QUOTE="srvngrc, post: 33355, member: 2654"]Dün Tucson 1.6 GDI Elite aldım. Kısmetse haftasonu falan teslim alacağım.
Açıkçası bu listedeki araçların hiçbiri arazi için çok uygun araçlar değil. Şayet kış şartlarında yaylaya falan gitmek zor oluyorsa bunların 4x4 modellerini tercih etmenizde fayda var. 3008 ve QQ'da 4x4 yok. Tucson'un da 4x4 performansını çok yeterli bulmuyorlar. Tiguan ve Ateca için bişey diyemeyeceğim.
Ancak normal koşullar için konuşursak ben size tercihimdeki sebepleri açıklamaya çalışayım.
Ben de yılda 10bin civarı km yaptığım için benzinli bir araç bakıyordum. Ayrıca soğuk hava sebebi ile kış aylarında dizel araçların yakıtları donabiliyor bizim burada. Geçen yıl 2-3 gün kullanamadık aracı yakıtı dondu diye.
Dizele verilecek ekstra 8-10bin lirayı ancak 80-100bin km'de amortri ediyorsunuz malum. Yani bizim gibi yılda 10bin yapanlar için 8-10 sene.. Üstüne bir de dizelin bakım masrafları, vergileri vs. eklenince amortisman süresi daha da uzuyor. Özetle 10 yılda yakıta vereceğiniz ekstra parayı daha aracı alırken nakit vermiş oluyorsunuz. Bu sebeple benim için dizel bir seçenek değildi.
3008'i bu nedenle eledim. Benzinli modellerin en erken şubat sonu geleceği, ön sipariş alabileceklerini fakat fiyat ve model/renk garantisi veremeyeceklerini söylediler. Yani en az 3-4 ay bekleyip ne gelirse onu alacaktım ve üstelik o günün fiyatı ile. 3008'i çok beğenmiş olmama rağmen bu tavırları benim hiç hoşuma gitmedi. Ayrıca araç haddinden fazla pahalı. Tucson elite donanıma denk gelen allure'un liste fiyatı 117bin. Ben Tucson'u 95'e aldım. 22bin lira çok para. Ancak para ve zaman sorun değilse 3008 de gerçekten güzel araç. Sadece iç mekan biraz kasvetli. Yani çok güzel bi etki bırakıyor, çok farklı ancak bi süre sonra boğucu gelebilir insana.
Tiguan benim için zaten ön sıralarda olan bi seçenek değildi. Baktıktan sonra da istemedim zaten. Volkswagen'in sıkıcılığı aynı şekilde yeni Tiguan'da da devam ediyor. Beğeneni elbet vardır ancak benlik değildi. Biraz daha orta yaş arabası. Tabi sizin yaşınızı bilmiyorum
Ateca benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Tam 4 ay bekledim o arabayı ben. Ancak orta donanım otomatik vitese 108bin istiyor Seat. Ne sunroof var ne anahtarsız giriş bomboş araç. Onları ekleyince fiyat 115bini geçiyor.
QQ farklı bi araç. Seven çok sever sevmeyen hiç sevmez gibi. Ben sevdim. Ancak onun da kasası makyajlanacak önümüzdeki sene. Alacağım aracın 1 sene sonra "eski" muamelesi görmesini istemedim açıkçası. Yoksa skypack gayet yeterli bi donanımdı. Araçtaki tek sıkıntı iç mekan biraz fazla sade. Muhtemelen seneye daha güzel olur.
Gelelim Tucson'a.. Aracın en büyük handikapı yakıt. Ancak bizim gibi küçük şehirlerde kullanıp trafiğe çok girmeyecek, yılda 10bin km yapacak olanlar için çok büyük sıkıntı değil. Diyarbakır'da (nispeten trafiğin az olduğunu düşünürsek) kullanan bi arkadaş 8-8,5 litre yaktığını söylemiş. Eşi kullanıyormuş. Kendisi kullanınca biraz daha az yakıyormuş. Benzinli araçların en az yakanı 6,5 falan yakıyordur. 8,5 çok çok yüksek değil. Şehirlerarasında da 6,5 civarı yakıyormuş Tucson. Tabi çok performanslı kullanıyorsanız bilemem. Ancak yüklenince yakmayacak araç yok. Tucson'un dct şanzımanı ile ilgili beğeni de eleştiri de çok. Ben hiç o topa girmedim
Tork konvertörlü şanzıman var gdi'de.. Benim için ideal.
Yakıt olayını bi kenara bırakırsak Tucson rakiplerine oranla benzer fiyatla daha fazla donanım sunan bi araç. İç mekanı geniş, tasarımı bence çok iyi. Dediğim gibi yukarıda saydığımız araçların benzer donanıma sahip modelleri 115-120bin.. Tiguan daha pahalı
Çok sayıda inceleme okudum. Aracın yol tutuşunu çok beğeniyorlar. Süspansiyonlarını ve sessizliğini övüyorlar ki ben de test sürüşünde gayet sessiz ve konforlu bi araca bindiğimi anladım. Tabi yol tutuşunu test edecek fırsat olmuyor testte. İç mekan gayet şık. Birçok araçta bej renk için eşek yüküyle para istiyorlar. Tucson'da standart. Deri koltuk standart. Ön-Arka koltuk ısıtma standart. Ön cam buz çözücü standart (Bu ikisi bizim bura için büyük nimet). Panoramic sunroof standart. Anahtarsız giriş ve çalıştırma standart. Soğutmalı torpidosu var. Ön-arka kol dayaması var. Bagajı gayet geniş. Arka koltuklarda sırt ayarı mevcut. Sürücü koltuğu elektrikli. Yani gerçekten birçok markanın en üst düzey donanım paketleri ile sunduğunu Tucson orta pakette sunuyor. Tabi yakıt olayı çok kilometre yapanlar için sıkıntı. Benim için yılda 2000 lira ek maliyet iken bi başkası için 4-5 olabilir. Ben 20bin yaparım diyen Tucson almasın bence yakıtı düşünerek binecekse araca. Ancak evden işe, işten eve gidip gelen, haftasonu az biraz gezip yılda 1 kez uzun yol yapanlar için gayet ideal. Sanırım aracı teslim aldıktan sonra daha detaylı bişeyler yazabilirim.