2 senelik birlikteliğimizin ardından 2004 Volkswagen Bora'mıza veda ettik. İçim buruk satmış olsam da yerine gelen yeterince tatmin etti. İçimde anılar hariç pek bi özlem olduğu söylenemez.
Yeni arabamıza gelirsek;
192 bin kilometrede, kayda değer ağır bir kazası olmayan, biraz bilinçsiz modifiye mağduru olmuş, zamanının apaçilerinin kullandığı Leon MK2.5. Copa Plus paket fakat sonradan FR görünüme çevirmişler. Ben de eğer başka bi örneğini satın alsaydım bu dönüşümü yapardım. Benim için güzel bi artı oldu birkaç çizik dışında.
Bilinçsiz modifiye demişken ; arabanın ön süspansiyonlarında ismini daha fazla reklam olmaması için anmayacağım fakat tek amacının kütük gibi olması ve arabayı yere yaklaştırması olan coiloverlardan bahsetmek istedim. Bunu yapmışken durulmamış arka yaylar da soğuk press yapılmış. Genel kanıya katılmakla (bu şekilde modifiye daha doğrusu eziyet görmüş) birlikte arabanın geri kalanının düzgün olması ve benim satın aldığım kişinin nispeten bilinçli olması sebebiyle aracı almış bulundum.
DSG şanzımanını 2 gündür test ediyorum gayet normal çalışıyor (nazar değmez inş) bir problem yok.
Motor da herkesin bildiği üzere meşhur CAY kodlu 1.6 TDI. Halihazırda enjektör turbo gibi problemleri henüz yok.
Gelelim aracın özelindeki teknik detayların dışında hissettirdiklerine;
1- Eski aracımız Bora'ya göre içeride trim, göğüsten gelen çatırtı, amortisör sesleri vs yok. Leon, Bora'nın yanında taş gibi süspansiyonlara sahip olsa da (gerçekten hiç esnemiyor) içeride amortisör veya çatır çutur eden trimler olmadığı için daha konforluymuş gibi hissettiriyor. Leon'u almadan önce Golf 6 denemiştim, arasında malzeme kalitesi haricinde ütopik bir yalıtım farkı yok. Konfora orjinal olmadığı için yorum yapamayacağım.
2- Net olarak direksiyon hissi ve netliği farkı var. Belki arabanın gokart sertliğinde olmasının da etkisi vardır ama daha önce denediğim Golf 6 'da bu şekildeydi. Şerit değiştirmek, ani yön değişimleri gerçekten bariz farklı. Kesinlikle böyle bi arayış varsa o nesil bir Vw'den geçmeye değer. Direksiyonla ilgili tek negatif yorumum yeterince sert değil. Belki VCDS kodlamasıyla daha sportif hale getirilebilir. Uygun bir vakitte kurcalayıp eklemeye çalışacağım.
3- Yol tutuşunda bariz fark var. Leonda kışlık lastikler olmasına rağmen çok kötü bir asfalt değilse baya iyi tutunuyor. Yeni nesil VAG'lar için söylenen kafadan kayma durumu tamamen 0 olmasa da (belki de lastikten kaynaklı) yol tutuşu yeterince iyi ve zevkli. ESP yeni nesil araçlar gibi sert müdahelelrde bulunmuyor. Fakat ben ESP ile pek keyif alamıyorum. Bora'nın bitik lastiklerle kayması daha eğlenceliydi.
4- Yüksek hız stabilitesi. 170 180 gibi hızlarda bile otobanda ok gibi gidiyor. Direksiyonu o hızlarda bile sert müdahelelerle çevirirken tereddüt ettirmiyor. Her daim kontrollü hissettiriyor.
5- Konfor, orjinal olmayan süspansiyon sisteminden dolayı yorum yapmak doğru olmaz fakat üstündeki setupla berbat. Amortisör yerine demir sac kaynatmış gibi.
6- İçerideki kalite algısı 2004 Bora'dan daha zayıf geldi görüntü anlamında. Boranın torpidosu yumuşacıktı. Saçma sapan yerlerinden çıkan yalıtımlar beni şaşırtıyordu. Leon bu konuda geride gibi gözükse de içinde hiç trim sesi duymadım henüz. Rahatsız edici bi kalite düşüklüğü de yok.
-İnceleme biraz kendinden 8 yaş küçük bir arabayla karşılaştırmaya evrilmiş olabilir. Tabi ki doğru değil. Sadece bana bariz hissettirdiklerinden bahsetmek istedim.-
Aracı almama vesile olan @DKB34 e teşekkür ederim.
Yeni arabamıza gelirsek;
192 bin kilometrede, kayda değer ağır bir kazası olmayan, biraz bilinçsiz modifiye mağduru olmuş, zamanının apaçilerinin kullandığı Leon MK2.5. Copa Plus paket fakat sonradan FR görünüme çevirmişler. Ben de eğer başka bi örneğini satın alsaydım bu dönüşümü yapardım. Benim için güzel bi artı oldu birkaç çizik dışında.
Bilinçsiz modifiye demişken ; arabanın ön süspansiyonlarında ismini daha fazla reklam olmaması için anmayacağım fakat tek amacının kütük gibi olması ve arabayı yere yaklaştırması olan coiloverlardan bahsetmek istedim. Bunu yapmışken durulmamış arka yaylar da soğuk press yapılmış. Genel kanıya katılmakla (bu şekilde modifiye daha doğrusu eziyet görmüş) birlikte arabanın geri kalanının düzgün olması ve benim satın aldığım kişinin nispeten bilinçli olması sebebiyle aracı almış bulundum.
DSG şanzımanını 2 gündür test ediyorum gayet normal çalışıyor (nazar değmez inş) bir problem yok.
Motor da herkesin bildiği üzere meşhur CAY kodlu 1.6 TDI. Halihazırda enjektör turbo gibi problemleri henüz yok.
Gelelim aracın özelindeki teknik detayların dışında hissettirdiklerine;
1- Eski aracımız Bora'ya göre içeride trim, göğüsten gelen çatırtı, amortisör sesleri vs yok. Leon, Bora'nın yanında taş gibi süspansiyonlara sahip olsa da (gerçekten hiç esnemiyor) içeride amortisör veya çatır çutur eden trimler olmadığı için daha konforluymuş gibi hissettiriyor. Leon'u almadan önce Golf 6 denemiştim, arasında malzeme kalitesi haricinde ütopik bir yalıtım farkı yok. Konfora orjinal olmadığı için yorum yapamayacağım.
2- Net olarak direksiyon hissi ve netliği farkı var. Belki arabanın gokart sertliğinde olmasının da etkisi vardır ama daha önce denediğim Golf 6 'da bu şekildeydi. Şerit değiştirmek, ani yön değişimleri gerçekten bariz farklı. Kesinlikle böyle bi arayış varsa o nesil bir Vw'den geçmeye değer. Direksiyonla ilgili tek negatif yorumum yeterince sert değil. Belki VCDS kodlamasıyla daha sportif hale getirilebilir. Uygun bir vakitte kurcalayıp eklemeye çalışacağım.
3- Yol tutuşunda bariz fark var. Leonda kışlık lastikler olmasına rağmen çok kötü bir asfalt değilse baya iyi tutunuyor. Yeni nesil VAG'lar için söylenen kafadan kayma durumu tamamen 0 olmasa da (belki de lastikten kaynaklı) yol tutuşu yeterince iyi ve zevkli. ESP yeni nesil araçlar gibi sert müdahelelrde bulunmuyor. Fakat ben ESP ile pek keyif alamıyorum. Bora'nın bitik lastiklerle kayması daha eğlenceliydi.
4- Yüksek hız stabilitesi. 170 180 gibi hızlarda bile otobanda ok gibi gidiyor. Direksiyonu o hızlarda bile sert müdahelelerle çevirirken tereddüt ettirmiyor. Her daim kontrollü hissettiriyor.
5- Konfor, orjinal olmayan süspansiyon sisteminden dolayı yorum yapmak doğru olmaz fakat üstündeki setupla berbat. Amortisör yerine demir sac kaynatmış gibi.
6- İçerideki kalite algısı 2004 Bora'dan daha zayıf geldi görüntü anlamında. Boranın torpidosu yumuşacıktı. Saçma sapan yerlerinden çıkan yalıtımlar beni şaşırtıyordu. Leon bu konuda geride gibi gözükse de içinde hiç trim sesi duymadım henüz. Rahatsız edici bi kalite düşüklüğü de yok.


-İnceleme biraz kendinden 8 yaş küçük bir arabayla karşılaştırmaya evrilmiş olabilir. Tabi ki doğru değil. Sadece bana bariz hissettirdiklerinden bahsetmek istedim.-
Aracı almama vesile olan @DKB34 e teşekkür ederim.
Son düzenleme: