skoda erya otomotivin beceriksizliği

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Melih Eksi

Profesör
154
aracımızı almıştık. rot balansta sıkıntı olduğunu farkedip skoda yüce otomativ de yaptırmıştık. bedavaya yaptılar daha 1bin km olması lazım. daha sonra 18 bin de yaptırdık. 26 bin ve son olarak 33 bin de. 18 ve 26 binde erya otomotivde yaptırmıştık. 120 küsür para verip. ama gel görki lastikler hiç bir zaman ön arka olmamış. ee bu olmayınca ne oluyor. ön lastikler aşırı aşınmış. 50 bin ömrü olan lastik 33 bin de kötü durumdaydı. siz siz olun servise zorunlu değilse gitmeyin. garanti bitsin daha da gitmem. iyi ki de sanayiye gitmişim. mail attım eryaya. telefonda açacağım. bu işin peşini bırakmayacağım. bir şey çıkacağını zannetmem ama olsun.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
Geçmiş olsun. Çoğu servisin lastikleri ön-arka yapmayı atlayabileceğini düşünüyorum. Yoğunlukta sistemli çalışmayan kalabalık ekiple bu tarz aksaklıklar maalesef çok oluyor.
Yıllar önce bir keresinde bizim lastiklere dalgınlıkla Transit'ten kalma ayarda lastik havası basmışlar, aynı gün 2 lastik patladıktan sonra fark edilmişti. Bizde lastikler takıldığı gün 2 tane patladığı için yenisiyle değiştirebilmiştik ama sizde en iyi ihtimalle müşteri memnuniyeti için bir bakımda indirim filan almanız olasıdır. Deneyin şansınızı derim.
 
Geçmiş olsun. Çoğu servisin lastikleri ön-arka yapmayı atlayabileceğini düşünüyorum. Yoğunlukta sistemli çalışmayan kalabalık ekiple bu tarz aksaklıklar maalesef çok oluyor.
Yıllar önce bir keresinde bizim lastiklere dalgınlıkla Transit'ten kalma ayarda lastik havası basmışlar, aynı gün 2 lastik patladıktan sonra fark edilmişti. Bizde lastikler takıldığı gün 2 tane patladığı için yenisiyle değiştirebilmiştik ama sizde en iyi ihtimalle müşteri memnuniyeti için bir bakımda indirim filan almanız olasıdır. Deneyin şansınızı derim.
araç rot balansa gitmeden önce titriyordu direksiyon. lastikçiye gittik. adam ilk bakışta ön arka olmamış dedi. lastikçinin ilk bakışta anladığını servis elemanları nasıl anlamıyor. çok gıcık bir durum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: LvntDmr67
araç rot balansa gitmeden önce titriyordu direksiyon. lastikçiye gittik. adam ilk bakışta ön arka olmamış dedi. lastikçinin ilk bakışta anladığını servis elemanları nasıl anlamıyor. çok gıcık bir durum.
Anlayıp, birbirlerine paslayıp, en sonunda da farkına bile varmadan ortada bıraktıkları bir iş kalemi olabilir. Birbirlerinden bihaber elemanlarla çok yaşanıyor böyle aksaklıklar. Aracı servisten alınca en azından gözle muayene etmek gerekiyor maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Melih Eksi
kardeşim yanlış anlama da ordaki çalışanın işi senin aracının lastik durumunu takip etmek değil. lastikler ön arka yapılsın dediğin halde yapılmasaydı eyvallah da adamların bir suçu yok
Rot balansa götürülüyorsa yapılması lazım. Zor bir işlem değil. Zaten lastikler sökülüyor. Çıkardığını arkaya takacaksın.
 
Honda cityi her 10 binde servise götürüyorduk. Periyodik bakım için. Hem rot balans. Hem de ön arka yapıyorlardı.
 
kardeşim yanlış anlama da ordaki çalışanın işi senin aracının lastik durumunu takip etmek değil. lastikler ön arka yapılsın dediğin halde yapılmasaydı eyvallah da adamların bir suçu yok
Oradaki çalışan bir kişinin işi değilse başka bir kişinin işi arabayı servis çıkışı kontrolden geçirmektir. Kaldı ki lastiklerle ve rot&balans işlemleriyle uğraşan personelin önündeki 4 lastiğe bir zahmet ikişer ikişer bakarak gerektiğinde bu işlemi yapma yükümlülüğü var.
Yetkili servisler yeri geliyor bakımda standart bakım maliyeti dışında bir harcama kalemi gördüklerinde telefonla araç sahibini bilgilendirip teyit alıp gerekeni yapıyorlar. Lifte kaldırdıklarında susturucu veya amortisör gibi çok alakasız şeylerin arızasını görüp ek masraf kalemi olacağı için müşteri onayıyla aksiyon alıyorlar. Kontrollerde standart işlemler dışındaki bu arızaları buluyorlarsa, o lastiğin de basit bir alternatif uygulamayla takılması gerektiğini görmeleri kesinlikle olması gereken bir şeydir.
 
Gözlemlediğim ve deneyimlediğim kadarıyla her ne kadar söylesen bile servisler genelde lastik basıncı olayını sallamıyor
Lastikçi bile lastiğin basınç değerine bakmadan kafasına göre bir değerde şişiriyor lastiği..Yazlık veya kışlık lastikleri her değiştirdiğimde lastikçiden çıktıktan sonra ilk işim lastiklerin havasını düşürmek oluyor
 
Rot balansa götürülüyorsa yapılması lazım. Zor bir işlem değil. Zaten lastikler sökülüyor. Çıkardığını arkaya takacaksın.

Oradaki çalışan bir kişinin işi değilse başka bir kişinin işi arabayı servis çıkışı kontrolden geçirmektir. Kaldı ki lastiklerle ve rot&balans işlemleriyle uğraşan personelin önündeki 4 lastiğe bir zahmet ikişer ikişer bakarak gerektiğinde bu işlemi yapma yükümlülüğü var.
Yetkili servisler yeri geliyor bakımda standart bakım maliyeti dışında bir harcama kalemi gördüklerinde telefonla araç sahibini bilgilendirip teyit alıp gerekeni yapıyorlar. Lifte kaldırdıklarında susturucu veya amortisör gibi çok alakasız şeylerin arızasını görüp ek masraf kalemi olacağı için müşteri onayıyla aksiyon alıyorlar. Kontrollerde standart işlemler dışındaki bu arızaları buluyorlarsa, o lastiğin de basit bir alternatif uygulamayla takılması gerektiğini görmeleri kesinlikle olması gereken bir şeydir.

lise mezunu ve çalışmak zorunda olduğu için çalışan bir servis elemanından proaktif yaklaşım göstermesini bekliyorsunuz. o elemanın çok da umrundaydı sizin lastiğinizin durumu. iş emrinde sadece rot balans yazıldıysa rot ayarı ve balans ayarı olmuş mu kontrol edilip araç teslim edilir. ben de sizin beklentilerinizin karşılanmasını isterdim ama bu ülkede bu işler böyle yürüyor. iş yapanın başında durup uyarmazsanız baştan savma iş yapıp gönderiyorlar.
 
lise mezunu ve çalışmak zorunda olduğu için çalışan bir servis elemanından proaktif yaklaşım göstermesini bekliyorsunuz. o elemanın çok da umrundaydı sizin lastiğinizin durumu. iş emrinde sadece rot balans yazıldıysa rot ayarı ve balans ayarı olmuş mu kontrol edilip araç teslim edilir. ben de sizin beklentilerinizin karşılanmasını isterdim ama bu ülkede bu işler böyle yürüyor. iş yapanın başında durup uyarmazsanız baştan savma iş yapıp gönderiyorlar.
Hee... Şimdi ülkede ve toplumda dejenerasyon yaşanan pek çok konudan biri olan piyasadaki genel iş ahlakı dejenerasyonuna değindiniz. Tabii o da ayrı bir gerçek. Bu sölediğimin kesinlikle ağır olduğunu düşünmüyorum, yediği ekmeğe saygısı olmayan insanlar mevcut. Ne diyeyim, siz de haklısınız =)
Açıkçası yıllarca aynı markayı aynı bayiden almayı tercih edip aynı servise götürüp getirirken artık iş yapanın değil iş yaptıranın başında durur olduk. Yeri geldi, servis müdürüne kadar çıktık. Son birkaç yıldır yetkili servisten genel olarak memnun kalıyoruz denebilir. Belki de o yüzden beklentim yükselmiştir.
Tüm bu belirttiklerimin aksine birkaç Opel yetkili servisinden de ağır kazık yemiştik. Arabamın sağlam yerlerine zarar verildiği bile oldu. Yazdıklarınıza paralel olarak işin bu tarafı da var maalesef.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve mgdedeoglu
lise mezunu ve çalışmak zorunda olduğu için çalışan bir servis elemanından proaktif yaklaşım göstermesini bekliyorsunuz. o elemanın çok da umrundaydı sizin lastiğinizin durumu. iş emrinde sadece rot balans yazıldıysa rot ayarı ve balans ayarı olmuş mu kontrol edilip araç teslim edilir. ben de sizin beklentilerinizin karşılanmasını isterdim ama bu ülkede bu işler böyle yürüyor. iş yapanın başında durup uyarmazsanız baştan savma iş yapıp gönderiyorlar.
Arabadan hiç anlamayan bir bayan düşünün. Aracını direksiyonu titrediğinden dolayı servise götürüyor. Serviste rot balansı yapılması lazım diyor. Bu kadın eğilip lastiklere bakıp. Aaa öndeki lastik aşınmış. Ön arka yapılması lazım mı diyecek ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arabadan hiç anlamayan bir bayan düşünün. Aracını direksiyonu titrediğinden dolayı servise götürüyor. Serviste rot balansı yapılması lazım diyor. Bu kadın eğilip lastiklere bakıp. Aaa öndeki lastik aşınmış. Ön arka yapılması lazım mı diyecek ?
Şöyle olaylar gelişirken bilemedim... https://www.otopark.com/forum/threads/gürses-opel-rezaleti.1157/
Bu da temize çekilmiş hali olan mükerrer konu: https://www.otopark.com/forum/threads/gürses-opel-rezaleti.1184/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Melih Eksi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...