sac jant vs alaşım jant

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

emreozukan

Panpa
1,908
Merhabalar son zamanlarda aklıma takılan bir konu var, araçlarda sac jant mı kullanılırsa daha iyi alaşım jantmı, ve jant ağırlığının etkileri hakkında düşüncelerinizi öğrenmek istedim, bir kaç arkadaşım araçlarında kışlıkta sac jant kullanıyor ve yazlık olduğundan daha konforlu olduğunu söylüyolar sizce böyle bir durum olurmu olursa neden, niçin, nasış olur :D
 
bende çelik jant vardı knk biliyorsun tenekeye geçtim fabrikanın önerdiği ölçülerde,
konforun arttığını düşünüyorum ve fabrika o modelde ne koyduksa birebir aynısını kullanmak gerekli.
Sırf güzel duruyor diye rotillerimi amörtisör bilyalarımı kulelerimi poyramı erken bozamam :D
 
bende çelik jant vardı knk biliyorsun tenekeye geçtim fabrikanın önerdiği ölçülerde,
konforun arttığını düşünüyorum ve fabrika o modelde ne koyduksa birebir aynısını kullanmak gerekli.
Sırf güzel duruyor diye rotillerimi amörtisör bilyalarımı kulelerimi poyramı erken bozamam :D
biliyorum bro zaten ilk sen demiştin sonra bakıdnım biraz bayağı bunu söyleyenler var, benim arabada fabrika ebatlarında cms nin kaliteli sayılcak bi jantı var biliyorsun, bu durumda bile mi sac jant daha avantajlıdır ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: TSIDSG
biliyorum bro zaten ilk sen demiştin sonra bakıdnım biraz bayağı bunu söyleyenler var, benim arabada fabrika ebatlarında cms nin kaliteli sayılcak bi jantı var biliyorsun, bu durumda bile mi sac jant daha avantajlıdır ?
fabrika senin kasada senin motorda hangi ölçüyü öneriyorsa onu tak knk, tavsiyem budur
 
Unsprung weight denen nane (yani süspansiyonun taşımadığı ağırlıklar, mesela fren sistemi, tekerlekler vb.) ne kadar düşük olursa o kadar iyi. Hafif alaşımlar ağır çelik jantlara nazaran hem konfor hem performans olarak tabii ki daha iyi olur.

Bildiğim kadarıyla sac jantların mukavemet değerleri daha düşük, üstelik ağırlık dağılımları da alaşımlar gibi ortaya yakın değil. Bu dezavantajları dışında hafif olmasından ötürü konfor arttırması normal.
 
Bende saç jantın avantajlı olduğunu düşünüyorum. Yakıt tasarrufu veya konfor olarak daha iyi olduğunu düşünüyorum. Önceden 17" jantlarla gezerken her yerden geçerken dan dun eden araba 15" saç jantlarla rahat rahat sessiz geçebiliyor. Jant büyütme yaptığında orijinal jant kullanmazsan kırılma riski artıyor. Riske girmemek adına saç jant kullanılabilir ama gel gör ki görüntü itibariyle çok kötü duruyor :) Bunun çözümünü halen bulamadım, bulursam paylaşırım :D
 
geçenlerde yazlık lastikleri taktırmaya gittiğimde lastiçiye sordum çelik jant almalımı tavsiye edermisin gibisinden bana verdiği yanıt abi fabrikanın taktıklarını kullan daha iyi dedi, neden dedim sonradan takılan çelik jantların araç için verimli olmadığını, küçük bir darbe anında bile sac jantın eğilip esnerken çelik jantın ya kırılacağını ya aksama zarar vereceğini söyledi. bende o düşünceden vazgeçtim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: emreozukan
geçenlerde yazlık lastikleri taktırmaya gittiğimde lastiçiye sordum çelik jant almalımı tavsiye edermisin gibisinden bana verdiği yanıt abi fabrikanın taktıklarını kullan daha iyi dedi, neden dedim sonradan takılan çelik jantların araç için verimli olmadığını, küçük bir darbe anında bile sac jantın eğilip esnerken çelik jantın ya kırılacağını ya aksama zarar vereceğini söyledi. bende o düşünceden vazgeçtim.
bende buna kanat getirdim ya istediğim sac jantı bulursam opelin, onu alıcam hemen
 
Saç jant normalde alaşım janttan daha ağırdır ve balansı daha kolay bozulur. Hafif olmasının avantajı en başta yakıt tüketimi ve döndürmek için gereken yükün azalması nedeniyle yürüyen aksamın rahatlamasıdır. Normalde alaşım jantın kırılacağı kadar ağır bir darbede saç jant da kullanılmaz hale gelir ve muhtemelen lastiği üzerinden attıracak kadar yamulur. Konfor olarak bir farklarının olacağını düşünmüyorum.

Ebat olarak orijinal jant ebatına sadık kalınmasını ben de destekliyorum. Orijinal jantını bulamadığım için kendi arabamda alaşım jant takımı almıştım ama yine orijinal ebattan şaşmayıp 13" almıştım. :)

Kış lastiklerinde saç jantların kullanılma sebebi, genelde araç sahiplerinin 3-4 ay için yeni bir takım jant almak istememesidir.

Özellikle soğuk iklim ülkelerinin ürettiği arabaların orijinal saç jantları, ülkemiz koşullarına daha az dayanır. Yüksek sıcaklıklarda çok daha kolay blaans bozabilir, yamulabilir. Lada'ların kanayan yarasıdır. :)

Bu arada alaşım jantlarda iki kollu saçma tasarımlar filan da olabiliyor, tabii ki onların ne ağırlık dengesi makul olur, ne de dayanıklılığı olur. Onlar neden alınır onu da bilmem. Bahsettiğim alaşım jantlar onlar değil :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Saç jant normalde alaşım janttan daha ağırdır ve balansı daha kolay bozulur. Hafif olmasının avantajı en başta yakıt tüketimi ve döndürmek için gereken yükün azalması nedeniyle yürüyen aksamın rahatlamasıdır. Normalde alaşım jantın kırılacağı kadar ağır bir darbede saç jant da kullanılmaz hale gelir ve muhtemelen lastiği üzerinden attıracak kadar yamulur. Konfor olarak bir farklarının olacağını düşünmüyorum.

Ebat olarak orijinal jant ebatına sadık kalınmasını ben de destekliyorum. Orijinal jantını bulamadığım için kendi arabamda alaşım jant takımı almıştım ama yine orijinal ebattan şaşmayıp 13" almıştım. :)

Kış lastiklerinde saç jantların kullanılma sebebi, genelde araç sahiplerinin 3-4 ay için yeni bir takım jant almak istememesidir.

Özellikle soğuk iklim ülkelerinin ürettiği arabaların orijinal saç jantları, ülkemiz koşullarına daha az dayanır. Yüksek sıcaklıklarda çok daha kolay blaans bozabilir, yamulabilir. Lada'ların kanayan yarasıdır. :)

Bu arada alaşım jantlarda iki kollu saçma tasarımlar filan da olabiliyor, tabii ki onların ne ağırlık dengesi makul olur, ne de dayanıklılığı olur. Onlar neden alınır onu da bilmem. Bahsettiğim alaşım jantlar onlar değil :)
abi bende zaten birebir orjinal ebatta alaşım var hafifte esasında dün söktüm tartmadım ama tek elimle bayağı rhat kaldırabiliyordum sac ile bi fark olmıcak diye düşünüyorum artık :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall ve bt
http://cms.com.tr/tr/urunler/jant-rehberi/tavsiyeler

Daha güzel bir yazı bulmuştum daha önce ama şimdi bulamadım :( ikisininde avantaj-dezavantajları var, ben aracın üstünde ne geldiyse onu kullanmak isterim. Görsel fantezilerim yok, banane başkasının benim arabama bakınca ne düşündüğü, çoğunlukla hepimiz aracımızı a-b noktası ulaşım aracı kullandığımız için türkiye şartları için 16" üstü gereksiz. Başka bir seçenek ise, bütçem kısıtlı ise CMS, daha fazla bütçem var ise OZ,vb... kendini kanıtlamış markalar veya markanın orijinal jantlarını tercih ederim. Jantı büyütebilir veya küçültebilirim, yeterki total çap değişmesin( ör 205/55/16 = 225/44/17). 17" den itibaren lastik fiyatları uçuşa geçiyor. Bilginize.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
bendede cms nin 14" bir modeli var halihazırda geçen gün söktüğümde hafifliğine şahit oldum ve kışlık lastik alırsam sac jant alırım sadece artık
 
"Lastik ve fren sisteminde oluşan ısıyı hızla transfer ederek lastiklerin ve balataların ömrünü uzatır."
Şu her ne kadar önemsiz görünse özellikle freni soğutma konusunda sac jantlar bayağı bayağı yetersiz, hava akımı çok azalıyor çünkü.
 
Arabayı yıkarken de kollar arasındaki boşluk ne kadar çoksa jantı da o kadar rahat yıkıyorsunuz. Hem frenlerin soğuması açısından hem de yıkama açısından 5 kol jantlar favorim
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arabayı yıkarken de kollar arasındaki boşluk ne kadar çoksa jantı da o kadar rahat yıkıyorsunuz. Hem frenlerin soğuması açısından hem de yıkama açısından 5 kol jantlar favorim
Böyle mi :)
upload_2017-3-22_2-51-5.png
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...