Skoda Kodiaq İlk Sürüş İnceleme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kusura bakmayın birazcık geç oldu. En iyi şekilde yazmaya çalıştım. Eksiğim varsa lütfen belirtin ve sorunuz olursa seve seve yanıtlarım. Bu arada arabayı almak isterseniz en erken Ekim ayında alabilirsiniz.

ay%C4%B1.jpg


Aracı maalesef her şeyiyle test edebilecek kadar elimde olmadı. Bu yüzden iç mekandan ve Skoda’nın test güzergahından dolayı konfor ve arazi kabiliyetini de test edemedim. Bu yazımda size yalıtım,yol tutuş ve araba kullanırken bana ne hissettirdiğini anlatacağım.

Teknik veriler:

  • Marka-Model: Skoda Kodiaq Prestige
  • Motor: Euro 6 1395 cc, 4 silindirli turbo benzinli
  • Güç: 150 hp @ 5000-6000 d/d
  • Tork: 250 Nm @ 1500-3500 d/d
  • Şanzıman: 6 İleri DSG Çift kavrama
  • 0-100 km/s: 9,7 sn
  • Son hız: 194 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 13.4 litre/100 km
  • Ağırlık: 1550 kg
  • Bagaj hacmi: 650 litre
  • Güncel Fiyatı:174.000 TL
İlk İntiba:

Arabanın gerçekten yüksek sürüş pozisyonu var. Genelde ben alçak sürüş pozisyonu severim bu yüzden koltukları her zaman en aşağıya alırım ama bu arabada koltuğu en aşağıya aldığımda önümü göremediğimi fark ettim. Bir SUV için bu çok büyük bir artı olduğunu düşünüyorum. Skoda bunu yüksek konsol ve yüksek kaput tasarımı ile başarmış ve diğer bir çok modelde olduğu gibi C sınıfı hatchback arabadan iç tasarımını kopyalamamış. Bu tasarım farkları ile gerçek bir SUV binmiş gibi hissediyorsunuz diğerleri gibi yüksek bir hatchback gibi değil.

skoda-kodiaq-fahrbericht-test-review-video-kaufberatung-meinung-jens-stratmann-10-768x512.jpg


Performans:

1395 cc lik ünite 150 bg 250 tork üretiyor. Açıkcası arabanın hakkı bu motor değil ama çok bir beklentiniz yoksa idare edilebilinir. Araba 2 kişiydik,klima açıktı ve yol genel olarak düzdü. 170 den sonra tıkma belirtileri verdi ve 180 maalesef geçemedim. Asıl düşündüren yokuşta, yüklü şekilde bu arabanın nasıl performans göstereceği ve bu sırada yakıtın nasıl olacağı.

Yakıt:

Kullandığım araba aynı zamanda Malatya Skoda galerisinin sahibinin kullandığı arabaydı yani onun verilerine göre araba 9.5 litre/100km yakıyor. Arabanın kütlesini düşündüğünüz ve aynı zamanda test aracı olarak kullanıldığını düşündüğünüz zaman bu değer 9 litrelere çok rahat düşebilir. Ama her turbo motorda olduğu gibi bu araba da basınca tüketim baya artıyor. Test rotasının yarısında sakin kullandım diğer yarısını da 0-180 hızlanmasına ve bir kaç viraj performansına baktım. Test Tüketimim 13.4 litre/100km gösteriyordu.

Yol Tutuş:

Böyle yüksek gövdeli bir arabadan yol tutuşunu çok iyi beklemiyordum. Ama beklentilerimin üzerine çıktı. Araba genel olarak kafadan kaymaya meyilli ve bunu XDS,4X4,EDL,gibi sistemlerle önüne geçmek için çabalıyor ve başarıyor da bir kaç viraja 160 gibi hızlarla girdim eğer direksiyon tepkilerine ve devrilmez diye kendinizi ikna edebilirseniz kesinlikle size güven vereceğine eminim.

Yalıtım:

Lastik sesi (19”) boyutunu düşününce gayet az geliyor ve benzinli motorun sesi de yüksek devir çevirmedikçe içeri pek girmiyor ve rüzgar sesi de 130 km gibi hızlarda içeri girmeye başlıyor 180 civarında içeride fırtınalar kopmuyor özellikle 0.34 cd rüzgar direnci olan böyle büyük bir araba da rüzgar yalıtımını gayet başarılı buldum.

  • Büyük bir araba demişken ufak bir detaydan bahsedeyim. Bu araba da konuştuğunuz da ses arka taraftan da duyulması için öne mikrofon koymuşlar siz konuştukça ses arka hoparlöre veriliyor. Bu çok güzel bir donanım ama eğer önde 2 kişi konuşuyorsanız bu donanım sesinizin yankılanmasına sebep oluyor bu da beni biraz rahatsız etti. Bu donanım isteğe bağlı olarak kapatılıyor mu bilmiyorum.
Sürüş:

Böyle büyük bir arabadan sportif sürüş zaten beklemiyordum ve spor sürüşün S si bile yok. Direksiyon tepkileri filan konfor için ayarlanmış.

Daha önce bahsettiğim yüksek gövde ve arkaya uzayan yapısı ile büyük bir araba kullandığınızı baya hissediyorsunuz.

Görüş açıları olarak araba gayet ferah,aynalar gayet geniş. Tek bir sorunu var: Arka cam biraz uzak bu da arka görüşü baya kötü etkiliyor. Neyse ki geri görüş kamerası ve ön arka park sensörleri standart. :)

Alınır mı?

Bunu belirleyebilmek için konforuna bakmak lazım. Ama virajlarda salınması bana çokta sert ayarlı olmadığını hissettirdi. Bir varsayım yaparak konforunun da belirli bir seviye de kabul ediyorum ve yakıtı çok dert etmezseniz ki (Böyle bir araba da 100 km de 10 litreye kadar yaksın artık.) aile arabası olarak alınır.

Peki hangi paket alınmalı?

Bana sorarsanız ben Ambition yani başlangıç paketini alırdım. Başlangıç paketi olduğuna bakmayın bence gerekli her donanım var.

  • Anahtarsız çalıştırma sistemi
  • Çift bölge klima
  • Radyo Bolero 8″ multimedya sistemi
  • Hız sabitleyici
  • Far ve Yağmur sensörü
  • Ön-Arka park sensörü
  • Kendiliğinden kararan iç dikiz ayna
  • Bluetooth
  • SmartLink+ (Apple CarPlay & Android Auto & MirrorLink & Smartgate)
  • 8 adet hoparlör
  • Araç içi iletişim sistemi (In-Car Communication)
  • USB ve Aux-in soketi
  • SD Kart okuyucu
  • Geri Görüş Kamerası (Tam emin değillim)
Yani gerekli her türlü donanım var. Ayrıca böyle bir araba alacaksam 4X4 sistemini almazdım. Çünkü yine varsayım yaparak konuşuyor. Arazi-çift kavrama kombinasyonu genelde şanzımanın ısınmasından dolayı pek işe yaramıyor. Hem 4X4 almayınca araba yaklaşık 80 kilo hafifliyor bu da hem performans hemde yakıt olarak pozitif etkileyecektir.

Tabii renkler ve zevkler tartışılmaz ve herkesin hayatına kimse karışamaz :)

Kaynak:
http://garajtv.com/skoda-kodiaq-ilk-surus/
 
O araç Istanbul trafiğinde 10 litre yakarsa sarıp sarmalayıp ömür boyu kullanın zaten. Bugün yolda gördüm, geçende de havalimanında kırmızı sergiliyorlardı bir tane. Gerçekten ciddi çirkin, Abd' nin sari okul otobuslerine benziyor.
 
ben bu araca bindim gerçekten rahat ve ferah ben sevdim ama 2018 bir tiguan daha mantıklı 2 aracada bindim tiguan daha rahat konforlu ama şuda var skoda VW nin ama VW tiguan deki şeyleri skodaya aktaramamış tercihim tiguan olurdu 2 si arasında kalsam
 
ben bu araca bindim gerçekten rahat ve ferah ben sevdim ama 2018 bir tiguan daha mantıklı 2 aracada bindim tiguan daha rahat konforlu ama şuda var skoda VW nin ama VW tiguan deki şeyleri skodaya aktaramamış tercihim tiguan olurdu 2 si arasında kalsam

Tiguan iyi hoşta bu arabaya bakan adama Tiguan yetmez ki. Yetseydi zaten D değil C sınıfı suv alırdı.
 
ben bu araca bindim gerçekten rahat ve ferah ben sevdim ama 2018 bir tiguan daha mantıklı 2 aracada bindim tiguan daha rahat konforlu ama şuda var skoda VW nin ama VW tiguan deki şeyleri skodaya aktaramamış tercihim tiguan olurdu 2 si arasında kalsam
Valla biz Tiguan sahibiydik. Kodiaq Tiguan dan gayet iyi bir araç. Ayrıca Skoda nin ikinci el sıkıntısı kalmadı artık.
 
Konu sahibinin deneyimlerine ek olarak; (Kullandığım araç Navi eksik full+full paket)

Araçta yer alan 1.4 turbo beslemeli motor kesinlikle bu aracın motoru değil. Düzlükte hızlanmaları cüssesine göre tatminkar ama iş eğim çıkmaya gelince tıkanıyor.(Araçta 5 kişi vardı) Eğime girdiğiniz hızı koruyabiliyor fakat ''hızımı arttırayım veya şu aracın arkasına yapışıp geçeyim'' gibi isteklerinizi karşılayamıyor. 165 - 170 km hızdan sonra hızlanma çok yavaş oluyor.

Aracın viraj kabiliyeti gayet iyi. Virajda yana yatmalar olabiliyor ama ''devriliyoruz'' hissine asla kapılmıyorsunuz. Yalnız bir noktaya değinmeden geçemeyeceğim. Eğer sınırı geçerseniz önden kayma kaçınılmaz. Çizginizi kaybetmeniz olası bir durum.

Konya'ya giderken, 3.köprü - Ankara istikametinde seyir ettik. Ankara Gölbaşı'na geldiğimizde depoda 2 çizgi benzin kalmıştı. Bundan ne anlamanız gerekir? Araç basınca yakıyor :D Sakin kullanımda (100- 110 km hız) ortalama yakıt tüketimi 8 litrenin altındaydı. Hatta Konya yolunca cruise kontrol ile (90 km hız) 5 litreleri gördüm.

@DouglasAdams araçta trim sesi yok. Yüksek hızlarda rüzgar sesine maruz kalıyorsunuz ama bu yanınızdakiyle konuşmaya engel değil. Araçtan indiğimde hafif bir bel ağrısı vardı. Koltuktaki bel fonksiyonunu iyi ayarladığında daha az bel ağrısı çekileceğini düşünüyorum. 3 gün içinde 1600 km yol yaptım. Biraz ağrı normal sanki :) Şimdiye kadar gördüğüm en iyi far bu araçta var desem herhalde haksız sayılmam. İnanılmaz güçlü farı var ve direksiyonun yönüne göre orası aydınlanıyor. Uzun farlara değinmiyorum bile. Kör edici cinsten :D Gayet başarılıydı. Aracın modu ''Comfort''ta olmasına rağmen direksiyon ciddi anlamda sert ve tek elle döndürmek için azıcık kuvvet gerekiyor. Yağ gibi akıp gitme söz konusu değil. Belki de böylesi iyidir çünkü araç baya büyük ve iyi kontrol edilmesi gerekiyor.
 
Konu sahibinin deneyimlerine ek olarak; (Kullandığım araç Navi eksik full+full paket)

Araçta yer alan 1.4 turbo beslemeli motor kesinlikle bu aracın motoru değil. Düzlükte hızlanmaları cüssesine göre tatminkar ama iş eğim çıkmaya gelince tıkanıyor.(Araçta 5 kişi vardı) Eğime girdiğiniz hızı koruyabiliyor fakat ''hızımı arttırayım veya şu aracın arkasına yapışıp geçeyim'' gibi isteklerinizi karşılayamıyor. 165 - 170 km hızdan sonra hızlanma çok yavaş oluyor.

Aracın viraj kabiliyeti gayet iyi. Virajda yana yatmalar olabiliyor ama ''devriliyoruz'' hissine asla kapılmıyorsunuz. Yalnız bir noktaya değinmeden geçemeyeceğim. Eğer sınırı geçerseniz önden kayma kaçınılmaz. Çizginizi kaybetmeniz olası bir durum.

Konya'ya giderken, 3.köprü - Ankara istikametinde seyir ettik. Ankara Gölbaşı'na geldiğimizde depoda 2 çizgi benzin kalmıştı. Bundan ne anlamanız gerekir? Araç basınca yakıyor :D Sakin kullanımda (100- 110 km hız) ortalama yakıt tüketimi 8 litrenin altındaydı. Hatta Konya yolunca cruise kontrol ile (90 km hız) 5 litreleri gördüm.

@DouglasAdams araçta trim sesi yok. Yüksek hızlarda rüzgar sesine maruz kalıyorsunuz ama bu yanınızdakiyle konuşmaya engel değil. Araçtan indiğimde hafif bir bel ağrısı vardı. Koltuktaki bel fonksiyonunu iyi ayarladığında daha az bel ağrısı çekileceğini düşünüyorum. 3 gün içinde 1600 km yol yaptım. Biraz ağrı normal sanki :) Şimdiye kadar gördüğüm en iyi far bu araçta var desem herhalde haksız sayılmam. İnanılmaz güçlü farı var ve direksiyonun yönüne göre orası aydınlanıyor. Uzun farlara değinmiyorum bile. Kör edici cinsten :D Gayet başarılıydı. Aracın modu ''Comfort''ta olmasına rağmen direksiyon ciddi anlamda sert ve tek elle döndürmek için azıcık kuvvet gerekiyor. Yağ gibi akıp gitme söz konusu değil. Belki de böylesi iyidir çünkü araç baya büyük ve iyi kontrol edilmesi gerekiyor.
İlk kullandığımda hissettiklerimde haklıymışım.Bence uzun yolda rahat ettirebilecek bir araba.Direksiyonun comfortta sertliği bana normal gelmişti.Herhalde ondan önceki alışkanlıklara göre değişiyor diye subjektif tutuyorum.
Aracın viraj kabiliyeti gayet iyi. Virajda yana yatmalar olabiliyor ama ''devriliyoruz'' hissine asla kapılmıyorsunuz. Yalnız bir noktaya değinmeden geçemeyeceğim. Eğer sınırı geçerseniz önden kayma kaçınılmaz. Çizginizi kaybetmeniz olası bir durum.
Eyvallah fırsatım olmamıştı üzerine binebilmeye malum test yolları
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cagdas Cag
1.4 Tsi 4x4 Prestige donanım ve ek donanımlarının alınmışı için uzun dönem kiralama teklifi bekliyoruz. Fleetcorp'un batmasından sonra yaşadığımız yakalama kararı mağduriyetinin ardından, (bulabilirsek) yerli sermaye kiralama firmalarından Kodiaq ile yola devam edeceğiz. O zaman ben de detaylıca yazarım buralara :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
1.4 Tsi 4x4 Prestige donanım ve ek donanımlarının alınmışı için uzun dönem kiralama teklifi bekliyoruz. Fleetcorp'un batmasından sonra yaşadığımız yakalama kararı mağduriyetinin ardından, (bulabilirsek) yerli sermaye kiralama firmalarından Kodiaq ile yola devam edeceğiz. O zaman ben de detaylıca yazarım buralara :)

Merakla bekliyorum :) Şu meşhur tiguanla kıyaslayabilecek var mı onu merak ediyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...