Renault Clio 1.0 Tce 100 Hp İçin Hangi Yağ Tercih Edilmelidir?

Renault yetkili servislerinin ne koyduğunu eğer koyulurken yanında değilseniz kimse bilemez, çünkü faturada 5W40 RN710 gibi yansıtıp aslında RN 17 5W-30 ya da tam tersini yapabiliyorlar. Hatta onu koyan eleman dahi eğer varilden dolduruyorsa ne koyduğunu bilmiyordur eminim, ki bu yağlarla 20 bin km de bir bakım vaadediliyor. Aslında ne kadar güzel bir uygulama ancak bu şekilde uygulandığı için kullanılan yağ long life mı, kaliteli mi, gerçekten 20 bin km gidebiliyor mu emin olmak mümkün değil bu da ciddi risk demek.
Hocam siz rn17 onaylı 5w30 koyarsak daha iyi olacağını mı söylüyorsunuz 1.0 tce 100 hp için. Belli ki motor yağı konusunda bilgilisiniz. Ben de ona göre hareket edeyim.
 
Hocam siz rn17 onaylı 5w30 koyarsak daha iyi olacağını mı söylüyorsunuz 1.0 tce 100 hp için. Belli ki motor yağı konusunda bilgilisiniz. Ben de ona göre hareket edeyim.

Hocam hangisi motorun istediği onaya uygunsa onun koyulması gerektiğini söylüyorum, viskozite olarakta 5W-30 uygundur. Soğuk iklimler ve ekonomik kullanım için 0W-20 kullanılabilir.
 
Hocam hangisi motorun istediği onaya uygunsa onun koyulması gerektiğini söylüyorum, viskozite olarakta 5W-30 uygundur. Soğuk iklimler ve ekonomik kullanım için 0W-20 kullanılabilir.
İşte ben de onu tam bulamıyorum :D zannedersem rn17 geçmişe yönelik motorlara da uygunluk sağlıyor zaten.
 
2020 model clio 1.0 TCe X-tronic 100 bg araç için, Mais İstanbul Şube ilk iki bakımda 5w40 rn710 kullanırken, son iki bakımda ise 5w30 rn720 koydu.
 
0-20 kullanabilen bir otomobile 5w40 koymanız maliyet açısından ,15.000 kilometrelik bakım aralığında sizi ortalama 3000 lira zarara sokacaktır.
Ben yukarıda yazdığı gibi motul rn17 onaylı 0w20 koydurdum. Gittim aynı yağın 5w30 olanını da aldım ileride ona geçeceğim. Donanım haberde makine mühendisi olduğunu söyleyen bir arkadaş beni çok korkuttu. Bugün yağı satan distributore gittim yeni yağ satmak isteyeceği halde o da bir sorun olmaz biz dizel yüz bindeki egeaya da 0W-20 koyuyoruz senin araban 40 binde daha dedi. Zaten her iki yağ secici de gen 0w20 hem 5w30 öneriyor fakat 150bin km altı ise 0w20 öneriyor km de bir etken yani bilginiz olsun
 
Renault yetkili servislerinin ne koyduğunu eğer koyulurken yanında değilseniz kimse bilemez, çünkü faturada 5W40 RN710 gibi yansıtıp aslında RN 17 5W-30 ya da tam tersini yapabiliyorlar. Hatta onu koyan eleman dahi eğer varilden dolduruyorsa ne koyduğunu bilmiyordur eminim, ki bu yağlarla 20 bin km de bir bakım vaadediliyor. Aslında ne kadar güzel bir uygulama ancak bu şekilde uygulandığı için kullanılan yağ long life mı, kaliteli mi, gerçekten 20 bin km gidebiliyor mu emin olmak mümkün değil bu da ciddi risk demek.
Ben yukarıda yazdığı gibi motul rn17 onaylı 0w20 koydurdum. Gittim aynı yağın 5w30 olanını da aldım ileride ona geçeceğim. Donanım haberde makine mühendisi olduğunu söyleyen bir arkadaş beni çok korkuttu. Bugün yağı satan distributore gittim yeni yağ satmak isteyeceği halde o da bir sorun olmaz biz dizel yüz bindeki egeaya da 0W-20 koyuyoruz senin araban 40 binde daha dedi. Zaten her iki yağ secici de gen 0w20 hem 5w30 öneriyor fakat 150bin km altı ise 0w20 öneriyor km de bir etken yani bilginiz olsun
Bu arada, yağı ayırırken, burada oynarken doğru "ekipmanı" seçmenin de ne kadar önemli olduğunu hatırladım.
0W-20, özellikle yeni otomobiller için daha modern ve ekonomiktir. Kilometre 150 bin kilometrenin altındaysa en iyi seçimdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: elbruz
1.0 tce gibi bir motorda inanın sahte falan olmadığı sürece bayiden alınmış 0w20, 0w30, 5w30 vs kaliteli herhangi bir yağ iş görür. Onaylarda da detay delisi olmaya gerek yok. Bir de araba 40 binde. Motoru küçük gördüğümden de değil, bunlar oldukça genel ve kaç farklı pazarda kaç farklı araçta ne gibi şartlarda kullanılan motorlar.

Wankel motora yağ seçmiyoruz. Sokakta araba kullanmaktan bihaber, sadece D ye alıp gaza basmayı bilen, yağ çubuğunun nerede olduğunu dahi bilmeyen insanların, servise bırakıp bitince teslim aldığı, hangi yağı kullandığına bakmadan 200-300 bin devirdiği motorlar bunlar.

Gözünüzü seveyim bu kadar ince detaya gerçekten gerek yok.
 
Donanım haberde clio 5 diye bir ana konu var. Orada makine mühendisi olduğunu söyleyen bir arkadaş beni çok korkuttu. Yeni yağı gidip boşaltacaktım. Ustalar engel oldu bari biraz kullan ondan sonra bakalım diye. Yağı distributoründen aldım pahalı bir yağ normal yağlar 1300 lira iken bu spesifik rn17 diye 2300 liraydı
 
1.0 tce gibi bir motorda inanın sahte falan olmadığı sürece bayiden alınmış 0w20, 0w30, 5w30 vs kaliteli herhangi bir yağ iş görür. Onaylarda da detay delisi olmaya gerek yok. Bir de araba 40 binde. Motoru küçük gördüğümden de değil, bunlar oldukça genel ve kaç farklı pazarda kaç farklı araçta ne gibi şartlarda kullanılan motorlar.

Wankel motora yağ seçmiyoruz. Sokakta araba kullanmaktan bihaber, sadece D ye alıp gaza basmayı bilen, yağ çubuğunun nerede olduğunu dahi bilmeyen insanların, servise bırakıp bitince teslim aldığı, hangi yağı kullandığına bakmadan 200-300 bin devirdiği motorlar bunlar.

Gözünüzü seveyim bu kadar ince detaya gerçekten gerek yok.
Daha fazla beğeni atamıyorum yorum atayım istedim , noktasından virgülüne katılıyorum :D
 
  • Haha
Tepkiler: Otto Çevrimi
Donanım haberde clio 5 diye bir ana konu var. Orada makine mühendisi olduğunu söyleyen bir arkadaş beni çok korkuttu. Yeni yağı gidip boşaltacaktım. Ustalar engel oldu bari biraz kullan ondan sonra bakalım diye. Yağı distributoründen aldım pahalı bir yağ normal yağlar 1300 lira iken bu spesifik rn17 diye 2300 liraydı
Eğer içiniz rahat edecekse, size cevap veren arkadaşlar arasında makine mühendisi arkadaşlarımız var. Ama bunu pazarlamıyorlar. İçiniz rahat olsun. Yağın viskozitesi ne demek ne işe yarıyor deseniz kem küm edecek insanlardan öneri almayın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: elbruz
Donanım haberde clio 5 diye bir ana konu var. Orada makine mühendisi olduğunu söyleyen bir arkadaş beni çok korkuttu. Yeni yağı gidip boşaltacaktım. Ustalar engel oldu bari biraz kullan ondan sonra bakalım diye. Yağı distributoründen aldım pahalı bir yağ normal yağlar 1300 lira iken bu spesifik rn17 diye 2300 liraydı
İçiniz rahat edecekse, makine yüksek mühendisiyim ve profesyonel olarak içten yanmalı motor tasarımında çalışıyorum.
 
Donanım haberde clio 5 diye bir ana konu var. Orada makine mühendisi olduğunu söyleyen bir arkadaş beni çok korkuttu. Yeni yağı gidip boşaltacaktım. Ustalar engel oldu bari biraz kullan ondan sonra bakalım diye. Yağı distributoründen aldım pahalı bir yağ normal yağlar 1300 lira iken bu spesifik rn17 diye 2300 liraydı
boşaltmanıza da gerek yok o kadar pahalı yağlar kullanmanıza da gerek yok, yağdan bağımsız olarak ara ara yağ su gibi şeylerin kontrolünü yaparak kafanız rahat kullanabileceğiniz bi motora sahip arabanız var
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45 ve elbruz
TCE motorlarında partikül filtresi bulunur. Benzin partikül filtresi dizelden farklıdır ancak motor yağı seçiminde önemlidir. Bu yüzden RN17 onayının önemli olduğunu düşünüyorum. 5w40 bu onaylı bir yağ var mı bilmiyorum ama RN17 onaylı 5w30 yağ tercih edilebilir. Sikayetvar'ı incelerseniz TCE motorlarda partikül filtresi sorunlarıyla ilgili çok sayıda şikayet var. Yanlış yağ kullanımı partikül filtresinin bozulmasına neden olabilir. Tamircime selam vermek ve çayını içmek için uğradığımda, 120.000 km'deki Taliant 1.0TCE bir aracın partikül filtresi sorununu gidermeye çalışıyordu. Partikül filtresi tıkalı olduğu için araç gitmiyordu.

Normal bir kullanıcı için 5w30 veya 5w40 çok fark etmez. Ancak cogu araba firmasi piston segmanlarını zayıflatıp, yağı incelterek motor içindeki enerji kayıplarını azaltarak araclari euro 6d emisyonlarina uyduruyorlar ancak gerçek hayatta bu kullanıcıya olumsuzluk olarak yansıyor. 0w20 yağlar İzmir ve Antalya gibi sicak bölgeler için çok ince olduğundan kesinlikle tavsiye etmem. Turbo motor yük altındayken biraz ısınabilir, bu normaldir. Ancak 0w20 gibi yağlar ısıyla incelir ve sıcakken 0w16 gibi davranır. Sonuç olarak, düşük devirde yük altında motor zorlaninca silindire kaçan yağ kendiliğinden tutuşarak vuruntuya neden olabilir. Bu sorunla ilgili hiçbir yerde Türkçe bir açıklama olduğunu sanmıyorum. Çeviriyle birlikte şu sayfayı incelemenizi tavsiye ederim: https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition
Clio'da da böyle olacağını söylemiyorum. İzmir'de hava 45 derece iken bir iki gazlayinca ince yağ ile yazın motor yağı sıcaklığının 100 derece yerine 120 derece(bu kadar yukselecegini sanmiyorum) olduğu durumda riske atmak istemiyorum. Bu yüzden annemin Clio 1.0 TCE aracına bir sonraki bakim icin 5w30 RN17 yağı almayı düşünüyorum.

0w20 yağını boşaltmanıza gerek yok. Bir sonraki bakıma kadar aracınızı sakin bir şekilde kullanmanızı ve bir sonraki bakımda RN17 onaylı 5w30 yağa geçmenizi öneririm. RN17 onaylı 5W40 bulamadım.
 
Son düzenleme: