Station Wagon Severler Derneği

Tolga kirelli

Elit Apaçi
10 Ağu 2019
78
138
810
47
Marka
Ford
Turkiye’de station wagon arabalarjn bu kadar az ilgi gormesi gercekten yazik. Daha derinlikli bir ikinci el piyasasi olsaydi keske. Ikinci elde satarken cok zarar edecegimizi dusundugumuz icin genellikle almadigimiz ama bazen de sedan modelinden daha guzel dizayna sahip araclar. Gonderilen resimlerde bircok ornegi oldugu gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: burakhandgn

Tolga kirelli

Elit Apaçi
10 Ağu 2019
78
138
810
47
Marka
Ford
Ilanlardaki ford mondeo’un ayni model yili ve ayni donanimi sedan arac sahibiyim. Ford mondeo’nun gelecekte de piyasasinin dusuk, deger kaybinin ayni boyle yuksek olmasini dilerim. Gerci suv hakimiyetiyle uretimi herhalde sonlanacak. Gercek fiyat kalite arayan kisilerin arabasi bence. Genelde herkes arabasini over ama ozellikle ikinci elde temizi bulunursa gercekten mantikli bir tercih
 
  • Beğeni
Tepkiler: burakhandgn

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Shooting-brake.. Dünya'da da tartışması süren bir karoser yapısı. Kimisi HB dese de tavan arka kısmının geliş açısı ve kapılardan sonraki arka kısmın uzunluğundan dolayı genel kanı tek kapılı sw - spor sw olduğu yönünde ki bana da HB - SW arası bir tasarım olarak geliyor. Yinede tek kapı sw fikri hoşuma gittiği için ben de böyle kabul ediyorum. SW'nun her türlüsünü seviyoruz.

Ferrari GTC4 Lusso
ferrari-gtc4lusso.jpg

ferrari-gtc4lusso (1).jpg

ferrari-gtc4_lusso-2017-1600-13.jpg



Aston Martin Vanquish Zagato

Aston-Martin-Vanquish-Zagato-Shooting-Brake-Walton-on-Thames-01.jpg

aston-martin-vanquish-zagato-shooting-brake-screenshot-from-video.jpg
91ef84ba9051af9ce1eccd58ebce2dbe.jpg

Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake-TeknOlsun.jpg
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Shooting-brake.. Dünya'da da tartışması süren bir karoser yapısı. Kimisi HB dese de tavan arka kısmının geliş açısı ve kapılardan sonraki arka kısmın uzunluğundan dolayı genel kanı tek kapılı sw - spor sw olduğu yönünde ki bana da HB - SW arası bir tasarım olarak geliyor. Yinede tek kapı sw fikri hoşuma gittiği için ben de böyle kabul ediyorum. SW'nun her türlüsünü seviyoruz.

Ferrari GTC4 Lusso
Ekli dosyayı görüntüle 26656
Ekli dosyayı görüntüle 26657
Ekli dosyayı görüntüle 26658


Aston Martin Vanquish Zagato

Ekli dosyayı görüntüle 26659
Ekli dosyayı görüntüle 26660Ekli dosyayı görüntüle 26661
Ekli dosyayı görüntüle 26662
Hb için kaput fazla uzun, SW içinse popoları fazlaca küt, bana sorarsanız Coupe formu çok daha ağır basıyor.Nitekim shooting brake'lerde normal Coupe formundan daha pratik olarak tasarlanmış bir Coupe çeşidi olarak görüyorum.HB ile SW'ye ise benzetemiyorum.

Hazır shooting brake demişken attığınız örnektekiler kadar safkan bir örnek değil ama temsilcisi dememiz de hatalı olmaz.

Z3 M Coupe

bmw_z3_coupe.jpeg
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hb için kaput fazla uzun, SW içinse popoları fazlaca küt, bana sorarsanız Coupe formu çok daha ağır basıyor.Nitekim shooting brake'lerde normal Coupe formundan daha pratik olarak tasarlanmış bir Coupe çeşidi olarak görüyorum.HB ile SW'ye ise benzetemiyorum.

Hazır shooting brake demişken attığınız örnektekiler kadar safkan bir örnek değil ama temsilcisi dememiz de hatalı olmaz.

Z3 M Coupe

bmw_z3_coupe.jpeg
Otomobil magazinciligi sektorundekiler de bu tasarima tam isim bulmus degiller. Genel olarak shooting brake diyorlar ama spor sw, cift kapili sw seklinde betimliyorlar. Henuz literature gecen direkt bir karoser adi olmadigindan simdilik kim neye benzetirse diye kalmis. Evet z3 de en eski temsilcilerinden.
 

Tuncay19

Tuncay
Elit Apaçi
3 Mar 2020
695
376
945
28
Sinop
Marka
Volkswagen
KİA nın son dönemdeki SW tasarımları çok hoşuma gidiyor. Koreliler Tasarım işini de çözdüler artık
 

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,013
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Mercedes'in öncülüğünü yapıp CLS ile başlattığı ve CLA ile devam ettirdiği, VW dahil bazı markaların da izlediği shooting brake ( spor sw ) akımına Kia da uymuş.

Ekli dosyayı görüntüle 27253
Ekli dosyayı görüntüle 27254
Ekli dosyayı görüntüle 27255
Ekli dosyayı görüntüle 27256

Ekli dosyayı görüntüle 27257

CLA’nınki cidden çok güzel oldu. Gerçekte fotoğraflardan da güzel duruyor araç. Bu versiyonu görüp de sedan almak bence zor.

Özellikle Türkiye, Çin ve Rusya gibi ülkelerde Station Wagon hiç tutmuyor. Ya sedan ya da SUV alınıyor. Bunun da nedeni arabaların bir prestij unsuru olması. Bu yüzden premiumda hele hiç alınmıyor neredeyse.

Türkiye’de genelde benim gördüğüm çirkin, ikinci eli düşük ya da çok uzun nereye park edeceğiz deniyor. Son senelerde tasarımlar daha güzel olduğu için çirkin denmemeye başlandı. Uzunluk olarak genelde aynı ya da 1,5-2cm fark ediyor. Ancak bence en büyük avantajları arka koltukta oluyor. 4-5cm iç yükseklik fark ediyor tavan düz geldiği için. Bu da çok daha ferah yapıyor araçları. Bir de tabii bagajda hem 80-100lt fazla yerin oluyor hem de düz yükleme eşiğin oluyor. Bu nedenle SW candır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara ve Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
CLA’nınki cidden çok güzel oldu. Gerçekte fotoğraflardan da güzel duruyor araç. Bu versiyonu görüp de sedan almak bence zor.

Özellikle Türkiye, Çin ve Rusya gibi ülkelerde Station Wagon hiç tutmuyor. Ya sedan ya da SUV alınıyor. Bunun da nedeni arabaların bir prestij unsuru olması. Bu yüzden premiumda hele hiç alınmıyor neredeyse.

Türkiye’de genelde benim gördüğüm çirkin, ikinci eli düşük ya da çok uzun nereye park edeceğiz deniyor. Son senelerde tasarımlar daha güzel olduğu için çirkin denmemeye başlandı. Uzunluk olarak genelde aynı ya da 1,5-2cm fark ediyor. Ancak bence en büyük avantajları arka koltukta oluyor. 4-5cm iç yükseklik fark ediyor tavan düz geldiği için. Bu da çok daha ferah yapıyor araçları. Bir de tabii bagajda hem 80-100lt fazla yerin oluyor hem de düz yükleme eşiğin oluyor. Bu nedenle SW candır.
Türkiye'de Kartal, Siena Sw, Toros ve türevleri araçların getirdiği algı yüzünden sw araçlar hemen hemen hiç satamadı. Sw kasaların bizde ki imajı ' köy işi ' şeklinde olduğundan kimse yanaşmıyor. Tabi markalar da bunun Türkiye'de tutulması için hiç bir çaba sarf etmiyor.

Bu araç lansman zamanı direkt Türkiye'ye getirildi. Hatta HB kasadan önce sw kasa bayilere koyuldu, siparişe de açıktı. Üstelik lansman fiyatı diye o zamana göre çok uygun fiyattan satıldı ama yine gidip bireysel kullanıcı sedan aldı ki hala daha sw kasa siparişe açık, üstelik her motor seçeneğinde bağımsız süspansiyon da sunuyor. Focus severler ve almayı düşünenler bile gidip bunu almak yerine sedan aldı. Maalesef Türkiye'de durum budur.
32689_bdbdec8a3679326669cfca32ea652dea.jpg

32690_8815e237a2f3dfe3686eec25c14b48c0.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve S.Asil

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,013
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Türkiye'de Kartal, Siena Sw, Toros ve türevleri araçların getirdiği algı yüzünden sw araçlar hemen hemen hiç satamadı. Sw kasaların bizde ki imajı ' köy işi ' şeklinde olduğundan kimse yanaşmıyor. Tabi markalar da bunun Türkiye'de tutulması için hiç bir çaba sarf etmiyor.

Bu araç lansman zamanı direkt Türkiye'ye getirildi. Hatta HB kasadan önce sw kasa bayilere koyuldu, siparişe de açıktı. Üstelik lansman fiyatı diye o zamana göre çok uygun fiyattan satıldı ama yine gidip bireysel kullanıcı sedan aldı ki hala daha sw kasa siparişe açık, üstelik her motor seçeneğinde bağımsız süspansiyon da sunuyor. Focus severler ve almayı düşünenler bile gidip bunu almak yerine sedan aldı. Maalesef Türkiye'de durum budur.
Ekli dosyayı görüntüle 28414
Ekli dosyayı görüntüle 28415

Bir önceki kasanın SW versiyonunu kullanmıştım. Bu versiyonu daha da güzel oldu. Şirkette araçları değiştirecektik ve Ford o dönem artık satmıyor diye getirmedi bile istediğimiz halde. Gidip Astra Sedan almak durumunda kaldık. Şirket aracı olarak bile kullanılmıyor ne yazık ki. Kartal vs artık mazide kaldı. Mesela CLA’nın sedanı ile SW’si arasında dağlar kadar fark var. Biri Batmobil gibi diğeri güdük bir şey 😃 belli ki adamlar önce shooting brake’i tasarlamış. Daha fazla bagajın var, daha ferah baş mesafen var, daha şık tasarımın var. Bütün bunlara rağmen gidip de sedan almaktaki ısrarı anlamayacağım hiçbir zaman. Mini Cooper’ın dahi en yakışıklı versiyonu Clubman. Yazlıkta bir komşu aldı. Her gören gelip inceledi ne güzelmiş diye. Biraz bu anlamda “cesur” da olmak gerekiyor bence. Minimum 4-5 sene bineceğin araç, içine sinen yerine piyasanın tercihini almak saçma geliyor.
 

Akın

Panpa
Beta Programı
9 Eyl 2016
3,365
7,204
4,970
İstanbul-Tunceli
Marka
Yok
Türkiye'de Kartal, Siena Sw, Toros ve türevleri araçların getirdiği algı yüzünden sw araçlar hemen hemen hiç satamadı. Sw kasaların bizde ki imajı ' köy işi ' şeklinde olduğundan kimse yanaşmıyor. Tabi markalar da bunun Türkiye'de tutulması için hiç bir çaba sarf etmiyor.

Bu araç lansman zamanı direkt Türkiye'ye getirildi. Hatta HB kasadan önce sw kasa bayilere koyuldu, siparişe de açıktı. Üstelik lansman fiyatı diye o zamana göre çok uygun fiyattan satıldı ama yine gidip bireysel kullanıcı sedan aldı ki hala daha sw kasa siparişe açık, üstelik her motor seçeneğinde bağımsız süspansiyon da sunuyor. Focus severler ve almayı düşünenler bile gidip bunu almak yerine sedan aldı. Maalesef Türkiye'de durum budur.
Ekli dosyayı görüntüle 28414
Ekli dosyayı görüntüle 28415
Şu güzellik yerine sedan almak ilginç. Ayrıca Sw, sedandan fazlasıyla sportif duruyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bir önceki kasanın SW versiyonunu kullanmıştım. Bu versiyonu daha da güzel oldu. Şirkette araçları değiştirecektik ve Ford o dönem artık satmıyor diye getirmedi bile istediğimiz halde. Gidip Astra Sedan almak durumunda kaldık. Şirket aracı olarak bile kullanılmıyor ne yazık ki. Kartal vs artık mazide kaldı. Mesela CLA’nın sedanı ile SW’si arasında dağlar kadar fark var. Biri Batmobil gibi diğeri güdük bir şey 😃 belli ki adamlar önce shooting brake’i tasarlamış. Daha fazla bagajın var, daha ferah baş mesafen var, daha şık tasarımın var. Bütün bunlara rağmen gidip de sedan almaktaki ısrarı anlamayacağım hiçbir zaman. Mini Cooper’ın dahi en yakışıklı versiyonu Clubman. Yazlıkta bir komşu aldı. Her gören gelip inceledi ne güzelmiş diye. Biraz bu anlamda “cesur” da olmak gerekiyor bence. Minimum 4-5 sene bineceğin araç, içine sinen yerine piyasanın tercihini almak saçma geliyor.
Para kimdeyse tercihler de o yönde şekilleniyor. Türkiye'de otomobil satın alabilenler bu forumlarda gezinenler değil, otomobil hakkında pek bilgisi olmayanlar. Sw arabayı Kartal'dan öğrenmiş nesle sen ben sw arabayı anlatamayız. Kabul etsek de etmesek de algılarda ki kıyas hala bu. İşin bir de maddi kısmı var. Otomobil bu ülkede hala bir yatırım aracı gibi görüldüğünden sw kasanın 2.el kaygısı satışlarını zorlaştırıyor. Çoğunluğun tercihi geçerli olduğu sürece azınlığın ne dediği pek önemli olmayacak.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb

mcb

Murat
Panpa
9 Ocak 2020
1,389
2
3,013
3,770
36
Avusturya
Marka
Mercedes
Para kimdeyse tercihler de o yönde şekilleniyor. Türkiye'de otomobil satın alabilenler bu forumlarda gezinenler değil, otomobil hakkında pek bilgisi olmayanlar. Sw arabayı Kartal'dan öğrenmiş nesle sen ben sw arabayı anlatamayız. Kabul etsek de etmesek de algılarda ki kıyas hala bu. İşin bir de maddi kısmı var. Otomobil bu ülkede hala bir yatırım aracı gibi görüldüğünden sw kasanın 2.el kaygısı satışlarını zorlaştırıyor. Çoğunluğun tercihi geçerli olduğu sürece azınlığın ne dediği pek önemli olmayacak.
Orası maalesef öyle. Mercedes C’nin Estate’ini getirip 4 tane satabilmişti :) SW benim de en favori kasam. Hem en şıkı hem de en konforlu versiyonlar çünkü. Bunun yanında fazladan bagaj hacmin de oluyor ve aracın daha fazla da büyümüyor ve şehirde zorluk yaşamıyorsun. Bence ancak özellikle premium markaların öncülüğünde sw araçlara yatırım çok daha fazla. Üretim ve satış adetleri de dünyada daha çok artıyor. SUV ile birlikte en çok büyüyen sektör. Bu nedenle premium olmayan markalar da oraya yatırıma başladı. Bu nedenle işte özellikle Opel, KIA, Ford ve VW (Seat ve Skoda da dahil) çok güzel işler ortaya koydular.

Şu aracın güzelliğine bakar mısınız mesela

68D4703B-598B-444F-B697-480D357AC9B2.jpeg
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,199
45,789
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Orası maalesef öyle. Mercedes C’nin Estate’ini getirip 4 tane satabilmişti :) SW benim de en favori kasam. Hem en şıkı hem de en konforlu versiyonlar çünkü. Bunun yanında fazladan bagaj hacmin de oluyor ve aracın daha fazla da büyümüyor ve şehirde zorluk yaşamıyorsun. Bence ancak özellikle premium markaların öncülüğünde sw araçlara yatırım çok daha fazla. Üretim ve satış adetleri de dünyada daha çok artıyor. SUV ile birlikte en çok büyüyen sektör. Bu nedenle premium olmayan markalar da oraya yatırıma başladı. Bu nedenle işte özellikle Opel, KIA, Ford ve VW (Seat ve Skoda da dahil) çok güzel işler ortaya koydular.

Şu aracın güzelliğine bakar mısınız mesela

Ekli dosyayı görüntüle 28417
Ek olarak bagaj kullanışlılığın yanında sedan kasalara göre bagajların işçiliği, yalıtım seviyesi ve malzeme kalitesi daha iyi oluyor sw araçlarda. Premium'lar bu işi güzel yapıyor. Avrupa'da zaten uzun zamandır Sw satışları var bildiğim kadarıyla. Hatta sedan pek sevmez Avrupalı tüketici. Açıkçası sedan araç kullanmama rağmen ben de pek sevmiyorum. Mesela liftback kasa türü vardır ki ülkemizde az da olsa üretilen modeller dahilinde hala alınıyor. Niye ? Çünkü bu ülkede liftback araçları tanıtan 90'lı yıllarda Mondeo, Laguna, Safrane gibi araçlardı. Dolayısıyla algılarda hiç bir zaman kötü anılmadı. Kendi zevklerime göre karoser tercihi yapabilecek olsam liftback ve sw arasında gidip gelirdim. İnşaallah bir gün bizde de yaygınlaşır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mcb ve S.Asil
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım