İyi günler forum ahalisi neredeyse 2-3 aydan beri araç arıyordum hatta forumdan da yardım almak için konu dahi açtım.( https://www.otopark.com/forum/threads/Öğrenciye-uygun-araç-seçimi-az-paraya-çok-iş.4871/ ).Forumdaki üyeler çok fazla yardımcı oldular sanki kendilerine araç alacakmış gibi ince eleyip sık dokuyanlar oldu onlara şimdiden teşekkür ederim.
Bütün bu uğraşlar dahilinde tüm ümitler tükenmiş ve artık daha fazla araç bakmayacağım demişken bu iğrenç 2.el piyasasında bir kurban bayramı arefesinde araba pazarının en ücra köşesinde sabahın köründe gördüm Amélie'yi.Çoğu kişinin o paralara araba mı kaldı geyiğini yaptığı bir fiyatı istiyordu sahibi kısmet midir, bilinmez her şey istediğim gibi gitmişti kazası değişeni hatta biz sürene kadar macunu bile olmayan bir araba hem de komik bir rakama hemen üstüne yapışıp alma hevesi doğdu ve olaylar da sırasıyla aracı satın almaya kadar gitti.Uzun cümlelerimi bağışlarsanız devam edeceğim.Amélie ise bilmeyenler ya da duymayanlar için Fransa'nın Zeynep Çamcı'sı denilebilir.Normalde aracına isim verenleri samimiyetsiz bulurdum ama hayatta hiç bir zaman büyük konuşmamak ve kınamamak gerekiyormuş tam araç alma arefesinde keşfettiğim ve etkisinde kaldığım masum bir Fransız film karakteriyle bağdaştırmak ise an meselesi oldu ve isim de konulmuş olduYani isim koymak için ekstradan hiç bir beyin fırtınasına, yapay ve samimi olmayan duygulara gerek kalmadı.İşin geyiğini geçersek Amelie 1997 doğumlu bir Renault Clio 1.4 RT.Biz onu ikinci hayat arkadaşından aldık.İlk arkadaşını ben tanımıyorum ama aracı aldığım kişi tanıyormuş.İkinci hayat arkadaşı ise ise orta yaşlı bir hanımefendiydi.Aracı 161.XXX km de aldık.Amelie şu ana kadar hep benzin içmiş henüz LPG gazı solumamış ama yaptığım hesap kitaplar gösteriyor ki benim gibi ortadirek bir öğrenci elinde ne yazık ki artık gaz soluması gerekecek. Her ne kadar istemesem de yapılacak pek bir şey yok gibi gözüküyor.Amelie ağabeyi R19'un bir dönemler piyasayı kasıp kavurduğu tek nokta enjeksiyonlu 1.4 8V 75PS Renault Energy motoruna sahip motor kodu olaraksa E7J olarak geçiyor.Kalbinde çarpan pistonlar bu zamana kadar benzinde beslendikleri için çok çok iyi durumdalar.Güç olaraksa küçük hacimli tüm atmosferik motorların kaderini taşıyor yani kısacası gitmiyor.Fakat gitmemesi atik ve canlı olmasına engel değil çünkü bu motor 0-100'e 11-12 sn arasında çıkıyor.Bunu güç fakiri motoruna değil 900 küsür kiloluk fit vücuduna borçlu.Düz yolda ve şehir içinde atikken virajlı yollarda korkutuyor özellikle aracın arka kısmının yerden bayağı bir yüksek olması sebebiyle virajlarda kafa kısmı dirayetli iken arka taraf sürekli havada yüzüyormuş hissiyatı veriyor bu hissiyat bir hayli korkutucu.Arkada ise R9-11 serisinde kullanılan torsiyon sistemine sahip tabii o da savurmasıyla meşhur.Eğer ki arka taraf bu kadar havada olmasa büyük bir ihtimalle daha iyi tutuşa sahip olacak o dönem ki ülkemiz yolları için yükseltiğini düşünüyorum çünkü Avrupa'da kilerde bu kadar yüksek değil.Tek nokta enjeksiyonlu motoru yaptığım kabaca hesaplamalara göre(5-10 günlük tecrübe) karma olarak100 km'de 7,5-8,5 litre arası benzin tüketmekte cimri gibi görünse de ülkemiz benzin fiyatlarıyla çarpıldığı zaman öğrenciyi bir hayli zorlayacak tüketim değerine ulaşıyor aksi takdirde bu zamana kadar LPG solumamış Amelie'yi 3-5 kuruş için öksürtmek istemem.
Tasarım olarak ise eskinin kaba çizgili 205-Golf 2 vb gibi hatchbacklerinden bir iki ufak makyaj hamlesiyle sıyrılmak istese de çok da başarılı olamamış bence.Ama benim gibi 90'lar fanatiği için bu tasarım dili oldukça güzel duruyor ah bir de güneş yanıklarımız olmasa...Çok konuştum çok anlattım aslında niyetim uzunca bir km tecrübesinden sonra uzunca her şeyini anlatmaktı ama forumda resimleri merak edenler çok olduğundan dolayı konu açmak şart oldu.Daha hala tamponda bir kaç macunlu yer boyanacak o sebepten dışının detaylı fotolarını sonraya bırakalım ve şu an LPG takılı olmadığı için boş bagajlı fotoyu da çekmeyi unutmayayım.Unutmadan aracın iç tasarımı ise her Fransız otomobilinde olduğu gibi göze çok değişik ve alışılmadık geliyor.Teyp kapatan kayan kapakçıklardan tutun da analog saate hatta garip bir şekilde yukarıdan açılan torpidoya ve zannımca hırsızlığı önlemek için konulan taaa anya ve konya daki cam açma butonları.Donanım olarak ise bel desteğine, elektrikli aynalara, elektrikli ön camlara, orijinal uzaktan kumandalı merkezi kilite, harita okuma lambasına, katlanır arka koltuklara ve çatlak bir ön cama sahip.Resimleri birazdan yavaş yavaş yorum olarak ekleyeceğim.Buraya kadar sabredip okuyanlara teşekkürler.
İlham perimiz...
[/url][/IMG]
Bütün bu uğraşlar dahilinde tüm ümitler tükenmiş ve artık daha fazla araç bakmayacağım demişken bu iğrenç 2.el piyasasında bir kurban bayramı arefesinde araba pazarının en ücra köşesinde sabahın köründe gördüm Amélie'yi.Çoğu kişinin o paralara araba mı kaldı geyiğini yaptığı bir fiyatı istiyordu sahibi kısmet midir, bilinmez her şey istediğim gibi gitmişti kazası değişeni hatta biz sürene kadar macunu bile olmayan bir araba hem de komik bir rakama hemen üstüne yapışıp alma hevesi doğdu ve olaylar da sırasıyla aracı satın almaya kadar gitti.Uzun cümlelerimi bağışlarsanız devam edeceğim.Amélie ise bilmeyenler ya da duymayanlar için Fransa'nın Zeynep Çamcı'sı denilebilir.Normalde aracına isim verenleri samimiyetsiz bulurdum ama hayatta hiç bir zaman büyük konuşmamak ve kınamamak gerekiyormuş tam araç alma arefesinde keşfettiğim ve etkisinde kaldığım masum bir Fransız film karakteriyle bağdaştırmak ise an meselesi oldu ve isim de konulmuş olduYani isim koymak için ekstradan hiç bir beyin fırtınasına, yapay ve samimi olmayan duygulara gerek kalmadı.İşin geyiğini geçersek Amelie 1997 doğumlu bir Renault Clio 1.4 RT.Biz onu ikinci hayat arkadaşından aldık.İlk arkadaşını ben tanımıyorum ama aracı aldığım kişi tanıyormuş.İkinci hayat arkadaşı ise ise orta yaşlı bir hanımefendiydi.Aracı 161.XXX km de aldık.Amelie şu ana kadar hep benzin içmiş henüz LPG gazı solumamış ama yaptığım hesap kitaplar gösteriyor ki benim gibi ortadirek bir öğrenci elinde ne yazık ki artık gaz soluması gerekecek. Her ne kadar istemesem de yapılacak pek bir şey yok gibi gözüküyor.Amelie ağabeyi R19'un bir dönemler piyasayı kasıp kavurduğu tek nokta enjeksiyonlu 1.4 8V 75PS Renault Energy motoruna sahip motor kodu olaraksa E7J olarak geçiyor.Kalbinde çarpan pistonlar bu zamana kadar benzinde beslendikleri için çok çok iyi durumdalar.Güç olaraksa küçük hacimli tüm atmosferik motorların kaderini taşıyor yani kısacası gitmiyor.Fakat gitmemesi atik ve canlı olmasına engel değil çünkü bu motor 0-100'e 11-12 sn arasında çıkıyor.Bunu güç fakiri motoruna değil 900 küsür kiloluk fit vücuduna borçlu.Düz yolda ve şehir içinde atikken virajlı yollarda korkutuyor özellikle aracın arka kısmının yerden bayağı bir yüksek olması sebebiyle virajlarda kafa kısmı dirayetli iken arka taraf sürekli havada yüzüyormuş hissiyatı veriyor bu hissiyat bir hayli korkutucu.Arkada ise R9-11 serisinde kullanılan torsiyon sistemine sahip tabii o da savurmasıyla meşhur.Eğer ki arka taraf bu kadar havada olmasa büyük bir ihtimalle daha iyi tutuşa sahip olacak o dönem ki ülkemiz yolları için yükseltiğini düşünüyorum çünkü Avrupa'da kilerde bu kadar yüksek değil.Tek nokta enjeksiyonlu motoru yaptığım kabaca hesaplamalara göre(5-10 günlük tecrübe) karma olarak100 km'de 7,5-8,5 litre arası benzin tüketmekte cimri gibi görünse de ülkemiz benzin fiyatlarıyla çarpıldığı zaman öğrenciyi bir hayli zorlayacak tüketim değerine ulaşıyor aksi takdirde bu zamana kadar LPG solumamış Amelie'yi 3-5 kuruş için öksürtmek istemem.
Tasarım olarak ise eskinin kaba çizgili 205-Golf 2 vb gibi hatchbacklerinden bir iki ufak makyaj hamlesiyle sıyrılmak istese de çok da başarılı olamamış bence.Ama benim gibi 90'lar fanatiği için bu tasarım dili oldukça güzel duruyor ah bir de güneş yanıklarımız olmasa...Çok konuştum çok anlattım aslında niyetim uzunca bir km tecrübesinden sonra uzunca her şeyini anlatmaktı ama forumda resimleri merak edenler çok olduğundan dolayı konu açmak şart oldu.Daha hala tamponda bir kaç macunlu yer boyanacak o sebepten dışının detaylı fotolarını sonraya bırakalım ve şu an LPG takılı olmadığı için boş bagajlı fotoyu da çekmeyi unutmayayım.Unutmadan aracın iç tasarımı ise her Fransız otomobilinde olduğu gibi göze çok değişik ve alışılmadık geliyor.Teyp kapatan kayan kapakçıklardan tutun da analog saate hatta garip bir şekilde yukarıdan açılan torpidoya ve zannımca hırsızlığı önlemek için konulan taaa anya ve konya daki cam açma butonları.Donanım olarak ise bel desteğine, elektrikli aynalara, elektrikli ön camlara, orijinal uzaktan kumandalı merkezi kilite, harita okuma lambasına, katlanır arka koltuklara ve çatlak bir ön cama sahip.Resimleri birazdan yavaş yavaş yorum olarak ekleyeceğim.Buraya kadar sabredip okuyanlara teşekkürler.
İlham perimiz...
Son düzenleme: