Tasarım, Sportiflik ve İnovasyon: Alfa Romeo “156”

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Alfa Romeo’nun 110 yıllık geçmişi üzerine kurulan ve otomotiv dünyasında iz bırakan hikâyelerin gözler önüne serildiği “Storie Alfa Romeo” web serisinin geçmişe yolculuğu sürdürüyor. Seri; güç, hafif yapı ve kontrolü sürüş gibi Alfa Romeo DNA’sının karakteristik özelliklerini harmanlayan “156” ile devam ediyor.
Alfa Romeo modelleri arasında gerek satış rakamları gerekse de kazandığı ödüller ve sportif başarılarla ön planda olanlar arasında 156’nın ayrı bir yeri bulunuyor. 1997 yılında satışa sunulmasının ardından 2005 yılına kadar 680 bin adedin üzerinde satış rakamına erişerek, bugüne kadar üretilen en iyi önden çekişli otomobillerden biri  olan 156’nın başarısının ardında, kuşkusuz markanın uzun yıllara dayanan tecrübesi ve birbiri üzerine eklenen teknik geliştirmeleri yatıyor.  
Alfa Romeo ve önden çekişli otomobiller
Dünya üzerinde üretilen ilk otomobillerin arkadan çekişli olmasına karşın, önden çekişli otomobil üretme fikri tasarımcıları her daim etkiledi. Bu durum ikinci...

Okumaya devam et...


 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve fujiwara
😍 🧿

Görmek istediğim konu tipi , alfa övülsün gerisi müüüühööömm deeeel :D
 
  • Beğeni
  • Haha
Tepkiler: Sirius ve fujiwara
156 şuan bile güncel arabalarla otobanda rahat bir şekilde boy ölçüşebilen bir araba.
 
17 jant ,yeni lastik ,kule gergisi,eibach kombinasyonlu bir 156 kullandım, benim stock 156 ile arasında dağlar kadar fark var.Virajda tren gibi dönüyor , ondan sonra benim araba güvensiz gelmeye başladı :D
 
156'nın yılına göre çok ötede, tasarım açısından zamansız olduğuna hem fikirim.

Ama Giulietta, MiTo gibi güncel Alfa'ları sırf ortak parça kullanımından ötürü gömme mentalitesindeki 156 sahiplerinden de gına geldi.

Sonuçta bugünün şartları için oldukça ekonomik araç. Keşke, birisi alıp, pistte koşturmalık tatlı tatlı doldursa, pistlerde görsek şu arabayı da, güncel alfalara göre gerçek manada farkının olup olmadığı görebilsek.
 
"Abi sıkıntılı değil ya, bakımsız olarak her araba problemli zaten"

(Aracı almak için yanına gidilir)

"Abi 5000'de 1 litre yağ yakıyor, rektefiye yaptık gene düzelmedi, ön takımda boşluk var kasislerden geçerken ses yapıyor, abs sensörü arızasından arada abs devre dışı kalıyor, iç ortam plastikleri çizik içinde" vs vs. Abartı mı ? Alfa görmeseydim abartı derdim :) Güzel mi, güzel. Hisli mi, hisli. Fakat olmayan bir şeyi giydirmeye çalışmak gerçekten abes duruyor. "Garage queen" yapılacaksa zaten ne anlamı var :)

Bir de tamam eyvallah, kullanımı keyifli ve hisli bir araç, limitleri de düşük değil ama şu araca yapılan track car muamelesi de apayrı. 2000'lerden sonra üretilen araçlardan iyi kondisyonda olan versiyonlarından birinin 90'la girdiği viraja diğeri 110'la giremez arkadaşlar. Yok öyle bir şey. Kullandığı lastik belli, aracın ölçüleri belli, geometri vs bir fark oluşturur ama sanki son teknoloji bilmemne amortisörü var muamelesi var.

Alfa kullanırken arkanızdaki adam başka bir araçla viraja mı giremedi ? Belki ya kendini riske atmak istemedi ya da yeterince tecrübesi yok ? Bir gün filanca marka bir arabada tecrübeli bir sürücü denk gelir, gözünü karartıp girer. "Nasıl ya" diye izlersiniz aynadan. O yol tutmuyor denen megane 1'ler, palio sportingler ile neler yapıyor millet tırmanmada. Modern Alfa'lardaki o fiat parçaları benim de hoşuma gitmiyor. Zaten çoğu aracın direksiyon hissi eskisi gibi değil. Fakat bir 156 ile giulietta veya mitoyla oynarım diye düşünüyorsanız, iki kere düşünmenizi şiddetle tavsiye ederim.

He dip not. Burayı okuyup gaza gelip mk1 156 ile bir şey deneyecek arkadaşlar varsa aman diyeyim. Önce şunu izlesinler:

İşin özü, güzel araba. Fakat gördüğü muameleden yavaş yavaş gına gelmeye başladı.
 
Son düzenleme:
He dip not. Burayı okuyup gaza gelip mk1 156 ile bir şey deneyecek arkadaşlar varsa aman diyeyim. Önce şunu izlesinler:

İşin özü, güzel araba. Fakat gördüğü muameleden yavaş yavaş gına gelmeye başladı.
Gördüğü muamele? şu araçlar bi VW, BMW, Honda gibi abartıldı da bizim mi haberimiz yok. Piyasası ortalama devam ediyor, 156 yerine aynı yaşta B-HB de alabilirsiniz bu sizin beklentinize bağlı, şu aracı alıp da yaşadığı sorunları inkar eden mi var. Ortalarda VW, Opel, Ford arıza ışığı yakarak gezer kimse benim aracım sorunlu demez "bu arabalarda normal yeenim bi şey olmaz" denir geçilir. Ama soran olursa en sorunlu Alfa.

Track car muamelesi? Bahsedilen tek şey aracın limitlerinin yüksek olduğu ve günümüz araçlarından geri kalmadığı. Hayatımızda tek kullandığımız araba 156 olduğu için bilmiyoruz biz zaten güncel kompakt araçları.

Pist performansı istiyorsanız youtube'da eibach yay ve koni amortisörlü bir 156'nın performansını görebilirsiniz.
 
Gördüğü muamele? şu araçlar bi VW, BMW, Honda gibi abartıldı da bizim mi haberimiz yok. Piyasası ortalama devam ediyor, 156 yerine aynı yaşta B-HB de alabilirsiniz bu sizin beklentinize bağlı, şu aracı alıp da yaşadığı sorunları inkar eden mi var. Ortalarda VW, Opel, Ford arıza ışığı yakarak gezer kimse benim aracım sorunlu demez "bu arabalarda normal yeenim bi şey olmaz" denir geçilir. Ama soran olursa en sorunlu Alfa.

Track car muamelesi? Bahsedilen tek şey aracın limitlerinin yüksek olduğu ve günümüz araçlarından geri kalmadığı. Hayatımızda tek kullandığımız araba 156 olduğu için bilmiyoruz biz zaten güncel kompakt araçları.

Pist performansı istiyorsanız youtube'da eibach yay ve koni amortisörlü bir 156'nın performansını görebilirsiniz.

Duygularımın tercümanı yine devam ediyorrrr :)
 
Gördüğü muamele? şu araçlar bi VW, BMW, Honda gibi abartıldı da bizim mi haberimiz yok. Piyasası ortalama devam ediyor, 156 yerine aynı yaşta B-HB de alabilirsiniz bu sizin beklentinize bağlı, şu aracı alıp da yaşadığı sorunları inkar eden mi var. Ortalarda VW, Opel, Ford arıza ışığı yakarak gezer kimse benim aracım sorunlu demez "bu arabalarda normal yeenim bi şey olmaz" denir geçilir. Ama soran olursa en sorunlu Alfa.

Track car muamelesi? Bahsedilen tek şey aracın limitlerinin yüksek olduğu ve günümüz araçlarından geri kalmadığı. Hayatımızda tek kullandığımız araba 156 olduğu için bilmiyoruz biz zaten güncel kompakt araçları.

Pist performansı istiyorsanız youtube'da eibach yay ve koni amortisörlü bir 156'nın performansını görebilirsiniz.
Ne açıdan abartıldığına bağlı. Vw tayfa "ikinci eli acayip, tok kapı sesi" diye yırtıyor. Bmw'ciler zaten instagram'ı işgal etmiş durumda. Hondacılar da varex egzoz ile sağolsunlar, mis gibi motorlardan insanları soğuttular. Alfa'cılar da bunun "acayip viraj dönüyor, ruhumuz olmadan hepimiz birer makineyiz" tayfası. Tek fark ne ? Vw 10.000 satıyorsa alfa 50 satıyor. Haliyle pek göze batmıyor. Ne zaman alfa bir piyasa arabası kadar satar, o zaman izleyin neler oluyor.

Ben 156'ya kötü araba demedim. Parasına göre gayet güzel araç. Türkiye şartlarında piyasasının düşük olmasının "ekmeğini yiyor." Fakat abartmaya da gerek yok. Sorunlusu alfa evet. "şu aracı alıp da yaşadığı sorunları inkar eden mi var" derken bizzat söylediğiniz gibi. Opel'in, vw'in, ford'un kronikleri belli. Bir opel neyden gol yer çok net. Fakat çoğu aşırı değil. Fabrikasyon bir aracın yağ yakması kadar, ön takımlarının Türkiye yollarına uyumsuz olması ve eski tempralar gibi sürekli ilgi istemeleri kadar değil. Bir de alfanın nereden vuracağı çok belli değil. Her an her şey olabilir.

Zaten dünya çapında otomotiv duayenlerinin de "hatalarıyla seviyoruz" edebiyatı yaptığı arabaya, vw,opel,ford da arıza yapıyor demek çok mantıklı değil.


Seneler geçmesine rağmen hala arızalara bakın. Arka diferansiyelin değişmesi nedir ? Sürekli elektronik arızalar da cabası. Güya bu alfa'nın "amiral gemisi"

Olay da orada, 2000'li yıllarda üretilen bir focus, bir astra, bir golf "çok" mu kötü sanılıyor 156'dan ? Focus 1 ile güncel bir araba kovalanmıyor mu ? Alfayı özel yapan bir aşırı limit göremiyorum ben burada. Alfa'yı hızlı kullanırken modern bir araçtan çok daha fazla his alınır. Eyvallah. Bunu reddeden adam bu işi bıraksın. Benim demeye çalıştığım şey, "alfa bu konuda yegane örnek değil, abartıldığı kadar bir durum da mevcut değil."

Bir de sözüm meclisten dışarı, sizi kastetmiyorum, her yeni aldığı araç ne ise onun fanı olanlardan mantıklı ve tutarlı yorum beklemeyin.
 
Yorum yapmadan geçemicem, benim arabam lpg siz yağ yakmıyor sayılır (fabrikanın önerdiği 10-40 koyarım) 4000 km de 100 ml civarı oda çok normal.
Gidip lpg li elden ele geçmiş arabalara bakarsanız tabiki heryeri çizik,ses gelen bir araç olur.
20200928_154800 by Emre Emre, on Flickr
Buraya en kötü durumda olan şöför kapısını koyuyorum(hoporlör kapağının ordaki çizik değil inerken ayak çarpması, silmek lazım :D)
20200814_084247 by Emre Emre, on Flickr
İçeriside böyle .Bu arada arabam "garage queen" değil ama corner queen olabilir, ncap testine aldırmadan boş virajlara hızlı girerim.

Bir pist videosu, track car olduğunu düşünmüyoruz ama eğlenceli bir track car olabilceğinin farkındayız :D
Focus 1 bilmiyorum ama sıkı bir 156, focus 3.5 dizelle çok yakın bir tutuş sergiliyor.Focus 3.5 çok sevdiğim kilometre yaptığım araba.
Düzgün 156 sanılanın aksine sorunlu bir araba değil ama düzgün bulmak çok zor.
Ayrıca ben giuletta kovalarım diyen bir 156 sahibi tanımadım,kim diyor bunu?
Cuore Sportivo, saygılar.
Not:amacım kendi arabamı övmek değil ama mecbur öyle oldu.
 
Son düzenleme:
Alfalar genel olarak sürüş zevkleri ile ön planda olan markalardan biri.
Petrolhead herkesin kısa süreli bile olsa sahip olması gereken araba markalarından biri olduğunu düşünüyorum. (Başka bir iki marka-model var da söyleyip insanları uyandırmasam daha iyi galiba şu piyasa şartlarında)
Ancak şu ana kadar üretilmiş her arabada olduğu gibi onların da sorunları vardı. Bu sorunların sayısı ve yaşanma ihtimali normal arabalara göre daha fazla.

Bu konuda çok fazla ve çok farklı arabalara sahip olmuş @dthhasan abinin yorumlarını da merak ediyorum açıkçası :)
 
Alfalar genel olarak sürüş zevkleri ile ön planda olan markalardan biri.
Petrolhead herkesin kısa süreli bile olsa sahip olması gereken araba markalarından biri olduğunu düşünüyorum. (Başka bir iki marka-model var da söyleyip insanları uyandırmasam daha iyi galiba şu piyasa şartlarında)
Ancak şu ana kadar üretilmiş her arabada olduğu gibi onların da sorunları vardı. Bu sorunların sayısı ve yaşanma ihtimali normal arabalara göre daha fazla.

Bu konuda çok fazla ve çok farklı arabalara sahip olmuş @dthhasan abinin yorumlarını da merak ediyorum açıkçası :)
Kendi alfamın başlığında anlattığımın üstüne çok bişey ekleyemiyorum. 10 kere bozuldu 3-4 kere çekici ile sanayiye gitti. Ben severim yaşattığı hissiyatı ama ingiliz elemanın dediği gibi diğer 4 ü sanayideyken kullanmak için başka araba almak lazım. Tabi herkes benim yaşadıklarımı yaşamak zorunda değil ama sorun yaşamayan sayısının çok az olduğunu da kabul etmek gerekiyor. Ya benim arabanın ruhsatında albea yazıyordu arabanın ruhsatı bile bozuldu 😁
 
Söyleyeceklerim forum için değil, genel sosyal medya yorumları üzerinden olacak. Zira bu forumdaki araba sevdalılarının kalitesini, bilgisini ve düşüncelerini çok iyi biliyorum.

Hayatımda hiç Alfa kullanmadım. Deneme fırsatım olmadı. Ama Alfa sevdalısı olanların aracın sürüşüyle ilgili anlattıkları hisleri iyi tahmin ediyorum. Neticede 90'lardan beri üretilen tüm Ford'ları kullanmış / sahip olmuş biri olduğum için az buçuk anlayabiliyorum neyi kastettiklerini.

Bence yorumlarla ilgili asıl problemin, bir markanın, modelin, otomobilin yapabildiği ve gerçekten iyi olduğu bir özelliğini klasik ve bence cahil bir zihniyetle abartarak, sürekli ve rakipleriyle kıyaslayarak tekrarlamak olduğunu düşünüyorum. Bu forumda bu bilinçsizlikte birini bulmak zor. Ama sosyal medya yorumlarında bu tipler kaynıyor. Otomobillere dair ' amma abarttınız be kardeşim ' algısı buradan çıkıyor.

Geyik testlerinin yol tutuş ve viraj limiti testi ölçmeye yaramadığını zaten insanlara anlatamadık. Bu videoların altına yapılan yorumlara, Focus sürüş testi videolarının altına yapılan yorumlara bir baktığınızda, benzer Alfa durumunun, bunlarda da olduğunu görürsünüz. Asıl tartışma zaten hep bu zihniyettekilerin yorumlarından çıkıyor. Bu bıkkınlık seviyesindeki cahilliğe ve ' amma abarttın kardeşim ' bezmişliğine insanları getiren örneklerden birini vermek gerekirse her platformda çokça dalga geçilen ve savunulan modellerden biri olan B8 Passat'ın yol tutuş muhabbeti buna çok iyi örnektir. Focus'un yol tutuşunu öveceğim diye geyik testini, şunu bunu örnek alıp kendisinden üst segment araçtan bile daha iyi yol tutuyor diye yorumu yapıştırıp fitili ateşliyorlar. Kısa, kombine virajlarda değil ama yüksek hızlı, uzun virajlarda iyi kondisyona ve modele sahip lastiği olan bir Passat'ı ancak bir kaç boy arkadan izler Focus. Ama bunu anlatamazsın. Arabadan anlamıyorsun, vagcı falan derler. Çünkü amma abarttın kardeşim derecesinde cılkı çıkmıştır mevzunun.

Velhasıl, Alfa'nın sürüş hissi ve viraj yetenekleri konusu tıpkı Ford'da olduğu gibi bilinçsiz, cahil ve bence çoğunluğu oluşturduğu kitlelerin abartılarından dolayı bu hale geliyor. Bir şeyi değerlendirirken abartmamak, doğru anlayıp doğru anlatmak, yerinde karşılaştırmalarla bu işi yapmak çok önemli. Bu bizim insanımızda olmadığından konu her daim ' amma abarttınız be kardeşim ' noktasına gelmeye mahkum.