Taş Kaçması ile bozulan Sıfır Polo

Ekşi sözlüğü bir çoğumuz takip ediyor, okuyor, yazıyoruzdur belki.
Olayı doğuş oto rezaleti olarak görünce merak edip okudum, çünkü yazarlarda herşeyi acayip bir şekilde abartma , her koşularda kendilerini haklı görme gibi durumları da oluyor ancak burada durum farklı.
Sıfır alınan polo ile yola çıkar çıkmaz 10.kmde arabada bir çok arıza çıkıyor ve yolda kalıyor. Bundan da doğuş oto ücret istiyor.
Forumda teknik bilgisi çok olan arkadaşlar olduğu için açıyorum, sizce bir taş sıkışması ile sıçraması ile bu kadar arıza mümkün mü?
Lastik basınç sensörü ile esp sensörleri beraber çalışan araçlar var, bu direksiyon açı sensörü ile de bağlantılı olabilir ama hepsi mi üst üste geldi ?
Sıfır araçlarda muhtemel çok arıza olabiliyor, her ne kadar binlerce kontrolden geçse de (1 seneden fazla bir otomotiv fabrikasında çalıştım) hata elbet çıkıyor, insan gözünden kaçan şeyler olabiliyor.

Konunun linkini bırakıyorum :
https://eksisozluk.com/30-mart-2019-dogus-oto-rezaleti--6011063
 
Ha ayrica 6 airbagli otomobilin sactigi parcalar yuzunden hayatimdan olacaksam 2 airbagli otomobili tercih ederim. Tabii onun da ureticisi saygin Japon firmasi takata degilse 😄

Takata Recalls

Your vehicle’s airbag could be defective.

The driver airbag may explode in a crash with airbag deployment. Sharp metal fragments can hit people and cause serious injury or death.

Vehicles Affected
2009-2017 Volkswagen CC
2010-2014 Volkswagen Eos
2010-2014 Volkswagen Golf
2013 Volkswagen Golf R
2009-2013 Volkswagen GTI
2012-2014 Volkswagen Passat
2006-2010 Volkswagen Passat Sedan
2006-2010 Volkswagen Passat Wagon

Malesef dünya çapında büyük firmaların hatalarından neredeyse bütün firmalar etkileniyor, 2 airbaglide ölme ihtimalinin 6 airbagli metal saçanlardan daha fazla olduğunu düşünüyorum çünkü metal saçılmasıyla ölen sayısı çok az.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mrtkap
Takata Recalls

Your vehicle’s airbag could be defective.

The driver airbag may explode in a crash with airbag deployment. Sharp metal fragments can hit people and cause serious injury or death.

Vehicles Affected
2009-2017 Volkswagen CC
2010-2014 Volkswagen Eos
2010-2014 Volkswagen Golf
2013 Volkswagen Golf R
2009-2013 Volkswagen GTI
2012-2014 Volkswagen Passat
2006-2010 Volkswagen Passat Sedan
2006-2010 Volkswagen Passat Wagon

Malesef dünya çapında büyük firmaların hatalarından neredeyse bütün firmalar etkileniyor, 2 airbaglide ölme ihtimalinin 6 airbagli metal saçanlardan daha fazla olduğunu düşünüyorum çünkü metal saçılmasıyla ölen sayısı çok az.




2 airbagli otomobilde olme riskinin metal sacan 6 airbagli’den fazla oldugunu hangi veriye veya arastirmaya dayanarak soyluyorsunuz bilmiyorum. Ancak takata sebebiyle olenler ; insan hayatina deger veren ulkelerde yapilan kaza sonrasi incelemelerden ve raporlardan sonra istatiksel bir veri olarak karsimiza cikiyor. Bunun incelenmedigi kazalarda sebebin takata olup olmadigini bilmiyoruz. Mesela TR’de kac tane olumlu Civic kazasi incelenmistir veya bunun sebebi olarak airbag’deki kusur gosterilmistir ? Bunun incelemesi yapilmiyor ki ?

Sonuc olarak otomobiline 2 airbag koyan ureticinin yaptigi kabul edilebilir bir davranis degil, hele ki bu devirde rezalet. Ancak airbag patladiginda sarapnel firlamasina sebep olanla kiyasladigimizda bu cok masum kaliyor. Neticede otomobiline 2 airbag koyan bir firmadan otomobil almayabilirsin, ancak guvenli diye aldigin 6 airbag’li bir otomobilde kaza aninda kafana sarapnel giriyorsa buna yapabilecegin bir sey yoktur.

Herifler oyle buyuk skandala imza atmislar ki bunlardan airbag tedarik etmeyen veya farkli modellerinde bu adamlarin urettigi aribag’i kullanmayan ureticilerden otomobil almak lazim esasen.
 
Son düzenleme:



2 airbagli otomobilde olme riskinin metal sacan 6 airbagli’den fazla oldugunu hangi veriye veya arastirmaya dayanarak soyluyorsunuz bilmiyorum. Ancak takata sebebiyle olenler ; insan hayatina deger veren ulkelerde yapilan kaza sonrasi incelemelerden ve raporlardan sonra istatiksel bir veri olarak karsimiza cikiyor. Bunun incelenmedigi kazalarda sebebin takata olup olmadigini bilmiyoruz. Mesela TR’de kac tane olumlu Civic kazasi incelenmistir veya bunun sebebi olarak airbag’deki kusur gosterilmistir ? Bunun incelemesi yapilmiyor ki ?

Sonuc olarak otomobiline 2 airbag koyan ureticinin yaptigi kabul edilebilir bir davranis degil, hele ki bu devirde rezalet. Ancak airbag patladiginda sarapnel firlamasina sebep olanla kiyasladigimizda bu cok masum kaliyor. Neticede otomobiline 2 airbag koyan bir firmadan otomobil almayabilirsin, ancak 6 airbag’li bir otomobilde kaza aninda kafana sarapnel giriyorsa buna yapabilecegin bir sey yoktur

''24 deaths and 266 injuries worldwide'' bu fark edilip aynı geri çağırma sürecini yaşayan markalar sadece honda değil belki bu sayı daha fazla farklı markalarda da ölümlü kazalar yaşandı ama bu yaşanan bilinçli olarak yapılmış bir şey değil ve yaşanan ölüm sayısı yüzde olarak satılan araba sayısına vurulduğunda çok düşük bir miktar.

''Hava yastığı emniyet kemeri ile birlikte kullanıldığında ciddi kafa travması yaralanmasını % 75 oranında azaltmaktadır. Yalnızca emniyet kemerinin kullanılmasında bu oran %38' dir.''
Yani 2 hava yastıklı bir arabada yandan çarpma ile oluşacak bir kazada yan hava yastıkları bulunan bir arabaya göre %37 daha fazla ciddi yaralanma durumu demek.

Sonuç olarak takata airbag kullanan markanın bilmeyerek yarattığı (satış miktarının %0,001 ine bile denk gelmeyen) ölüm ile 2 airbag koyarak markanın bilinçli olarak müşterilerinin yandan çarpmalarda airbag olanlara göre %37 daha fazla yaranlamaya karşı savunmasız bırakması bence daha vahim bir durum.
 
Kobelco’dan cikan materyaller ile uretilen Honda’lar ne oldu mesela ? O konu ile alakali herhangi bir gelisme yok. Oysa ki kobe steel cikip kendisi itiraf etti malzeme degerlerinde manipulasyon yaptik diye. Honda kendisi acikladi Turkiye’deki otomobillerde kobe steel materyali kullanilmiyor, malzemede herhangi bir sorun yok diye. Uretmek kadar satin alma da yonetimin bir parcasidir. Dogru tedarikciyi secmek Honda’nin sorumlulugunda..Ayipli urun ureterek tedarikciyi suclayamayiz.

Dunyada takata skandali oldu, kobe steel skandali oldu hicbiri dieselgate kadar ses getirmedi ne hikmetse :). Halbuki dolayli yoldan degil insan hayatini dogrudan etkileyen faktorlerdi bunlar...
Dieselgate manipulasyondur, kobe steel manipulasyondur, hatta takata da manipulasyondur. Meksikada uretilen airbag’ler muhendislerin bilgisi dahilinde standartlarin cok altinda uretilip piyasaya surulmus ve bir cok insanin hayatini kaybetmesine yol acmistir. Tabi ulkemizde bir anda dieselgate ile cevre bilinci olustu ve bu takata’nin insan olduren manipulasyonundan cok kousuldu. Halen daha kac Japon otomobilinde bu hava yastiklari kullaniliyor bilmiyoruz. Japonlar cok saygin insanlar cok degisik felsefeleri var 😄 Cevreyi kirletme, insani öldür (!)

Kobe steel guvenligi etkilemiyor guzellemelerine gireceksek dieselgate de guvenligi etkilemiyor diye o skandala da guzellemede mi bulunacagiz ? Caliyor ama calisiyor gibi mi ? Bunlarin hepsi skandaldir, hepsi bilincli manipulasyondur. Siz ne kadarini kabulleniyorsunuz onemli olan o :D

Ha ayrica 6 airbagli otomobilin sactigi parcalar yuzunden hayatimdan olacaksam 2 airbagli otomobili tercih ederim. Tabii onun da ureticisi saygin Japon firmasi takata degilse 😄

Mukavemeti gosterdigi degerden daha dusuk metal kullaniyorlar, hava yastigi patladiginda sacilan parcalardan insanlar oluyor ama muhendislik olarak suclu hep baskasi...
Yalnız Takata baya baya Dünya skandalı oldu gündeme oturdu ve özellikle Amerika'da bir çok recall yapıldı. Ayrıca Takata sadece Japon otomobillerinde kullanılmadı bir çok Alman firmasıda kullandı (örn MB,Audi) ve onlarda recalldan etkilendi. Türkiye'de ise bu geri çağırmayı Toyota ve 1 firma daha yaptı hemde defalarca 2003 model aracım 15 yaşında 2 kere fişek değişimi ve şişirici değişiminden dolayı servise gitti ve bundan 1 ay sonra tekrardan geri çağırma kampanyası adı altında kontrol için çağrıldı. Şimdi burda dieselgate ile bunun arasında benim açımdan Dünyalarca fark vardır dieselgate baya baya manipüledir ,Honda'nın Kobe Steel durumuda öyle ama geri çağırma bülteni çıkmış ve yankısı çokça duyulmuş hata kabullenilip telafiside yapılmış bi durum hakkında ben manipüle edildi dersem haksızlık olur..
 
Yalnız Takata baya baya Dünya skandalı oldu gündeme oturdu ve özellikle Amerika'da bir çok recall yapıldı. Ayrıca Takata sadece Japon otomobillerinde kullanılmadı bir çok Alman firmasıda kullandı (örn MB,Audi) ve onlarda recalldan etkilendi. Türkiye'de ise bu geri çağırmayı Toyota ve 1 firma daha yaptı hemde defalarca 2003 model aracım 15 yaşında 2 kere fişek değişimi ve şişirici değişiminden dolayı servise gitti ve bundan 1 ay sonra tekrardan geri çağırma kampanyası adı altında kontrol için çağrıldı. Şimdi burda dieselgate ile bunun arasında benim açımdan Dünyalarca fark vardır dieselgate baya baya manipüledir ,Honda'nın Kobe Steel durumuda öyle ama geri çağırma bülteni çıkmış ve yankısı çokça duyulmuş hata kabullenilip telafiside yapılmış bi durum hakkında ben manipüle edildi dersem haksızlık olur..
Bizzat kendi aracım, servise gitmediğim ve ikinci elde aldığım halde noter kayıtları vs üzerinden bulunularak çağrıldım. (ki aslında bizim ülkemizde airbag regülasyonu pek yok. Hiç geri çağırmasalar, gene de cezai yaptırım yiyecekleri bir durum yok yani)

Aralıklarla sürücü ve yolcu airbag ateşleyicilerim, yetkili serviste ücretsiz olarak değiştirildi. Motor kalibrasyonunu profesyonel olarak yapıyoruz çalıştığım yerde. Bu sebeple dieselgate nelere kadir onlara da hakimiz. Niyet çok kolay şekilde okunuyor. Fakat burada mevzu ne Takata, ne airbag sattığı Alman firmalar, ne Kobe Steel, ne gaz verilen denekler, ne de araç güvenliği. Farklı bir durum var burada. Ben onu anladım ve bıraktım. Size de anlayıp çok üstelememenizi tavsiye ediyorum :)
 
Sen bir araba için aylarca beklet üstüne müşteri sıkıntı yaşayınca başından kov.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal
Yalnız Takata baya baya Dünya skandalı oldu gündeme oturdu ve özellikle Amerika'da bir çok recall yapıldı. Ayrıca Takata sadece Japon otomobillerinde kullanılmadı bir çok Alman firmasıda kullandı (örn MB,Audi) ve onlarda recalldan etkilendi. Türkiye'de ise bu geri çağırmayı Toyota ve 1 firma daha yaptı hemde defalarca 2003 model aracım 15 yaşında 2 kere fişek değişimi ve şişirici değişiminden dolayı servise gitti ve bundan 1 ay sonra tekrardan geri çağırma kampanyası adı altında kontrol için çağrıldı. Şimdi burda dieselgate ile bunun arasında benim açımdan Dünyalarca fark vardır dieselgate baya baya manipüledir ,Honda'nın Kobe Steel durumuda öyle ama geri çağırma bülteni çıkmış ve yankısı çokça duyulmuş hata kabullenilip telafiside yapılmış bi durum hakkında ben manipüle edildi dersem haksızlık olur..

Dieselgate olayinda da recall oldu. Ona da manipulasyon dememiz haksizlik olur o halde ? :)
Yahu airbag recall’i ne demek ? O recall karari gelene kadar kaza yapip kafaya sarapnel yesen ne olacak mesela ? Ne sehit, ne gazi .........

Bizzat kendi aracım, servise gitmediğim ve ikinci elde aldığım halde noter kayıtları vs üzerinden bulunularak çağrıldım. (ki aslında bizim ülkemizde airbag regülasyonu pek yok. Hiç geri çağırmasalar, gene de cezai yaptırım yiyecekleri bir durum yok yani)

Aralıklarla sürücü ve yolcu airbag ateşleyicilerim, yetkili serviste ücretsiz olarak değiştirildi. Motor kalibrasyonunu profesyonel olarak yapıyoruz çalıştığım yerde. Bu sebeple dieselgate nelere kadir onlara da hakimiz. Niyet çok kolay şekilde okunuyor. Fakat burada mevzu ne Takata, ne airbag sattığı Alman firmalar, ne Kobe Steel, ne gaz verilen denekler, ne de araç güvenliği. Farklı bir durum var burada. Ben onu anladım ve bıraktım. Size de anlayıp çok üstelememenizi tavsiye ediyorum :)

Evet baya niyetleri belli adamlarin. Temiz kalpli Japonlar..


Adamlarin yaptigi manipulasyona guzelleme yapacak kadar kor olmak..Ne desem bilemedim 😄
Fan boy hep baskasi..
 
Son düzenleme:
Dieselgate olayinda da recall oldu. Ona da manipulasyon dememiz haksizlik olur o halde ? :)
Yahu airbag recall’i ne demek ? O recall karari gelene kadar kaza yapip kafaya sarapnel yesen ne olacak mesela ? Ne sehit, ne gazi .........



Evet baya niyetleri belli adamlarin. Temiz kalpli Japonlar..


Adamlarin yaptigi manipulasyona guzelleme yapacak kadar kor olmak..Ne desem bilemedim 😄
Fan boy hep baskasi..
Bakın iyi niyetimden dolayı anlatıyorum farklı yere çekmeyin. Dieselgate kötü niyetle yapılıp sonradan foyanın ortaya çıkmasıyla oluşan bir ‘skandal’dı. Fakat diğer üreticiler bakın (Japonlar demiyorum Alman gruplarda dahil bu olaya) bi firmadan para karşılığı ürün alıp ürünün sıkıntılı olduğu tüketiciye sunulduktan sonra ortaya çıkmış bunun neticesinde özür dileyip, hisselerinin gerilemesini göze alıp, geri çağırma bülteniyle sorunu ortadan kaldırmışsa markanın hiçbir suçu yoktur. Zaten bu olaydan sonra mesul firma olan Takata iflas etti(Suçlu olan firmalar değil Takata yani ;)). Şimdi bu kadar izahatin ve apaçık ortada olan durumun üstüne bi düşünün kim fanboy..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Munferit
Dieselgate'e karışan Japonlar yokmuşçasına dieselgateten yürümek... I'm loving it!
Tam olarak öyle değil. "21. yüzyılda hiç gaz odası kurmamışçasına dieselgate'ten yürümek"

Aman neyse, niye anlatıyorsam. Hemen ailedeki Japon aracını satıp Almana çevirmeliyim. Çevreme de bunu teşvik etmeliyim. Belki efsane tasarlanan bir triger zinciri değişimi için peşinen kredi de çekerim. Zaten airbagler de takataydı önceki aracımda. Güvenli değil. Keşke param yetseydi de iihs testinden marjinal alan premium segmentte bir araç alsaydım. Verdiğim paralarla da kurulan emisyon karteline yardımcı olsaydım.

Çünkü "alman ya da almam" ;)
 
Son düzenleme:
Valla hava yastığı için söyleyeceklerim şunlar.Yandan yediğinde yan hava yastığın yoksa öldün.Hatalı hava yastığın varsa acil serviste o adamı kurtarırlar.Ben daha hangi marka olsun önemi yok hava yastığı açan ciddi kazalarda burnu kanamadan ineni görmedim. 24 ölümün case lerine baktık dün gece acilde doktorlarla. Ondan sonra yazayım dedim.Hepsinin Acil Servise getirilme süresi 1 saat üstünde imiş.Bu da ''acil vakada altın dakikalar'' ı kat ve kat geçen bir süre.5 ölümde de saptanan bulgularda büyük bir cismin kafa tasını uçurduğu görülmüş.Bu 5 olguda ise direksiyon üstünde bulunan telefon tutacağı,navigasyon veya ellerinde bulunan telefon var imiş.
635657520538600119-takata-sena-1-1-EN98I4RK-L524650505.JPG

-) İsterse şarapnel atsın.Yüzü beyni delip geçsin.İsterse boyun damarlarına isterse kalbe girsin.Hava yastıksız arabaya göre kat ve kat güvenli.Hava yastıksız arabada karşıdan çarpmada ellerden itibaren toraks ardından kalp ardından baş zedelenmesi olur, A sütunu yandan çarpmalarda direk omuz,toraks ve baş zedelenir.Her iki senaryo da boyundan aşağı omurilik kırığından dolayı sinir harabiyetinden felç kalmama olasılığı kazazedenin %10 dan daha az.Bir tarafta da 30-40 ölen var.Demek ki şarapnel atsa da bomba patlatsada adamın yüzünde hava yastığı güvenliksiz arabaya göre daha güvenli.
-) Takata nın diğer olaylarına baktığımda görülen şu ki airbag patlarken salınan klipslerden bir çok serisi yerinde sabit duramıyor ve koruması gereken insana zarar veriyor.
-)Burada yarar zarar dengesi yarardan yana çok daha ağır basan takatının yaptığı hata mı büyük 2 hava yastıklı araba mı ?Yukarıda anlattığım gibi 2 hava yastığı olan araba daha büyük hataya sahip.
-)Bu konuyla ilgili söyleyeceklerim bu kadar.30-40-50 kişinin ölümüne sebep olmuş bir hata ve bu hatayı düzeltmeye çalışanlar var.Hata derken bu işin içinde bilinçli hata denen manupilasyon da var.Ama öncelikle forum ahalisine şunu da demek istiyorum.Kaçınız en zor durumda beni kazadan %1 x arabaya göre y araba önler; boşver o zaman y arabayı alayım diyorsunuz? Kaçınız lastiği 40.000 km de değişiyor kaçınız hala at arabası altyapılı arabayı ama f/p farkı da pek anlaşılmıyor diye alıyorsunuz? Sonra 120 ile acil bir durumla karşılaşınca kaçış manevrasını yapamadığı için ölebileceğinizi düşünüp tedirgin oluyorsunuz? Kaçınız 2 hava yastığından 6 hava yastığına geçiyorsunuz güvenlik paketi alarak?

O yüzden büyük oyunu çözmeye çalışan ücra bir kahve masası toplantısı gibi ''marka sahtekarlıklarını açığa çıkardık işte büyük oyunu çözdük'' ten öte kendi hayatınız ve toplum hayatı için ne yapıyorum? diye şapkayı önüne koyup düşünmeniz gereken bir konu.Markaları değiştirmek mi istiyorsunuz? Kendinizi değiştirerek başlayabilirsiniz.Önce güvenli sürüşler sonra şekle konfora hıza geliriz.

ImageResizer.ashx
 
Son düzenleme:
Bakın iyi niyetimden dolayı anlatıyorum farklı yere çekmeyin. Dieselgate kötü niyetle yapılıp sonradan foyanın ortaya çıkmasıyla oluşan bir ‘skandal’dı. Fakat diğer üreticiler bakın (Japonlar demiyorum Alman gruplarda dahil bu olaya) bi firmadan para karşılığı ürün alıp ürünün sıkıntılı olduğu tüketiciye sunulduktan sonra ortaya çıkmış bunun neticesinde özür dileyip, hisselerinin gerilemesini göze alıp, geri çağırma bülteniyle sorunu ortadan kaldırmışsa markanın hiçbir suçu yoktur. Zaten bu olaydan sonra mesul firma olan Takata iflas etti(Suçlu olan firmalar değil Takata yani ;)). Şimdi bu kadar izahatin ve apaçık ortada olan durumun üstüne bi düşünün kim fanboy..

Okudugumuzu anlamiyoruz sanirim ?
Takata da dieselgate ve kobe steel gibi bilincli manipulasyondur. Bu adamlarin arabanin en kritik parcasi uzerinden yaptigi bilincli manipulasyon sebebiyle bugune kadar iflas etmemeleri bile mucizeydi. Muhendisleri acikliyor uretilen parcalar standartlarin altindaydi buna ragmen piyasaya suruldu diye.
Dieselgate’de Almanlar ozur diledi, markalarin hisse degeri dustu, milyarlarca euro tazminat odemekle yukumlu oldular..Ee boyle olunca yapilan skandal olmuyor mu ? Duzeliyor mu boyle her sey ?

Bir de Turkce kaynak paylasayim

 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
@DouglasAdams bilgiler için teşekkürler.
Kendi adıma öyle güvenlik pakedi alayım hava yastığı artsın diyemiyorum, tercih ettiğim markalarda h.y. zaten standart oluyor. hatatat



Fanlar forumu terk etsin postu. Beğeni butonuyla desteklenir.
Forumu iyice boşaltmaya niyeti var adamın.


Dieselgate'e karışan Japonlar yokmuşçasına dieselgateten yürümek... I'm loving it!
Öğrenmek isterim hangi markalar olduğunu. Kendi motorunu kullanmayan Nissan'ın dizel araçlarıyla ile ilgili sorunlar vardı sanırım ama onu bile tam olarak bilmiyorum, değil bu mecra genel olarak çok dillendirilen şeyler olmadı o Nissan olayı. Hiç bir ülkenin markasının fanatiği değilim, samimi bir soru. Bilgilendirici bir mesajı severek okurum.
 
@DouglasAdams kendi adıma Fiesta-Jazz geçişim de, Jazz-Insignia geçişim de güvenlik amaçlıydı. Şimdilerde babama baktığım araçlarda da o fiyat bandında esp aşırı yaygın değil, olanları tercih ediyorum. Aldığım araçların ncap videosu varsa izlerim vs

Fakat sana katılıyorum. Şehiriçi 6 litre yakan, 0-100 9 saniye olan , son hızı da 230 falan olan bir araç üretseler, fakat iki airbag olsa, peynir ekmek gibi satar bizim pazarda. Kimsenin umrunda olmaz. Sorsan, şoförlerin %60'ı, aracında kaç airbag var bilmez. Şunun şurasında son üç-dört senedir emniyet kemeri yaygınlaşmaya başladı.

Emisyon da ülkece umrumuzda değil. Muayenede bile NOx ve partikül ölçülmüyor. Adam forumda , "Amerika'da toplanan dizel jettaları burada uygun fiyata satsınlar alalım ehuehuehu" yapıyordu. Aynı adam, "niye ikinci dünya ülkesi muamelesi görüyoruz" diye ağlayabiliyor ama. Adamın çöpüne talipsin, ne bekliyorsun ? Buradaki konu, ülke şartlarından çok uzakta.

Gene de, emisyon sistemleri kalibrasyonu yapıyoruz. Meslek olarak görevimiz, insanlığa yararlı olmak. Aynı zamanda meslek etiği gereği görevimiz, her türlü hilenin hurdanın ipliğini pazara çıkarmaktır. Honda'nın C sütunu meselesinin mühendislik hatası olduğunu yazan da benim. Toyota Rav4'ün , aynı passattaki gibi yolcu tarafı darbe sönümleyiciye sahip olmadığını yazan da bendim. Fakat kimse benden , gaz odası aklamayı beklemesin.
 
Son düzenleme: