servisin yada sigortanın hasarı şişirmesi(yerse)

şişirme hasar kayıdı doğrumu sizce

  • evet

    Kullanılan: 10 29.4%
  • hayır

    Kullanılan: 24 70.6%

  • Kullanılan toplam oy
    34

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Beğeni Puanı
832
sahibinden araç satışlarında özellikle galeriler de bütün hasarlar hep sısırılmıs ne iş kasko yada servis bu kadar kolay mı şişiriyor öyle bir aracı galeriye götürseniz ölmüş bu satılmaz aylarca bende ama hatırın için şu kadar verelim gibi tavırlardalar herkes enayi bunlar uyanık boya takıntısı olan aramasın ,istanbul trafiği malum , şase direklerde işlem yok , klişe laflar siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar
 

İstanbullu

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
7,347
Beğeni Puanı
10,780
Konum
İstanbul
Marka
Hyundai
sahibinden araç satışlarında özellikle galeriler de bütün hasarlar hep sısırılmıs ne iş kasko yada servis bu kadar kolay mı şişiriyor öyle bir aracı galeriye götürseniz ölmüş bu satılmaz aylarca bende ama hatırın için şu kadar verelim gibi tavırlardalar herkes enayi bunlar uyanık boya takıntısı olan aramasın ,istanbul trafiği malum , şase direklerde işlem yok , klişe laflar siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar
Merhaba doğru olabilir.
Benim arka bagaj kapağım hasar gördü bir kazada. Bagaj kapağını fabrikadan 900 liraya getirdiler, ama boyanmasına ise 1100 tl yazmışlar. Malın kendinden daha pahalıya malın boyanması bana tuhaf geldi.
 

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Beğeni Puanı
832
Merhaba doğru olabilir.
Benim arka bagaj kapağım hasar gördü bir kazada. Bagaj kapağını fabrikadan 900 liraya getirdiler, ama boyanmasına ise 1100 tl yazmışlar. Malın kendinden daha pahalıya malın boyanması bana tuhaf geldi.
doğru olabilir ama servisin her yazdığı tutarı sigorta şirketinin sorgusuzca ödemesi normalmi sizce
 

kubilayevis

Profesör
Yayın Yönetmeni
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
378
Beğeni Puanı
699
Konum
İstanbul
Garanti Emeklilik’te 4 yılımı dolduracağım. Bir sürü tazminat dosyası süreci gördüm, duydum, işittim. Hiç bir sigorta firması hasarı şişireyim, müşterime daha çok para vereyim, mutlu olsun, cepleri parayla dolsun demez. Bir kere mevzuatta “aşkın sigorta” (over insurance) diye tanım var [emoji23] Bilmeyen arkadaşlarım Google’a yazıp, Türkiye Sigorta Birliği’nin resmi sitesindeki tanımlamasını inceyebilirler.

Diyeceğim şu ki; hiç bir sigorta şirketi akılsız değil [emoji4]
 

yaarkaan

Asfalt Kurutucu
Katılım
25 Ara 2017
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
41
Ben basimizdan gecen bir olayi anlatiyim. Gecen sene geri geri gelirken babam agac kivrimli oldugu icin gormemis ve bagaj kapagini ezdirmis. Arabayi yaptirmak icin goturdugumuzde hasarsizlik indirimimiz bozulmayacagi icin sigortadan yaptirmaya karar verdik. Bagaj kapaginin dogrultulmasi camin sokulup takilmasi boyanmasi 900 tl tuttu. Evet buraya kadar bi sorun yok. Ama Clio yazisi ve renault amblemi sokulup tekrar takilabilecegi gibi ugrasilmadan yenisi siparis edildi ve 300 tl tuttu. Ayni parca yedek parcaciya sordugumda 75tl+25tl idi. Bana kalirsa oyle bir imkanlari oldugu anda affetmiyorlar.
 

kubilayevis

Profesör
Yayın Yönetmeni
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
378
Beğeni Puanı
699
Konum
İstanbul
Ben basimizdan gecen bir olayi anlatiyim. Gecen sene geri geri gelirken babam agac kivrimli oldugu icin gormemis ve bagaj kapagini ezdirmis. Arabayi yaptirmak icin goturdugumuzde hasarsizlik indirimimiz bozulmayacagi icin sigortadan yaptirmaya karar verdik. Bagaj kapaginin dogrultulmasi camin sokulup takilmasi boyanmasi 900 tl tuttu. Evet buraya kadar bi sorun yok. Ama Clio yazisi ve renault amblemi sokulup tekrar takilabilecegi gibi ugrasilmadan yenisi siparis edildi ve 300 tl tuttu. Ayni parca yedek parcaciya sordugumda 75tl+25tl idi. Bana kalirsa oyle bir imkanlari oldugu anda affetmiyorlar.
Alınan parçaların sigorta şirketine beyan edilen faturasını alıp kontrol ettiniz mi? 300 TL normal geliyor aslında. Yani 100-200 lira için sigorta şirketleri uğraşmak istemiyorlar. Operasyonel işlemlerini yapmak hem iş yükü, hem maliyet yarattığı için getirisi götürüsünden bazen fazla gelebilir mantığı ile o riske hiç girmiyorlar.
 

yaarkaan

Asfalt Kurutucu
Katılım
25 Ara 2017
Mesajlar
52
Beğeni Puanı
41
Hayir etmedik. :( Yapildiktan sonra soylendi bu rakamlar ve artik itiraz icin cok geçti. Evet o konuda ki hata bizde lakin gecen sene clio yazisina 300 tl denmesi bence cok. E250 yazsa yada ne bileyim 330i yazsa normal ama clio ve amblem olunca hele bi de parcacida gecen sene 100 tl denince akla ister istemez kotu seyler geliyor.
 

kubilayevis

Profesör
Yayın Yönetmeni
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
378
Beğeni Puanı
699
Konum
İstanbul
Hayir etmedik. :( Yapildiktan sonra soylendi bu rakamlar ve artik itiraz icin cok geçti. Evet o konuda ki hata bizde lakin gecen sene clio yazisina 300 tl denmesi bence cok. E250 yazsa yada ne bileyim 330i yazsa normal ama clio ve amblem olunca hele bi de parcacida gecen sene 100 tl denince akla ister istemez kotu seyler geliyor.
Akla bence kötü şeyin gelmesine gerek yok. Sigorta şirketi istese, ürünü farklı yerden temin edebilir ve buna usta/servisin itiraz hakkı çok kısıtlıdır. Tamamen uğraşmanın gerek olmadığı görüşü ile aradaki ufak farklar göz ardı edilebiliyor.
 

bt

Takipçi
Stage 1
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,497
Beğeni Puanı
41,385
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
sahibinden araç satışlarında özellikle galeriler de bütün hasarlar hep sısırılmıs ne iş kasko yada servis bu kadar kolay mı şişiriyor öyle bir aracı galeriye götürseniz ölmüş bu satılmaz aylarca bende ama hatırın için şu kadar verelim gibi tavırlardalar herkes enayi bunlar uyanık boya takıntısı olan aramasın ,istanbul trafiği malum , şase direklerde işlem yok , klişe laflar siz ne düşünüyorsunuz arkadaşlar
Öyle bir şey kesinlikle yok. Tam tersine, sigorta şirketleri mümkün olduğu kadar onarım maliyetlerinden kısma peşinde olur. Şişirme olsa olsa yetkili servis maliyetinde olur, o da kasko kapsamına (orijinal/muadil parça) ve özel servisle yetkili servis arasındaki bilinen işçilik ve parça fiyat farklarına bağlıdır. Örneğin, küçük doğrultma ve lokal boyayla halledilecek bir kapı göçüğü için hiçbir servis komple kapı değişimi yapmaz. Sigorta experleri de buna müsaade etmez zaten.
 

hakanrs

Düz Yol Gazcısı
Katılım
24 Eyl 2018
Mesajlar
11
Beğeni Puanı
9
Konum
İstanbul
Marka
Renault
Bende sizin gibi ön yargıyla yaklaşırdım bu cümleye ilanlarda rastladığımda. Sonra kaza yaptım, clio gibi bir arabaya ön tampon, plastik ön çamurluk ve far için 15000 lira hasar kaydı oluşturdular. Sanayiye gitsem 5000 lira tutmayacaktı belki de.
 

AYKUL

Asfalt Kurutucu
Katılım
30 Eyl 2018
Mesajlar
69
Beğeni Puanı
122
Konum
İstanbul
Marka
Skoda
Öncelikle herkese merhaba.Yeni üyelerdenim ve bu ilk mesajım.(nedense bunu yazmak istedim)
Ben şişirme hasar kayıtlarının olduğu düşünüyorum.Ama fazla hasar kaydı olan aracı almam.Araçta 20 bin TL lik hasar kaydı var adam şişirme diyor.Şişirme olmasa 15 bin TL olur.
Gelelim şişirme durumuna inanmama sebep olan olaya. Yaz başında amcamın aracına vurdular, arka tampon ve çamurlukta ufak bir hasar oluştu.Bir iki kaportacıya sordular ve 400 TL en fazla 500 dediler ancak karşı taraf sigortadan yaptıracağım dedi ve yapıldıktan sonra öğrendik ki kaportacı sigortadan 900 TL almış.
 

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,436
Beğeni Puanı
832
Öncelikle herkese merhaba.Yeni üyelerdenim ve bu ilk mesajım.(nedense bunu yazmak istedim)
Ben şişirme hasar kayıtlarının olduğu düşünüyorum.Ama fazla hasar kaydı olan aracı almam.Araçta 20 bin TL lik hasar kaydı var adam şişirme diyor.Şişirme olmasa 15 bin TL olur.
Gelelim şişirme durumuna inanmama sebep olan olaya. Yaz başında amcamın aracına vurdular, arka tampon ve çamurlukta ufak bir hasar oluştu.Bir iki kaportacıya sordular ve 400 TL en fazla 500 dediler ancak karşı taraf sigortadan yaptıracağım dedi ve yapıldıktan sonra öğrendik ki kaportacı sigortadan 900 TL almış.
bazı aracların kaporta kısmında boya bıle yok ama alttan gırmıs daha kkötü dikiş tutmaz daha
 

Basri Amca

Profesör
Beta Programı
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,426
Beğeni Puanı
2,248
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Ya bazen aşırı olmayan şişirmeler olduğunu düşünüyorum ve bu arada İstanbul trafiğinde gerçekten sağlam boyasız hatasız arabaya binmek zor iş. Şahsen bir önce ki aracım hatasız boyasıydı en basitinden on arka tampon ve sağ arka çamurluk boyandı ve benim suçum hiç yokken gelip çarptılar resmen.
Şimdiki aracımda bir iki boya var kafam rahat.
Yani eğer araç komple boyalı değilse şasede direklerde vs. hic bir sıkıntı yoksa sadece boya varsa benim için o araç alınır. Çünkü sitede bile araç durduğu yerde cizilebiliyor yandaki öküz gibi kapı açıyor. Çoluk çocuk bisiklet derken olağan şeyler ama aracın geçmişinin iyi bilinmesi lazım..
 

bt

Takipçi
Stage 1
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,497
Beğeni Puanı
41,385
Konum
Kocaeli
Marka
Opel
Öncelikle herkese merhaba.Yeni üyelerdenim ve bu ilk mesajım.(nedense bunu yazmak istedim)
Ben şişirme hasar kayıtlarının olduğu düşünüyorum.Ama fazla hasar kaydı olan aracı almam.Araçta 20 bin TL lik hasar kaydı var adam şişirme diyor.Şişirme olmasa 15 bin TL olur.
Gelelim şişirme durumuna inanmama sebep olan olaya. Yaz başında amcamın aracına vurdular, arka tampon ve çamurlukta ufak bir hasar oluştu.Bir iki kaportacıya sordular ve 400 TL en fazla 500 dediler ancak karşı taraf sigortadan yaptıracağım dedi ve yapıldıktan sonra öğrendik ki kaportacı sigortadan 900 TL almış.
Ya bazen aşırı olmayan şişirmeler olduğunu düşünüyorum ve bu arada İstanbul trafiğinde gerçekten sağlam boyasız hatasız arabaya binmek zor iş. Şahsen bir önce ki aracım hatasız boyasıydı en basitinden on arka tampon ve sağ arka çamurluk boyandı ve benim suçum hiç yokken gelip çarptılar resmen.
Şimdiki aracımda bir iki boya var kafam rahat.
....
15bini 20bine şişirerek sigorta şirketlerinin eline hiçbir şey geçmez. 30 bin liralık arabada 8-9 bin liralık hasarı 18 bin göstererek perte çıkarmayı düşünebilir belki. Onda da araç sahibiyle rayiç bedel olarak ödeyeceği paranın pazarlığını yapar. Sonra onarılabilecek hasarlı aracın tamir masrafını yapmak yerine aynı tamiri 5.000₺'ye yapabilecek birilerine uygun bedele satar; ödediği rayiç bedel ve sattığı pert araçtan elinde kalan para, onarıma göre kârlı olsun diye uğraşır. Başka türlü bir senaryoda kasko şişirmesi olmaz. Oto sanayide çorbaların kaynamasını sağlayan şey Opel'lerle birlikte bu pert kayıtlılarıdır zaten :p

Şimdi size bir de örnek vereyim, asıl şişirmenin yeni nesil arabaların ıvır zıvır bir sürü donanımlarının yüksek maliyetli parçalarından olduğuna ispat olsun :)
Bizim Mazda 3 geçen yıl dörtyol kavşakta bir ticari taksiyle çarpıştı. Çok şükür cana gelen bir hasar yok. Fotoğrafları da şurada. Airbag filan açılmadı, tekerlekler sıkışmadı, direksiyon sisteminde salıncaklarda amortisörlerde sıkıntı yoktu. Önden kazaya rağmen radyatör bile sağlamdı. Bu araba kaza mahallinden servise tertemiz yürüyerek gitti. Kaporta parçası olarak değişenler: Kaput, sol ön çamurluk, plastik ön tampon. Hasar bedeli: 20.000₺ :D Bu olay olduğunda döviz kurları şimdiki gibi de değildi, 2017 sonu yaşanan olay. Bugün yaşansa muhtemelen 35.000 filan olurdu. Araba bugün saat gibi çalışmaya devam ediyor. Kazadan kalma en ufak bir güvenlik zaafiyeti olsa maddi zarara bakmaksızın satılırdı. Çünkü içinde küçük çocuk taşınıyor.

Benim bu kazaya kadar premium harici arabalarda kafamdaki tramer eşiğim tek kazada 10.000₺ filandı. Bu kaza benim de ufkumu açtı :) Şişirmeleri kasko değil de yetkili servis onarımları ve donanım paketleri yapıyor. Airbag'ler filan açılırsa arabalara o zaman dikkat etmek gerek.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,586
Beğeni Puanı
36,634
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Karıştığınız bir kazada kasko şirketi mümkün olan en düşük maliyette otomobili müşteriye teslim etmek ister. Ağır hasarlı araçları satabilmek için çakal esnaf ağzıyla ' kasko tarafından şişirilmiştir ' cümleleri çokça duyulabiliyor. Araçta pek hasar yok ama kaskonun yüzünden böyle oldu imajı vermek için. Bununla beraber bazı araçlarda ki hasar kayıtlarının şişkin olmasının en büyük sebeplerinden biri de yetkili servis tarafından onarım yapılıyor oluşudur. Yetkili servisler küçük - büyük kaza dinlemez ve onarımı mümkün olan parçaları da değiştirir. Bu da trameri yükseltir. Kasko şirketleri de artık bundan bıktığı için genelde AutoKing v.b onarım işi yapan firmalarla beraber yetkili servisleri kullanmaya başladı. Misal aracın tamponuna vuruldu, yetkili bunu hemen değiştirir ama kasko şirketi tamir olabileceğini düşünüyorsa başka bir onarım işi yapan yerde tamponu tamir ettirir ve boyama işlemini de yetkili servise yaptırır. Böylece kasko şirketinin maliyeti düşer.

Alacağınız aracın hasar durumunu incelerken, kazanın nasıl olduğu, nerelerin hasar gördüğü, kaza resimleri v.b doneleri incelemek gerekiyor. Özellikle kurun artması, otomobil firmalarının sıfır otomobil fiyatlarının yükselişiyle azalan kar paylarını yedek parça üzerinden kapatmaya çalışması her türlü kazada trameri şişiriyor. Bugün bi xenon yahut led farlı bir arabanın sadece farları 20-30 bin liraları bulabiliyor. Dediğim gibi her yönden incelemek gerek araçları ve durumları.
 
Son düzenleme:

Basri Amca

Profesör
Beta Programı
Katılım
20 May 2018
Mesajlar
1,426
Beğeni Puanı
2,248
Konum
İstanbul
Marka
Ford
15bini 20bine şişirerek sigorta şirketlerinin eline hiçbir şey geçmez. 30 bin liralık arabada 8-9 bin liralık hasarı 18 bin göstererek perte çıkarmayı düşünebilir belki. Onda da araç sahibiyle rayiç bedel olarak ödeyeceği paranın pazarlığını yapar. Sonra onarılabilecek hasarlı aracın tamir masrafını yapmak yerine aynı tamiri 5.000₺'ye yapabilecek birilerine uygun bedele satar; ödediği rayiç bedel ve sattığı pert araçtan elinde kalan para, onarıma göre kârlı olsun diye uğraşır. Başka türlü bir senaryoda kasko şişirmesi olmaz. Oto sanayide çorbaların kaynamasını sağlayan şey Opel'lerle birlikte bu pert kayıtlılarıdır zaten :p

Şimdi size bir de örnek vereyim, asıl şişirmenin yeni nesil arabaların ıvır zıvır bir sürü donanımlarının yüksek maliyetli parçalarından olduğuna ispat olsun :)
Bizim Mazda 3 geçen yıl dörtyol kavşakta bir ticari taksiyle çarpıştı. Çok şükür cana gelen bir hasar yok. Fotoğrafları da şurada. Airbag filan açılmadı, tekerlekler sıkışmadı, direksiyon sisteminde salıncaklarda amortisörlerde sıkıntı yoktu. Önden kazaya rağmen radyatör bile sağlamdı. Bu araba kaza mahallinden servise tertemiz yürüyerek gitti. Kaporta parçası olarak değişenler: Kaput, sol ön çamurluk, plastik ön tampon. Hasar bedeli: 20.000₺ :D Bu olay olduğunda döviz kurları şimdiki gibi de değildi, 2017 sonu yaşanan olay. Bugün yaşansa muhtemelen 35.000 filan olurdu. Araba bugün saat gibi çalışmaya devam ediyor. Kazadan kalma en ufak bir güvenlik zaafiyeti olsa maddi zarara bakmaksızın satılırdı. Çünkü içinde küçük çocuk taşınıyor.

Benim bu kazaya kadar premium harici arabalarda kafamdaki tramer eşiğim tek kazada 10.000₺ filandı. Bu kaza benim de ufkumu açtı :) Şişirmeleri kasko değil de yetkili servis onarımları ve donanım paketleri yapıyor. Airbag'ler filan açılırsa arabalara o zaman dikkat etmek gerek.
Demek istediğimi detaylıca demişsiniz..
Bir de bu arada asıl boya, değişen hasar olupta kaydı yoksa korkun derim ben..
Bir de yetkili serviste yapılınca pek de gözüm arkada kalmamakta fotoğrafına kadar her şeyi durmakta.
 

PULAT

Gökhan KARAHANLI
Panpa
Beta Programı
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
778
Beğeni Puanı
2,188
Yaş
37
Konum
Trabzon
Marka
Renault
Birebir yaşadığımdan dolayı evet servisler fiyatı şişiriyor hem de acımasızca yapıyorlar bunu. Mavi f7r aracıma sanayide süratle gelen biri çarpmış savrulmamla arka kısımdan da hasar almıştım. Aracın sıfır parçaları zor bulunduğundan ve pek yan sanayisi olmadığından aracı servise çektirmiştim. Serviste bir liste çıkardılar akıllara zarar. Tamir masrafına 14bin küsür tl çıkardılar. Bu rakamda işçilik yok sadece parça tutarı. Al aşağı vur yukarı servisle pazarlığa tutuştum sigorta bunu ödemek istemez araba zaten eski şunu makul bir tutara çekin düzelecek şeylerede değişim yazmayın dedim. Bana söylenen aynen şu oldu: Sen dert etme nasılsa sigortalar halledecekler ok derlerse hepsini sıfırlarız işte ne güzel dedi. Arabanın ortalama fiyatı o dönemde 16-18 civarlarındayken sigorta 14bin vermez dedim. Nitekim vermediler. Servisle pazarlık etmişler servis son 12800 tl olur demiş onuda kabul etmemişler. Araç eski çıkma parçada olur demişler. Finalde servis bu şartlarla biz bunu yapmayla uğraşmayı dedi. Finalde çıkma ve sıfır karışık parça toparlayıp 4000 tl ye boya dahil hallettirdim. Sigorta bana 6500 tl ödeme yaptı. Otopark masrafı ve parça ayarlamak için araç kiraladığımdaki masraflara varana kadar bu para hepsini karşılamaya yetti. Ben akıllandım artık başıma böyle bişey gelirse kendi işimi kendim görüp sigortadan ödemesini kendim alacağım. Plakamda 14bin küsür hasar kaydı yazması nerde 6500 yazması nerde sorarım size.
 
Son düzenleme:

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,908
Beğeni Puanı
7,296
Yaş
24
Konum
Ankara
Marka
Volkswagen
Benim bu konuda fikrim şu, bilerek şişirmişler-etmişler yalan, neyse o, yetkili servis pahalı bir yer. Bunu herkes biliyor. İlanda sigorta şirketinin şişirmesinden dolayı diye bir ibare görünce ilanı kapatıyorum. Sana ne kardeşim, kayıtları tut elinde ben karar vereyim. Samimiyetsiz geliyor. Arkadaşımın 118inde total 30 bin hasar kaydı var, ben asla öyle bir ibare kullanmadım satışını yaparken. İşte tüm kayıtlar ve resimler elimde, isteyene gösterilir, hasar kaydının yüksek olduğunu göz önünde bulundurarak fiyatı uygun tuttum yazıyorum.
 
Üst