KAPALI Seat Toledo 1.2 TSI izlenim

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Patri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Patri

Profesör
258
Merhaba arkadaşlar,

Sevdiğim bir dostum için araç bakıyoruz. Öncelikle kriterlerden bahsedeyim. Araç aile aracı olarak kullanılacak bu nedenle sedan, geniş bagajlı, az yakan , fiyatı 60 bin TL civarında senede 10 bin km civarı yapılacak ve uzun yıllar sorun çıkarmayacak bir otomobil bakıyoruz. Elemelerimiz sonucu en son iki araç kaldı.

Citroen C-ellyse 1.6 HDI 92 HP Exclusive Manuel - 58.700 TL
Seat Toledo 1.2 TSI 110 HP Style Manuel - 56.900 TL

Bugun bu iki aracıda inceledık. Kısaca izlenimlerinden bahsedeyim. İlk olarak citroen bayiine gittik. Test aracı istedik ellerinde yoktu, bayiide içerde bulunan C-ellyse exclusive'lerden birini inceledık. Öncelikle araca dışardan baktığımızda arka frenlerin kampana olduğunu gördük. ilk şoku orada yaşadık. Bagaj kapağını kaldırdık olduğu gibi sac. hiç bir kaplama yok. Bağlantı yerleri vs olduğu gibi ortada. Kaputu kaldırdık, araç dizel olmasına rağmen hiç bir yalıtım malzemesinin olmadığını gördük. Yani en full donanımda bari bu detaylar düşünülse hoş olurdu. İçerde çok basit bir teyp, basit ve çok sert kalitesiz malzemeler gördük yani bu araca 58 bin lira bağlamak sorusu aklımıza geldi. Yani araca çamur atmak niyetinde değilim ama ciddi anlamda şase üzerine 4 koltuk bir direksiyon takıp piyasaya sürmüşler. Euroncap testini açtık o da 3 yıldız çıktı. Kısacası aracı elememiz çok uzun sürmedi. Ha c-ellyse'nin hiç mi iyi yanı yok diyeceksiniz, 1.6 hdi motoru daha önce tecrübe ettiğim bir motor c ellysenin kaputunun altında var. Cimri ve iyi bir motor. Onun dışında arka diz mesafesi ve bagaj iyi denebilir. Araçta hiç bir detaya önem verilmemiş koltuklar ve diğer malzemelerin kalitesi benım hiç ama hiç hoşuma gitmedi.

Sonra Seat bayiine uğradık istediğimiz 1.2 tsi 110 hp style manuel test aracı vardı.ve teste çıktık. Teste çıkmadan önce kısaca araçtan bahsedeyim. C-ellyse ve toledo bildiğiniz gibi B+ segmentinde araçlar. Ancak toledo ya bindıkten sonra iki aracında aynı segmentte olmasını sorguladık. Toledo muhteşem bir diz mesafesi , liftback olması sebebiyle çok kullanışlı çok geniş bir bagaj. Katalogta 550 litre diyor. Yani bu genişlik , diz mesafesi incelediğim çoğu c segmenti araçta yoktu diyebilirim. İçerde de sınıfına göre gayet iyi çalışmışlar. Bej döşemedeki detaylar, koltukların kalitesi kapı trimleri, kalite olarak benım hoşuma gitti. İçerde ek olarak 6.5 inçlik ekran vardı opsiyon olarak 1200 tl imiş. Sesli komut, hız sabitleyici dokunmatik ekran, park sensörü , yorgunluk tespit sistemi vs. iyi bir malzeme kalitesi ve 58.100 tl. Donanım olarak tatminkar bulduk. Gelelim motor ve kullanımına. Vites geçişleri oldukça yumuşak , direksiyon park halindeyken yormuyor oldukça yumuşak, bozuk yollara giremedık bu nedenle süspansiyonların tepkisini yazamayacağım.Ama otomobil yolda giderken bir kalite hissi var.Bunu diyebilirm.Yol tutuş olarak çok fazla zorlayamadım bir keskin viraja biraz sert girdim , anormal bi tepki vermedi..Yol tutuşu sanki iyimiş gibi geldi ama dediğim gibi aşırı zorlamadım daha sert şartlarda ne tepki verir bilemeyecğim.. Motora gelecek olursak 1.2 tsi için okuduğum yorumlar iyidi. Bu nedenle 1.2 tsi için beklentilerim çok yüksekti. Ancak performans bakımından beklentilerimin altında kaldığını söyleyebilirim. Araç 1100 kg . 175 nm torku geniş bir devir bandında veriyor. Ancak bi tork patlaması, yapıştırma hissi alamadım. Turbo lag az da olsa var. Gaz tepkisi çok hoşuma gitmedi. Araç sanki biraz yavaş devirleniyor gibi geldi. ben hızlanacağım ama hemen vites atma sonuna kadar devir çevir diyor. buda bildiğiniz gibi yakıt tüketimi açısından olumsuz bi durum... yakıt tüketimini test sırasında anlamamız pek mümkün değil ama 6.vites 100-110kmh ile seyrederken anlık tüketimin 3.5-4.5 arası gidip geldiğini gördüm. Bu konuda uzun süreli kullanan arkadaşların yorumuna ihtiyacımız var. Bu araç şehiriçi trafikte ve şehirlerarası ne yakar ? yorum olarak belirtirseniz sevinirim. Onun dışında vites oranları iyidi. Yanlış hatırlamıyorsam 6. vites 110 kmh ile 2200 2300 devirdeydi. euroncap puanlamasıda 5 yıldız bu açıdanda kullanıcıyı rahatladan bir durum var.Benim yorumlarım bunlar.... Okuduğunuz için teşekkür ederim. Şimdi sorularıma geçecek olursak..

1.2 tsi'nin kronik sorunları var mı?Sorun çıkarma ihtimali nedir?
uzun süreli 1.2 tsi kullanan arkadaşlar yakıt tüketimleri ne durumda?
toledo aklımıza baya yattı ama toledo yerine bu kritelerde başka araç alabilirsin diyorsanız ne alalım?
bakım maliyetleri ne durumda?
Toledo satış rakamlarına baktık bu sene 1200 adet civarı satmış. Gerçekten düşük bir rakam. bu aracı aldık elmizden çıkarmak istesek sorun yaratır mı ?

Yorum yazan ve okuyan arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
C-elysee filo disinda alinacak araba degil bence. Bir kere uzun yola ciktik kiralik c-elysee ile araba 120yi gecince altindan ucup havalanacak gibi hissettiriyor. Yalitim zaten yok gibi tum ruzgar icerde. Tek iyi yani 1.6 dizel o kasayi cok iyi kaldiriyor, guzel yuruyor.
 
merhabalar iki aracıda kendileriyle birlikte ortak platformlu modellerinide (301,Rapid) yeterince kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim c elysee alınacak bir araç değil frenleri oldukça zayıf iç malzeme vasat 2008 symbollerle aynı gibi tek iyi yanı az yakacak olması ki siz zaten 10 bin km yapacağını belirtmişsiniz mantıklı olan benzinli olmasıdır Toledo'ya gelecek olursak yol tutuşu konusunda asla korkmamanız gereken bir araç virajdan viraja zevkle girersiniz hatta limitlerini hep zorlamak için uğraşırsınız müthiştir yol tutuşu fakat süspansiyonlar sert çok rahatsız edecek kadar olmasada sert ama bu yol tutuşu olarak geri dönüyor 1.2 Tsi motor herhangi bir kronik sorun görmedim duymadım kendi aracım 1.2 tsi polo daha öncede mk2 1.2 tsi leondu ve hiç sıkıntı yaşamadım ama 1.2 tsi çok geniş bir yakıt yakma aralığının olduğunu söyleyebilirim isterseniz 4.5-5.5 lt şehiriçi gezersiniz 7-7.5 lt de gezersiniz bu tamamen kullanışa bağlı ben İstanbul-İzmir arası seyahat ederken klimam açık 110-130 km/h arası gittim arabada yükte vardı 5.5 lt yaktı bence gayet güzel bir değer tabi daha 4000 kmde olduğundan yakıt fazla yakabiliyor ama memnun eder performans olarakta gayet iyi 2. el piyasası olarak hızlı gidecek bir araba olmadığı kanaatindeyim bakım olarakta tsi motorların ortalama bakım fiyası 550 tl 15000 km yada yılda bir oluyor son olarakta toledo haricinde bakabileceğiniz kardeşi rapid olabilir ama biraz daha pahalı 62000 tl liste fiyatı var
 
biri dizel biri benzinli olduğu için fiyatları denk düşmüş ancak citroen'in bahsi geçen arabasını eski şirketimde şirket aracı olarak kullandım böyle bir rezillik olamaz yani. kimse kusura bakmasın böyle konuştuğum için. neresi için ne yorum yapsam bilemiyorum. 92 model brodway tercih ederim öyle diyim. az yakıyor tek artı yönü bu. 1.2 Tsi'ın performansı için ise şunu söyleyebilirim. yetmez ise yazılım yaptırırsınız. bunu çok dert etmeyin. zaten araba hafif olduğu içn yazılım sizi olduğu için yazılımdan sonra araba tatmin etmeye başlar. gaz tepkisi için ise sprintbooster taktırabilirsiniz. yani gaz tepkisi ve performansın biraz maliyet ile çaresi var.

yakıt tüketimi 1.4 tsi arabalarda kilosuna ve ACT teknolojisine göre şehiriçi 8-10 arası, şehirdışı ise 5-6.5 arası değişiyor. 1.2 tsi bunlardan çok çıkmaz.

Arabanın diğer yanlarını zaten olabildiğince değerlendirmişsiniz. ekleyeceğim birşey yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yunuscelik29
biri dizel biri benzinli olduğu için fiyatları denk düşmüş ancak citroen'in bahsi geçen arabasını eski şirketimde şirket aracı olarak kullandım böyle bir rezillik olamaz yani. kimse kusura bakmasın böyle konuştuğum için. neresi için ne yorum yapsam bilemiyorum. 92 model brodway tercih ederim öyle diyim. az yakıyor tek artı yönü bu. 1.2 Tsi'ın performansı için ise şunu söyleyebilirim. yetmez ise yazılım yaptırırsınız. bunu çok dert etmeyin. zaten araba hafif olduğu içn yazılım sizi olduğu için yazılımdan sonra araba tatmin etmeye başlar. gaz tepkisi için ise sprintbooster taktırabilirsiniz. yani gaz tepkisi ve performansın biraz maliyet ile çaresi var.

yakıt tüketimi 1.4 tsi arabalarda kilosuna ve ACT teknolojisine göre şehiriçi 8-10 arası, şehirdışı ise 5-6.5 arası değişiyor. 1.2 tsi bunlardan çok çıkmaz.

Arabanın diğer yanlarını zaten olabildiğince değerlendirmişsiniz. ekleyeceğim birşey yok.

ACT li bir aracımız var, alırken haybeye fark vermişiz :) geçenlerde ingilterede yapılmış bi test değerlendirmesine denk geldim. Sürtünmesiz ortamda karşılaştırılmış iki TSI, ACT olan en iyi durumda 0,06 lt daha az yakmış 100 km de :d yani öyle 4000 tl fark verecek bi durumu yokmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07 ve Renard
ACT li bir aracımız var, alırken haybeye fark vermişiz :) geçenlerde ingilterede yapılmış bi test değerlendirmesine denk geldim. Sürtünmesiz ortamda karşılaştırılmış iki TSI, ACT olan en iyi durumda 0,06 lt daha az yakmış 100 km de :d yani öyle 4000 tl fark verecek bi durumu yokmuş.
bugün sıfır vag alacak olsam ve listemde 1.4 tsi olsa asla ACT'ye para vermem gider 125'lik alır yüklerim keyfime bakarım:D
 
1. İnternette 1-2 kronik sorundan bahsediliyor ama biz yaşamadık.
2. Bizim araç polo. 1.2 TSI 90 PS DSG. Basarsanız yakıyor yani :) Sakin kullanımda şehir içi 6.5 7.5 arası uzun yolda 4.5 5.5 arası.
3.Rapid'e bakın bence.
4.Bakım fiyatı yanlış hatırlamıyorsam poloda 530 tl'ye yaptırmıştık. Muhtemelen yakın rakamlardır.
 
Hocam fiyatını tam hatırlamamakla birlikte aşağı yukarı o fiyatlarda olduğunu düşündüğüm egeayada bakmanızı öneririm izlediğim inceleme videolarında araçtan olumlu bahsediliyordu bi test sürüşüne çıkmakta fayda olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Bizim aracımız 1.2 dsg golf. Yakıt tüketimi konusunda şehir içi karma kullanım 7.8 görüyoruz. Bakım maaliyetı olarak biz 550 TL ye yaptırmıştık 15000 i. Çekiş konusunda her hangi bir sıkıntı görmedik. Aracı 3 yıldır kullanıyoruz. Motor ve şanziman ile ilgili daha hiç bir sıkıntı yaşamadik. Rapide bence de bakın belki iyi indirm alıp toledo ile denk fiyatlara gelebilir. İkinci El olarak Rapid toledoya göre bir tık daha iyi.
 
Babama 0km 1.2 tsi toledo alacaktik.cok istememe ragmen babami ikna edemedim.tanidiktan b max aldik.b max tan da cok memnunuz.ama halen 1.2 tsi toledo ya ic geciririm.ic dösemeleri ve konsolu cok hosuma gitmisti.fotograflari kendim cekmistim.
 

Ekli dosyalar

  • img1467317535391.jpg
    img1467317535391.jpg
    664.2 KB · Görüntüleme: 773
  • img1467317565769.jpg
    img1467317565769.jpg
    412.6 KB · Görüntüleme: 698
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07 ve Patri
Babama 0km 1.2 tsi toledo alacaktik.cok istememe ragmen babami ikna edemedim.tanidiktan b max aldik.b max tan da cok memnunuz.ama halen 1.2 tsi toledo ya ic geciririm.ic dösemeleri ve konsolu cok hosuma gitmisti.fotograflari kendim cekmistim.
Rengi falan da çok güzelmiş. Benim bile şu an canım çekti :D

1.2tsi golf var bizde de 45bin kmde bi sıkıntı çıkarmadı. Son 3bin km'nin ortalaması 6.9lt ankara şehir içi+uzun yol.
 
Öncelikle C-Ellyse hakkındaki tüm izlenimlerinize katılıyorum. Toledo'yu test etmiştim. Beklentilere göre iyi araç denebilir. bu iki araç bana sorarsanız karşılaştırılamaz bile. Biraz zorlama fırsatım oldu. Önden kayma yaşanıyor ve direksiyon ruhunu teslim ediyor ama ESP sorun çıkarmadan kurtarıyor, tehlikeli durum yaratmıyor.
- Neden bilmiyorum ama piyasada fazla tutmadı. 2. elde satması çok kolay olmayacaktır. Binebildiğiniz kadar binmeye bakın :)
- Ailemizde Leon 1.2 TSI kullanılıyor. 15k bakımları arkadaşların yukarda belirttikleri gibi 500TL civarlarında. Fakat 30k bakımlarında bujiler değişiyor ve bakım maliyeti 800'e yaklaşıyor. daha büyük 90k bakımıyla filan henüz karşılaşmadık.
- Kronik sorun olarak yaşayarak öğrendiğimiz şöyle bir durumu var: 1.2 TSI'ın bazı serilerinde motor içerisinde egzantrik mili ve bağlantı noktalarındaki bazı yerlerde Polonya üretimi parçalar varmış ve bu parçaların kullanıldığı motorlar direk olarak egzantrik milinden ötürü yolda bırakabiliyor. Kullanıma bağlı bir durum da değilmiş. Biz yaşadığımızda garanti kapsamında değişti. Hatta servistekiler inisiyatif kullanarak Polonya üretimi aynı parçaları takmak yerine (sanırım) Alman üretimi parçaları sipariş verip bekleyerek onları taktılar. Her ihtimale karşı aracı alacak olursanız yanında Seat'ın uzatılmış garantisini de almanızı öneririm.
- Yakıt tüketimi çok esnek. Kullanım şekli ve yol&trafik durumuna göre 5.1 ile 10 arasında geniş bir ortalama tüketim skalası söyleyebilirim. Leon'un Kocaeli-İstanbul(Anadolu yakası)-Kocaeli rotasında 5.1 yakmışlığı var. Toledo'yu da bu konuda ayrı tutmuyorum.
- @dirmak 'ın dediği gibi Egea önerebilirdim ama direk olarak hb veya sw versiyonlarını öneririm. Sedan kalite olarak biraz geride kalıyor. Ama bu modellerin de fiyatları Toledo'ya göre çok yüksek. Egea dışında ben de Rapid önerebilirim. İç mekanda bazı küçük detaylarda daha iyi ve görünüm olarak da daha albenili bir araç. Piyasada da bayağı tuttu ve 2. elde sorun yaşatacağını zannetmiyorum. Dezavantajı ise, hemen hemen aynı araç olmasına rağmen fiyatı biraz daha yüksek.

Alırsanız pişman edeceğini düşünmüyorum. Fiyatının karşılığını veren bir araba.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Patri
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...