KAPALI Roll Night: 116i - 116i 2CR - 118i - V5 Bora

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
118'in ilk kafa çıkarışları, 116 ve 118'in turbo boşluğu farkını net gösteriyor. Ama yazılım beygirleri üst devirlerde ortamın aq olayını gerçekleştiriyor.
Ama yazılımlı 1.6 ve 1.5 bmw motorlarında kol çıkarma gibi sorunlar dolayısıyla 50-60.000 TL'ye motor değiştiren örnekleri de ço duyduk. O sebeple bu motorlara yazılımlı binmek, biraz cesaret işi.
Son olarak da, son roll de gösteriyor ki devir maalesef turbo devri, bizim gibi atmosferik delikanlılığı yapmak artık ne yazık ki sökmüyor.
 
bu arkadaşlara ithafen söylemiyorum ama en uyuz olduğum şeylerden biri bu arabaları satarken yazılımı kaldırıp bir de motor çok temiz kullanıldı gibi yazılım denilen şeyden bihaber takınmaları.

Yazılım attırmak demek arabanın illa ki canını alarak kullanmak demek değil ki. Az önce 220 km'lik bir şehirler arası yoldan geldim, yol boyu 100 km/sa sabit hızla gittim mesela. Yazılımlı bir araba da pekâla temiz kullanılmış olabilir. Ben nadir gazlarım.

Ayrıca yazılımı bu kadar da öcü gibi görmek çok anlamlı değil. Bu videoda yarışan iki aracın stock halleri arasındaki farklar yazılım ve eksozdan ibaret. Geri kalanında tamamen aynılar. Bu forumda en geniş hayran kitlesine sahip araçlardan olan Mazda 3'ün ülkemizde satılan 1.5 litre benzinli versiyonu, aslında global pazar için geliştirilmiş olan 1.5 litre 100 beygirlik motorun yazılımla 120 beygire çıkarılmış versiyonu ile yürüyor. Yani otomobil üreticilerinin kendisi bile icabında yazılımlı araba satıyor.
 
Yazılımcı ,eksozcular temiz para götürdu ha!
İllaki fazla gücün arabaya getirdiği bazı eziyetler vardır.Turbo ile motor ömürleride baya düştü, bence motorlar amaçları gibi, fabrika çıkışı halinde kullanılmalı.Fabrikanın belirlediği bazı standartlar var, onlarda motorlardan daha fazla güç üretmeyi biliyorlar fakat kimse süper motorlar gibi erken motor rektefe yapmak istemez.Böyle araçlar piyasada mevcut (rx8 gibi) ama belirli ömürleri var genelde az kullanmak için yapılmışlar.Yani günlük kullanım için aldığınız arabalara bence yüklenmemeli.
 
Son düzenleme:
Yazılımcı ,eksozcular temiz para götürdu ha!
İllaki fazla gücün arabaya getirdiği bazı eziyetler vardır.Turbo ile motor ömürleride baya düştü, bence motorlar amaçları gibi, fabrika çıkışı halinde kullanılmalı.Fabrikanın belirlediği bazı standartlar var, onlarda motorlardan daha fazla güç üretmeyi biliyorlar fakat kimse süper motorlar gibi erken motor rektefe yapmak istemez.Böyle araçlar piyasada mevcut (rx8 gibi) ama belirli ömürleri var genelde az kullanmak için yapılmışlar.Yani günlük kullanım için aldığınız arabalara bence yüklenmemeli.
bir kere de rx8 in ömrü kısaymış, yağ yakıyomuşculara rastlamasak keşke
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
İngiliz atı hızlı koşar yorulur, Arap atı yavaştir amma uzun mesafe koşar.
Rx8 in çok devir çevirmesi erken aşınmaya buda yağ yakmaya neden olur.
Yoksa kimsenin 1.3 hacimden 231hp güç Çıkmasına itirazı yok.Her şeyin bir bedeli var, yağda bir yere kadar.
 
Son düzenleme:
İngiliz atı hızlı koşar yorulur, Arap atı yavaştir amma uzun mesafe koşar.
Rx8 in çok devir çevirmesi erken aşınmaya buda yağ yakmaya neden olur.
Yoksa kimsenin 1.3 hacimden 231hp güç Çıkmasına itirazı yok.
rotary motorlar yağ yakmaz, yağla çalışır prensibi gereği
ayrıca 4 zamanlı silindirik motorlarla 3 zamanlı wankeli kıyaslamak çok mantıksız
bu önyargının en büyük sebebi de herhalde 80lerde ithal edilen fc kasa rx7lerin cahil ustalarca mundar edilip adının çıkması (2003 ten 2010a kadar mazdanın servisi bile rx8lere yanlış sentetik yağ koyma gafletine düşmüştür bu arada)
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Nasıl yağ yakmaz yağla çalışır.Bu motor hiç mi kompresyon değeri düşmüyor.Diğer arabalarda ona bakarsan sürekli yağ yakmıyorlar fakat bu metal dir elbet bi yorgunluğu aşınması var vede bu çok devir çevirmesinden kaynaklı diğer motorlara göre daha erken oluyor.YouTube da arat beyaz duman atan rx8 diye bir sürü var.
 
Şimdi 2 adam var, birisinin arabasi stock, surekli dip gaz, motor isinmadan basarak kullaniyor, diger adam yazilimli, 5 dk gazlar 20 dk sogutur, oy bebegim diye sever arabasini, sen gider sirf yazilim yok diye stock olani alirsin, ha evet, yazilimi surekli kirbaclayan adamin eline ver, o stock hale gore buyuk sikinti, ama stock araba sorun cikarmaz mantigi sacma.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...