Herkese merhabalar. Renault 19 hakkındaki yorumlarınızı merak edip açtığım başlıkta, garaj başlığı açıp siz söyleyin bildiklerinizi şeklinde bir dönüş aldım ve konuyu açma kararı aldım
Öncelikle arabam 261.000 km'de, 2016 yılından beri bizde. Kendisiyle 71 bin km'dir beraberiz. Kastamonu da yaşıyorum yollarımız malum çok kaliteli bir asfalt değil, ancak konforundan yana hiçbir problemimiz olmadı, 8 sefer Kastamonu- İstanbul yolculuğu yaptık, onun dışında, Karabük, Sinop vs. birçok uzun yol deneyimim oldu dediğim gibi uzun yolda da şehir içi de konfor yönünden yılına göre benden iyi puan alıyor. Yakıt konusuna gelecek olursak sık sık Azdavay ilçesine giderken ölçüm yapıyorum, 148 km'de LPG de 35 TL'ye gidip geliyorum. Viraj konusuna gelecek olursak çok fazla limitlerini zorlamadım açık konuşmak gerekirse daha o kadar cesaret edip çok zorlayamadım, ama daha önce hiç kayma meyilli olduğunu düşündürecek bir kontrolsüzlük yaşamadım, direksiyon hissiyatı tabi ki bir Ford değil ancak bence çok da hissiz değil. Arka taraf öne göre çok yumuşak arkadan kayabilme eğilimli olduğunu düşünüyorum ancak dediğim gibi böyle bir sorun ile karşı karşıya kalmadım. Yüksek hızlarda hafifliğinden kaynaklı olarak pek güven verdiğini söyleyemem ama hız yapmayı seviyorum 207 km civarını gördük kendisiyle. Vites oranlarına gelirsek 1. vites 55, 2. vites 85, 3. vites 130, 4. vites 180 de kesiciye giriyor 5. vites daha sonunu görmek nasip olmadı. Kronikleri hakkında K7M motorlar için en çok duyacağınız sorun blok çatlağı olacaktır, düzgün sıvı kullanımı ve zamanında yapılan bakımların bunu engellediği düşüncesindeyim. En sık elektrik aksamında sorun yaşadım, 4 ya da 5 kez dörtlü, sis farı tuşunu değiştirdim, 1 kez silecek ve 1 kez de far kolunu değiştirdim. Benim tüm arkadaş çevremle de ettiğimiz araba sohbetlerinde hep söylediğim gibi beni gerçekten nedense en çok bu arabanın sürüş pozisyonu etkiliyor, hiçbir araba da daha şu ana kadar oh işte bu benim pozisyonum diyecek rahatlığa tam ulaşamadım, sürüş pozisyonu ve görüş açıları beni sürüşte çok rahat ettiriyor. Ülkenin ekonomik şartları benim daha Europa ile geçirecek günlerim olduğunu gösteriyor, kısmet olursa bundan sonra virajlarda daha cesur da olmak adına
bir Focus Mk1 Hb makyajlı 1.6 Ghia ya da 2.0 Sport Trend istiyorum 

Öncelikle arabam 261.000 km'de, 2016 yılından beri bizde. Kendisiyle 71 bin km'dir beraberiz. Kastamonu da yaşıyorum yollarımız malum çok kaliteli bir asfalt değil, ancak konforundan yana hiçbir problemimiz olmadı, 8 sefer Kastamonu- İstanbul yolculuğu yaptık, onun dışında, Karabük, Sinop vs. birçok uzun yol deneyimim oldu dediğim gibi uzun yolda da şehir içi de konfor yönünden yılına göre benden iyi puan alıyor. Yakıt konusuna gelecek olursak sık sık Azdavay ilçesine giderken ölçüm yapıyorum, 148 km'de LPG de 35 TL'ye gidip geliyorum. Viraj konusuna gelecek olursak çok fazla limitlerini zorlamadım açık konuşmak gerekirse daha o kadar cesaret edip çok zorlayamadım, ama daha önce hiç kayma meyilli olduğunu düşündürecek bir kontrolsüzlük yaşamadım, direksiyon hissiyatı tabi ki bir Ford değil ancak bence çok da hissiz değil. Arka taraf öne göre çok yumuşak arkadan kayabilme eğilimli olduğunu düşünüyorum ancak dediğim gibi böyle bir sorun ile karşı karşıya kalmadım. Yüksek hızlarda hafifliğinden kaynaklı olarak pek güven verdiğini söyleyemem ama hız yapmayı seviyorum 207 km civarını gördük kendisiyle. Vites oranlarına gelirsek 1. vites 55, 2. vites 85, 3. vites 130, 4. vites 180 de kesiciye giriyor 5. vites daha sonunu görmek nasip olmadı. Kronikleri hakkında K7M motorlar için en çok duyacağınız sorun blok çatlağı olacaktır, düzgün sıvı kullanımı ve zamanında yapılan bakımların bunu engellediği düşüncesindeyim. En sık elektrik aksamında sorun yaşadım, 4 ya da 5 kez dörtlü, sis farı tuşunu değiştirdim, 1 kez silecek ve 1 kez de far kolunu değiştirdim. Benim tüm arkadaş çevremle de ettiğimiz araba sohbetlerinde hep söylediğim gibi beni gerçekten nedense en çok bu arabanın sürüş pozisyonu etkiliyor, hiçbir araba da daha şu ana kadar oh işte bu benim pozisyonum diyecek rahatlığa tam ulaşamadım, sürüş pozisyonu ve görüş açıları beni sürüşte çok rahat ettiriyor. Ülkenin ekonomik şartları benim daha Europa ile geçirecek günlerim olduğunu gösteriyor, kısmet olursa bundan sonra virajlarda daha cesur da olmak adına

