Renault megane dizel 165 hp

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ulas79
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ulas79

Profesör
433
46
1.6 dCi 165 EDC şeklinde tanınan motor ve şanzıman ikilisi sonunda Renault Megane'ın standart hatchback ve Estate versiyonlarında da sunulmaya başladı. Bu ünite daha önce Talisman ve Espace modellerinde de sunulmaktaydı fakat Megane'ın kaputu altına girmeden önce ünite Renault Sport mühendislerinin elinden geçerek güçlendi.

Motor 1.6 litre hacimli bir turbo dizel ünite ve 165 beygir güç, 1.750 d/d'dan itibaren 380 Nm tork üretebiliyor. Ayrıca ortalama yakıt tüketim değeri de fabrika verilerine göre 100 km mesafede 4.6 litre.

Fransız markayı yakından takip edenler bu motorun daha önce Megane GT'de de sunulduğunu hatırlayacaktır. Renault, popüler ünitesini daha az sportif özellikler sunan versiyonlarında da kullanarak yaygınlığını artırmak istiyor.

Hem hatchback hem de station wagon gövde seçenekleriyle alınabilen otomobil Intens paketiyle, GT'de olduğundan neredeyse %10 daha düşük fiyatlı. Bu da başlangıç fiyatını, Fransa'da 31.700 Euro (Yaklaşık 130.000 TL) yapıyor.

6 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan bu aracın yanında Megane ailesine yakında çok daha sportif bir seçenek katılacak. R.S. logolu versiyon gelecek hafta Frankfurt Otomobil Fuarı'nda sergilenecek.

(Maalesef şu an için Fransa'da satışa sunulacakmış)
https://tr.motor1.com/news/179739/renault-magane-16-dci-165-edc/
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16
Standart megane'ın ön takımlarının 380 nm torkla baş edecek kadar kalitesi ve gücü var mıymış ? B8 kasa 2.0 tdi 150 hp 340 nm torklu yeni kasa passat bile 18 inç sport contact 5 lastiklere ve daha ağır kasaya rağmen cayır cuyur patiye kalıyor ki yeni kasa passat'ın alt yapı kalitesi cidden iyi olmasına rağmen durum böyle. 165'lik motor gerçekten çok başarılı ama 380 nm tork ile ön takımların baş etmesi kolay olmayacaktır, sık sık kafa oynatıp duracaktır araç.
 
bu motor 1.6 dci 130'luk ile birebir aynı. 130'luk versiyon bunun kısığı. çok kasmaya gerek yok. 130'luk alıp stage 1 yapıyorsunuz kafalar rahat :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Standart megane'ın ön takımlarının 380 nm torkla baş edecek kadar kalitesi ve gücü var mıymış ? B8 kasa 2.0 tdi 150 hp 340 nm torklu yeni kasa passat bile 18 inç sport contact 5 lastiklere ve daha ağır kasaya rağmen cayır cuyur patiye kalıyor ki yeni kasa passat'ın alt yapı kalitesi cidden iyi olmasına rağmen durum böyle. 165'lik motor gerçekten çok başarılı ama 380 nm tork ile ön takımların baş etmesi kolay olmayacaktır, sık sık kafa oynatıp duracaktır araç.
önden çeker güçlü dizellerin kaderi bu. çaresi yok. ya arkadan itiş olacak ya da 4 çeker. bunlarda hayat 2.vitesten sonra başlıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
önden çeker güçlü dizellerin kaderi bu. çaresi yok. ya arkadan itiş olacak ya da 4 çeker. bunlarda hayat 2.vitesten sonra başlıyor
1 ve 2'de oldukça uğraştıracaktır. Şanzıman, direksiyon ve ön takımlara büyük iş düşüyor. Özellikle kumlu, ıslak, erimiş ve iyi tutmayan yüzeylerde. Ayrıca 16 inç lastik zor kullanılır, 16 inç lastiğin gücü yetmez bunu kaldırmaya. En az 17 ki o bile az 18'lik jant gerek tabii iyi bir lastik ile beraber. 380 nm çok ciddi bir tork. Öyle her önden çekerin kaldırabileceği bir güç değil gerçekten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mehmet ve Renard