Renault 19 1.6 Rne Alize

Suha Baltacı

Suha BALTACI
Düz Yol Gazcısı
28
23
Marka
Renault
Herkese merhabalar. Renault 19 hakkındaki yorumlarınızı merak edip açtığım başlıkta, garaj başlığı açıp siz söyleyin bildiklerinizi şeklinde bir dönüş aldım ve konuyu açma kararı aldım :)
Öncelikle arabam 261.000 km'de, 2016 yılından beri bizde. Kendisiyle 71 bin km'dir beraberiz. Kastamonu da yaşıyorum yollarımız malum çok kaliteli bir asfalt değil, ancak konforundan yana hiçbir problemimiz olmadı, 8 sefer Kastamonu- İstanbul yolculuğu yaptık, onun dışında, Karabük, Sinop vs. birçok uzun yol deneyimim oldu dediğim gibi uzun yolda da şehir içi de konfor yönünden yılına göre benden iyi puan alıyor. Yakıt konusuna gelecek olursak sık sık Azdavay ilçesine giderken ölçüm yapıyorum, 148 km'de LPG de 35 TL'ye gidip geliyorum. Viraj konusuna gelecek olursak çok fazla limitlerini zorlamadım açık konuşmak gerekirse daha o kadar cesaret edip çok zorlayamadım, ama daha önce hiç kayma meyilli olduğunu düşündürecek bir kontrolsüzlük yaşamadım, direksiyon hissiyatı tabi ki bir Ford değil ancak bence çok da hissiz değil. Arka taraf öne göre çok yumuşak arkadan kayabilme eğilimli olduğunu düşünüyorum ancak dediğim gibi böyle bir sorun ile karşı karşıya kalmadım. Yüksek hızlarda hafifliğinden kaynaklı olarak pek güven verdiğini söyleyemem ama hız yapmayı seviyorum 207 km civarını gördük kendisiyle. Vites oranlarına gelirsek 1. vites 55, 2. vites 85, 3. vites 130, 4. vites 180 de kesiciye giriyor 5. vites daha sonunu görmek nasip olmadı. Kronikleri hakkında K7M motorlar için en çok duyacağınız sorun blok çatlağı olacaktır, düzgün sıvı kullanımı ve zamanında yapılan bakımların bunu engellediği düşüncesindeyim. En sık elektrik aksamında sorun yaşadım, 4 ya da 5 kez dörtlü, sis farı tuşunu değiştirdim, 1 kez silecek ve 1 kez de far kolunu değiştirdim. Benim tüm arkadaş çevremle de ettiğimiz araba sohbetlerinde hep söylediğim gibi beni gerçekten nedense en çok bu arabanın sürüş pozisyonu etkiliyor, hiçbir araba da daha şu ana kadar oh işte bu benim pozisyonum diyecek rahatlığa tam ulaşamadım, sürüş pozisyonu ve görüş açıları beni sürüşte çok rahat ettiriyor. Ülkenin ekonomik şartları benim daha Europa ile geçirecek günlerim olduğunu gösteriyor, kısmet olursa bundan sonra virajlarda daha cesur da olmak adına :D bir Focus Mk1 Hb makyajlı 1.6 Ghia ya da 2.0 Sport Trend istiyorum :)
 

Ekli dosyalar

  • PicsArt_12-13-02.42.33.jpg
    PicsArt_12-13-02.42.33.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 0
K7M hem sağlam hem hassas bir motor. Kesinlikle ustalık ister sökerken geri toplarken fabrika kitapçığına uymak çok önemli. Blok çatlamasının en önemli sebebi kapak saplamaları takılırken uygun değerde sıkmayan ustalardır. İlk önce 20nm tork ve 100 derece açı ile sıkılıp daha sonra tekrar gevşetilip 20nm tork ve 110 derece açı ile tekrar sıkılması lazım. Devirdaim pompası kronik olarak zayıf hararet yapmaya çok meyilli bir motoru var. Kale radyatörün yoksa kesinlikle takmalısın. Ayrıca genleşme kabındaki kapağın kesinlikle orijinal kapak olması lazım. Yoksa motor sürekli hava yapar su eksiltiyor sanarsın. Üst kapağın volan tarafında 2 tane yağ buhar hortumu var. Bunlar kesinlikle takılı ve hiçbir yerinde delik olmaması lazım. Boğaz kelebeğini ve hava filtresinden boğaza giden hortumu 6 ayda 1 temizlemeni öneririm. Yine aynı şekilde maf, map, rolanti. tps sensörlerini temizlemelisin. En önemliside egzoz manifoldu üstündeki oksijen sensörü. Ayrıca LPG sistemi kesinlikle sıralı olmak zorunda manifoldu döküm diye düz lpg sistemi takılıyor kesinlikle önermem motoru ateşe atmakla aynı şey. Sıralı lpg takıldıktan sonrada benzinden lpgye ilk geçişte aracın stop ediyorsa ya da boğuluyorsa lpg ayarının doğru olmadığını gösteriyor. Hem konuyu okuyan K7M sahipleri hemde almayı düşünenler için aklıma gelenleri yazmak istedim.
 
Son düzenleme:
K7M hem sağlam hem hassas bir motor. Kesinlikle ustalık ister sökerken geri toplarken fabrika kitapçığına uymak çok önemli. Blok çatlamasının en önemli sebebi kapak saplamaları takılırken uygun değerde sıkmayan ustalardır. İlk önce 20nm tork ve 100 derece açı ile sıkılıp daha sonra tekrar gevşetilip 20nm tork ve 110 derece açı ile tekrar sıkılması lazım. Devirdaim pompası kronik olarak zayıf hararet yapmaya çok meyilli bir motoru var. Kale radyatörün yoksa kesinlikle takmalısın. Ayrıca genleşme kabındaki kapağın kesinlikle orijinal kapak olması lazım. Yoksa motor sürekli hava yapar su eksiltiyor sanarsın. Üst kapağın volan tarafında 2 tane yağ buhar hortumu var. Bunlar kesinlikle takılı ve hiçbir yerinde delik olmaması lazım. Boğaz kelebeğini ve hava filtresinden boğaza giden hortumu 6 ayda 1 temizlemeni öneririm. Yine aynı şekilde maf, map, rolanti. tps sensörlerini temizlemelisin. En önemliside egzoz manifoldu üstündeki oksijen sensörü. Ayrıca LPG sistemi kesinlikle sıralı olmak zorunda manifoldu döküm diye düz lpg sistemi takılıyor kesinlikle önermem motoru ateşe atmakla aynı şey. Sıralı lpg takıldıktan sonrada benzinden lpgye ilk geçişte aracın stop ediyorsa ya da boğuluyorsa lpg ayarının doğru olmadığını gösteriyor. Hem konuyu okuyan K7M sahipleri hemde almayı düşünenler için aklıma gelenleri yazmak istedim.
Çok çok güzel yazmışsınız elinize sağlık sıralı sistem lpg kullanıyorum, elimden geldiğince benzinde de kullanmaya gayret ediyorum, su eksiltiyor sanarsınız dediğiniz şey şu sıra sanırım başıma geliyor azıcık sıkıştırmada hava yapıyor.
 
İlk arabamdı kendisi :)
Babam da yıllarca kullandı rne paket. Benimkisi rte alizeydi klimalı direksiyondan kumandalı teyp ve orjinalden uzaktan kumandalı merkezi kilit vardı.
Kronik sorun olarak hararet yapmasını gösterebilirim. Babam çok nazik araç kullanan birisidir ve o bile sebepsiz yere 2 kez conta kaynaklı kapak açmıştı. Fabrikasyon bir sıkıntısı vardı ve değişik bir yağ kullanmak gerekiyordu. Bu motorun üretim hatası gibi birşey diyebilirim bizati bir cotech söylemişti. Geçmiş zaman net hatırlamıyorum.
Düz yolda 205 km max sürat görüyordu. Frenleri vasatın altındaydı ikimizinde. Virajları tam bir faciaydı. Çok yumuşak bir süspansiyonu var rahatlığına rahat lakin yol tutuş maalesef zayıftı. İkimizinkide HB kasaydı belki sedanlar daha iyidir bilemiyorum. Lakin vakti zamanında abs sistemini tanıtan reklamlarda 100 km hız ile giderken 45mt de durduğunu gösteren videolar belkide kaderini etkilemiştir.
Şu dönemde az biraz insaflı fiyatlara satan olsa tercih edilebilecek geniş ve rahat bir arabadır. Neden bilmiyorum ama çürüksüzü neredeyse yok gibi bişey. Kardeşime 1.4i enerji motor beymen club serisinden aldık yeni sırf çürüksüz olsun diye onlarca arabaya baktık zor bulduk ki genede kusursuz diyemem.
Kazasız belasız günlerde kullanın.
 
İlk arabamdı kendisi :)
Babam da yıllarca kullandı rne paket. Benimkisi rte alizeydi klimalı direksiyondan kumandalı teyp ve orjinalden uzaktan kumandalı merkezi kilit vardı.
Kronik sorun olarak hararet yapmasını gösterebilirim. Babam çok nazik araç kullanan birisidir ve o bile sebepsiz yere 2 kez conta kaynaklı kapak açmıştı. Fabrikasyon bir sıkıntısı vardı ve değişik bir yağ kullanmak gerekiyordu. Bu motorun üretim hatası gibi birşey diyebilirim bizati bir cotech söylemişti. Geçmiş zaman net hatırlamıyorum.
Düz yolda 205 km max sürat görüyordu. Frenleri vasatın altındaydı ikimizinde. Virajları tam bir faciaydı. Çok yumuşak bir süspansiyonu var rahatlığına rahat lakin yol tutuş maalesef zayıftı. İkimizinkide HB kasaydı belki sedanlar daha iyidir bilemiyorum. Lakin vakti zamanında abs sistemini tanıtan reklamlarda 100 km hız ile giderken 45mt de durduğunu gösteren videolar belkide kaderini etkilemiştir.
Şu dönemde az biraz insaflı fiyatlara satan olsa tercih edilebilecek geniş ve rahat bir arabadır. Neden bilmiyorum ama çürüksüzü neredeyse yok gibi bişey. Kardeşime 1.4i enerji motor beymen club serisinden aldık yeni sırf çürüksüz olsun diye onlarca arabaya baktık zor bulduk ki genede kusursuz diyemem.
Kazasız belasız günlerde kullanın.
Teşekkürler değerli yorumlarınız için. Hararet sorunu şu zamana kadar gerçekten yaşamadım son günlere kadar ama nedense şu sıra çok sık hava yapıyor suyu dışarı veriyor, sert süspansiyon kullanıyorum benim araç sedan ancak arka yine dediğiniz gibi hala yumuşak, konfor ve genişlik okey ama yol tutuşunu sonuna kadar zorladığım bir gün tekrar buraya yazarım, fren merkezlerinde kronik olarak kaçak var diye biliyorum frende bir türlü randıman alamadım lakin 4.5 ay önce detaylı bir incelemeye aldığımızda sorunları belirledik, tüm fren aksamını yeniledik ve şu an gerçekten frenler istediğim düzeyde diyebilirim. Yağ motul kullanıyorum başka öneriniz varsa alabilirim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
Teşekkürler değerli yorumlarınız için. Hararet sorunu şu zamana kadar gerçekten yaşamadım son günlere kadar ama nedense şu sıra çok sık hava yapıyor suyu dışarı veriyor, sert süspansiyon kullanıyorum benim araç sedan ancak arka yine dediğiniz gibi hala yumuşak, konfor ve genişlik okey ama yol tutuşunu sonuna kadar zorladığım bir gün tekrar buraya yazarım, fren merkezlerinde kronik olarak kaçak var diye biliyorum frende bir türlü randıman alamadım lakin 4.5 ay önce detaylı bir incelemeye aldığımızda sorunları belirledik, tüm fren aksamını yeniledik ve şu an gerçekten frenler istediğim düzeyde diyebilirim. Yağ motul kullanıyorum başka öneriniz varsa alabilirim :)
Hocam yağın markasından ziyade numarası bana garip gelmişti o zamanlar. Babamda bende standart 10-40 koyalım demiştik ve özel reno servisindeki usta (eski cotech) 20-50 koyalım bu arkadaşlar biraz sıkıntılı motorlardır demişti. Bizim gözlemlediğimiz sıkıntıda dediğim gibi hararet işi zayıf fren ve yol tutuşlardı. Haricinde memnunduk.
 
Hocam yağın markasından ziyade numarası bana garip gelmişti o zamanlar. Babamda bende standart 10-40 koyalım demiştik ve özel reno servisindeki usta (eski cotech) 20-50 koyalım bu arkadaşlar biraz sıkıntılı motorlardır demişti. Bizim gözlemlediğimiz sıkıntıda dediğim gibi hararet işi zayıf fren ve yol tutuşlardı. Haricinde memnunduk.
Anladım teşekkür ederim görüşleriniz, yorumunuz için yağ konusunu detaylı bir şekilde araştıracağım 👍🏻
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61