Flash efsanesine eski Renault deneyimleri olan birinin gözünden hevesli bir bakış
Merhaba arkadaşlar, R11 Flash S denedim sonunda çok merak ettiğim hatta efsanelere(takla geyiklerine) konu olan bir otomobil
.R9 ve Clio ya binerken hep aklımın bir ucundaydı.Yerli gti muamelesi yapılan bu aracın iyi kondisyondakine binme-kullanma fırsatım oldu.
Araba(89ps-950 kg-Flash S) R9 Broadway’e(72ps-890kg) ve Clio I(75ps-900kg) e göre biraz daha seri hissettiriyor, R9 Spring’e(60ps-850kg) göre ise uzaktan yakından alakası yok.
Yerli gti lakabı için hafif abartılmış olduğunu düşünüyorum.Keza oldukça seri olsa da Clio’ya kıyasla arasında fazla fark yok.(0-100 videosunda görebilirsiniz)
Ama yerli gti lakabını tamamen hakettiği bir yer varsa gerçekten iç mekanı ve dışı, dışı Renault 5 GT Turbo’nun jantları ve dış detaylarıyla dolu, içeride spor koltuk spor direksiyon ve spor vites topuzu insanın içini gıdıklıyor.
Salkım salkım sallanan yumuşak arabada kavrayan spor koltukların sayesinde sizi sıkı sıkı tutuyor, arabanın hali hazırdaki yumuşaklığına tezat oluşturacak derecede sportif atmosfer var.Arabanın direksiyondan(kramayer), vitesten ve koltuklardan dolayı geri bildirim seviyesi çok yüksek.
Vites ise beni aşırı şaşırttı yani şöyle özetleyim güncel arabaların vites geçişlerindeki hissiyatla yarışır seviyede dönemine göre neredeyse hiç boşluk yok her vites short shift gibi kaçırma ihtimaliniz çok az
yani bazı tamamlayan detaylarla yerli gti olabiliyor.Yoksa sadece çekişi ile bu ünvanı sırtlanması zor.
Yol tutuş ise şehir içinde Renaultlardan beklediğim gibi atik çevik ve kıvrak fakat uzun yol süratlerinde araçta gerçekten de o dönemin gti ya da hothatchlerinin tehlikesi var.Clio I de yere biraz daha yakın olduğu için araç daha az etklieniyordu ama Flash bayağı etkileniyor. İlginçtir, ama bu araç R9’dan sanırım daha alçak Clio I den daha yüksek, yüksek sürat yol tutuşunda ikisinin arasında bir tutuşu var gerçekten de.
Açıkçası R9 a bindiğim zamanlarda binmek isterdim, fakat Clio zamanını baz alacaksam çekiş olarak çok farklı değil sadece içerideki sportif hissiyatlardan yoksundum ama merak edip öteden öteden bakıyordum
.
Bu arada çekişi iyi denilen hangi araca binersem bineyim Sierrayı aratıyor. Bu açıdan da son mohikana binen kızılderili gibi garip ve yabancı hissediyorum hemen her araca ısınmak zor oluyor artık.Tüm apaçilik empüklenmiş sanki
Bunu neden bu konuya yazdın diyen eleştiri seven kitle illaki çıkacaktır, onları seviyorum
onlara istinaden şu cevabı vermek istiyorum.Arabanın alt takım(süspansiyon geometrisi ve parçaları) olarak R9/11-R19-Clio I ortak.Ayrıca şu anki fiyat dilimi olarak bakarsanız, birbirlerine çok yakın araçlar(Clio nun sunduğu enjeksiyon ateşleme-hidrolik direksiyon- ve daha modern ve medeni atmosfer hariç) .
Kısacası R9(60ps Spring) zamanlarımda binsem çok çok çok hoşuma gidermiş hem çekiş hem de sportif hissiyat olarak. Ama Clio(75ps) zamanında hep derdim spor detaylar hariç bir farkı yok gibi, neredeyse tamamen haklıymışım dediğimde sadece sportif detayların bu kadar hoşuma gideceğini tahmin etmemiştim
.
Arabanın içinin fotoğraflarını çekmeyi unuttuğum için internetten görsel yüklüyorum.Dışını ise çekmiştim buyrun.
Ben uzun uzun yazarım da okuyan olmayabilir dolasıyla bu kadar yeter, Hayırlı akşamlar.
Cinsiyetçi reklam için kusuruma bakmayın en iyi görsel buydu.