Sağa-Sola Çekme Sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan RYAN7R
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RYAN7R

Özg
Panpa
4,160
29
Marka
Yok
Geçenlerde arabaya kışlık lastik aldım, ardından rotçuya gittim. Yaptı ayarını falan, zaten arka torsiyon olduğu için arkaya ayar yapılmıyormuş. Neyse çıktım gidiyorum araba acayip sağa çekiyor. Çıldırdım, anlatamam yani, direksiyonu bırakırsam 3-4 saniye içinde sağ şeritteyim :) neyse tekrar gittim, adam lastiktendir dedi, sağ jant ile sol jantı değiştirdi lastikleri sökmeden, bu sefer acayip bir şekilde sola çekmeye başladı. Sonra dedim ben sana lastiktendir diye diyerek bu sefer ön arka yaptı jantları lastikleri sökmeden. Bi düzelir gibi olmuştu yine başladı sağa sola çekme. Yani ışıktan kalkıyorum araba birden sağa kıvrılıyor. Direksiyonla epey debeleniyorum ve cidden yoruldum. Düz yolda sürekli bir güç uygulayarak direksiyonu hafif açılı tutuyorum ki düz gitsin. Benim arabanın da direksiyon ağır yani. Sizce cidden bu durum lastikle mi alakalıdır? Teşekkürler
Araç vw polo gti
Lastik falken eurowinter 215/40 r17
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca
0 aldığımız lastiklerden ötürü bizde de sağa sola çekme oluyo, yaz lastikleri iyi değil, başta ben lastikten olduğunu düşünmüyodum kışlığa geçince anladım. Ama bizimki 80 üstü hızlarda yapmaya başlıyo ve öyle çok abartılı yapmıyo, eğer 140 üstü gidiyorsan sorun oluyo tabi . 200 le Almanya otobanında şeridi tutturamıyodum öyle söyliyim.
Düz yolda açılı tutma gibi durum yok bi sağa bi sola çekiyo. Yani lastiğin doğasından ötürü olabilir ama sadece sağa çekmesi garip bence. Lastiklerin 0 mıydı? Belki yıpranmadan ötürüdür.
 
0 aldığımız lastiklerden ötürü bizde de sağa sola çekme oluyo, yaz lastikleri iyi değil, başta ben lastikten olduğunu düşünmüyodum kışlığa geçince anladım. Ama bizimki 80 üstü hızlarda yapmaya başlıyo ve öyle çok abartılı yapmıyo, eğer 140 üstü gidiyorsan sorun oluyo tabi . 200 le Almanya otobanında şeridi tutturamıyodum öyle söyliyim.
Düz yolda açılı tutma gibi durum yok bi sağa bi sola çekiyo. Yani lastiğin doğasından ötürü olabilir ama sadece sağa çekmesi garip bence. Lastiklerin 0 mıydı? Belki yıpranmadan ötürüdür.

Şimdi arabayı aldığım gibi kışlıkları taktığım için emin olamıyorum. Sıfır kışlık falken taktım. Lastikle alakasını bir türlü çözemiyorum.
 
Bazen sıfır lastiklerde de üretim hatası çıkabiliyor. Mevzunun lastikten olup olmadığını başka bir lastik takarak bir an önce dene ki sorun lastiklerdeyse şikayet kaydı açıp değişim talep edebilesin. Çok vakit geçirirsen değişim talebin kabul edilmeyebilir. Lastikten kaynaklı değilse de bir çok sebebi olabilir. Ona daha sonra bakılır.
 
Yani yazlıklarla konyadan ankaraya uzun yol geldim, sağa sola çekme yoktu diye kalmış aklımda, arabayı yeni aldıö heuecanıyla fark etmemiş de olabilirim
Özgür bey aynı sorunu sıfır aldığım Passatta yaşadım. Kimi lastik hatalı dedi. Kimi rot balans bozuk dedi. Yaklaşık 6 7 defa servise gittim ve kafayı yemek uzereydim. Bu arada yetkili servisin ne kadar aciz ve iş bilmez olduğunu gördüm. Sorun ise kendi kendine çözüldü. Sanırım lastikler hataliydi ve araba yol yaptıkça lastikler kendi kendine düzeldi. Şu an ne bir kaçma ne de bir titreme var. Ancak bana kafayı yedirtti.

EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ ve RYAN7R
Bence ön takımın sağdaki lastiği yiyor olabilir bi şekilde.Basma açısı vs bozuksa bir süre sonra sağ lastiğini yiyor bi şekilde.Naçizane beyin fırtınası olsun diye ilk aklıma geleni yazdım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Sıfır lastiklerde çok düşük de olsa üretimsel bir hata olabiliyor. Ama dediğim gibi düşük bir ihtimal. Ben ayar yapılamamış diyorum tekrar ayar yaptırın derim. İst. avrupa yakasında rot-balanscı tavsiye istersen verebilirim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve yaso
Bence başka bir rot balansçıya git. Titreme sorunun yoksa balans ayarında sorun yoktur sadece rot ayarı yaptırırsın. Bir de lastiklerin yönünü kontrol ettir. Ayar yapıldıktan sonra deneme sürüşüne mutlaka çık ustayla. Son çare lastikleri garantiden değiştirirsin
 
Geçenlerde arabaya kışlık lastik aldım, ardından rotçuya gittim. Yaptı ayarını falan, zaten arka torsiyon olduğu için arkaya ayar yapılmıyormuş. Neyse çıktım gidiyorum araba acayip sağa çekiyor. Çıldırdım, anlatamam yani, direksiyonu bırakırsam 3-4 saniye içinde sağ şeritteyim :) neyse tekrar gittim, adam lastiktendir dedi, sağ jant ile sol jantı değiştirdi lastikleri sökmeden, bu sefer acayip bir şekilde sola çekmeye başladı. Sonra dedim ben sana lastiktendir diye diyerek bu sefer ön arka yaptı jantları lastikleri sökmeden. Bi düzelir gibi olmuştu yine başladı sağa sola çekme. Yani ışıktan kalkıyorum araba birden sağa kıvrılıyor. Direksiyonla epey debeleniyorum ve cidden yoruldum. Düz yolda sürekli bir güç uygulayarak direksiyonu hafif açılı tutuyorum ki düz gitsin. Benim arabanın da direksiyon ağır yani. Sizce cidden bu durum lastikle mi alakalıdır? Teşekkürler
Araç vw polo gti
Lastik falken eurowinter 215/40 r17
Aynı sorunu eski aracım audi a3 de yaşamıştım. Sorunu çözmeden satmıştım aracı ama ya çukura girmelerden dolayı şase kaymıştır( oyle buyuk birsey deil araba kazalarindaki gibi, sase ciler duzeltiyor) yada dreksiyondadır sıkıntı.
 
Bir ara bende bayağı kafayı takmıştım, sıfır km. aldığım Golf 7'imde aynı sorun vardı. Tüm lastiklerini kendim alıp her seferinde yerine göre taktırmama rağmen hep sağa çekerdi. Sonrasında yakın çevremde alınan sıfır km yeni passat ve sıfır km yeni a3'te de aynı sorun vardı hatta daha fazla...

Bir ara gidip direksiyon adaptasyonu gibi birşey yaptırmıştım, bilgisayara bağladılar, düz zeminde tam sağ tam sol yapıp ayarlatmıştım ama yinede düzelmemişti. Aslında problem direksiyon eğriliği bana göre... Çözebilirsen yaz buraya :)
 
Benzer bir durumu bende yasadim oyuzden once önü kalabalik olan baska bir lastikciye yada guvendigim biyerede kontrol ettirirsen iyi olur.
Benim yasadigim ise pirellinin yan markasi formula marka sifir kislik takim almistim.nekadar ugrassamda direksiyon titriyordu balans tutmuyor heralde dedim.guvendigim lastikciye gittim ve balans ayari yapilan makineye takip lastigi cevirip kalibinin hatali oldugunu gosterdi.direk pirelliyi aradim sikayet kaydi olusturdum.sasmazda kendi yerlerinde tespit icin cagirdilar.gittigimde tekerleri uzerinden sokmeden jantin egri diyip gecistirdiler.bende sizle ugrasamam diyip tekrar balans ayari ve jant kontrolu yaptirip devam ettim.kullandikca titresim iyice azaldi.simdi 4 yillik olan takimda en ufak titreme cekme filan kalmadi :) tabi bu sadece bir ornek ama aniden saga sola cekme yapiyorsa rot ayarindan veya alt takimdaki bir arizadan kaynaklaniyor gibi geldi bana.