Sizce C Segmentinin Lideri Hangisi ?

C Segmentinin Lideri ?

  • Golf

    Kullanılan: 12 25.0%
  • Astra

    Kullanılan: 6 12.5%
  • Leon

    Kullanılan: 1 2.1%
  • 308

    Kullanılan: 2 4.2%
  • Corolla

    Kullanılan: 3 6.3%
  • Megane

    Kullanılan: 3 6.3%
  • Civic

    Kullanılan: 5 10.4%
  • Octavia

    Kullanılan: 9 18.8%
  • Giuletta

    Kullanılan: 2 4.2%
  • Diğer & Premium Seçenekler

    Kullanılan: 5 10.4%

  • Kullanılan toplam oy
    48
Bu arada bu kasa i30 da bayağı başarılı bir araçtı. Avrupalı rakiplerinden pek geri kalmıyordu bir çok konuda ve evet malzeme kalitesi dahil.
Bir çok uzak doğulu gibi multimedya konusunda gerideydi. Adamlar bir çok teknolojinin çıkış noktası, üretiyor ama arabasına koymuyor 😅

IMG_8900.jpeg
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee ve bt
Elantra da piyasa algısı sebebiyle çok gündeme gelmiyor ancak kendine has bir tarzı var diye düşünüyorum.Malzeme kalitesi de hiç fena değil.
 
Bu arada bu kasa i30 da bayağı başarılı bir araçtı. Avrupalı rakiplerinden pek geri kalmıyordu bir çok konuda ve evet malzeme kalitesi dahil.
Bir çok uzak doğulu gibi multimedya konusunda gerideydi. Adamlar bir çok teknolojinin çıkış noktası, üretiyor ama arabasına koymuyor 😅

Ekli dosyayı görüntüle 45149
Bu arabanin en büyük eksisi bence çabuk eskmesi. 60-70bin km'den sonra malzeme kaynaklı problemler baş göstermeye başlıyor. Özellikle trim sesleri çok artıyor. Bir kere 4-5 gün İzlanda'da çivili lastiklerle kullanmıştım i30'un 2018 modelini ve trim seslerini bir süre sonra alışıp duymaz olmuştum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Focus gibi araç nasıl harcandı ben de çok şaşkınım. Tabiri caizse harcadılar resmen. Babamın 2001'de Ghia donanım bir sedanını aldığı günü dün gibi hatırlarım. Ne çok hoşumuza gitmişti ve bayiden çıkartırken ne keyif almıştık. Ahşaplar, yumuşak deriler, Sony teyp falan çok havalıydı. Uzunca bir süre de premium gibi değer gördü, çoğunlukla bu değeri hak etti de. Sonra bir anda bitti gitti. Sadece Focus özelinde değil Ford marka bazında da çok yazık etti kendine. Duygulara hitap eden bir markaydı bence.
En az senin kadar ciğerim yanıyor Cenk. Fakat Ford bunu kendi elleriyle yaptı. Artık Türkiye'de Ford denilince akla sadece ticari geliyor.
Benim gibi kaç yıllık Ford kullanıcısı bile araç yenilerken Ford almayı hiç düşünmedi. Arabaları kötü olduğundan değil ama model bırakmadılar alınacak. Şu son indirim dönemini saymazsak da aşırı pahalılardı. Yoksa Focus'un sürüşünü hala seviyorum, hala güzel ama iş sadece sürüşte bitmiyor ne yazık ki. Olan oldu. Bu saatten sonra Ford'dan bir cacık olacağını zannetmiyorum. Suv suv suv nereye kadar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mtb_rider
Bu arada bu kasa i30 da bayağı başarılı bir araçtı. Avrupalı rakiplerinden pek geri kalmıyordu bir çok konuda ve evet malzeme kalitesi dahil.
Bir çok uzak doğulu gibi multimedya konusunda gerideydi. Adamlar bir çok teknolojinin çıkış noktası, üretiyor ama arabasına koymuyor 😅

Ekli dosyayı görüntüle 45149
Dizeli bile hantaldı ya. Baya D segment araba gibiydi. Direksiyonu , süspansiyonu , frenleri herşeyi bir değişikti.

Dizel + otomatik ve gırtlak donanım diye çok tutmuştu harbiden. "i30 Gang" kafası bi kitlesi türemişti 😁

Ne aldın ? i30.. Vay kardeşiimm. Çok güzel araba.
Bizim amcaoğlu gitti Focus aldı.. saman gibi araba ne buluyorlarsa onda.. Düz vites he bir de.. falan 🤣
 
Son düzenleme:
günümüzde aynı segmentteki tüm araçlar birbirlerine yakınlar. hatta 1 sınıf farklı araçlar bile birbirine hiç olmadığı kadar yakın. bu yüzden satın aldığım tüm araçlarda birinci önceliğim aracın ruhu olması ve model/marka geleneğinin ve kültürünün olması oldu. hiçbir zaman tarafsız bir otomobil müşterisi olamadım. örneğin golf gti, focus st gibi geleneği ve tarihi olan bir araç yerine "i30 n alırım" tarafsızlığına erişemedim :D marka tutmayı da model tutmayı da severim. lafı uzatmadan saydığım sebeplerle yukarıdaki listeden tercihim golf veya giu olurdu.
 
Bu arabanin en büyük eksisi bence çabuk eskmesi. 60-70bin km'den sonra malzeme kaynaklı problemler baş göstermeye başlıyor. Özellikle trim sesleri çok artıyor. Bir kere 4-5 gün İzlanda'da çivili lastiklerle kullanmıştım i30'un 2018 modelini ve trim seslerini bir süre sonra alışıp duymaz olmuştum :D
E tabi ben uzun dönem kullanmadığım için bol keseden salladım ama kazın ayağı öyle değilmiş demekki :)
Dizeli bile hantaldı ya. Baya D segment araba gibiydi. Direksiyonu , süspansiyonu , frenleri herşeyi bir değişikti.

Dizel + otomatik ve gırtlak donanım diye çok tutmuştu harbiden. "i30 Gang" kafası bi kitlesi türemişti 😁

Ne aldın ? i30.. Vay kardeşiimm. Çok güzel araba.
Bizim amcaoğlu gitti Focus aldı.. saman gibi araba ne buluyorlarsa onda.. Düz vites he bir de.. falan 🤣
Ya bu korelilerin 1.6 crdi motorları kağıt üzerinde güçlü oluyor ama işte kasa da ağır olunca demek ki çok hissettirmiyor ya da belki 1.4 olanı kullanıyorlardı. Hyundai’nin atılım yaptığı ilk modellerden di o sebepten piyasa yaptı bir ara aynen :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Ya bu korelilerin 1.6 crdi motorları kağıt üzerinde güçlü oluyor ama işte kasa da ağır olunca demek ki çok hissettirmiyor ya da belki 1.4 olanı kullanıyorlardı.
i30 ve cee'd'lerde çoğunlukla 1.6 dizel motor kullanıldı, koreliler malzemeleri kullanırken en ağır olanları seçmiş olacaklarki çok fazla donanımı olmayan orta paket ilk nesil cee'd'in 1450kg ruhsat ağırlığı vardı, malûm bu araçların eski tip otomatik şanzımanlı versiyonları da bol, e hâliyle yolda giderken 1.6 dizel değil de daha düşük hacimli bir arabaymış gibi gidiyorlar

İlk nesil makyajlı cee'd için konuşuyorum, bağımsız süspansiyonlara rağmen focustan serttir, köprü geçişlerinde arkası hoplayacakmış gibi olur, sonraki nesilde de süspansiyonlar sert bir yapıya sahip yanlış bilmiyorsam
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
i30 ve cee'd'lerde çoğunlukla 1.6 dizel motor kullanıldı, koreliler malzemeleri kullanırken en ağır olanları seçmiş olacaklarki çok fazla donanımı olmayan orta paket ilk nesil cee'd'in 1450kg ruhsat ağırlığı vardı, malûm bu araçların eski tip otomatik şanzımanlı versiyonları da bol, e hâliyle yolda giderken 1.6 dizel değil de daha düşük hacimli bir arabaymış gibi gidiyorlar

İlk nesil makyajlı cee'd için konuşuyorum, bağımsız süspansiyonlara rağmen focustan serttir, köprü geçişlerinde arkası hoplayacakmış gibi olur, sonraki nesilde de süspansiyonlar sert bir yapıya sahip yanlış bilmiyorsam
Doğru aslında hocam bende de Sportage vardı o da hem ağır hem sert bir arabaydı