Renault 19 çift sis uygulaması

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Aracı aldığımdan beri sisler çalışmıyordu. Bugun boşken biraz uğraşayım dedim. Bagaj arkasındaki muhafazayı sökünce daha önceden çift sis uygulaması yapıldığını gördüm. Ancak R19'da sis tesisatı sağ bagaj amortisoru arkası tam camın altından geldiği için bagajın makasları kabloyu kesmiş. Sökmeye devam edince daha önceden koptuğunu yerine ek yapıp cam altından değilde tüpün arkasından çektiklerini gördüm. Bende çektikleri kabloyu söküp yeniden daha kaliteli ve uzun bir kablo çekip işi sağlama aldım. Eğer R19 kullanan ve sisleri çalışmayan varsa ilk önce cam altından geken kabloyu kontrol etsin adeta bagaj kessin diye oraya koymuşlar. Mühendislik hatası.
Sonuç olarak sisleri çalıştırmayı başardım ancak çift sis gözüme biraz tuhaf geldi. Siz ne düşünüyorsunuz?
IMG_20200404_001143.jpg
IMG_20200404_001217.jpg
 
..
Sonuç olarak sisleri çalıştırmayı başardım ancak çift sis gözüme biraz tuhaf geldi. Siz ne düşünüyorsunuz?
..
Bence de sıkıntı yok. Oyna devam.
O değil de, bazı yerlerde gece karanlığında geri manevra yaparken arka sislerin geri vites lambalarına takviye kuvvet olarak çok büyük faydası olabiliyor. Çift sisi o amaçla da kullanabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda ve mrtkap
Özür dileyerek yazıyorum , böyle bir şey söz konusu değildir , çift yanan bir çok araç var :)
Doğrusu tek yanmasıdır, AB mevzuatı da bu şekilde diye biliyorum. Çift yanmasının şöyle bir mahsuru var, sisli havalarda açtığınızda arkadan gelen kişi stoplarla karıştırabilir. Sizin fren yapıp yapmadığınızı kestiremez çünkü fren lambasını bastırır. Tek taraflı yanınca ise çok rahat anlaşılır sis farı olduğu.
Ki onu geçtim, bu lambayı zaten sadece yoğun sisli havalarda açacaksınız. Açtığınızda da sürücüye doğrudan bir faydası olmuyor, tek veya çift olmasının da bu sebeple pek bir önemi yok şoför için.
Muayene konusunda bilgim yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda ve S.Asil