara hızlanmaları beni çok memnun etmişti. Fakat hala o esnekliği ve devir çevirmeyi özlerim 2.0 aracımda yaşadığım. Bana kalırsa kesin olarak almaya karar vermeden evvel, varsa imkanın, 250-320 nm tork aralığında bir araç bulup ( olmadı kiralayıp ) belli süre kullanmayı ve 1-2 gün vakit geçirmeyi deneyebilirsin. En azından kendini yoklamış olursun.

Ayrıca;
' Kafamda çok iyi birşey var. Ancak şuan alabilecek maddi şartları oluşturamadım. Bir süre daha bekleyeceğim. O gün geldiğinde de şartlar neyi işaret ediyorsa allahın izniyle onu satın alacağım. Bu süre zarfında para biriktirmeme yardımcı olacak, hedefime ulaşmamda bana eşlik edecek, beni öncelikle yakıt sonrasında da kullanım masrafları olarak çok üzmeyecek ve modifiye anlamında da önü açık bir araba düşünüyorum.' demişsin.

Anladığım kadarıyla asıl hedefin bu alacağın araç olmayacak. Asıl hedefindeki aracı alana kadar seni gidiş olarak üzmeyecek ve az yakacak ikame bir dizel istiyorsun. Fakat ' bu süre zarfında para biriktirmeme yardımcı olacak ' cümleni cımbızla alıp yorumlamam gerekirse alacağın 2.el araca vereceğin para, aldıktan sonra modifiyesine harcayacağın para, yüksek tork ve sıkıştırmadan kaynaklı çıkması az ya da çok muhtemel arızalara verebileceğin para ve dizelin bakım maliyetleri düşünüldüğünde asıl hedefin olan araç için para biriktirebilirmisin orası biraz şüpheli. Tüm bunlara harcayacağın parayı elde tutup elindeki ve sevdiğin araçla devam edip para biriktirmeye devam etmen daha mantıklı olabilir. Tüm bunlara harcayacağın paranın daha az kısmını cupra'ya benzin olarak ödesen yine karlı çıkarsın diye tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme:
Çok taraflı bir yorum geliyor:) :
Cupra yı sat, mito al, lpg tak.
Her derde deva kombinasyon:)
Mito, beygir farkından dolayı cupradan bir tık yavaş kalır ama viraj kabiliyeti + ekonomi birleşince o eksikliğini unutturur...
 
' Tsi motor iyi güzel ama bıktım gerçekten, artık harbiden hem giden hem ekonomik bir araç istiyorum ' tarzında kesin bir düşünce ve isteğin yoksa cupra'dan sonra dizel otomobil üzer, hatta alışmakta bile zorlanabilirsin hocam. Hızlı gider mi gider, koltuğa yapıştırır mı yapıştırır ama o esnekliğe ve devir çevirmeye alışmış biri olarak dizele dönmek büyük bıkkınlığın ve maddi güç yetiştirememenin sonucunda olur diye düşünüyorum.

Ben 2.0 atmo aracımı sattıktan sonra 1.25 fiesta almıştım. O araçla beraber otomobil kullanma zevkim ve şevkim iyice aşağı inmişti çünkü gitmiyordu. Dizele geçince torku ve ara hızlanmaları beni çok memnun etmişti. Fakat hala o esnekliği ve devir çevirmeyi özlerim 2.0 aracımda yaşadığım. Bana kalırsa kesin olarak almaya karar vermeden evvel, varsa imkanın, 250-320 nm tork aralığında bir araç bulup ( olmadı kiralayıp ) belli süre kullanmayı ve 1-2 gün vakit geçirmeyi deneyebilirsin. En azından kendini yoklamış olursun.

Ayrıca;
' Kafamda çok iyi birşey var. Ancak şuan alabilecek maddi şartları oluşturamadım. Bir süre daha bekleyeceğim. O gün geldiğinde de şartlar neyi işaret ediyorsa allahın izniyle onu satın alacağım. Bu süre zarfında para biriktirmeme yardımcı olacak, hedefime ulaşmamda bana eşlik edecek, beni öncelikle yakıt sonrasında da kullanım masrafları olarak çok üzmeyecek ve modifiye anlamında da önü açık bir araba düşünüyorum.' demişsin.

Anladığım kadarıyla asıl hedefin bu alacağın araç olmayacak. Asıl hedefindeki aracı alana kadar seni gidiş olarak üzmeyecek ve az yakacak ikame bir dizel istiyorsun. Fakat ' bu süre zarfında para biriktirmeme yardımcı olacak ' cümleni cımbızla alıp yorumlamam gerekirse alacağın 2.el araca vereceğin para, aldıktan sonra modifiyesine harcayacağın para, yüksek tork ve sıkıştırmadan kaynaklı çıkması az ya da çok muhtemel arızalara verebileceğin para ve dizelin bakım maliyetleri düşünüldüğünde asıl hedefin olan araç için para biriktirebilirmisin orası biraz şüpheli. Tüm bunlara harcayacağın parayı elde tutup elindeki ve sevdiğin araçla devam edip para biriktirmeye devam etmen daha mantıklı olabilir. Tüm bunlara harcayacağın paranın daha az kısmını cupra'ya benzin olarak ödesen yine karlı çıkarsın diye tahmin ediyorum.
Araç kiralamak oldukça mantıklı. Bunu değerlendirmeye alacağım. Modifiye uçsuz bucaksız bir deniz. Amacım o ikame arabayı biraz daha keyifli bir hale getirmek olacak. Açıkçası masrafından,arızasından pek korkmadım. Çalıştığım işte yükselmek altıma şirket aracı almak gibi olasılıklar da var. Bu sebeple para biriktirme sürecinde cupra ile mi ikame dizel araç ile mi daha mantıklı olur bunu çok detaylı hesaba yatırmadım. Lakin kariyerimde güzel süprizler ile karşılaşma olasılığım kötü sürprizler kadar yüksek. Kabaca bir maliyet hesaplaması yaptığımda dizel daha altta kalıyordu ama dediğim gibi arabayı hiç ellememek de bir opsiyon. Orada birde şu hesap var. Bende kaldıkça yaşından dolayı değer kaybedecek. Bugün 20 ise 2 3 sene sonra 10 edebilir. Maliyet hesaplamasına bunları da katmak gerekli.
 
Son düzenleme:
Çok taraflı bir yorum geliyor:) :
Cupra yı sat, mito al, lpg tak.
Her derde deva kombinasyon:)
Mito, beygir farkından dolayı cupradan bir tık yavaş kalır ama viraj kabiliyeti + ekonomi birleşince o eksikliğini unutturur...
Hehe:) olmayacak iş değil tabi. Ancak ben onun yerine devam etmek ya da satıp dizel almayı daha elverişli buluyorum. Allahın izniyle bir dahaki hızlıya sıçrayabilirsem kafesinden haftasonları çıkan bir aslan olacak. Onu haftaiçi arabası yapmayacağım. O günler geldiğinde şirket arabası da olan biri olursam aslanı beslemek çok çok daha kolay olabilir:) ya da hanımın arabası ile de haftaiçi idare edilebilir. Bu sürede evlenmek falan da olmayacak iş değil çünkü:)
 
Son düzenleme:
Hehe:) olmayacak iş değil tabi. Ancak ben onun yerine devam etmek ya da satıp dizel almayı daha elverişli buluyorum. Allahın izniyle bir dahaki hızlıya sıçrayabilirsem kafesinden haftasonları çıkan bir aslan olacak. Onu haftaiçi arabası yapmayacağım. O günler geldiğinde şirket arabası da olan biri olursam aslanı beslemek çok çok daha kolay olabilir:) ya da hanımın arabası ile de haftaiçi idare edilebilir. Bu sürede evlenmek falan da olmayacak iş değiş çünkü:)
Benim de en büyük hayallerimden birisi şirketten yakıt desteği almak,bir kaç seneye o duruma gelme ihtimalim var. O vakit mito yu da satıp, gerçek bir hızlı ile devam ederim. Ama hafta içi dizel şirket arabası, hafta sonu ise benzinli aslan benim pek içime sinmiyor.
Çünkü elde aslan varken, o dizele her bindiğimde küfür ederim heralde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Araç kiralamak oldukça mantıklı. Bunu değerlendirmeye alacağım. Modifiye uçsuz bucaksız bir deniz. Amacım o ikame arabayı biraz daha keyifli bir hale getirmek olacak. Açıkçası masrafından,arızasından pek korkmadım. Çalıştığım işte yükselmek altıma şirket aracı almak gibi olasılıklar da var. Bu sebeple para biriktirme sürecinde cupra ile mi ikame dizel araç ile mi daha mantıklı olur bunu çok detaylı hesaba yatırmadım. Lakin kariyerimde güzel süprizler ile karşılaşma olasılığım kötü sürprizler kadar yüksek. Kabaca bir maliyet hesaplaması yaptığımda dizel daha altta kalıyordu ama dediğim gibi arabayı hiç ellememek de bir opsiyon. Orada birde şu hesap var. Bende kaldıkça yaşından dolayı değer kaybedecek. Bugün 20 ise 2 3 sene sonra 10 edebilir. Maliyet hesaplamasına bunları da katmak gerekli.
Benzinlinin yakıtından bıktım deyip modifiye bir dizele yönelsen yani direkt amacın bu olsa problem değil. Ama para biriktirmek amacıyla dizel aldığında para biriktirmekten çok paranı alır götürür diye düşünüyorum. Elindeki araç tabii ki yaşından dolayı eskiyor ve değeri düşüyor ama dizel aracın da km'si arttıkça alıcısı azalıyor, fiyatı düşüyor. 7 yaşında az km'li benzinli bir cupra alırım, ama 3-4 yaşında km'si nispeten daha yüksek bir dizel almam mesela. Dizel motorlu bir araç 100 bin km'ye ne kadar yaklaşırsa fiyatı da o derece düşmeye başlıyor hocam.

Dediğim gibi para biriktirmek amaçlı bir dizel alıp modifiye edip kullanırsan elindeki araçtan daha fazla masraf yapman gerekecek. Ama ben zaten benzinin yakmasından bıktım, gönlümce basayım istiyorum diyorsan o zaman düşünülebilir. Kalemleri tek tek hesaplarız, ama cupra'nın ciddi maliyette bir sorunu yoksa söylediğim üzere cupra'ya harcayacağın paralardan daha fazlasını yeni alacağın dizele harcamak zorunda kalırsın. Bak 45 bin km bakımına girdim bugün yetkili serviste. 1.250 lira fiyat çıkardılar, life card indirimi v.s 1.070 liraya ancak çıkabildim. Sen dizel aracına yazılım yapacağın için benim yaptırdığım aralıklardan biraz daha erken bakıma sokman gerekecek her defasında. Dışarıda da alacağın markaya özel güvendiğin bir özel servis ve usta yoksa tanıdığın, yetkili servis kullanacaksan bu fiyatları hep göreceksin maalesef.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Kim?
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...