Skoda Kodiaq İlk Sürüş İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kusura bakmayın birazcık geç oldu. En iyi şekilde yazmaya çalıştım. Eksiğim varsa lütfen belirtin ve sorunuz olursa seve seve yanıtlarım. Bu arada arabayı almak isterseniz en erken Ekim ayında alabilirsiniz.

ay%C4%B1.jpg


Aracı maalesef her şeyiyle test edebilecek kadar elimde olmadı. Bu yüzden iç mekandan ve Skoda’nın test güzergahından dolayı konfor ve arazi kabiliyetini de test edemedim. Bu yazımda size yalıtım,yol tutuş ve araba kullanırken bana ne hissettirdiğini anlatacağım.

Teknik veriler:

  • Marka-Model: Skoda Kodiaq Prestige
  • Motor: Euro 6 1395 cc, 4 silindirli turbo benzinli
  • Güç: 150 hp @ 5000-6000 d/d
  • Tork: 250 Nm @ 1500-3500 d/d
  • Şanzıman: 6 İleri DSG Çift kavrama
  • 0-100 km/s: 9,7 sn
  • Son hız: 194 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 13.4 litre/100 km
  • Ağırlık: 1550 kg
  • Bagaj hacmi: 650 litre
  • Güncel Fiyatı:174.000 TL
İlk İntiba:

Arabanın gerçekten yüksek sürüş pozisyonu var. Genelde ben alçak sürüş pozisyonu severim bu yüzden koltukları her zaman en aşağıya alırım ama bu arabada koltuğu en aşağıya aldığımda önümü göremediğimi fark ettim. Bir SUV için bu çok büyük bir artı olduğunu düşünüyorum. Skoda bunu yüksek konsol ve yüksek kaput tasarımı ile başarmış ve diğer bir çok modelde olduğu gibi C sınıfı hatchback arabadan iç tasarımını kopyalamamış. Bu tasarım farkları ile gerçek bir SUV binmiş gibi hissediyorsunuz diğerleri gibi yüksek bir hatchback gibi değil.

skoda-kodiaq-fahrbericht-test-review-video-kaufberatung-meinung-jens-stratmann-10-768x512.jpg


Performans:

1395 cc lik ünite 150 bg 250 tork üretiyor. Açıkcası arabanın hakkı bu motor değil ama çok bir beklentiniz yoksa idare edilebilinir. Araba 2 kişiydik,klima açıktı ve yol genel olarak düzdü. 170 den sonra tıkma belirtileri verdi ve 180 maalesef geçemedim. Asıl düşündüren yokuşta, yüklü şekilde bu arabanın nasıl performans göstereceği ve bu sırada yakıtın nasıl olacağı.

Yakıt:

Kullandığım araba aynı zamanda Malatya Skoda galerisinin sahibinin kullandığı arabaydı yani onun verilerine göre araba 9.5 litre/100km yakıyor. Arabanın kütlesini düşündüğünüz ve aynı zamanda test aracı olarak kullanıldığını düşündüğünüz zaman bu değer 9 litrelere çok rahat düşebilir. Ama her turbo motorda olduğu gibi bu araba da basınca tüketim baya artıyor. Test rotasının yarısında sakin kullandım diğer yarısını da 0-180 hızlanmasına ve bir kaç viraj performansına baktım. Test Tüketimim 13.4 litre/100km gösteriyordu.

Yol Tutuş:

Böyle yüksek gövdeli bir arabadan yol tutuşunu çok iyi beklemiyordum. Ama beklentilerimin üzerine çıktı. Araba genel olarak kafadan kaymaya meyilli ve bunu XDS,4X4,EDL,gibi sistemlerle önüne geçmek için çabalıyor ve başarıyor da bir kaç viraja 160 gibi hızlarla girdim eğer direksiyon tepkilerine ve devrilmez diye kendinizi ikna edebilirseniz kesinlikle size güven vereceğine eminim.

Yalıtım:

Lastik sesi (19”) boyutunu düşününce gayet az geliyor ve benzinli motorun sesi de yüksek devir çevirmedikçe içeri pek girmiyor ve rüzgar sesi de 130 km gibi hızlarda içeri girmeye başlıyor 180 civarında içeride fırtınalar kopmuyor özellikle 0.34 cd rüzgar direnci olan böyle büyük bir araba da rüzgar yalıtımını gayet başarılı buldum.

  • Büyük bir araba demişken ufak bir detaydan bahsedeyim. Bu araba da konuştuğunuz da ses arka taraftan da duyulması için öne mikrofon koymuşlar siz konuştukça ses arka hoparlöre veriliyor. Bu çok güzel bir donanım ama eğer önde 2 kişi konuşuyorsanız bu donanım sesinizin yankılanmasına sebep oluyor bu da beni biraz rahatsız etti. Bu donanım isteğe bağlı olarak kapatılıyor mu bilmiyorum.
Sürüş:

Böyle büyük bir arabadan sportif sürüş zaten beklemiyordum ve spor sürüşün S si bile yok. Direksiyon tepkileri filan konfor için ayarlanmış.

Daha önce bahsettiğim yüksek gövde ve arkaya uzayan yapısı ile büyük bir araba kullandığınızı baya hissediyorsunuz.

Görüş açıları olarak araba gayet ferah,aynalar gayet geniş. Tek bir sorunu var: Arka cam biraz uzak bu da arka görüşü baya kötü etkiliyor. Neyse ki geri görüş kamerası ve ön arka park sensörleri standart. :)

Alınır mı?

Bunu belirleyebilmek için konforuna bakmak lazım. Ama virajlarda salınması bana çokta sert ayarlı olmadığını hissettirdi. Bir varsayım yaparak konforunun da belirli bir seviye de kabul ediyorum ve yakıtı çok dert etmezseniz ki (Böyle bir araba da 100 km de 10 litreye kadar yaksın artık.) aile arabası olarak alınır.

Peki hangi paket alınmalı?

Bana sorarsanız ben Ambition yani başlangıç paketini alırdım. Başlangıç paketi olduğuna bakmayın bence gerekli her donanım var.

  • Anahtarsız çalıştırma sistemi
  • Çift bölge klima
  • Radyo Bolero 8″ multimedya sistemi
  • Hız sabitleyici
  • Far ve Yağmur sensörü
  • Ön-Arka park sensörü
  • Kendiliğinden kararan iç dikiz ayna
  • Bluetooth
  • SmartLink+ (Apple CarPlay & Android Auto & MirrorLink & Smartgate)
  • 8 adet hoparlör
  • Araç içi iletişim sistemi (In-Car Communication)
  • USB ve Aux-in soketi
  • SD Kart okuyucu
  • Geri Görüş Kamerası (Tam emin değillim)
Yani gerekli her türlü donanım var. Ayrıca böyle bir araba alacaksam 4X4 sistemini almazdım. Çünkü yine varsayım yaparak konuşuyor. Arazi-çift kavrama kombinasyonu genelde şanzımanın ısınmasından dolayı pek işe yaramıyor. Hem 4X4 almayınca araba yaklaşık 80 kilo hafifliyor bu da hem performans hemde yakıt olarak pozitif etkileyecektir.

Tabii renkler ve zevkler tartışılmaz ve herkesin hayatına kimse karışamaz :)

Kaynak:
http://garajtv.com/skoda-kodiaq-ilk-surus/
 
Güzel bir araba. Bence Tiguan'dan çok daha SUV gibi görünüyor. Ben olsam ben de dediğin gibi Ambition alırdım gayet yeterli. 4x4 olmazsa olmazlarımdan.
 
Güzel bir araba. Bence Tiguan'dan çok daha SUV gibi görünüyor. Ben olsam ben de dediğin gibi Ambition alırdım gayet yeterli. 4x4 olmazsa olmazlarımdan.
4x4 çift kavrama ile nasıldır onu öğrenmeden düşünmezdim açıkcası. Bide 4x4 ü almanız için bir üst donanıma çıkmanız gerekiyor. O da 161k çıkıyor fiyat. Aradaki 25k fiyata değer mi bilemedim. Hem az para değil hem de yakıt ve performans gibi unsurları kötü etkileyecek bir donanım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: furkankaya585597
Kusura bakmayın birazcık geç oldu. En iyi şekilde yazmaya çalıştım. Eksiğim varsa lütfen belirtin ve sorunuz olursa seve seve yanıtlarım. Bu arada arabayı almak isterseniz en erken Ekim ayında alabilirsiniz.

ay%C4%B1.jpg


Aracı maalesef her şeyiyle test edebilecek kadar elimde olmadı. Bu yüzden iç mekandan ve Skoda’nın test güzergahından dolayı konfor ve arazi kabiliyetini de test edemedim. Bu yazımda size yalıtım,yol tutuş ve araba kullanırken bana ne hissettirdiğini anlatacağım.

Teknik veriler:

  • Marka-Model: Skoda Kodiaq Prestige
  • Motor: Euro 6 1395 cc, 4 silindirli turbo benzinli
  • Güç: 150 hp @ 5000-6000 d/d
  • Tork: 250 Nm @ 1500-3500 d/d
  • Şanzıman: 6 İleri DSG Çift kavrama
  • 0-100 km/s: 9,7 sn
  • Son hız: 194 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 13.4 litre/100 km
  • Ağırlık: 1550 kg
  • Bagaj hacmi: 650 litre
  • Güncel Fiyatı:174.000 TL
İlk İntiba:

Arabanın gerçekten yüksek sürüş pozisyonu var. Genelde ben alçak sürüş pozisyonu severim bu yüzden koltukları her zaman en aşağıya alırım ama bu arabada koltuğu en aşağıya aldığımda önümü göremediğimi fark ettim. Bir SUV için bu çok büyük bir artı olduğunu düşünüyorum. Skoda bunu yüksek konsol ve yüksek kaput tasarımı ile başarmış ve diğer bir çok modelde olduğu gibi C sınıfı hatchback arabadan iç tasarımını kopyalamamış. Bu tasarım farkları ile gerçek bir SUV binmiş gibi hissediyorsunuz diğerleri gibi yüksek bir hatchback gibi değil.

skoda-kodiaq-fahrbericht-test-review-video-kaufberatung-meinung-jens-stratmann-10-768x512.jpg


Performans:

1395 cc lik ünite 150 bg 250 tork üretiyor. Açıkcası arabanın hakkı bu motor değil ama çok bir beklentiniz yoksa idare edilebilinir. Araba 2 kişiydik,klima açıktı ve yol genel olarak düzdü. 170 den sonra tıkma belirtileri verdi ve 180 maalesef geçemedim. Asıl düşündüren yokuşta, yüklü şekilde bu arabanın nasıl performans göstereceği ve bu sırada yakıtın nasıl olacağı.

Yakıt:

Kullandığım araba aynı zamanda Malatya Skoda galerisinin sahibinin kullandığı arabaydı yani onun verilerine göre araba 9.5 litre/100km yakıyor. Arabanın kütlesini düşündüğünüz ve aynı zamanda test aracı olarak kullanıldığını düşündüğünüz zaman bu değer 9 litrelere çok rahat düşebilir. Ama her turbo motorda olduğu gibi bu araba da basınca tüketim baya artıyor. Test rotasının yarısında sakin kullandım diğer yarısını da 0-180 hızlanmasına ve bir kaç viraj performansına baktım. Test Tüketimim 13.4 litre/100km gösteriyordu.

Yol Tutuş:

Böyle yüksek gövdeli bir arabadan yol tutuşunu çok iyi beklemiyordum. Ama beklentilerimin üzerine çıktı. Araba genel olarak kafadan kaymaya meyilli ve bunu XDS,4X4,EDL,gibi sistemlerle önüne geçmek için çabalıyor ve başarıyor da bir kaç viraja 160 gibi hızlarla girdim eğer direksiyon tepkilerine ve devrilmez diye kendinizi ikna edebilirseniz kesinlikle size güven vereceğine eminim.

Yalıtım:

Lastik sesi (19”) boyutunu düşününce gayet az geliyor ve benzinli motorun sesi de yüksek devir çevirmedikçe içeri pek girmiyor ve rüzgar sesi de 130 km gibi hızlarda içeri girmeye başlıyor 180 civarında içeride fırtınalar kopmuyor özellikle 0.34 cd rüzgar direnci olan böyle büyük bir araba da rüzgar yalıtımını gayet başarılı buldum.

  • Büyük bir araba demişken ufak bir detaydan bahsedeyim. Bu araba da konuştuğunuz da ses arka taraftan da duyulması için öne mikrofon koymuşlar siz konuştukça ses arka hoparlöre veriliyor. Bu çok güzel bir donanım ama eğer önde 2 kişi konuşuyorsanız bu donanım sesinizin yankılanmasına sebep oluyor bu da beni biraz rahatsız etti. Bu donanım isteğe bağlı olarak kapatılıyor mu bilmiyorum.
Sürüş:

Böyle büyük bir arabadan sportif sürüş zaten beklemiyordum ve spor sürüşün S si bile yok. Direksiyon tepkileri filan konfor için ayarlanmış.

Daha önce bahsettiğim yüksek gövde ve arkaya uzayan yapısı ile büyük bir araba kullandığınızı baya hissediyorsunuz.

Görüş açıları olarak araba gayet ferah,aynalar gayet geniş. Tek bir sorunu var: Arka cam biraz uzak bu da arka görüşü baya kötü etkiliyor. Neyse ki geri görüş kamerası ve ön arka park sensörleri standart. :)

Alınır mı?

Bunu belirleyebilmek için konforuna bakmak lazım. Ama virajlarda salınması bana çokta sert ayarlı olmadığını hissettirdi. Bir varsayım yaparak konforunun da belirli bir seviye de kabul ediyorum ve yakıtı çok dert etmezseniz ki (Böyle bir araba da 100 km de 10 litreye kadar yaksın artık.) aile arabası olarak alınır.

Peki hangi paket alınmalı?

Bana sorarsanız ben Ambition yani başlangıç paketini alırdım. Başlangıç paketi olduğuna bakmayın bence gerekli her donanım var.

  • Anahtarsız çalıştırma sistemi
  • Çift bölge klima
  • Radyo Bolero 8″ multimedya sistemi
  • Hız sabitleyici
  • Far ve Yağmur sensörü
  • Ön-Arka park sensörü
  • Kendiliğinden kararan iç dikiz ayna
  • Bluetooth
  • SmartLink+ (Apple CarPlay & Android Auto & MirrorLink & Smartgate)
  • 8 adet hoparlör
  • Araç içi iletişim sistemi (In-Car Communication)
  • USB ve Aux-in soketi
  • SD Kart okuyucu
  • Geri Görüş Kamerası (Tam emin değillim)
Yani gerekli her türlü donanım var. Ayrıca böyle bir araba alacaksam 4X4 sistemini almazdım. Çünkü yine varsayım yaparak konuşuyor. Arazi-çift kavrama kombinasyonu genelde şanzımanın ısınmasından dolayı pek işe yaramıyor. Hem 4X4 almayınca araba yaklaşık 80 kilo hafifliyor bu da hem performans hemde yakıt olarak pozitif etkileyecektir.

Tabii renkler ve zevkler tartışılmaz ve herkesin hayatına kimse karışamaz :)

Kaynak:
http://garajtv.com/skoda-kodiaq-ilk-surus/
Eğer karlı bir bölgede oturmuyorsa bence 4X4 alınmalı onun dışında zaten bu tarz SUV'ler ile araziye girme fikri bence yanlış. Guzel bir yazı olmuş eline sağlık.
 
Emeğinize sağlık. Valla skoda markasının ne kadar vag a bağlı olsa da özgünlüğü beni bitiriyor.
Markanın detaycı oluşuna, benliğini kaybetmemesine hastayım; şu sürücü tarafındaki çöp kutusu olayı, kapıları açınca mekanik olarak kapıyla birlikte çıkan kapının köşesini olası darbelere karşı koruyan malzeme, şemsiye olayı, kolçağın fonksiyonları..
Oldu da diyelim SUV alacağım ilk deneyimlemek istediğim araç bu olur.
 
Emek verip araba ile ilgili düşüncelerini bizlerle paylaştıgın için teşekkürler:)
Ben ilerleyen süreçte düşünebilirim engelli arabası olarak
yani özetle boş bir araba degil bana göre gayet alınabilir bir araba olmuş:)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar yapmayın etmeyin, 10 litre yakıt tüketimi turbo motorda kabul edilemez değerler.
Buyrun 2017 model Asx'in teknik değerlerine bakın, atmosferik benzinli motoru(1,6 117hp) ile 5.9 karma, dizel(1,6 114hp) motor seçeneği ile 4,6 karma değerler vermekte ki bilindiği üzere verilen değerleri rahatlıkla gündelik yaşantıda tutturabiliyorsunuz.

Dizel Full paketi bugünkü fiyatı 143,414-TL
Yan yana koyup değerlendirdiğinizde Skoda Kodiaq "alınmaz" kategorisine giriyor.
İlla VAG'dan araç alınacaksa en azından kişisel tatmin için Tiguan alınmalı ki değer kaybı minimize edilmiş olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: binglidak
Arkadaşlar yapmayın etmeyin, 10 litre yakıt tüketimi turbo motorda kabul edilemez değerler.
Buyrun 2017 model Asx'in teknik değerlerine bakın, atmosferik benzinli motoru(1,6 117hp) ile 5.9 karma, dizel(1,6 114hp) motor seçeneği ile 4,6 karma değerler vermekte ki bilindiği üzere verilen değerleri rahatlıkla gündelik yaşantıda tutturabiliyorsunuz.

Dizel Full paketi bugünkü fiyatı 143,414-TL
Yan yana koyup değerlendirdiğinizde Skoda Kodiaq "alınmaz" kategorisine giriyor.
İlla VAG'dan araç alınacaksa en azından kişisel tatmin için Tiguan alınmalı ki değer kaybı minimize edilmiş olsun.
ASX nereee Kodiaq nere... Sıcak başınıza vurmuş galiba hocam geçmiş olsun. Malum yaz sıcaklarında şapka takmanızı öneririm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ozan saatci
Sadece şunu söylüyoum
Asx :İkinci el ve yedek parça belirsizligi
kodiaq:İkinci el kolaylıgı ve yedek parça kolaylıgı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Sadece şunu söylüyoum
Asx :İkinci el ve yedek parça belirsizligi
kodiaq:İkinci el kolaylıgı ve yedek parça kolaylıgı

Bu kabul edilebilir ancak bana kimse turbo 1,4 benzinli motorun 10litre yakmasını izah edemez. 80 kilogram 4x4 hafifliğini hesaba katıp tasarrufu düşüneceksek, zaten tasarruflu araçlara yönelmek çok daha mantıklı geliyor bana.

İletim "ASX daha iyi" "ASX döver" üzerine değil zaten yakıt tasarrufu üzerine ki alınacaksa Tiguan alınmalı diyen biriyim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: binglidak
Kavgaya gerek yok
Herkes fikrini paylaşabilir
kimine göre saçma gelebilir bu fikirler
efendice tartışılır
kimine göre de dogru
herkesin düşüncesi aynı olmak zorunda degil sonuçta
 
Arkadaşlar yapmayın etmeyin, 10 litre yakıt tüketimi turbo motorda kabul edilemez değerler.
Buyrun 2017 model Asx'in teknik değerlerine bakın, atmosferik benzinli motoru(1,6 117hp) ile 5.9 karma, dizel(1,6 114hp) motor seçeneği ile 4,6 karma değerler vermekte ki bilindiği üzere verilen değerleri rahatlıkla gündelik yaşantıda tutturabiliyorsunuz.

Dizel Full paketi bugünkü fiyatı 143,414-TL
Yan yana koyup değerlendirdiğinizde Skoda Kodiaq "alınmaz" kategorisine giriyor.
İlla VAG'dan araç alınacaksa en azından kişisel tatmin için Tiguan alınmalı ki değer kaybı minimize edilmiş olsun.

Yazdıklarınızın hiç birine katılmıyorum. İlk asx e gelirsek kendisi bu arabanın rakibi bile değil yani bir c suv diğeri d suv aralarında ciddi bir hacim farkı var bu da d suv bakan birinin hacim anlamında asx yetersiz geleceğini gösterir. Fabrika verileri hiç bir zaman inanmam sonuçta kodiaq için 6.3 demişler ama araba 9.5 ile geziyordu. Ayrıca Asx in otomatik opsiyonu dahi yok. Yani kodiaq alacak müşteriyi çekecek hiç bir şeyi yok.

Tiguana gelirsek bu da c suv daha başlangıçta hacim dezavantajı olacak. Benim önerdiğim 135k (üstüne bende çıkmam açıkcası) bandındaki tiguan 125 lik manuel comfortline. Hem güç hem de otomatik handikapı var eğer aynı motor+şanzıman kombinasyonunu isterseniz trendline 150bg dsg 143k çıkmanız gerekiyor bu seferde ciddi bir donanım farkı (cruise control bile yok) bu sefer donanımlarında denk olması için tiguanı comfortline ile almanız lazım onunda fiyatı 155k yani arada kafadan 20000 tl var

Şimdi derseniz ki ikinci el kaybı filan var bende şöyle düşünüyorum bu suvları ortalama 5 yıl kullansak ve bu süre zarfında elimizde olan 20000 tl yi bankaya vadeli hesap olarak açsak 5 yıl içinde size kazancı 14759 tl olacaktır bu da ikinci el handikapını yenecektir
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...