Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,101
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Arkadaşlar selamlar.Skoda markası dizaynı ile iç malzeme kalitesi ile gerçekten hoşuma giden bir marka.İlerde almak istediğim araçlardan biri de Superb.Skoda Octavia 1.2 tsi neden tutulmuyor bunu merak ediyorum.Bilgili arkadaşların yorumlarını merak ediyorum.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Octavia gibi araçların hitap ettiği kesim bellidir. Direkt aile kullanımına yönelik makineler bunlar. Haliyle bizim ülkemizde araçların motor performansını sadece hacimleri belirliyormuş gibi bir algı var hala. 1.2 çekmez, gitmez, en az 1.6 olacak v.b çok klişe var. Daha güçlü benzinli motor koyunca da bu yakar diye düşünüyorlar. Özellikle bu aracı tercih etme potansiyeli olan kitlede bu durum böyle. Aile kullanımları için az yakma kriteri de üst seviyede. Dizel anlayışı bu noktada da hala önde gidiyor. İlanlara baksan zaten 100 tane 1.0 ve 1.2 ilanı ancak varken 1500 tane dizel ilanı var. Netice itibariyle bizim insanımızın bazı kalıpları, ön yargıları mevcut. Bunlardan dolayı bu tarz araçlarda dizeller daha çok ilgi görüyor.
 
Son düzenleme:

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,101
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Octavia gibi araçların hitap ettiği kesim bellidir. Direkt aile kullanımına yönelik makineler bunlar. Haliyle bizim ülkemizde araçların motor performansını sadece hacimleri belirliyormuş gibi bir algı var hala. 1.2 çekmez, gitmez, en az 1.6 olacak v.b çok klişe var. Daha güçlü benzinli motor koyunca da bu yakar diye düşünüyorlar. Özellikle bu aracı tercih etme potansiyeli olan kitlede bu durum böyle. Aile kullanımları için az yakma kriteri de üst seviyede. Dizel anlayışı bu noktada da hala önde gidiyor. İlanlara baksan zaten 100 tane 1.0 ve 1.2 ilanı ancak varken 1500 tane dizel ilanı var. Netice itibariyle bizim insanımızın bazı kalıpları, ön yargıları mevcut. Bunlardan dolayı bu tarz araçlarda dizeller daha çok ilgi görüyor.
Şahsen bu yargıları ben de görüyorum.Peki 1.0 mı 1.2 mi daha makbul.Fark nedir? Parçası ve servisi pahalı mıdır?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,237
45,840
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Şahsen bu yargıları ben de görüyorum.Peki 1.0 mı 1.2 mi daha makbul.Fark nedir? Parçası ve servisi pahalı mıdır?
Onu belli süre tecrübe edenler ve düzenli kullananlar daha iyi yorumlayacaktır. Benzer güçte oldukları müddetçe performans anlamında bariz farkları olacağını düşünmüyorum. 1.0 motor daha yeni nesil olduğu için belki ufak bir miktar daha ekonomik olabilir. Ama dediğim gibi bunlar hakkında kesin bilgi için kullanıcı yorumu lazım. Ben arada bir deneyimlesem de kullanıcısı değilim hocam.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,862
26,211
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Şahsen bu yargıları ben de görüyorum.Peki 1.0 mı 1.2 mi daha makbul.Fark nedir? Parçası ve servisi pahalı mıdır?
1.2tsi pek geniş bi zaman aralığında satılmadı. Geçiş süreci gibi bişeydi 1.4ten 1.0a. söylenene göre daha rahat çalışıyormuş galiba 4 silindir onlar

Ama 1.0 genel olarak daha yaygın diğer vag araçlarında da
 
Son düzenleme:

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Genel olarak dizeli tutuluyor zaten özellikle de Octaviada.
Yukarıda yazılanlara ek olarak şöyle bir şey daha söyleyeyim, 1.2 TSİ yağ yakma sorunları olanlar vardı, tutmama nedenlerinden biri de bu olabilir yani octaviaya özgü değil tüm 1.2 TSİ vag grubunda c segmentinde pek tutulmaz. Belki de 1.4 ile fiyat farkı satışa sunulduğu zaman pek yoktu da o etkiledi.
1.0 3 silindirli ve bildiğim kadarıyla nispeten güzel sesli ve az yakan gidişi de kararında bir araba Octavia ile birleşince. Yeni nesil motor olması da avantajı tabi.
 

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,101
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Genel olarak dizeli tutuluyor zaten özellikle de Octaviada.
Yukarıda yazılanlara ek olarak şöyle bir şey daha söyleyeyim, 1.2 TSİ yağ yakma sorunları olanlar vardı, tutmama nedenlerinden biri de bu olabilir yani octaviaya özgü değil tüm 1.2 TSİ vag grubunda c segmentinde pek tutulmaz. Belki de 1.4 ile fiyat farkı satışa sunulduğu zaman pek yoktu da o etkiledi.
1.0 3 silindirli ve bildiğim kadarıyla nispeten güzel sesli ve az yakan gidişi de kararında bir araba Octavia ile birleşince. Yeni nesil motor olması da avantajı tabi.
Yani alınacaksa 1.0 alınmalı.
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Yani alınacaksa 1.0 alınmalı.
Şubat ayında sıfır alma arefesinden dönmüştük, şahsen 1.0 çok daha mantıklı bir seçenek olacaktır bence. Vergi avantajı, yeni nesil motor, daha az yakıyor bildiğim kadarıyla, daha güzel sesli ve şahsen bence vw uzun yıllar bu motoru kullanacak, yani daha çok arabada görecez. İkisinden biri tercihim olacaksa 1.0 alırdım.
 

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,101
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Şubat ayında sıfır alma arefesinden dönmüştük, şahsen 1.0 çok daha mantıklı bir seçenek olacaktır bence. Vergi avantajı, yeni nesil motor, daha az yakıyor bildiğim kadarıyla, daha güzel sesli ve şahsen bence vw uzun yıllar bu motoru kullanacak, yani daha çok arabada görecez. İkisinden biri tercihim olacaksa 1.0 alırdım.
Teşekkürler.Peki bu motorlarda olası bir turbo patlama durumunda en kötü ihtimal nedir?
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Teşekkürler.Peki bu motorlarda olası bir turbo patlama durumunda en kötü ihtimal nedir?
Çok ucu açık bir soru bu. Öncelikle turbo niye, nasıl patlar ki?
Bu motorda bildiğim kadarıyla turbo sorunu kronik olarak yok ama bu kimsenin yaşamayacağı anlamına da gelmez, her araba için her şeyde geçerlidir bu.

Kullanım biçimi, kilometre gibi faktörler etkileyebilir yani sadece bu söylenebilir.

Dümdüz soruya gelirsek de, motorda başka bir parça daha arızalı değilse yada arıza verdirtmediyse sadece turbo değişimi yada revizyonu yapılıp devam edilir.
 

MehmetAydin

Mehmet AYDIN
Panpa
10 Haz 2019
1,826
2,101
2,570
31
Niğde
Marka
Chevrolet
Çok ucu açık bir soru bu. Öncelikle turbo niye, nasıl patlar ki?
Bu motorda bildiğim kadarıyla turbo sorunu kronik olarak yok ama bu kimsenin yaşamayacağı anlamına da gelmez, her araba için her şeyde geçerlidir bu.

Kullanım biçimi, kilometre gibi faktörler etkileyebilir yani sadece bu söylenebilir.

Dümdüz soruya gelirsek de, motorda başka bir parça daha arızalı değilse yada arıza verdirtmediyse sadece turbo değişimi yada revizyonu yapılıp devam edilir.
Teşekkür ederim.Daha önce 2.5 benzinli Opelden çok canımız yandı.O yüzden bu turbo olayını irdelemek istedim.
 

Berkin

Reis
Yönetici
Admin
7 Eyl 2016
4,066
3
15,352
5,720
26
Istanbul
Marka
Honda
Bu 3. otomobil seçimi konunuz.

Diğer konuları kilitleyip kapattım. Lütfen fikriniz değiştiğinde farklı konu açmayın aynı konu üzerinden devam edin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım