Herkese merhaba, geçtiğimiz günlerde www.sileceksepeti.com'dan 2015 model volvo v40 aracım için silecek aldım. Başlıktan da belli olacağı üzere alışverişteki deneyimimi paylaşmak istiyorum. Biraz geç oldu ama olanları tüm süreç bittikten sonra buraya aktarmak istedim. 1 Şubat 2019 cuma günü sileceksepetine girdim amacım ön ve arka silecek almaktı. Aracıma uygun silecekleri almak için sitenin ürün seçimi, marka seçimi, model seçimi, yıl seçimi motorundan faydalandım ve aracıma uygun olduğunu söyledikleri bosch aerotwin silecekleri 154,28 tlye (2 ön 1 arka) aldım. Ürünüm o gün kargoya teslim edildi. 4 Şubat pazartesi günü ise sorunsuz bir şekilde tarafıma teslim edildi. Buraya kadar sitenin kullanışlılığından, ödemeden, kargo gönderiminden, hızından vs. satın alma sürecinde aklınıza gelebilecek ne varsa memnun kaldım. Ancak sorun buradan sonra başladı. Şimdi ürünleri takmanız ya da uygunluğunu denemeniz için kutusundan çıkarmalısınız ancak kutusunda ilk defa açılacağına dair bir plastik paketleme var. E ben açmadan ürünü nasıl deneyeceğim. Açarsam da iade alamayacaklarını belirtiyorlar. Tabiki de ön sileceklerden birinin paketini açtım. Silecekler birlikte gönderilen tüm aparatları denesem de hiçbiri aracıma uymadı. Sitenin yönlendirmesine güvendiğim için sileceklerin paketinin arkasına bakmak aklıma gelmemişti, ancak aracıma uymayınca aklıma geldi. Tabiki de gönderilen sileceklerin hiçbirinde uygun araç modelleri arasında benim aracım yoktu. Bu durumda yapılacaklar belliydi ve ben ürünleri teslim edip paramı geri almak istiyordum çünkü yeni gönderecekleri ürünün uygun olacağına güvenim kalmamıştı. İlk hafta bu sorunu bildirmek ve ürünleri geri göndermek için sitede belirtilen iletişim numarasını aradım. Ancak firma bu numarayı öyle bir ayarlamış ki numara 7/24 meşgul çalıyor. 11 Şubat pazartesiye kadar işlerim de yoğun olduğu için bu numaraya ulaşmaya çalışmaktan başka bişey yapamadım. 11 şubat günü ise web sitelerinde belirttikleri mail adresine yine ürün iadesi için belirttikleri şekilde bir mail attım ancak 14 şubata kadar hiçbir yanıt alamadım ve 14 şubatta biraz da agresif bir üslupla ve tüketici korumaya şikayet etme, otomobil forumlarında bunu yazma tehditiyle bir mail daha attım. Bu mailden yaklaşık birkaç saat sonra benim hiçbir şekilde ulaşamadığım iletişim numaralarından aradılar ve durum hakkında bilgi istediler. Durumumu anlattıktan sonra ürünleri kargolasram iade yapacaklarını söylediler. Ben de ürünleri ertesi gün yani 15 şubatta kargoladım. 16 şubatta da ürünleri teslim aldıklarını takip ile öğrendim. Ancak bu süreçte yine firmadan kimse benimle ürünleri teslim aldık, iadenizi yaptık vs şeklinde temasa geçmedi. Kartlarımı kontrol ettiğimde de iade yapılmadığını gördüm. 21 şubatta ürünlerimi geri aldıklarını ancak iade yapmadıklarını bildiren bir mail daha attım çünkü o numaraya yine hiçbir şekilde ulaşılamıyordu. Ertesi güne kadar bir dönüş olmayınca tekrar agresif ve tehditkar bir mail gönderdim. 23 şubatta yine ulaşamadığım numaradan tam olarak hatırlamasam da satış müdürü gibi bir yetkili arayıp sorunumu dinledi ve pazartesi gününe eft talimatı verdi. Bu pazartesi günü belirttikleri efe tarafıma yapıldı ancak 154 liranın iadesi 115 lira olarak yapıldı. Artık bunun için uğraşmayı düşünmüyorum. Çünkü firmanın samimiyetsizce davranışından, bir şekilde arkasından koşturmasından ve muhattap bulamamaktan yoruldum. Yazı uzun ve sıkıcı olmuş olabilir, bunun için lütfen kusura bakmayın. Ancak burada çoğu başlıkta sileceksepeti tavsiye ediliyor. Burdaki alışveriş yapmamış ve yapmayı düşünen arkadaşlar için bunları yazmak istedim. Eğer ürünleri doğru gelmişse hiçbir sıkıntı yaşamazlar, alış süreci de gayet hızlı ve sorunsuz. Ancak ürünleri yanlış, eksik veya sorunlu gelmişse en azından iade için buna benzer sorunları yaşayabilirler, bunları göze almalarını tavsiye ederim. Şahsen ben bir daha asla kullanmam.