Kusura bakmayın birazcık geç oldu. En iyi şekilde yazmaya çalıştım. Eksiğim varsa lütfen belirtin ve sorunuz olursa seve seve yanıtlarım. Bu arada arabayı almak isterseniz en erken Ekim ayında alabilirsiniz.
Aracı maalesef her şeyiyle test edebilecek kadar elimde olmadı. Bu yüzden iç mekandan ve Skoda’nın test güzergahından dolayı konfor ve arazi kabiliyetini de test edemedim. Bu yazımda size yalıtım,yol tutuş ve araba kullanırken bana ne hissettirdiğini anlatacağım.
Teknik veriler:
Arabanın gerçekten yüksek sürüş pozisyonu var. Genelde ben alçak sürüş pozisyonu severim bu yüzden koltukları her zaman en aşağıya alırım ama bu arabada koltuğu en aşağıya aldığımda önümü göremediğimi fark ettim. Bir SUV için bu çok büyük bir artı olduğunu düşünüyorum. Skoda bunu yüksek konsol ve yüksek kaput tasarımı ile başarmış ve diğer bir çok modelde olduğu gibi C sınıfı hatchback arabadan iç tasarımını kopyalamamış. Bu tasarım farkları ile gerçek bir SUV binmiş gibi hissediyorsunuz diğerleri gibi yüksek bir hatchback gibi değil.
Performans:
1395 cc lik ünite 150 bg 250 tork üretiyor. Açıkcası arabanın hakkı bu motor değil ama çok bir beklentiniz yoksa idare edilebilinir. Araba 2 kişiydik,klima açıktı ve yol genel olarak düzdü. 170 den sonra tıkma belirtileri verdi ve 180 maalesef geçemedim. Asıl düşündüren yokuşta, yüklü şekilde bu arabanın nasıl performans göstereceği ve bu sırada yakıtın nasıl olacağı.
Yakıt:
Kullandığım araba aynı zamanda Malatya Skoda galerisinin sahibinin kullandığı arabaydı yani onun verilerine göre araba 9.5 litre/100km yakıyor. Arabanın kütlesini düşündüğünüz ve aynı zamanda test aracı olarak kullanıldığını düşündüğünüz zaman bu değer 9 litrelere çok rahat düşebilir. Ama her turbo motorda olduğu gibi bu araba da basınca tüketim baya artıyor. Test rotasının yarısında sakin kullandım diğer yarısını da 0-180 hızlanmasına ve bir kaç viraj performansına baktım. Test Tüketimim 13.4 litre/100km gösteriyordu.
Yol Tutuş:
Böyle yüksek gövdeli bir arabadan yol tutuşunu çok iyi beklemiyordum. Ama beklentilerimin üzerine çıktı. Araba genel olarak kafadan kaymaya meyilli ve bunu XDS,4X4,EDL,gibi sistemlerle önüne geçmek için çabalıyor ve başarıyor da bir kaç viraja 160 gibi hızlarla girdim eğer direksiyon tepkilerine ve devrilmez diye kendinizi ikna edebilirseniz kesinlikle size güven vereceğine eminim.
Yalıtım:
Lastik sesi (19”) boyutunu düşününce gayet az geliyor ve benzinli motorun sesi de yüksek devir çevirmedikçe içeri pek girmiyor ve rüzgar sesi de 130 km gibi hızlarda içeri girmeye başlıyor 180 civarında içeride fırtınalar kopmuyor özellikle 0.34 cd rüzgar direnci olan böyle büyük bir araba da rüzgar yalıtımını gayet başarılı buldum.
Böyle büyük bir arabadan sportif sürüş zaten beklemiyordum ve spor sürüşün S si bile yok. Direksiyon tepkileri filan konfor için ayarlanmış.
Daha önce bahsettiğim yüksek gövde ve arkaya uzayan yapısı ile büyük bir araba kullandığınızı baya hissediyorsunuz.
Görüş açıları olarak araba gayet ferah,aynalar gayet geniş. Tek bir sorunu var: Arka cam biraz uzak bu da arka görüşü baya kötü etkiliyor. Neyse ki geri görüş kamerası ve ön arka park sensörleri standart.
Alınır mı?
Bunu belirleyebilmek için konforuna bakmak lazım. Ama virajlarda salınması bana çokta sert ayarlı olmadığını hissettirdi. Bir varsayım yaparak konforunun da belirli bir seviye de kabul ediyorum ve yakıtı çok dert etmezseniz ki (Böyle bir araba da 100 km de 10 litreye kadar yaksın artık.) aile arabası olarak alınır.
Peki hangi paket alınmalı?
Bana sorarsanız ben Ambition yani başlangıç paketini alırdım. Başlangıç paketi olduğuna bakmayın bence gerekli her donanım var.
Tabii renkler ve zevkler tartışılmaz ve herkesin hayatına kimse karışamaz
Kaynak: http://garajtv.com/skoda-kodiaq-ilk-surus/
Aracı maalesef her şeyiyle test edebilecek kadar elimde olmadı. Bu yüzden iç mekandan ve Skoda’nın test güzergahından dolayı konfor ve arazi kabiliyetini de test edemedim. Bu yazımda size yalıtım,yol tutuş ve araba kullanırken bana ne hissettirdiğini anlatacağım.
Teknik veriler:
- Marka-Model: Skoda Kodiaq Prestige
- Motor: Euro 6 1395 cc, 4 silindirli turbo benzinli
- Güç: 150 hp @ 5000-6000 d/d
- Tork: 250 Nm @ 1500-3500 d/d
- Şanzıman: 6 İleri DSG Çift kavrama
- 0-100 km/s: 9,7 sn
- Son hız: 194 km/s
- Test tüketimi: Ortalama 13.4 litre/100 km
- Ağırlık: 1550 kg
- Bagaj hacmi: 650 litre
- Güncel Fiyatı:174.000 TL
Arabanın gerçekten yüksek sürüş pozisyonu var. Genelde ben alçak sürüş pozisyonu severim bu yüzden koltukları her zaman en aşağıya alırım ama bu arabada koltuğu en aşağıya aldığımda önümü göremediğimi fark ettim. Bir SUV için bu çok büyük bir artı olduğunu düşünüyorum. Skoda bunu yüksek konsol ve yüksek kaput tasarımı ile başarmış ve diğer bir çok modelde olduğu gibi C sınıfı hatchback arabadan iç tasarımını kopyalamamış. Bu tasarım farkları ile gerçek bir SUV binmiş gibi hissediyorsunuz diğerleri gibi yüksek bir hatchback gibi değil.
Performans:
1395 cc lik ünite 150 bg 250 tork üretiyor. Açıkcası arabanın hakkı bu motor değil ama çok bir beklentiniz yoksa idare edilebilinir. Araba 2 kişiydik,klima açıktı ve yol genel olarak düzdü. 170 den sonra tıkma belirtileri verdi ve 180 maalesef geçemedim. Asıl düşündüren yokuşta, yüklü şekilde bu arabanın nasıl performans göstereceği ve bu sırada yakıtın nasıl olacağı.
Yakıt:
Kullandığım araba aynı zamanda Malatya Skoda galerisinin sahibinin kullandığı arabaydı yani onun verilerine göre araba 9.5 litre/100km yakıyor. Arabanın kütlesini düşündüğünüz ve aynı zamanda test aracı olarak kullanıldığını düşündüğünüz zaman bu değer 9 litrelere çok rahat düşebilir. Ama her turbo motorda olduğu gibi bu araba da basınca tüketim baya artıyor. Test rotasının yarısında sakin kullandım diğer yarısını da 0-180 hızlanmasına ve bir kaç viraj performansına baktım. Test Tüketimim 13.4 litre/100km gösteriyordu.
Yol Tutuş:
Böyle yüksek gövdeli bir arabadan yol tutuşunu çok iyi beklemiyordum. Ama beklentilerimin üzerine çıktı. Araba genel olarak kafadan kaymaya meyilli ve bunu XDS,4X4,EDL,gibi sistemlerle önüne geçmek için çabalıyor ve başarıyor da bir kaç viraja 160 gibi hızlarla girdim eğer direksiyon tepkilerine ve devrilmez diye kendinizi ikna edebilirseniz kesinlikle size güven vereceğine eminim.
Yalıtım:
Lastik sesi (19”) boyutunu düşününce gayet az geliyor ve benzinli motorun sesi de yüksek devir çevirmedikçe içeri pek girmiyor ve rüzgar sesi de 130 km gibi hızlarda içeri girmeye başlıyor 180 civarında içeride fırtınalar kopmuyor özellikle 0.34 cd rüzgar direnci olan böyle büyük bir araba da rüzgar yalıtımını gayet başarılı buldum.
- Büyük bir araba demişken ufak bir detaydan bahsedeyim. Bu araba da konuştuğunuz da ses arka taraftan da duyulması için öne mikrofon koymuşlar siz konuştukça ses arka hoparlöre veriliyor. Bu çok güzel bir donanım ama eğer önde 2 kişi konuşuyorsanız bu donanım sesinizin yankılanmasına sebep oluyor bu da beni biraz rahatsız etti. Bu donanım isteğe bağlı olarak kapatılıyor mu bilmiyorum.
Böyle büyük bir arabadan sportif sürüş zaten beklemiyordum ve spor sürüşün S si bile yok. Direksiyon tepkileri filan konfor için ayarlanmış.
Daha önce bahsettiğim yüksek gövde ve arkaya uzayan yapısı ile büyük bir araba kullandığınızı baya hissediyorsunuz.
Görüş açıları olarak araba gayet ferah,aynalar gayet geniş. Tek bir sorunu var: Arka cam biraz uzak bu da arka görüşü baya kötü etkiliyor. Neyse ki geri görüş kamerası ve ön arka park sensörleri standart.
Alınır mı?
Bunu belirleyebilmek için konforuna bakmak lazım. Ama virajlarda salınması bana çokta sert ayarlı olmadığını hissettirdi. Bir varsayım yaparak konforunun da belirli bir seviye de kabul ediyorum ve yakıtı çok dert etmezseniz ki (Böyle bir araba da 100 km de 10 litreye kadar yaksın artık.) aile arabası olarak alınır.
Peki hangi paket alınmalı?
Bana sorarsanız ben Ambition yani başlangıç paketini alırdım. Başlangıç paketi olduğuna bakmayın bence gerekli her donanım var.
- Anahtarsız çalıştırma sistemi
- Çift bölge klima
- Radyo Bolero 8″ multimedya sistemi
- Hız sabitleyici
- Far ve Yağmur sensörü
- Ön-Arka park sensörü
- Kendiliğinden kararan iç dikiz ayna
- Bluetooth
- SmartLink+ (Apple CarPlay & Android Auto & MirrorLink & Smartgate)
- 8 adet hoparlör
- Araç içi iletişim sistemi (In-Car Communication)
- USB ve Aux-in soketi
- SD Kart okuyucu
- Geri Görüş Kamerası (Tam emin değillim)
Tabii renkler ve zevkler tartışılmaz ve herkesin hayatına kimse karışamaz
Kaynak: http://garajtv.com/skoda-kodiaq-ilk-surus/