Seat Leon MK2.5 TDI Copa Plus DSG

embedded

İbrahim Ç.
Düz Yol Gazcısı
47
Marka
Seat
2 senelik birlikteliğimizin ardından 2004 Volkswagen Bora'mıza veda ettik. İçim buruk satmış olsam da yerine gelen yeterince tatmin etti. İçimde anılar hariç pek bi özlem olduğu söylenemez.
Yeni arabamıza gelirsek;
192 bin kilometrede, kayda değer ağır bir kazası olmayan, biraz bilinçsiz modifiye mağduru olmuş, zamanının apaçilerinin kullandığı Leon MK2.5. Copa Plus paket fakat sonradan FR görünüme çevirmişler. Ben de eğer başka bi örneğini satın alsaydım bu dönüşümü yapardım. Benim için güzel bi artı oldu birkaç çizik dışında.
Bilinçsiz modifiye demişken ; arabanın ön süspansiyonlarında ismini daha fazla reklam olmaması için anmayacağım fakat tek amacının kütük gibi olması ve arabayı yere yaklaştırması olan coiloverlardan bahsetmek istedim. Bunu yapmışken durulmamış arka yaylar da soğuk press yapılmış. Genel kanıya katılmakla (bu şekilde modifiye daha doğrusu eziyet görmüş) birlikte arabanın geri kalanının düzgün olması ve benim satın aldığım kişinin nispeten bilinçli olması sebebiyle aracı almış bulundum.
DSG şanzımanını 2 gündür test ediyorum gayet normal çalışıyor (nazar değmez inş) bir problem yok.
Motor da herkesin bildiği üzere meşhur CAY kodlu 1.6 TDI. Halihazırda enjektör turbo gibi problemleri henüz yok.

Gelelim aracın özelindeki teknik detayların dışında hissettirdiklerine;
1- Eski aracımız Bora'ya göre içeride trim, göğüsten gelen çatırtı, amortisör sesleri vs yok. Leon, Bora'nın yanında taş gibi süspansiyonlara sahip olsa da (gerçekten hiç esnemiyor) içeride amortisör veya çatır çutur eden trimler olmadığı için daha konforluymuş gibi hissettiriyor. Leon'u almadan önce Golf 6 denemiştim, arasında malzeme kalitesi haricinde ütopik bir yalıtım farkı yok. Konfora orjinal olmadığı için yorum yapamayacağım.
2- Net olarak direksiyon hissi ve netliği farkı var. Belki arabanın gokart sertliğinde olmasının da etkisi vardır ama daha önce denediğim Golf 6 'da bu şekildeydi. Şerit değiştirmek, ani yön değişimleri gerçekten bariz farklı. Kesinlikle böyle bi arayış varsa o nesil bir Vw'den geçmeye değer. Direksiyonla ilgili tek negatif yorumum yeterince sert değil. Belki VCDS kodlamasıyla daha sportif hale getirilebilir. Uygun bir vakitte kurcalayıp eklemeye çalışacağım.
3- Yol tutuşunda bariz fark var. Leonda kışlık lastikler olmasına rağmen çok kötü bir asfalt değilse baya iyi tutunuyor. Yeni nesil VAG'lar için söylenen kafadan kayma durumu tamamen 0 olmasa da (belki de lastikten kaynaklı) yol tutuşu yeterince iyi ve zevkli. ESP yeni nesil araçlar gibi sert müdahelelrde bulunmuyor. Fakat ben ESP ile pek keyif alamıyorum. Bora'nın bitik lastiklerle kayması daha eğlenceliydi.
4- Yüksek hız stabilitesi. 170 180 gibi hızlarda bile otobanda ok gibi gidiyor. Direksiyonu o hızlarda bile sert müdahelelerle çevirirken tereddüt ettirmiyor. Her daim kontrollü hissettiriyor.
5- Konfor, orjinal olmayan süspansiyon sisteminden dolayı yorum yapmak doğru olmaz fakat üstündeki setupla berbat. Amortisör yerine demir sac kaynatmış gibi.
6- İçerideki kalite algısı 2004 Bora'dan daha zayıf geldi görüntü anlamında. Boranın torpidosu yumuşacıktı. Saçma sapan yerlerinden çıkan yalıtımlar beni şaşırtıyordu. Leon bu konuda geride gibi gözükse de içinde hiç trim sesi duymadım henüz. Rahatsız edici bi kalite düşüklüğü de yok.

1755728821168.jpeg



1755728841929.jpeg

-İnceleme biraz kendinden 8 yaş küçük bir arabayla karşılaştırmaya evrilmiş olabilir. Tabi ki doğru değil. Sadece bana bariz hissettirdiklerinden bahsetmek istedim.-

Aracı almama vesile olan @DKB34 e teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun hocam. Döneminin Golf'ünde olduğu gibi sürüş dinamikleri gerçekten güzel bir araçtır bu kasa Leon. Açıkçası sonraki modellerle asla kıyaslanmaz seviyede. Bunun yaylar vs stok halini kullandığımda gerçekten eğlenceli ve güzel bir sürüşü olduğunu hemen hissettirmişti. Konfor olarak da hiç fena değildi. Keşke bu prensipte üretimi devamındaki Leon modellerinde de görebilseydik. Tekrar güle güle kullanın.
 
Hayırlı olsun hocam. Döneminin Golf'ünde olduğu gibi sürüş dinamikleri gerçekten güzel bir araçtır bu kasa Leon. Açıkçası sonraki modellerle asla kıyaslanmaz seviyede. Bunun yaylar vs stok halini kullandığımda gerçekten eğlenceli ve güzel bir sürüşü olduğunu hemen hissettirmişti. Konfor olarak da hiç fena değildi. Keşke bu prensipte üretimi devamındaki Leon modellerinde de görebilseydik. Tekrar güle güle kullanın.
Çok sağolun. Ben de uzun uzun araştırdıktan sonra aynı fikirlere sahip oldum. Golf 6'da çok iyiydi. Polo ile bu kasa Leon'lar hala aynı fiyattayken bence değerlendirilmesi gereken arabalar. Tekrardan teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven ve Cenk
Hocam, öncelikle hayırlı olsun ve kazasız belasız güzel günlerde kullanın. Hayırlı bir işe vesile olduysam ne mutlu bana.:)

Turbo Enjektör ve Şanzımanın iyi durumda olması ve aracın FR pakete çevrilmiş olması çok iyi. İlerleyen zamanda iyi bir yazılım yapıp dp taktırıp daha da keyif alırsınız.

PQ35 platformunun yol tutuşu MQB platformuna göre daha iyidir, tavsiyem kaliteli coilover yada sarı renkli koni amortisör bulabilirseniz takmanız. Eğer bulamazsanız orjinal amortisörlerine 3,5 mm’lik Eibach yay takıp daha güzel bir yol tutuş yakalayabilirsiniz.
 
Benim gözümde son gerçek leon bu kasadır. Bundan sonraki kasasına sahip olduk, bu kasaya göre tam bir takozdu ve iç mekandaki kalitesi yumuşak malzemelere rağmen yerlerdeydi. Çok keyifli, çok eğlenceli, çok da yetenekli bir araçtır. Yeter ki yürüyenini, süspansiyonunu toparlayın. Çok fazla keyif alacaksınız.

Güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: embedded
Hayırlı, uğurlu olsun, ileri zamanki izlenmimlerinizi merakla bekliyorum. Araç oldukça diri duruyor, güzel günlerde kullanın.
Buradan tüm gelişmeleri paylaşmaya çalışacağım. Bu arabayla ilgili forumlarda ya da sosyal medyada pek kaynak yok. Ne yaptırdım ne kadar harcadım sonucu ne oldu vs. başka araçlarla da karşılaştırmaya gayret edicem. Teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.
 
Hocam, öncelikle hayırlı olsun ve kazasız belasız güzel günlerde kullanın. Hayırlı bir işe vesile olduysam ne mutlu bana.:)

Turbo Enjektör ve Şanzımanın iyi durumda olması ve aracın FR pakete çevrilmiş olması çok iyi. İlerleyen zamanda iyi bir yazılım yapıp dp taktırıp daha da keyif alırsınız.

PQ35 platformunun yol tutuşu MQB platformuna göre daha iyidir, tavsiyem kaliteli coilover yada sarı renkli koni amortisör bulabilirseniz takmanız. Eğer bulamazsanız orjinal amortisörlerine 3,5 mm’lik Eibach yay takıp daha güzel bir yol tutuş yakalayabilirsiniz.
JOM marka coilovera geçmeyi düşünüyorum ileriki etapta. Şuan bakım anlamında biraz belimi bükecek.
4 yaz lastiği , triger bakımı, yağ bakımı, sanziman bakımı, piyangodan çıkan klima kompresoruyle alakali bir problem. Kompresorun kafası yalpa yapıyor dediler sanayide tıkır tıkır ses geliyor dağılabilir diye klima kullanamıyorum. Bunları hallettikten sonra JOM ya da dediğiniz gibi oem amortisor + spor yay olabilir. Ama şuanki yere yakınlığı çok hoşuma gidiyor. Yayla bu kadar inmez muhtemelen. Şuan coiller 4.5 cm alçaltılmiş vaziyette. Belki spor amortisor + 4cm yay kombinasyonu kullanilabilir.
Bunları atlattıktan sonra downpipe ve yazılım yaptırmayı düşünüyorum.

Bugun 200kmlik bi seyahat yaptım ve gerçekten inanilmaz etkiledi. Dandik coillere rağmen sürüşü inanılmaz keyifli. Oturuş pozisyonu , direksiyonun netliği, yol tutuşu her şeyiyle memnunum. Sadece konfor rezalet onu da aşacagiz insallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DKB34
Benim gözümde son gerçek leon bu kasadır. Bundan sonraki kasasına sahip olduk, bu kasaya göre tam bir takozdu ve iç mekandaki kalitesi yumuşak malzemelere rağmen yerlerdeydi. Çok keyifli, çok eğlenceli, çok da yetenekli bir araçtır. Yeter ki yürüyenini, süspansiyonunu toparlayın. Çok fazla keyif alacaksınız.

Güle güle kullanın.
Aynı fikirdeyim, bu hali bile benim için yeterli olmanın üstünde. Görüş açıları, tasarımının farklı olması, ayni fiyattaki Polo veya Golflere göre donanim olarak büyük farklar olması, oturuş pozisyonu, koltuklarin yanal destekleri... Tek memnun olmadığım kısmı kotü modifiye kaynaklı takoz gibi olması. Bir de belki yol sesini fazla alması sayılabilir ama araçta kışlık takilı oldugu için net bir şey soylemek istemem.
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
 
İlk iş bütçemin yettiği kadarıyla yazlık lastiklere geçmek oldu. Performansını ilerleyen zamanlarda deneyimleyip burda paylaşmaya devam edeceğim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2936.jpeg
    IMG_2936.jpeg
    1.5 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_2937.jpeg
    IMG_2937.jpeg
    1.7 MB · Görüntüleme: 0
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra
CAY'dan cayma diye boşuna dememişler. yakıt tüketimiyle şaka yapan enteresan bi motor. ahmet kaya dinleyen ülkücüler gibi, gizli gizli aras dinçer'in bile heves ettiği motor. allah kaza bela vermesin. dsg'de bir sorun yoksa bile hiç değişmediğini varsayarak bi şanzıman yağı değişimi hediye edebilirsiniz kendisine. zaten bi sorun çıkaracaksa ondan sonra belli eder kendini
 
CAY'dan cayma diye boşuna dememişler. yakıt tüketimiyle şaka yapan enteresan bi motor. ahmet kaya dinleyen ülkücüler gibi, gizli gizli aras dinçer'in bile heves ettiği motor. allah kaza bela vermesin. dsg'de bir sorun yoksa bile hiç değişmediğini varsayarak bi şanzıman yağı değişimi hediye edebilirsiniz kendisine. zaten bi sorun çıkaracaksa ondan sonra belli eder kendini
Yakıt tüketimi inanılmaz iyi. Geneli şehiriçi ve yarim depoda 530 km menzilim var. Bir depoyla 1100 1200 kmler imkansız değil.
Motor için kimle görüşsem sizle aynı fikirde. DSG ve motor bakımlarını musait bir vakitte yapıp kafa rahat binmek istiyorum.
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
JOM marka coilovera geçmeyi düşünüyorum ileriki etapta. Şuan bakım anlamında biraz belimi bükecek.
4 yaz lastiği , triger bakımı, yağ bakımı, sanziman bakımı, piyangodan çıkan klima kompresoruyle alakali bir problem. Kompresorun kafası yalpa yapıyor dediler sanayide tıkır tıkır ses geliyor dağılabilir diye klima kullanamıyorum. Bunları hallettikten sonra JOM ya da dediğiniz gibi oem amortisor + spor yay olabilir. Ama şuanki yere yakınlığı çok hoşuma gidiyor. Yayla bu kadar inmez muhtemelen. Şuan coiller 4.5 cm alçaltılmiş vaziyette. Belki spor amortisor + 4cm yay kombinasyonu kullanilabilir.
Bunları atlattıktan sonra downpipe ve yazılım yaptırmayı düşünüyorum.

Bugun 200kmlik bi seyahat yaptım ve gerçekten inanilmaz etkiledi. Dandik coillere rağmen sürüşü inanılmaz keyifli. Oturuş pozisyonu , direksiyonun netliği, yol tutuşu her şeyiyle memnunum. Sadece konfor rezalet onu da aşacagiz insallah.
Jom Blue coilover'lar üstündekilerden kat kat iyidir. Ama 3,5 luk yay tam kararında olur, 5’lik yaylar çok alçaltıyor aracı.

Klima kompresörü bu kilometrelerde bendede sanki arıza yapmıştı. Kapsamlı bakımdan sonra CAY motor üzmez diyebilirim, cefakarda denilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: embedded
Jom Blue coilover'lar üstündekilerden kat kat iyidir. Ama 3,5 luk yay tam kararında olur, 5’lik yaylar çok alçaltıyor aracı.

Klima kompresörü bu kilometrelerde bendede sanki arıza yapmıştı. Kapsamlı bakımdan sonra CAY motor üzmez diyebilirim, cefakarda denilebilir.
3.5 cmlik yayla sizin elinizde fotograf var mi nasil gozukuyor?