Taş Kaçması ile bozulan Sıfır Polo

Ekşi sözlüğü bir çoğumuz takip ediyor, okuyor, yazıyoruzdur belki.
Olayı doğuş oto rezaleti olarak görünce merak edip okudum, çünkü yazarlarda herşeyi acayip bir şekilde abartma , her koşularda kendilerini haklı görme gibi durumları da oluyor ancak burada durum farklı.
Sıfır alınan polo ile yola çıkar çıkmaz 10.kmde arabada bir çok arıza çıkıyor ve yolda kalıyor. Bundan da doğuş oto ücret istiyor.
Forumda teknik bilgisi çok olan arkadaşlar olduğu için açıyorum, sizce bir taş sıkışması ile sıçraması ile bu kadar arıza mümkün mü?
Lastik basınç sensörü ile esp sensörleri beraber çalışan araçlar var, bu direksiyon açı sensörü ile de bağlantılı olabilir ama hepsi mi üst üste geldi ?
Sıfır araçlarda muhtemel çok arıza olabiliyor, her ne kadar binlerce kontrolden geçse de (1 seneden fazla bir otomotiv fabrikasında çalıştım) hata elbet çıkıyor, insan gözünden kaçan şeyler olabiliyor.

Konunun linkini bırakıyorum :
https://eksisozluk.com/30-mart-2019-dogus-oto-rezaleti--6011063
 
Arazi yapan 15.000deki L200ün radyatörüne odun saplanması sonucu antifriz boşalıp yatak saran bir araç vardı onun gibi bir şey mi diye girdim ama bu farklı bir şeymiş. Hepimiz kendi araçlarımızla illaki bozuk yollara-çıtır araziye illaki sokmuşuzdur ama otobanda kaymak gibi yolda böyle bir şey olması garip gerçekten
 
Sifir gibi olmasa da eski c4 aracimla 50 bin km'ye gelmeden evvel yagmurlu bir gun su birikintisine girdim. Ertesi gun araba calisti ama yolda giderken bir anda arizalar silsilesi bas gosterdi. Esp, abs, ebd, yokus kalkis, elektronik park freni ve sanziman ariza uyarisi verdi. Arac calisiyor ama esp devre disi, abs hic calismiyor devreye girmiyor, sanziman korumaya aldi kendini 3.vitesten yukari cikmiyor. 60 km yolu 3.vites 50 ile gitmek zorunda kaldim. Neyse servise biraktim araci ve jantin bulundugu yerde sensor bulunuyormus. Arac suya girince bu parca camur kaplanmis ve bozulmus. Tum sistemler de buna bagli oldugundan arac kafayi yedi. Servise dedim ki bununla off road yapmadim. Alt tarafi lastigin yanak yuksekligi kadar bir suya girdim. Bu kadarcik seyle arac felc olur mu ? Yetkili de maalesef bu sorunla gelen bir kac kullanici daha oldu dedi. Netice itibariyle polo'da ki sorun henuz cok yeniyken olmasindan dolayi fabrikasyon sikinti olma ihtimali yuksek. Ama bir tas yuzunden de bu hale gelebilme ihtimali var. Zira dedigim gibi az bir su birikintisinden bile benim aracim felc olmustu. Linki tiklayip yaziyi tam olarak okuyacak vaktim olmadi ama Dogus olsun, baska firma olsun bu kadar yeni bir aracta boyle sorun ciktiginda ucretsiz islem yapmalari gerekir. Zira kullanici hatasiyla olusacak bir sey olmasi ihtimali dusuk.
 
Arabanın telmaşa olduğu aşikar da, onarımı yapıldığında piyasa değerini düşürecek bir arıza olmadıkça kolay kolay geri alacaklarını düşünmüyorum. Haklı olarak müşterinin içine sinmeyecektir, o zaman ne olacak? Ya bir süre kullanıp sorunun tekrarlanıp tekrarlanmayacağını bekleyecek; tekrarlanırsa o zaman ayıplı mal diye iadesi için bastıracak, ya da 3-5 ucuza arabayı ikinci ele düşürüp satacak.

Sarı sitedeki sıfıra yakın çok düşük km'li arabaların hepsinin gerçekten acil ihtiyaçtan veya ev almak için falan filan diye mi satıldığını sanıyorsunuz :)
 
Bence olay sadece ww grubu için değil ülkemizdeki neredeyse bütün otomobil firmaları için geçerli.donanımhaber çok düşük kmde bozulan c200d geçen sene görmüştük.hala davalıktı hatırladığım kadarıyla
 
  • Beğeni
Tepkiler: dthhasan ve bt
Gereksiz mesajları sildim. konuyu dağıtmayalım
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Forumda Antivagcıların olduğu ve herhangi bir VAG konusu çıktığında yerden yere vuran bir grup mevcut, belki ben de yapıyorumdur farkında olmadan.Bu yapılan her ne kadar yanlı bir tutum da olsa, VAG grubunun bu yargıları haketmediği söylenemez.Sadece biraz fazla yeriliyor o kadar fazlası yok.Emin olun çoğunu da hak ediyor.Ama bu gidişle(teknolojinin dayanıksız ayağı) aynı yorumları başka markalarada yapacağız gibi gözüküyor.
Bkz.Son zamanlarda artış gösteren BMW sorunları ve konuları.

İşin özeleştri kısmını da atlamadan elimden geldiğince doğruları yazmaya çalıştım, kısacası kimse olmayan bir şeye var demiyor olanı sık sık söylüyor.Bu bir problem yaratır mı bilemem.

Ama forumca kullanıcılar olarak bazı durumların farkındayız.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
1997 yılında adana oyaktan broadway aldık.14 km de araba yandı.
Yine ekşide Geçen sene honda civic aracın dpf arızasında yanında durmadı
Bir vatandaşın Pejo 3008 jipe taktığı alarm yangın çıkardı arkasında durmadı
Bmw nin onlarca kazalı araç sattığı ortaya çıktı.
Elemanın birisi mercedesini bayi önünde parçaladı.
Ne yazıkki sıfır araçta bir risk allah sabır versin sahibine
 
Son düzenleme:
İşte sıfır araç almamak için bir sebep daha.

Düşünsenize, hele ki mevcut koşullarda o kadar para biriktirip , çok daha iyileri ikinci elde duruyorken sırf garanti olsun diye sıfır araba almışsın. Aracın daha sıfır kokusu bile duruyorken arıza sebebiyle yolda kalmışsın.

Marka model fark etmeksizin, bir daha o markadan cıvata bile almazdım. Ayrıca kullanabildiğim her mecrada, inanılmaz derecede aleyhinde propaganda yapardım.

Soichiro Honda'nın kitabında yazıyordu: "Araçtan memnun olan müşteri, en iyi satış elemanıdır." Gayet doğru. Firmanın binlerce lira para harcayıp yaptığı reklamı, tek bir kullanıcı tamamen darmaduman edebilir.
 
Son düzenleme:
Gerçekten oraya taş girip abs halkası arasında sıkışıp sensör arıza verebilir. Servis parçayı yenisi ile değiştiriyor ve ücretsiz yapıyor. Sen sıfır araba aldım dersen ihtarname çekersen tabi ücret isterler...

Sıfır araba aldım diye basit bir sensör değişimi için olayı abartmak çok saçma ve gereksiz...
Kaporta hatalı/ayıplı mal olsa anlayacağım. Üretim sırasında gerçekten sensör arızalı idi belki de ama altı üstü sensör be...
 
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap ve Toprak
Arabanın değerini düşürmeyecek her türlü işlemde sadece parça değişimi kabul edilmeli bence. İnsan yapısı sonuçta %100hatasız üretim söz konusu değil. Adamlar para istese araç sahibi haklı derdim 40km de nası bozcak diye ama servis demiş kullanıcı hatası ama ücretsiz yapcaz diye. Bu bizim hatamız ama söyleyemiyoruz ücretsiz yapcaz demek aslında. İkame araç da verilmiş mağdur etmemek için bence uzatılmamalıydı çünkü çok büyük ihtimalle bi sonuç alamazlar servis iyi kötü elinden geleni yapmış
 
Ekşi sözlüğü bir çoğumuz takip ediyor, okuyor, yazıyoruzdur belki.
Olayı doğuş oto rezaleti olarak görünce merak edip okudum, çünkü yazarlarda herşeyi acayip bir şekilde abartma , her koşularda kendilerini haklı görme gibi durumları da oluyor ancak burada durum farklı.
Sıfır alınan polo ile yola çıkar çıkmaz 10.kmde arabada bir çok arıza çıkıyor ve yolda kalıyor. Bundan da doğuş oto ücret istiyor.
Forumda teknik bilgisi çok olan arkadaşlar olduğu için açıyorum, sizce bir taş sıkışması ile sıçraması ile bu kadar arıza mümkün mü?
Lastik basınç sensörü ile esp sensörleri beraber çalışan araçlar var, bu direksiyon açı sensörü ile de bağlantılı olabilir ama hepsi mi üst üste geldi ?
Sıfır araçlarda muhtemel çok arıza olabiliyor, her ne kadar binlerce kontrolden geçse de (1 seneden fazla bir otomotiv fabrikasında çalıştım) hata elbet çıkıyor, insan gözünden kaçan şeyler olabiliyor.

Konunun linkini bırakıyorum :
https://eksisozluk.com/30-mart-2019-dogus-oto-rezaleti--6011063
Doğuştan 0km aldığım 2015 model aracım 70.000 kmde iken radyatöründen su kaçırmaya başladı. Fakat taş girmesi gibi bir durum değil.
Bana yaptıkları açıklama "Sıcaktan ötürü radyatör arkasındaki hortumların uçları genleşip radyatörünüze batmış ve delmiş."
Hayatımda bundan daha saçma bir cümle duymamıştım hakkatten hayal gücümü arttıran bir bilgilendirme oldu. İyi bakalım yapın o zaman dedim. Aracımın garantisi bittiği halde benden hiçbir ücret almadan radyatörünü değiştirmişlerdi.
Doğuş otoda bir sorun yaşadığınızda asarım keserim dava ederim stratejisi izlerseniz asla ilgilenmiyorlar. Burada yapıcı olmalısınız düzgün bir dille derdinizi anlatmalısınız. Tabii ki burada doğuşu savunmuyorum fakat zararımımı giderin'den ziyade zararın neresinden dönsem diye düşünmek zorunda kalıyoruz. Ben 2015 yılından beri arabamı doğuşa götürürüm, şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım radyatör olayı dışında, zaten o konuda da gerekeni yapmışlardı. Hatta en son ücretsiz iç ve motor temizliği yapılmıştı. Polo sahibinin çok uzun soluklu bir süreci var. Ülkemizde çocuk tecavüzcüleri haklı çıkartılmaya çalışırken ayıplı araba sorunu nasıl çözülecek ben de merak ettim. Hayırlısı olsun.
 
İşte sıfır araç almamak için bir sebep daha.

Düşünsenize, hele ki mevcut koşullarda o kadar para biriktirip , çok daha iyileri ikinci elde duruyorken sırf garanti olsun diye sıfır araba almışsın. Aracın daha sıfır kokusu bile duruyorken arıza sebebiyle yolda kalmışsın.

Marka model fark etmeksizin, bir daha o markadan cıvata bile almazdım. Ayrıca kullanabildiğim her mecrada, inanılmaz derecede aleyhinde propaganda yapardım.

Soichiro Honda'nın kitabında yazıyordu: "Araçtan memnun olan müşteri, en iyi satış elemanıdır." Gayet doğru. Firmanın binlerce lira para harcayıp yaptığı reklamı, tek bir kullanıcı tamamen darmaduman edebilir.

Rahmetli Soichiro Honda iyi ki C sutunu gocen Civic’leri gorecek kadar yasamamis 😀..Neredeyse musteriyi suclayacakti Honda Turkiye 😀
 
Son düzenleme:
Soichiro Honda, o Civic'leri görseydi muhtemelen tedarikçiler ciddi problem yaşardı.

Kobelco’dan cikan materyaller ile uretilen Honda’lar ne oldu mesela ? O konu ile alakali herhangi bir gelisme yok. Oysa ki kobe steel cikip kendisi itiraf etti malzeme degerlerinde manipulasyon yaptik diye. Honda kendisi acikladi Turkiye’deki otomobillerde kobe steel materyali kullanilmiyor, malzemede herhangi bir sorun yok diye. Uretmek kadar satin alma da yonetimin bir parcasidir. Dogru tedarikciyi secmek Honda’nin sorumlulugunda..Ayipli urun ureterek tedarikciyi suclayamayiz.

Dunyada takata skandali oldu, kobe steel skandali oldu hicbiri dieselgate kadar ses getirmedi ne hikmetse :). Halbuki dolayli yoldan degil insan hayatini dogrudan etkileyen faktorlerdi bunlar...
 
Son düzenleme:
Kobelco’dan cikan materyaller ile uretilen Honda’lar ne oldu mesela ? O konu ile alakali herhangi bir gelisme yok. Oysa ki kobe steel cikip kendisi itiraf etti malzeme degerlerinde manipulasyon yaptik diye. Honda kendisi acikladi Turkiye’deki otomobillerde kobe steel materyali kullanilmiyor, malzemede herhangi bir sorun yok diye. Uretmek kadar satin alma da yonetimin bir parcasidir. Dogru tedarikciyi secmek Honda’nin sorumlulugunda..Ayipli urun ureterek tedarikciyi suclayamayiz.

Dunyada takata skandali oldu, kobe steel skandali oldu hicbiri dieselgate kadar ses getirmedi ne hikmetse :). Halbuki dolayli yoldan degil insan hayatini dogrudan etkileyen faktorlerdi bunlar...
C sütunlarında kaynaklanan dalgalanma, malzeme mukavemeti ile bağlantılı değil. Bir kaç yerde "yok efendim o bölgede şaside malzeme değişimi oluyor" falan dendi. Volvo xc90'da o malzeme geçişinden bolca var, niye yamulmuyor ? Hasar alan parça şasi değil de o yüzden.
Şasinin üzerinde bulunan sac parça, muhtemelen "dent resistant" çelikten imal edildi. Bunlar genelde kapıda kullanılır. Yüksek hızlı darbelerde mukavemeti artar, yavaş yüklemelerde ise kolay deforme olurlar. Muhtemelen belirli bir partinin üretiminde hata oldu ve sonunda dalgalanma meydana geldi.

Mühendislik kusuru mudur ? Evet, mühendislik kusurudur. Aracın güvenliğini etkiler mi ? Hayır etkilemez, çünkü şasi elemanı değil. İş oraya gelmeden önce, IIHS testinde yolcu tarafına darbe sönümleyici koymayan firmalar var. Ülkemize iki airbagli araç satan firmalar var. Güvenlik kusuru ve insan hayatını doğrudan etkileyen faktörlere örnek verilebilir :)

İkinci paragrafa cevap vereyim. Takata olayı bir hata. Vahim bir hata, fakat hata. Kobe steel skandalı kaç aracı etkiledi belirsiz. Ayrıca tedarikçi üzerinden olunca yüksek ses getirmedi. Dieselgate'in ses getirme sebebi, VW grubun bile isteye, nitelikli şekilde emisyon testini aldatma çabasından kaynaklanıyor. Takata olayı hata, Vw olayı ağır kasıt. Sırf bu iş için kalibrasyon bile yapmak zorundalar ayrıca. Hukukta bile hata ile ağır kasıt cezası arasında ciddi fark var. Bilmem anlatabildim mi ? Ayrıca sormak lazım, takata hatayı fark edip araçları geri çağırma yaptırdı. Acaba dieselgate fark edilmeseydi, vw ne yapacaktı :) Burada birbirimizi kandırmaya gerek yok.

Adamlar kartel iddialarına da karıştılar. Almanya'da maymunlara ve insanlara NOx gazı vererek deney yaptılar, biz burada neyi konuşuyoruz ? https://tr.sputniknews.com/ekonomi/201801291032013878-alman-otomotiv-maymun-insan-deney/ He gerçi bizim ülkemizde bunu normal bir olay görecek insanlar olacaktır. Kendilerine denk gelirsem, test deneği olma yönünde teşvik edeceğim. :)
 
Son düzenleme:
C sütunlarında kaynaklanan dalgalanma, malzeme mukavemeti ile bağlantılı değil. Bir kaç yerde "yok efendim o bölgede şaside malzeme değişimi oluyor" falan dendi. Volvo xc90'da o malzeme geçişinden bolca var, niye yamulmuyor ? Hasar alan parça şasi değil de o yüzden.
Şasinin üzerinde bulunan sac parça, muhtemelen "dent resistant" çelikten imal edildi. Bunlar genelde kapıda kullanılır. Yüksek hızlı darbelerde mukavemeti artar, yavaş yüklemelerde ise kolay deforme olurlar. Muhtemelen belirli bir partinin üretiminde hata oldu ve sonunda dalgalanma meydana geldi.

Mühendislik kusuru mudur ? Evet, mühendislik kusurudur. Aracın güvenliğini etkiler mi ? Hayır etkilemez, çünkü şasi elemanı değil. İş oraya gelmeden önce, IIHS testinde yolcu tarafına darbe sönümleyici koymayan firmalar var. Ülkemize iki airbagli araç satan firmalar var. Güvenlik kusuru ve insan hayatını doğrudan etkileyen faktörlere örnek verilebilir :)

İkinci paragrafa cevap vereyim. Takata olayı bir hata. Vahim bir hata, fakat hata. Kobe steel skandalı kaç aracı etkiledi belirsiz. Ayrıca tedarikçi üzerinden olunca yüksek ses getirmedi. Dieselgate'in ses getirme sebebi, VW grubun bile isteye, nitelikli şekilde emisyon testini aldatma çabasından kaynaklanıyor. Takata olayı hata, Vw olayı ağır kasıt. Sırf bu iş için kalibrasyon bile yapmak zorundalar ayrıca. Hukukta bile hata ile ağır kasıt cezası arasında ciddi fark var. Bilmem anlatabildim mi ? Ayrıca sormak lazım, takata hatayı fark edip araçları geri çağırma yaptırdı. Acaba dieselgate fark edilmeseydi, vw ne yapacaktı :) Burada birbirimizi kandırmaya gerek yok.

Adamlar kartel iddialarına da karıştılar. Almanya'da maymunlara ve insanlara NOx gazı vererek deney yaptılar, biz burada neyi konuşuyoruz ? https://tr.sputniknews.com/ekonomi/201801291032013878-alman-otomotiv-maymun-insan-deney/ He gerçi bizim ülkemizde bunu normal bir olay görecek insanlar olacaktır. Kendilerine denk gelirsem, test deneği olma yönünde teşvik edeceğim. :)

Dieselgate manipulasyondur, kobe steel manipulasyondur, hatta takata da manipulasyondur. Meksikada uretilen airbag’ler muhendislerin bilgisi dahilinde standartlarin cok altinda uretilip piyasaya surulmus ve bir cok insanin hayatini kaybetmesine yol acmistir. Tabi ulkemizde bir anda dieselgate ile cevre bilinci olustu ve bu takata’nin insan olduren manipulasyonundan cok kousuldu. Halen daha kac Japon otomobilinde bu hava yastiklari kullaniliyor bilmiyoruz. Japonlar cok saygin insanlar cok degisik felsefeleri var 😄 Cevreyi kirletme, insani öldür (!)

Kobe steel guvenligi etkilemiyor guzellemelerine gireceksek dieselgate de guvenligi etkilemiyor diye o skandala da guzellemede mi bulunacagiz ? Caliyor ama calisiyor gibi mi ? Bunlarin hepsi skandaldir, hepsi bilincli manipulasyondur. Siz ne kadarini kabulleniyorsunuz onemli olan o :D

Ha ayrica 6 airbagli otomobilin sactigi parcalar yuzunden hayatimdan olacaksam 2 airbagli otomobili tercih ederim. Tabii onun da ureticisi saygin Japon firmasi takata degilse 😄

Mukavemeti gosterdigi degerden daha dusuk metal kullaniyorlar, hava yastigi patladiginda sacilan parcalardan insanlar oluyor ama muhendislik olarak suclu hep baskasi...
 
Son düzenleme: