KAPALI SUV seçimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan srvngrc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

srvngrc

Asfalt Kurutucu
19
90-100bin bandında bi SUV düşünüyorum. Seçenekler arasında Suzuki Vitara GLX 4x4, Peugeot 3008 Active EAT6, Nissan Qashqai 1.2 X-tronic Skypack ve Kia Sportage 1.6 Concept Plus var.. Hepsinin artıları eksileri var.. Bu araçlar hakkında detaylı bilgiye sahip olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Kronik sorunları var mı, yakıt tüketimleri ne alemde(özellikle sportage için net bilgi bulamadım) vs.
Sizce hangisi?
 
Haftasonu gidip Vitara, 3008, Tiguan, Ateca, QQ ve Tucson'u inceledim. Test sürüşü yaptım vs.
Esas amacım Vitara almaktı. O niyetle gittim yani. Çünkü arabayı gerçekten beğenmiştim araştırırken. Öncelikle şunu söyleyeyim Vitara benzer fiyat seviyesinde şu saydıklarımın hepsinden daha donanımlı. Ve hatta üstüne 10bin lira daha koysanız yine de benzer donanımlara sahip bi SUV alamıyorsunuz.
Ancaaaak...
Aracın kapısını açtığımda bütün o hevesim kaçtı. Gitmeden evvel Vitara alırım herhalde diyen ben "asla Vitara almam" dedim. Bi kere iç hacmi gerçekten küçük. Kullanılan malzeme kalitesi tüm bu saydığım araçların altında. Kapı 2 gün sonra elinizde kalacak gibi oluyor. İç tasarım fotoğraflarda göründüğünden kötü. Neyse bi test sürüşü yapayım dedim. Babamla bindik araca ki babam arabadan iyi anlar. Makine mühendisi üstüne.. 3-5 km kadar bi yol yaptık. Kabine çok ses alıyor araç. Süspansiyon zayıf. Vites geçişleri sert. Babam beğendin mi dedi.. Hayır dedim.. Zaten çok kötü dedi o da :D Yani sağlamdır vs. ayrı konu. Testleri çok iyi. Ancak "tutsam elimde kalır" hissi veriyor araç malesef. Keşke biraz daha özenselermiş malzeme ve konfor olayına. Ben dağ taş gezerim, haftasonu kimsenin girip çıkmadığı yerlere giderim diyenler için ideal. Ancak aile arabası değil.
Sonra hemen Suzuki'nin karşısında Peugeot vardı. Oraya geçtik. 3008 daha uzaktan bile etkiledi. Gittik sağına soluna baktık. Adamlar tasarım olayında aşmış. Otomotiv sektörünün 5 yıl önündeler şu an. Hem iç hem dış muazzam. Malzeme kalitesi çok iyi duruyordu tabi gerçekten kaliteli mi zaman gösterir onu bilemem. Ama bu arabaya binip beğenmedim diyen insan sayısı bi elin parmaklarını geçmez bence. Neyse teste çıkalım dedik. Sürüş acayip keyifli, vites geçişleri muazzam.. Araba asfaltın üzerinde akıyor gibiydi. Satış görevlisi test aracının dizel olduğunu söyleyince şaşkınlığım 2 katına çıktı. Arabada ses yok, sarsıntı yok.. Bunun benzinlisi nasıl olur hiç bilmiyorum. Ancak peugeot fiyat olayının şeyini çıkarmış. 1.2 benzinli active opak 106bin küsür. Boş araç. Benzer fiyat seviyesinde Tiguan ile birlikte en boş araç bu ki Tiguan d segmenti bi SUV ve oldukça iri. Ayrıca hoşumuza gitse de gitmese de VW'nin bi marka algısı var.
Tiguan ve Ateca'ya baktım sonra.. Bana göre değilmiş pek. QQ kafama yatsa da yakın zamanda makyajlanacak olması kafamı karıştırdı. Son olarak Tucson baktım. Test sürüşü yaptım. Tasarım olarak 3008'in gerisinde ama yine de gayet iyi. Benzer fiyat seviyesinde gayet iyi donanım sunuyor. Geniş, konforlu.. Ancak çok yakıyor meret. Yani Tucson %15-20 az yaksa hiç düşünmezdim. Ancak yakıt olayı gerçekten sıkıntı. Yine de şu an listemin en üstünde 3008 ile birlikte. Ya Tucson alıp 3008'e vereceğim ekstra parayı yıllar içinde benzine vereceğim ya da 3008 alıp daha az donanımlı ama nispeten daha çok beğendiğim bi araca bineceğim. Kararsızım.
Hocam sizin için yine tucson kullanan başka bir tanıdığa sordum. Bana 9 civarında tükettiğini söyledi. Tabi yine sizin kararınız .
 
srvngrc bey son kararınız hangisinden yana oldu.bende sizin gibi 3008, tiguan,QQ,ateca ve tuscon arasında kararsız kaldım.henuz hiçbirinin tesst sürüşünü yapmadım. siz tümünün yapmışşsınız. hepsinin olumlu olumsüz yönlerini yazarmısınız.ben yılda 10.000 km günlükte. 3-5 km yaparım ama sıkısık trafik yoktur rizenin pazar ilçesinde yaşadığım için.aradada köye ve yaylalara cıkarım
 
srvngrc bey son kararınız hangisinden yana oldu.bende sizin gibi 3008, tiguan,QQ,ateca ve tuscon arasında kararsız kaldım.henuz hiçbirinin tesst sürüşünü yapmadım. siz tümünün yapmışşsınız. hepsinin olumlu olumsüz yönlerini yazarmısınız.ben yılda 10.000 km günlükte. 3-5 km yaparım ama sıkısık trafik yoktur rizenin pazar ilçesinde yaşadığım için.aradada köye ve yaylalara cıkarım

Dün Tucson 1.6 GDI Elite aldım. Kısmetse haftasonu falan teslim alacağım.
Açıkçası bu listedeki araçların hiçbiri arazi için çok uygun araçlar değil. Şayet kış şartlarında yaylaya falan gitmek zor oluyorsa bunların 4x4 modellerini tercih etmenizde fayda var. 3008 ve QQ'da 4x4 yok. Tucson'un da 4x4 performansını çok yeterli bulmuyorlar. Tiguan ve Ateca için bişey diyemeyeceğim.
Ancak normal koşullar için konuşursak ben size tercihimdeki sebepleri açıklamaya çalışayım.
Ben de yılda 10bin civarı km yaptığım için benzinli bir araç bakıyordum. Ayrıca soğuk hava sebebi ile kış aylarında dizel araçların yakıtları donabiliyor bizim burada. Geçen yıl 2-3 gün kullanamadık aracı yakıtı dondu diye.
Dizele verilecek ekstra 8-10bin lirayı ancak 80-100bin km'de amortri ediyorsunuz malum. Yani bizim gibi yılda 10bin yapanlar için 8-10 sene.. Üstüne bir de dizelin bakım masrafları, vergileri vs. eklenince amortisman süresi daha da uzuyor. Özetle 10 yılda yakıta vereceğiniz ekstra parayı daha aracı alırken nakit vermiş oluyorsunuz. Bu sebeple benim için dizel bir seçenek değildi.
3008'i bu nedenle eledim. Benzinli modellerin en erken şubat sonu geleceği, ön sipariş alabileceklerini fakat fiyat ve model/renk garantisi veremeyeceklerini söylediler. Yani en az 3-4 ay bekleyip ne gelirse onu alacaktım ve üstelik o günün fiyatı ile. 3008'i çok beğenmiş olmama rağmen bu tavırları benim hiç hoşuma gitmedi. Ayrıca araç haddinden fazla pahalı. Tucson elite donanıma denk gelen allure'un liste fiyatı 117bin. Ben Tucson'u 95'e aldım. 22bin lira çok para. Ancak para ve zaman sorun değilse 3008 de gerçekten güzel araç. Sadece iç mekan biraz kasvetli. Yani çok güzel bi etki bırakıyor, çok farklı ancak bi süre sonra boğucu gelebilir insana.
Tiguan benim için zaten ön sıralarda olan bi seçenek değildi. Baktıktan sonra da istemedim zaten. Volkswagen'in sıkıcılığı aynı şekilde yeni Tiguan'da da devam ediyor. Beğeneni elbet vardır ancak benlik değildi. Biraz daha orta yaş arabası. Tabi sizin yaşınızı bilmiyorum :D
Ateca benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Tam 4 ay bekledim o arabayı ben. Ancak orta donanım otomatik vitese 108bin istiyor Seat. Ne sunroof var ne anahtarsız giriş bomboş araç. Onları ekleyince fiyat 115bini geçiyor.
QQ farklı bi araç. Seven çok sever sevmeyen hiç sevmez gibi. Ben sevdim. Ancak onun da kasası makyajlanacak önümüzdeki sene. Alacağım aracın 1 sene sonra "eski" muamelesi görmesini istemedim açıkçası. Yoksa skypack gayet yeterli bi donanımdı. Araçtaki tek sıkıntı iç mekan biraz fazla sade. Muhtemelen seneye daha güzel olur.
Gelelim Tucson'a.. Aracın en büyük handikapı yakıt. Ancak bizim gibi küçük şehirlerde kullanıp trafiğe çok girmeyecek, yılda 10bin km yapacak olanlar için çok büyük sıkıntı değil. Diyarbakır'da (nispeten trafiğin az olduğunu düşünürsek) kullanan bi arkadaş 8-8,5 litre yaktığını söylemiş. Eşi kullanıyormuş. Kendisi kullanınca biraz daha az yakıyormuş. Benzinli araçların en az yakanı 6,5 falan yakıyordur. 8,5 çok çok yüksek değil. Şehirlerarasında da 6,5 civarı yakıyormuş Tucson. Tabi çok performanslı kullanıyorsanız bilemem. Ancak yüklenince yakmayacak araç yok. Tucson'un dct şanzımanı ile ilgili beğeni de eleştiri de çok. Ben hiç o topa girmedim :D Tork konvertörlü şanzıman var gdi'de.. Benim için ideal.
Yakıt olayını bi kenara bırakırsak Tucson rakiplerine oranla benzer fiyatla daha fazla donanım sunan bi araç. İç mekanı geniş, tasarımı bence çok iyi. Dediğim gibi yukarıda saydığımız araçların benzer donanıma sahip modelleri 115-120bin.. Tiguan daha pahalı :D
Çok sayıda inceleme okudum. Aracın yol tutuşunu çok beğeniyorlar. Süspansiyonlarını ve sessizliğini övüyorlar ki ben de test sürüşünde gayet sessiz ve konforlu bi araca bindiğimi anladım. Tabi yol tutuşunu test edecek fırsat olmuyor testte. İç mekan gayet şık. Birçok araçta bej renk için eşek yüküyle para istiyorlar. Tucson'da standart. Deri koltuk standart. Ön-Arka koltuk ısıtma standart. Ön cam buz çözücü standart (Bu ikisi bizim bura için büyük nimet). Panoramic sunroof standart. Anahtarsız giriş ve çalıştırma standart. Soğutmalı torpidosu var. Ön-arka kol dayaması var. Bagajı gayet geniş. Arka koltuklarda sırt ayarı mevcut. Sürücü koltuğu elektrikli. Yani gerçekten birçok markanın en üst düzey donanım paketleri ile sunduğunu Tucson orta pakette sunuyor. Tabi yakıt olayı çok kilometre yapanlar için sıkıntı. Benim için yılda 2000 lira ek maliyet iken bi başkası için 4-5 olabilir. Ben 20bin yaparım diyen Tucson almasın bence yakıtı düşünerek binecekse araca. Ancak evden işe, işten eve gidip gelen, haftasonu az biraz gezip yılda 1 kez uzun yol yapanlar için gayet ideal. Sanırım aracı teslim aldıktan sonra daha detaylı bişeyler yazabilirim.
 
Hiç düşünmeden Honda CR-V 1.6, araba 160 beygir, 350 nm tork, 9 ileri zf şanzuman.
Donanımı çok iyi saymakla bitmez cam tavan, ısıtmalı deri koltuklar, ön arka park sensörleri ve geri görüş kamerası, dokunmatik ekranlı navigasyon-bluetooth, deri ve ısıtmalı koltuklar, yokuş kalkış destek sistemi, adaptif cruise control, adaptif farlar, şerit takip, şeridi koruma , trafik işareti tanıma sistemleri, şehir içi çarpışma önleyici, çift bölgeli dijital klima...
Tiguan ve Tucson'a göre tüketimi daha az 5,6 ve 5,2.
Honda cr-v'nin hemen her ülkede en çok satan 3 suv arasında yer almasının bir sebebi var...
 
90-100bin bandında bi SUV düşünüyorum. Seçenekler arasında Suzuki Vitara GLX 4x4, Peugeot 3008 Active EAT6, Nissan Qashqai 1.2 X-tronic Skypack ve Kia Sportage 1.6 Concept Plus var.. Hepsinin artıları eksileri var.. Bu araçlar hakkında detaylı bilgiye sahip olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. Kronik sorunları var mı, yakıt tüketimleri ne alemde(özellikle sportage için net bilgi bulamadım) vs.
Sizce hangisi?
Mazda CX3 e de bakın derim
 
Hiç düşünmeden Honda CR-V 1.6, araba 160 beygir, 350 nm tork, 9 ileri zf şanzuman.
Donanımı çok iyi saymakla bitmez cam tavan, ısıtmalı deri koltuklar, ön arka park sensörleri ve geri görüş kamerası, dokunmatik ekranlı navigasyon-bluetooth, deri ve ısıtmalı koltuklar, yokuş kalkış destek sistemi, adaptif cruise control, adaptif farlar, şerit takip, şeridi koruma , trafik işareti tanıma sistemleri, şehir içi çarpışma önleyici, çift bölgeli dijital klima...
Tiguan ve Tucson'a göre tüketimi daha az 5,6 ve 5,2.
Honda cr-v'nin hemen her ülkede en çok satan 3 suv arasında yer almasının bir sebebi var...
Otomatik vites crv 150bin lira.
 
Dün Tucson 1.6 GDI Elite aldım. Kısmetse haftasonu falan teslim alacağım.
Açıkçası bu listedeki araçların hiçbiri arazi için çok uygun araçlar değil. Şayet kış şartlarında yaylaya falan gitmek zor oluyorsa bunların 4x4 modellerini tercih etmenizde fayda var. 3008 ve QQ'da 4x4 yok. Tucson'un da 4x4 performansını çok yeterli bulmuyorlar. Tiguan ve Ateca için bişey diyemeyeceğim.
Ancak normal koşullar için konuşursak ben size tercihimdeki sebepleri açıklamaya çalışayım.
Ben de yılda 10bin civarı km yaptığım için benzinli bir araç bakıyordum. Ayrıca soğuk hava sebebi ile kış aylarında dizel araçların yakıtları donabiliyor bizim burada. Geçen yıl 2-3 gün kullanamadık aracı yakıtı dondu diye.
Dizele verilecek ekstra 8-10bin lirayı ancak 80-100bin km'de amortri ediyorsunuz malum. Yani bizim gibi yılda 10bin yapanlar için 8-10 sene.. Üstüne bir de dizelin bakım masrafları, vergileri vs. eklenince amortisman süresi daha da uzuyor. Özetle 10 yılda yakıta vereceğiniz ekstra parayı daha aracı alırken nakit vermiş oluyorsunuz. Bu sebeple benim için dizel bir seçenek değildi.
3008'i bu nedenle eledim. Benzinli modellerin en erken şubat sonu geleceği, ön sipariş alabileceklerini fakat fiyat ve model/renk garantisi veremeyeceklerini söylediler. Yani en az 3-4 ay bekleyip ne gelirse onu alacaktım ve üstelik o günün fiyatı ile. 3008'i çok beğenmiş olmama rağmen bu tavırları benim hiç hoşuma gitmedi. Ayrıca araç haddinden fazla pahalı. Tucson elite donanıma denk gelen allure'un liste fiyatı 117bin. Ben Tucson'u 95'e aldım. 22bin lira çok para. Ancak para ve zaman sorun değilse 3008 de gerçekten güzel araç. Sadece iç mekan biraz kasvetli. Yani çok güzel bi etki bırakıyor, çok farklı ancak bi süre sonra boğucu gelebilir insana.
Tiguan benim için zaten ön sıralarda olan bi seçenek değildi. Baktıktan sonra da istemedim zaten. Volkswagen'in sıkıcılığı aynı şekilde yeni Tiguan'da da devam ediyor. Beğeneni elbet vardır ancak benlik değildi. Biraz daha orta yaş arabası. Tabi sizin yaşınızı bilmiyorum :D
Ateca benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Tam 4 ay bekledim o arabayı ben. Ancak orta donanım otomatik vitese 108bin istiyor Seat. Ne sunroof var ne anahtarsız giriş bomboş araç. Onları ekleyince fiyat 115bini geçiyor.
QQ farklı bi araç. Seven çok sever sevmeyen hiç sevmez gibi. Ben sevdim. Ancak onun da kasası makyajlanacak önümüzdeki sene. Alacağım aracın 1 sene sonra "eski" muamelesi görmesini istemedim açıkçası. Yoksa skypack gayet yeterli bi donanımdı. Araçtaki tek sıkıntı iç mekan biraz fazla sade. Muhtemelen seneye daha güzel olur.
Gelelim Tucson'a.. Aracın en büyük handikapı yakıt. Ancak bizim gibi küçük şehirlerde kullanıp trafiğe çok girmeyecek, yılda 10bin km yapacak olanlar için çok büyük sıkıntı değil. Diyarbakır'da (nispeten trafiğin az olduğunu düşünürsek) kullanan bi arkadaş 8-8,5 litre yaktığını söylemiş. Eşi kullanıyormuş. Kendisi kullanınca biraz daha az yakıyormuş. Benzinli araçların en az yakanı 6,5 falan yakıyordur. 8,5 çok çok yüksek değil. Şehirlerarasında da 6,5 civarı yakıyormuş Tucson. Tabi çok performanslı kullanıyorsanız bilemem. Ancak yüklenince yakmayacak araç yok. Tucson'un dct şanzımanı ile ilgili beğeni de eleştiri de çok. Ben hiç o topa girmedim :D Tork konvertörlü şanzıman var gdi'de.. Benim için ideal.
Yakıt olayını bi kenara bırakırsak Tucson rakiplerine oranla benzer fiyatla daha fazla donanım sunan bi araç. İç mekanı geniş, tasarımı bence çok iyi. Dediğim gibi yukarıda saydığımız araçların benzer donanıma sahip modelleri 115-120bin.. Tiguan daha pahalı :D
Çok sayıda inceleme okudum. Aracın yol tutuşunu çok beğeniyorlar. Süspansiyonlarını ve sessizliğini övüyorlar ki ben de test sürüşünde gayet sessiz ve konforlu bi araca bindiğimi anladım. Tabi yol tutuşunu test edecek fırsat olmuyor testte. İç mekan gayet şık. Birçok araçta bej renk için eşek yüküyle para istiyorlar. Tucson'da standart. Deri koltuk standart. Ön-Arka koltuk ısıtma standart. Ön cam buz çözücü standart (Bu ikisi bizim bura için büyük nimet). Panoramic sunroof standart. Anahtarsız giriş ve çalıştırma standart. Soğutmalı torpidosu var. Ön-arka kol dayaması var. Bagajı gayet geniş. Arka koltuklarda sırt ayarı mevcut. Sürücü koltuğu elektrikli. Yani gerçekten birçok markanın en üst düzey donanım paketleri ile sunduğunu Tucson orta pakette sunuyor. Tabi yakıt olayı çok kilometre yapanlar için sıkıntı. Benim için yılda 2000 lira ek maliyet iken bi başkası için 4-5 olabilir. Ben 20bin yaparım diyen Tucson almasın bence yakıtı düşünerek binecekse araca. Ancak evden işe, işten eve gidip gelen, haftasonu az biraz gezip yılda 1 kez uzun yol yapanlar için gayet ideal. Sanırım aracı teslim aldıktan sonra daha detaylı bişeyler yazabilirim.
teşekkürler detaylı açıklamanız için.arabanızı güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.teslim alınca yeni yorumlarınızıda beklyeceğiz
 
QUOTE="srvngrc, post: 33355, member: 2654"]Dün Tucson 1.6 GDI Elite aldım. Kısmetse haftasonu falan teslim alacağım.
Açıkçası bu listedeki araçların hiçbiri arazi için çok uygun araçlar değil. Şayet kış şartlarında yaylaya falan gitmek zor oluyorsa bunların 4x4 modellerini tercih etmenizde fayda var. 3008 ve QQ'da 4x4 yok. Tucson'un da 4x4 performansını çok yeterli bulmuyorlar. Tiguan ve Ateca için bişey diyemeyeceğim.
Ancak normal koşullar için konuşursak ben size tercihimdeki sebepleri açıklamaya çalışayım.
Ben de yılda 10bin civarı km yaptığım için benzinli bir araç bakıyordum. Ayrıca soğuk hava sebebi ile kış aylarında dizel araçların yakıtları donabiliyor bizim burada. Geçen yıl 2-3 gün kullanamadık aracı yakıtı dondu diye.
Dizele verilecek ekstra 8-10bin lirayı ancak 80-100bin km'de amortri ediyorsunuz malum. Yani bizim gibi yılda 10bin yapanlar için 8-10 sene.. Üstüne bir de dizelin bakım masrafları, vergileri vs. eklenince amortisman süresi daha da uzuyor. Özetle 10 yılda yakıta vereceğiniz ekstra parayı daha aracı alırken nakit vermiş oluyorsunuz. Bu sebeple benim için dizel bir seçenek değildi.
3008'i bu nedenle eledim. Benzinli modellerin en erken şubat sonu geleceği, ön sipariş alabileceklerini fakat fiyat ve model/renk garantisi veremeyeceklerini söylediler. Yani en az 3-4 ay bekleyip ne gelirse onu alacaktım ve üstelik o günün fiyatı ile. 3008'i çok beğenmiş olmama rağmen bu tavırları benim hiç hoşuma gitmedi. Ayrıca araç haddinden fazla pahalı. Tucson elite donanıma denk gelen allure'un liste fiyatı 117bin. Ben Tucson'u 95'e aldım. 22bin lira çok para. Ancak para ve zaman sorun değilse 3008 de gerçekten güzel araç. Sadece iç mekan biraz kasvetli. Yani çok güzel bi etki bırakıyor, çok farklı ancak bi süre sonra boğucu gelebilir insana.
Tiguan benim için zaten ön sıralarda olan bi seçenek değildi. Baktıktan sonra da istemedim zaten. Volkswagen'in sıkıcılığı aynı şekilde yeni Tiguan'da da devam ediyor. Beğeneni elbet vardır ancak benlik değildi. Biraz daha orta yaş arabası. Tabi sizin yaşınızı bilmiyorum :D
Ateca benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Tam 4 ay bekledim o arabayı ben. Ancak orta donanım otomatik vitese 108bin istiyor Seat. Ne sunroof var ne anahtarsız giriş bomboş araç. Onları ekleyince fiyat 115bini geçiyor.
QQ farklı bi araç. Seven çok sever sevmeyen hiç sevmez gibi. Ben sevdim. Ancak onun da kasası makyajlanacak önümüzdeki sene. Alacağım aracın 1 sene sonra "eski" muamelesi görmesini istemedim açıkçası. Yoksa skypack gayet yeterli bi donanımdı. Araçtaki tek sıkıntı iç mekan biraz fazla sade. Muhtemelen seneye daha güzel olur.
Gelelim Tucson'a.. Aracın en büyük handikapı yakıt. Ancak bizim gibi küçük şehirlerde kullanıp trafiğe çok girmeyecek, yılda 10bin km yapacak olanlar için çok büyük sıkıntı değil. Diyarbakır'da (nispeten trafiğin az olduğunu düşünürsek) kullanan bi arkadaş 8-8,5 litre yaktığını söylemiş. Eşi kullanıyormuş. Kendisi kullanınca biraz daha az yakıyormuş. Benzinli araçların en az yakanı 6,5 falan yakıyordur. 8,5 çok çok yüksek değil. Şehirlerarasında da 6,5 civarı yakıyormuş Tucson. Tabi çok performanslı kullanıyorsanız bilemem. Ancak yüklenince yakmayacak araç yok. Tucson'un dct şanzımanı ile ilgili beğeni de eleştiri de çok. Ben hiç o topa girmedim :D Tork konvertörlü şanzıman var gdi'de.. Benim için ideal.
Yakıt olayını bi kenara bırakırsak Tucson rakiplerine oranla benzer fiyatla daha fazla donanım sunan bi araç. İç mekanı geniş, tasarımı bence çok iyi. Dediğim gibi yukarıda saydığımız araçların benzer donanıma sahip modelleri 115-120bin.. Tiguan daha pahalı :D
Çok sayıda inceleme okudum. Aracın yol tutuşunu çok beğeniyorlar. Süspansiyonlarını ve sessizliğini övüyorlar ki ben de test sürüşünde gayet sessiz ve konforlu bi araca bindiğimi anladım. Tabi yol tutuşunu test edecek fırsat olmuyor testte. İç mekan gayet şık. Birçok araçta bej renk için eşek yüküyle para istiyorlar. Tucson'da standart. Deri koltuk standart. Ön-Arka koltuk ısıtma standart. Ön cam buz çözücü standart (Bu ikisi bizim bura için büyük nimet). Panoramic sunroof standart. Anahtarsız giriş ve çalıştırma standart. Soğutmalı torpidosu var. Ön-arka kol dayaması var. Bagajı gayet geniş. Arka koltuklarda sırt ayarı mevcut. Sürücü koltuğu elektrikli. Yani gerçekten birçok markanın en üst düzey donanım paketleri ile sunduğunu Tucson orta pakette sunuyor. Tabi yakıt olayı çok kilometre yapanlar için sıkıntı. Benim için yılda 2000 lira ek maliyet iken bi başkası için 4-5 olabilir. Ben 20bin yaparım diyen Tucson almasın bence yakıtı düşünerek binecekse araca. Ancak evden işe, işten eve gidip gelen, haftasonu az biraz gezip yılda 1 kez uzun yol yapanlar için gayet ideal. Sanırım aracı teslim aldıktan sonra daha detaylı bişeyler yazabilirim.[/QUOTE]
Hocam aynı paket araca sahip biri olarak vag , nissan , Peugeot vs. birçok markada donanım listesinde yazan ama tucson da yazmayip var olan özellikleri görünce eminim siz de bayağı şaşıracaksınız. Örneğin dönüşe duyarlı led farlar , direksiyonu en sağa ve en sola çevirdiğinizde aracın o tarafının alçalması (Mercedes'lerde vardi bu) , yağmur sensörü , sürüş modları , elektrikli (daha yaklasirken açılan) yan aynalar , dikiz aynasında pusula , otomatik yanan farlar , araç alarmı , anahtara dokunmadan sadece bagaj açma , krom kapi kollari vs. gibi özellikler var. Sorsan Tiguan daha dolu diyen bir ton adam var. Ama şunları koy kaç bin tl opsiyonu olur. Velhasıl kelam hayırlı uğurlu olsun ve aramıza hoşgeldiniz. Kazasız belasiz kullanmanız dileğiyle. :)
 
QUOTE="srvngrc, post: 33355, member: 2654"]Dün Tucson 1.6 GDI Elite aldım. Kısmetse haftasonu falan teslim alacağım.
Açıkçası bu listedeki araçların hiçbiri arazi için çok uygun araçlar değil. Şayet kış şartlarında yaylaya falan gitmek zor oluyorsa bunların 4x4 modellerini tercih etmenizde fayda var. 3008 ve QQ'da 4x4 yok. Tucson'un da 4x4 performansını çok yeterli bulmuyorlar. Tiguan ve Ateca için bişey diyemeyeceğim.
Ancak normal koşullar için konuşursak ben size tercihimdeki sebepleri açıklamaya çalışayım.
Ben de yılda 10bin civarı km yaptığım için benzinli bir araç bakıyordum. Ayrıca soğuk hava sebebi ile kış aylarında dizel araçların yakıtları donabiliyor bizim burada. Geçen yıl 2-3 gün kullanamadık aracı yakıtı dondu diye.
Dizele verilecek ekstra 8-10bin lirayı ancak 80-100bin km'de amortri ediyorsunuz malum. Yani bizim gibi yılda 10bin yapanlar için 8-10 sene.. Üstüne bir de dizelin bakım masrafları, vergileri vs. eklenince amortisman süresi daha da uzuyor. Özetle 10 yılda yakıta vereceğiniz ekstra parayı daha aracı alırken nakit vermiş oluyorsunuz. Bu sebeple benim için dizel bir seçenek değildi.
3008'i bu nedenle eledim. Benzinli modellerin en erken şubat sonu geleceği, ön sipariş alabileceklerini fakat fiyat ve model/renk garantisi veremeyeceklerini söylediler. Yani en az 3-4 ay bekleyip ne gelirse onu alacaktım ve üstelik o günün fiyatı ile. 3008'i çok beğenmiş olmama rağmen bu tavırları benim hiç hoşuma gitmedi. Ayrıca araç haddinden fazla pahalı. Tucson elite donanıma denk gelen allure'un liste fiyatı 117bin. Ben Tucson'u 95'e aldım. 22bin lira çok para. Ancak para ve zaman sorun değilse 3008 de gerçekten güzel araç. Sadece iç mekan biraz kasvetli. Yani çok güzel bi etki bırakıyor, çok farklı ancak bi süre sonra boğucu gelebilir insana.
Tiguan benim için zaten ön sıralarda olan bi seçenek değildi. Baktıktan sonra da istemedim zaten. Volkswagen'in sıkıcılığı aynı şekilde yeni Tiguan'da da devam ediyor. Beğeneni elbet vardır ancak benlik değildi. Biraz daha orta yaş arabası. Tabi sizin yaşınızı bilmiyorum :D
Ateca benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Tam 4 ay bekledim o arabayı ben. Ancak orta donanım otomatik vitese 108bin istiyor Seat. Ne sunroof var ne anahtarsız giriş bomboş araç. Onları ekleyince fiyat 115bini geçiyor.
QQ farklı bi araç. Seven çok sever sevmeyen hiç sevmez gibi. Ben sevdim. Ancak onun da kasası makyajlanacak önümüzdeki sene. Alacağım aracın 1 sene sonra "eski" muamelesi görmesini istemedim açıkçası. Yoksa skypack gayet yeterli bi donanımdı. Araçtaki tek sıkıntı iç mekan biraz fazla sade. Muhtemelen seneye daha güzel olur.
Gelelim Tucson'a.. Aracın en büyük handikapı yakıt. Ancak bizim gibi küçük şehirlerde kullanıp trafiğe çok girmeyecek, yılda 10bin km yapacak olanlar için çok büyük sıkıntı değil. Diyarbakır'da (nispeten trafiğin az olduğunu düşünürsek) kullanan bi arkadaş 8-8,5 litre yaktığını söylemiş. Eşi kullanıyormuş. Kendisi kullanınca biraz daha az yakıyormuş. Benzinli araçların en az yakanı 6,5 falan yakıyordur. 8,5 çok çok yüksek değil. Şehirlerarasında da 6,5 civarı yakıyormuş Tucson. Tabi çok performanslı kullanıyorsanız bilemem. Ancak yüklenince yakmayacak araç yok. Tucson'un dct şanzımanı ile ilgili beğeni de eleştiri de çok. Ben hiç o topa girmedim :D Tork konvertörlü şanzıman var gdi'de.. Benim için ideal.
Yakıt olayını bi kenara bırakırsak Tucson rakiplerine oranla benzer fiyatla daha fazla donanım sunan bi araç. İç mekanı geniş, tasarımı bence çok iyi. Dediğim gibi yukarıda saydığımız araçların benzer donanıma sahip modelleri 115-120bin.. Tiguan daha pahalı :D
Çok sayıda inceleme okudum. Aracın yol tutuşunu çok beğeniyorlar. Süspansiyonlarını ve sessizliğini övüyorlar ki ben de test sürüşünde gayet sessiz ve konforlu bi araca bindiğimi anladım. Tabi yol tutuşunu test edecek fırsat olmuyor testte. İç mekan gayet şık. Birçok araçta bej renk için eşek yüküyle para istiyorlar. Tucson'da standart. Deri koltuk standart. Ön-Arka koltuk ısıtma standart. Ön cam buz çözücü standart (Bu ikisi bizim bura için büyük nimet). Panoramic sunroof standart. Anahtarsız giriş ve çalıştırma standart. Soğutmalı torpidosu var. Ön-arka kol dayaması var. Bagajı gayet geniş. Arka koltuklarda sırt ayarı mevcut. Sürücü koltuğu elektrikli. Yani gerçekten birçok markanın en üst düzey donanım paketleri ile sunduğunu Tucson orta pakette sunuyor. Tabi yakıt olayı çok kilometre yapanlar için sıkıntı. Benim için yılda 2000 lira ek maliyet iken bi başkası için 4-5 olabilir. Ben 20bin yaparım diyen Tucson almasın bence yakıtı düşünerek binecekse araca. Ancak evden işe, işten eve gidip gelen, haftasonu az biraz gezip yılda 1 kez uzun yol yapanlar için gayet ideal. Sanırım aracı teslim aldıktan sonra daha detaylı bişeyler yazabilirim.
Hocam aynı paket araca sahip biri olarak vag , nissan , Peugeot vs. birçok markada donanım listesinde yazan ama tucson da yazmayip var olan özellikleri görünce eminim siz de bayağı şaşıracaksınız. Örneğin dönüşe duyarlı led farlar , direksiyonu en sağa ve en sola çevirdiğinizde aracın o tarafının alçalması (Mercedes'lerde vardi bu) , yağmur sensörü , sürüş modları , elektrikli (daha yaklasirken açılan) yan aynalar , dikiz aynasında pusula , otomatik yanan farlar , araç alarmı , anahtara dokunmadan sadece bagaj açma , krom kapi kollari vs. gibi özellikler var. Sorsan Tiguan daha dolu diyen bir ton adam var. Ama şunları koy kaç bin tl opsiyonu olur. Velhasıl kelam hayırlı uğurlu olsun ve aramıza hoşgeldiniz. Kazasız belasiz kullanmanız dileğiyle. :)[/QUOTE]

Teşekkürler iyi dilekleriniz için. Hyundai şu araca 1.3 ya da 1.4 lt turbo motor ve start stop koyup yakıt tüketimini %15-20 civarı azaltsa eminim ki QQ'nin tahtını sallar. Çünkü hem yakışıklı hem donanımlı bi araç. Son 2-3 yıldaki çıkışıyla da ülkedeki olumsuz algıyı epeyce dağıttı Hyundai. Ancak motor gamında benim dediğim türde bi motor yok. Outsourcing mi yaparlar yoksa mevcut 1.6 turboyu elden mi geçirirler bilmiyorum ancak bu olursa Tucson çok şey başarabilecek bi araç. Pişman olmayacağıma inanıyorum. Eksikleri elbet var ancak benim ihtiyacımı karşılayacak bi araç.
 
Tucson 1.6 GDI ELITE OTM İle Tucson 1.6 T-GDI ELITE 4X2 DCT arasında 12 bin tl fiyat farkı var t-gdı nin tek farkı turbo motor olması .bunun için bu farkı vermeye değermi.değerse Tucson 1.6 T-GDI ELITE 4X2 DCT ile nisan 1.2 benzinli x-tronic a/t platinum premium aynı fıyata sahip hangisini almalıyım
 
Tucson 1.6 GDI ELITE OTM İle Tucson 1.6 T-GDI ELITE 4X2 DCT arasında 12 bin tl fiyat farkı var t-gdı nin tek farkı turbo motor olması .bunun için bu farkı vermeye değermi.değerse Tucson 1.6 T-GDI ELITE 4X2 DCT ile nisan 1.2 benzinli x-tronic a/t platinum premium aynı fıyata sahip hangisini almalıyım
Bence bu tamamen sizin araçtan beklentileriniz ile alakalı. 1.6 atmosferik motor ve tork konvertörlü şanzıman standart kullanım için yeterli bir ikili bence. Ancak ben daha performanslı bi araç isterim diyorsanız sizi tatmin etmeyebilir. DCT şanzıman ile ilgili fikrimi daha evvel de belirttim. Beğenilen ancak yer yer sorun yaşattığı söylenen bi şanzıman. Konforu mutlaka 1 kademe yukarı taşıyordur. Ancak 12bin lira fazla verip risk almak istemedim ben. Biraz daha gelenekçiyim sanırım. Sorunsuzluk benim için daha önemli.
 
Aracınıza kavuştunuzmu kia da ve hundayide kullanılar 1.6 atmosferik motorun çekiş ve perfonmasının iyi olmadığı özellikle sollamalarda yetersiz ve hantal kaldığı söyleniyor sizde böyle bir durum yaşadınızmı
 
Aracınıza kavuştunuzmu kia da ve hundayide kullanılar 1.6 atmosferik motorun çekiş ve perfonmasının iyi olmadığı özellikle sollamalarda yetersiz ve hantal kaldığı söyleniyor sizde böyle bir durum yaşadınızmı
Maalesef hava muhalefeti nedeni ile gidemedim.. Haftaiçi artık inşallah. Yani benzer yorumları ben de okudum. Ama tam tersi yorumlar da okudum. Bana mantıklı gelmiyor. Yakın zamana kadar çoğumuz 100 beygir civarı 1200-1300 kg araçlar kullanıyorduk. Bizdeki astra mesela 105 beygir 1300kg. Bu araç 132 beygir 1480kg. Astra'dan hantal olmayacaktır ki astra benim için gayet yeterli performansa sahip bi araç.. Dediğim gibi bu beklenti ile alakalı.
 
Aracınıza kavuştunuzmu kia da ve hundayide kullanılar 1.6 atmosferik motorun çekiş ve perfonmasının iyi olmadığı özellikle sollamalarda yetersiz ve hantal kaldığı söyleniyor sizde böyle bir durum yaşadınızmı

Geç oldu biraz belki araç aldınız ama aracı düşündüğümden geç teslim aldım. 1.6 motorun çekişinin yetersiz olduğunu kim söylemişse araba kullanmayı bilmiyormuş. Çekişi gayet yeterli. Çok üst düzey, şöyle kaçıyor falan demiyorum. 1,5 tonluk bi SUV'den bekleneni veriyor. Basınca gitmiyor diye bi durum da yok. Basınca ivmelenmeyi hissediyorsunuz. Zaten dip gaz yapınca araç hemen vites küçültüp öne atılıyor. Rampalara düşük devirle girince bi sağırlık olmuyor değil ama bu da kullanım ve otomatik şanzımana alışmak ile alakalı. Mutlaka 1.6 turbo çok daha iyidir. Ancak onun da handikapları var.
Bunların haricinde araç gerçekten güzel. Sessiz, konforlu, donanımlı.. Devasa bi sunroof var :) Ve koltuk ısıtma inanılmaz bi nimet benim için :D Ayrıca donanım listesinde olmayan küçük sürprizler de var :))) Şu an için sadece direksiyonu bana biraz ince geldi. Ellerim de küçüktür halbuki.. Mutlaka kullandıkça beğendiğim/beğenmediğim yönleri olacaktır. Ama 95bine daha iyi bi SUV alamazdım sanırım.
Yakıt bu araç için bi handikap olarak hala bi kenarda duruyor. Ancak ben aldığım şehirden eve 150km'lik çok da kaliteli olmayan (rampalı, virajlı vs.) bi yolu sakin kullanımla 6l/100km ortalama ile geldim ki araca yabancıyım, otomatik şanzımanlı araç ilk kez kullandım ve motor henüz açılmış değil. Aynı yolda 1.3 turbo dizel linea 5litre civarı yakıyor. Şehiriçinde ise linea'nın 6,5 ortalama ile dolaştığı yerlerde aşağı yukarı 8-8,5 yakıyor ki bu da zamanla düşecektir. Tek sıkıntı yoğun trafik. Araç yoğun trafikte temiz 10 yakıyor :) Ama tahminim benzer trafikte kokluyor denen araçlar da 7,5-8 yakar. Az yakıyor denen QQ yoğun trafikte 8,5-9 yakıyormuş mesela. Bu segmentteki benzer seviyedeki araçlardan %10-15 fazla yaktığını düşünebiliriz. 10.000km yapan biri için yılda 600-700 lira yapar. 15.000 yapan için 1000 lira.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zulfadli
yorumunuz için teşekkürler srvngrc bey ben hala araç alamadım.tiguan ve 3008 i son zamlardan sonra elemek zorunda kaldım. tuscon QQ ve kadjar seçenek olarak kaldı.nasıpse üçünden birini alacağım insallah.kadjar dizel olması bakım ve servis yaygınlığı ile öne cıkıyor QQ i sınıf lideri olması ve dizel olması tusconda konfor donanım ile öne cıkıyor.hangisi öne cıkarsa ona göre son kararırımı vereceğim insallah
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...