Sakaryalı sportifleşti: Yeni Toyota C-HR GR Sport!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Geçtiğimiz günlerde makyajlı versiyonu duyurulan Toyota C-HR, elini güçlendirmeye devam ediyor. Yeni Toyota C-HR GR Sport, kaslı yapısı ve sportif yenilikler ile farklı bir çehreye bürünüyor.
Toyota C-HR GR Sport, yarış deneyimini yollara aktarıyor
Toyota Gazoo Racing mühendisleri tarafından geliştirilen C-HR GR Sport, standart versiyona göre şasi ve tasarım tarafında bir takım güncellemelere gidiyor. Zemin kuvvetini arttıran özel bir taban tasarımına sahip olan model; yeni helezon yaylar, amortisörler ve direksiyon kutusuna kavuşmuş. Ayrıca direksiyon simidi daha sportif bir sürüş için GR Sport versiyonu ile yenilenmiş.

Toyota’nın performanslı modeli, tasarım tarafında ise daha sert görünmesini sağlayan bazı...

Okumaya devam et...


 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Yabancı rally forumlarında aylar önce Toyota'nın C-HR ile WRC de devam edeceği, Hyundai'nin de Kona ile devam edeceği konuşuluyordu. Hatta sızdırılan bir görselide forumda paylaşmıştım. Bu da bunu destekleyen nitelikte geldi bana.

Bu araçlar rally'e girerse ancak o zaman kabullenicem. :D
 
arka dizaynıda fk kasa civice ilham verdi, genel olarak beğenmesemde, çok yenilikçi bir tasarım
 
Bu kadar sportif detayı umarım güçlü bir motor ile süslerler. Bence Chr en büyük eksiği bu performanslı bir motoru yok. Bide şu cıvata gevşeme sorununu umarım çözmüşlerdir.
 
Yabancı rally forumlarında aylar önce Toyota'nın C-HR ile WRC de devam edeceği, Hyundai'nin de Kona ile devam edeceği konuşuluyordu. Hatta sızdırılan bir görselide forumda paylaşmıştım. Bu da bunu destekleyen nitelikte geldi bana.

Bu araçlar rally'e girerse ancak o zaman kabullenicem. :D
Vay be motorsporları nereye gidiyor 1970 lerde Alpine A110/Lancia Stratos gibi ortadan motorlu spor araçlar pazarlama kaygısı ile rallideki yerlerini Escort/Fiat 131 gibi araçlara bıraktı, onlarda Group B deki homologe edilmiş ve tamamen pazardan uzaklaşmış araçları soktular sonra pazara çok yakın 90 lar D segmentleri ralli de kullanılarak pazarlandı(Legacy-Sierra-E30), 90 ların sonuna doğru ise C segmentlerine düşüldü ve Corolla/Focus/307 gibi araçlar rallilerde terledi.2010 dan sonra Polo/İ20/Fiesta/Yaris gibi B segmenti araçlar ralli için ayrıca pazarlanıp reklamı yapıldı.Şimdi ise B-SUV lar ya da B-Crosslar hayat 8 yaşındaysanız gerçekten çok garip :)

İleride ne olacak bilmiyorum ama otomobil dünyası hep para ve ticaret üstüne dönüyor doğal olarak.
 
Son düzenleme:
Bu araba sert süspansiyon, manuel vites ve en az 250+ hp güçle muazzam bir makine haline gelir. Altyapısı bunu kaldırmaya müsait.
 
Toyota'nın GR sport versiyonunun olacağı üçüncü araç olacak bildiğim kadarıyla. Yaris'te olan GRMN gibi bir seri değil bu, Yaris GRMN özel bir seri, sınırlı sayıda üretildi ve ön siparişle satıldı bitti devamı yok. GR sport serisi ise Yaris ve yeni Corolla'da da bulunuyor (Yaris GR sport bayağıdır satışta var, Corolla'nın GR sportu satılmaya başlandı mı bilgim yok).


Bu arac sakaryada üretilmeyecek.japonyada sadece iç pazara üretilecek.Birde hibrit motorda manuel vites olmaz sadece otomatik olur vites sürekli elektronik değilken olacak diye.bir sitwnin yazdıgını siz yanlıs kopyalamıssınız..cıvata problemi robot kaynaklıdır dıye düsünüyorum

Doğru bir noktaya değinilmiş. Hibrit araçta manuel olmaz (CRZ örneği verilmesin, burada kastettiğim Toyota'nın araçları), hibrit Toyotaların tamamında e-CVT şanzıman bulunuyor (Yaris GR sport ve Corolla GR sport dahil).


Düzenleme: imla nedeniyle.
 
Son düzenleme:
şu crossover furyasını başlatını bi bulsam... tamam hadi normal binmeye eyvallah, iyice yaygınlaştı da, markalar herşeyini buna vermeye başladı. pistte rallide falan ne işi var.
 
  • Haha
Tepkiler: Mt.Akina
şu crossover furyasını başlatını bi bulsam... tamam hadi normal binmeye eyvallah, iyice yaygınlaştı da, markalar herşeyini buna vermeye başladı. pistte rallide falan ne işi var.
Sanırım hybrid; devamında da EV araçlara geçişte batarya konumlandırmaları nedeniyle bu tarz yükseltilmiş tasarımlar daha makbul olacak. Aşağıda batarya ünitesi, üstünde yolcu kabini şeklinde... Tamam, Tesla veya Renault/Nissan filan standart binek arabalar yapıyor ama çoğumuz menziller nedeniyle ağlıyoruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Tb96
Golf neredeyse 2 cm daha alçak.

5,9 inç 14,98 cm yerden yüksekliği Toyota Chr ın.
Ekran Resmi 2019-10-21 PM 10.48.19.png

Golfün en alçak yeri 14,2 cm 9,6 derece de arkaya doğru yükseldiğini düşünürsen... Dediğimi doğrulamış oluyorum:)
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Resmi 2019-10-21 PM 10.51.43.png
    Ekran Resmi 2019-10-21 PM 10.51.43.png
    268.5 KB · Görüntüleme: 0
  • Ekran Resmi 2019-10-21 PM 10.45.11.png
    Ekran Resmi 2019-10-21 PM 10.45.11.png
    245.6 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve Sailor
5,9 inç 14,98 cm yerden yüksekliği Toyota Chr ın.
Ekli dosyayı görüntüle 21462
Golfün en alçak yeri 14,2 cm 9,6 derece de arkaya doğru yükseldiğini düşünürsen... Dediğimi doğrulamış oluyorum:)

Açı yerden yükseldiği için mi değişiyor. Yoksa seçtikleri noktanın tekere daha yakın olduğu için mi değişiyor :)