tata Smurf (Sirin Baba) Dikkat +300 beygir icerir.

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Bir yerde gördüğüm kadarıyla önce DSC'yi kapatıp sonra spor moda alıyor, yani DSC'yi geri açıyor istemeden. Muhtemelen sistemin devreye girme sebebi bu. İkincisi, bu adamın One Take'lerini bayağı bir izledim, iyi de süren biri bana kalırsa açıkçası. Ama xdrive'ın bu kadar önden kaymasına yakınan tek insan gördüğüm. Ya lastikten, ya pistten ya da DSC sistemiyle alakalı bir sıkıntı var gibi geldi bana bu videoda.
Dakika 3:22'de DSC'yi tamamen kapatıyor ama? Ben de şaşırdım izlerken ama videonun altındaki yorumlarda 530xd kullanan birisi de aynı yorumları yapmış. Kesinlikle sportif olmadığını ve insanların 2 serisini neden xdrive olarak aldığına anlam vermediğini söylemiş. Yani anladığım kadarıyla DSC'yi kapatsanız bile XDrive size müdahale etmeye devam ediyor.
 
Son düzenleme:

Yarimgazdebriyaj

Profesör
8 Eyl 2016
176
75
1,035
Bir yerde gördüğüm kadarıyla önce DSC'yi kapatıp sonra spor moda alıyor, yani DSC'yi geri açıyor istemeden. Muhtemelen sistemin devreye girme sebebi bu. İkincisi, bu adamın One Take'lerini bayağı bir izledim, iyi de süren biri bana kalırsa açıkçası. Ama xdrive'ın bu kadar önden kaymasına yakınan tek insan gördüğüm. Ya lastikten, ya pistten ya da DSC sistemiyle alakalı bir sıkıntı var gibi geldi bana bu videoda.
Cv films youtube kanailda 428i xdrive testinde arac sahibi virajlarda kafan kaydigini soyluyor demekki sen bu konu hakkinda bi bilgi sahibi degilsin
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
Cv films youtube kanailda 428i xdrive testinde arac sahibi virajlarda kafan kaydigini soyluyor demekki sen bu konu hakkinda bi bilgi sahibi degilsin
nasil onden kaymislar bilmiyorum, xdrive haldex tabanli bir sistem, ayni bircok audi ve subaru da oldugu gibi (RS serisi haldex kullanmiyor, bazi subarular haldex kullanmiyor) Focus RS'te haldex kullaniyor. yani altyapi ayni da programlama kisminda elektronik kontrol unitesinde farkliliklar var.

ben xdrive ile piste de ciktim, buzda ve yagmurda da kullandim. mercedes 4matic , audi quattro gibi onden cekis temelli aracin 4 ceker olmasindan daha farkli (daha zevkli) calisiyor, awd araclarda bir mitsubishi EVO, bir subarudan aldigim viraj zevkine en yakini Xdrive ile yasadim ve kafadan kayma yasamadim. Bu arada yagmurlu havalarda piste giris yasak, yoksa sirf yagmur yagdiginda gidip denemek istedim bu videodan sonra..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Cv films youtube kanailda 428i xdrive testinde arac sahibi virajlarda kafan kaydigini soyluyor demekki sen bu konu hakkinda bi bilgi sahibi degilsin
Neden? Herhangi bir videoya çıkıp bir şey söylemediğim için mi? Yarın ben de telefonumla video çekip Youtube'a atarım, o zaman belki benim düşüncelerim de size anlamlı gelebilir. Bu kadar yavaş virajlarda o kadar kafadan kaymanın bence tek göstergesi zemin kayganlığı. Bunu xdrive ya da BMW olduğu için de söylemiyorum, gördüğümü söylüyorum.
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
piyasadaki AWD'lerin cogu ayni sistemi kullaniyor zaten, birinin bir digerine ezici ustunlugu yok. AWD denilen sistemin esasi ya haldex ya torsen. En bariz fark atani subaru o da ATS diye bir sistem kullaniyor ve butun modellerinde de kullanamiyor, bildigim kadariyla sadece otomatiklerde var.

biri cikar oyle deme quattro cok baska, 4 matic cok guzel der.. Xdrive tek farki arkadan itisten 4 cekere bagliyor, digerleri onden ceker iken 4 cekere bagliyor, aktarmanin esas organi xdrive'da arka tekerler..
 
Son düzenleme:

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Bakın aynı adam, aynı gün, aynı piste Evo X ile de çıkıyor. Aradaki farka bakın. Adamın suratındaki gülümseme bile herşeyi anlatmaya yeter.
"This car has clearly more performance oriented awd system as oppsed to the BMW's safety oriented awd system."
Sebebini 9:30'da açıklıyor.

 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@assettocorsaa Normal değil mi zaten böyle olması? Xdrive performans odaklı bir sistem değil zaten, öyle olsa M serilerine de konurdu. Öteki yandan sadece Evo için geliştirilmiş özel dört çeker sistemi var, üstelik BMW'de olduğu gibi elektronik destekli değil, tamamen mekanik. Tabii ki Evo'nun daha performanslı olması beklenir bu durumda. Anlatmaya çalıştığım şey şuydu ama benim; her ne kadar dandik sistem de olsa kafadan kaymasının sebebi lastikler gibi daha çok. Adamın da dediği gibi, bu konuda iki arabayı karşılaştırmak hiç de adil değil.
 
Son düzenleme:

Yarimgazdebriyaj

Profesör
8 Eyl 2016
176
75
1,035
Neden? Herhangi bir videoya çıkıp bir şey söylemediğim için mi? Yarın ben de telefonumla video çekip Youtube'a atarım, o zaman belki benim düşüncelerim de size anlamlı gelebilir. Bu kadar yavaş virajlarda o kadar kafadan kaymanın bence tek göstergesi zemin kayganlığı. Bunu xdrive ya da BMW olduğu için de söylemiyorum, gördüğümü söylüyorum.
Sen gordugunu soyluyorsun videodaki adam kendi arabasini 15.000 km kullanmis sence hanginize inanirim
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
Bakın aynı adam, aynı gün, aynı piste Evo X ile de çıkıyor. Aradaki farka bakın. Adamın suratındaki gülümseme bile herşeyi anlatmaya yeter.
"This car has clearly more performance oriented awd system as oppsed to the BMW's safety oriented awd system."
Sebebini 9:30'da açıklıyor.

Evodaki cekis sistemi ile xdrive karsilastiramayiz, evo bariz daha iyidir.

Sen gordugunu soyluyorsun videodaki adam kendi arabasini 15.000 km kullanmis sence hanginize inanirim

Ben toplam +50 bin km xdrive kullandim ve kullaniyorum ama istedigine inanmakta ozgursun :)
 

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
@assettocorsaa Normal değil mi zaten böyle olması? Xdrive performans odaklı bir sistem değil zaten, öyle olsa M serilerine de konurdu. Öteki yandan sadece Evo için geliştirilmiş özel dört çeker sistemi var, üstelik BMW'de olduğu gibi elektronik destekli değil, tamamen mekanik. Tabii ki Evo'nun daha performanslı olması beklenir bu durumda. Anlatmaya çalıştığım şey şuydu ama benim; her ne kadar dandik sistem de olsa kafadan kaymasının sebebi lastikler gibi daha çok. Adamın da dediği gibi, bu konuda iki arabayı karşılaştırmak hiç de adil değil.
Ben de onu demek istiyorum zaten :) Konu nerden buraya geldi, gerçek petrolhead xdrive almaz diyordum. Sonunda anlaşabildik :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
zaten x drive sayabileceğimiz birçok dört çekerden kötü bir sistem. şaşırmadım video sonuçlarına

dort ceker hakkinda ne biliyorsunuz xdrive kullandiniz mi , xdrive, quattro ve 4matic aslinda buyuk oranda ayni sistem, ayni uretici ile calisiyorlar, evodan subarudan kotu ama digerlerinden kotu degil ayni seviyede
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
yukarıdakilere ek olarak şu videoyu da atabilirim. sistemin aynı olmadığı (aynı ise de prensip olarak olabilir.) birçok testte belli olmuş diye düşünüyorum. rs ve s serisi audilerde x drivenin gördüğü hiçbir eleştiriyi dinlemedim. hatta sıkıcı derecede yol tuttuğu söyleniyordu. quattro zaten yarışçı genleri olan bir sistem. arazi hakkında konuşsak mercedesin g serisine, toyotanın, nissanın dört çekerine yine geriden geliyor. subaru ve evolardan daha iyi olmadığını zaten siz de söylüyorsunuz.
2
bilgi sahibi olmadiginiz ortada Torsen ve haldex sistemleri internette arastirmanizi tavsiye ederim. Hakli oldugunuz kisim su ki audi RS'ler Xdrive'dan farkli ve daha iyidir, ama butun quattrolar daha iyi degildir, quattro da bircok serisinde bmw xdrive ile ayni haldex sistemi kullaniyor. bahsettiginiz G serisi ile bmw 135i'yi zaten karsilastirmak cok abes olurdu, benim aracimdaki awd sistemi arazi icin degil sadece yol tutusunu iyilestirmek adina yapilmis bir sistem ve gayet yeterli duzeyde, inadina yol tutan aracta surus zevki vermiyor. Arazi araclarini konusacaksak o bambaska bir konu.

nissanin 4 cekeri dediginiz hangi modelin 4 cekeri, X-trail deki 4 ceker ile juke'daki ayni degil, cok genel konusuyorsunuz. Toyotanin hangi modelinden geride geliyor, rav4 ile ayni sistem mevcut ama landcruiserin gerisinde.. dediginiz araclarin cogunu bizzat kullandim ve izledigim videodan yada duyduklarimla konusmuyorum.

Tutupta mercedes G serisindeki cekis sistemiyle 135i dekini karsilastirmak abes olur, ayrica bmw'nin buyuk araclarinda bile arazi iddasi yoktur. ayrica her gordugunuz quattroyu kaliteli sanmayin, mesela audi A3 lerdeki quattro Xdrive ile ayni sistem. reklamlarda videolarda gordugunuz quattrolar genelde RS ve en ust seri :)

bu cekis sistemlerinin yola ne kadar etkisi var derseniz Nürburgring surelerine bakar gorursunuz, bmw de nal toplamiyor, audi yarisci da bmw sutcu beygiri degil :)
 
Son düzenleme:

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
aracınıza tepki olarak algıladığınız için sinirli yazmanızı görmezden geliyorum. yukarıdaki yazımı okursanız prensip olarak tanımını kullandım. aynı çalışıyor gibi gözükse de gerçek yol şartlarında quattronun yol tutuş üstünlüğü ortada. aynı durum evo ve stiler için de geçerli.
135i ile g serisini karşılaştırmadım. x drive yol tutuş özelliklerinden ziyade araziye yoğunlaşmış bir sistem olduğunu düşünsek mercedes toyota ve nissanın gerisinden geldiği bir gerçek. toyotanın rav4ü ile bmwnin x driveını kıyaslayamam çünkü bmwnin ürettiği 4*4 araçların büyük çoğunluğu büyük suv sınıfında ve land cruiser ile kıyaslanması gerekir. yani ne arazide ne de yol tutuş özelliklerinde çok iddialı bir sistem değil.

Sinirli yazmadim uslubumdan oyle anlasilmis demekki, muhtemelen hic kullanmadiginiz bir arac icin ne de guzel karar veriyorsunuz, anlasilan o ki siz benden daha iyi biliyorsunuz :) Bmw zaten Xdrive teknolojisini laf olsun diye yapmis ne yol tutuyor ne de bir ise yariyor :)

Ozetlemek gerekirse ben bahsettiginiz 4matic, quattroyu da kullandim, benim deneyimlerime gore bir hatchback icin 4matic=quattro=xdrive, bunlarin ustunde olan bir subaru var. SUV'ler ayri bir konudur, onu ayrica ele almak gerekir. Ben Xdrive aracimi buzda yagmurda karda kullaniyorum ve memnunum.

nitekim siz youtube videolarindan ve yorumlardan yola cikarak karar verin, yalniz o videodaki arabada bulunan lastik bile o kaymalarin sebebi olabilir..
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
işe yaramıyor demedim zaten. ama sistem olarak bütün profesyonel sonuçlardan açıkça ortada ki ondan daha iyi birçok sistem var. bunun yanında sizin aracı kullanıyor olmanız kanaat noktası değil. hepsini eşit seviyede görmeniz standart bir sürücü için çok normal. son mesajım olarak yazıyorum. siz eleştiri kaldırabilen ve tevazu sahibi bir yapıda değilsiniz anladığım kadarıyla.
siz bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmussunuz internetten bakin haldex nedir diye araci bir kullanin sonra fikir sahibi olun, olay benimle alakali degil, ben kotuye kotu diyorum acikca diyorum bir subaru degil diye, arastirmadan kullanmadan konusmak ne de kolay. :)

profosyonel sonuc derken hangi lastigi kullandigini bile bilmediginiz abuk sabuk bir youtube videosu mu :) pist sonuclarina bakin diyorum.

ben acik acik diyorum 4 ceker sistemler hakkinda bilmeden konusuyorsunuz, sadece birkac tane video izlemissiniz yorum yapiyorsunuz, profosyonel sonuc dediginiz nedir cok merak ettim ? araclarin siparis verdigi uretici ortada, pist sonuclari ortada siz iki tane video bir tane kullanici yorumu ile hukum veriyorsunuz :) ne kadar profosyonel...

Ayrica ben Xdrive en iyisi demedim, daha iyisi var dedim. quattro yada 4 matic alamayacak birisi de degilim ki neden camur atayim. iyi olana iyi diyorum mesela EVO mesela subaru..

Elestiri kaldirabilen bir yapim olmasa herkesin 'bu arabaya o kadar para verilir mi' dedigi bir modeli almaz gider herkesin gipta ile baktigi 520d falan alirdim :) ben iyiye iyi diyorum da siz bilmediginiz bilgi sahibi olmadiginiz bir urune kotu diyorsunuz, onu napacaz
 
Son düzenleme:

assettocorsaa

Profesör
11 Eyl 2016
685
1,268
2,270
Tartışmanıza girmicem çünkü 4 çeker sistemleri umrumda değil ama internetteki testleri ve videoları neden dikkate almayacakmışız? En basitinden otopark neden test yapıyor? Bir şeyleri görmemiz için illa kendimiz mi test etmeliyiz?
 

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
Tartışmanıza girmicem çünkü 4 çeker sistemleri umrumda değil ama internetteki testleri ve videoları neden dikkate almayacakmışız? En basitinden otopark neden test yapıyor? Bir şeyleri görmemiz için illa kendimiz mi test etmeliyiz?

videolar bazi konularda ipucu verir ama kesin kaniya varamazsiniz, mesela otopark testlerinde genelde lastik markalari soyleniyor ve genelde yeni araclar alinip test ediliyor, youtube videolarinda 4 ceker performansinda nasil hangi durumda bir arac bilinmiyor, belki kabak tabir edilen lastik var aracta... Suphesiz o araclar sifir degil, test araci degil ve kac kilometrede lastikler ne durumda bilinmiyor.

aracin sahibi olmadan anlayamayacagimiz bircok ozellikte vardir, hatta bizzat test etsek bile kolay kolya farkedemeyiz, test edip begendigim bir arac uzun sure kullaninda ayak bilegimde agri yapmisti, gaz pedalinin benim oturus pozisyonuma gore konumu biraz egreti kaliyordu bunu test ederken de anlamamistim, simdi bunu videodan anlayabilen varsa gelsin :)

ben sadece test videosunda tanimadigim biri araci begendi diye gidip satin almam, kendim test ederim hatta o bile yetersiz kalir imkanim varsa kullanan biriyle konusutrum, gene imkan varsa araci bir sure kiralarim hem sehirici hem sehirlerararasi yol yaparim.

kim oldugunu bilmedigimiz birinin videosunu buraya koyupta xdrive kotudur demek abes, teknik altyapisina bakin,. pist sonucuna bakin, en azindan kendiniz bir kullanin.. yanlis mi diyorum..

test surusunde istedikleri kadar ovsunler arabada nasil bir teknik altyapi var arastirmadan almam yani, sonucta bazi rakamsal degerlerin hic mi onemi yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve bt

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Tartışmanıza girmicem çünkü 4 çeker sistemleri umrumda değil ama internetteki testleri ve videoları neden dikkate almayacakmışız? En basitinden otopark neden test yapıyor? Bir şeyleri görmemiz için illa kendimiz mi test etmeliyiz?
Boş, anlatımsız ve parametrelerin ne olduğu bilinmeyen videolar anlamsız. Atacağım videoda mesela Xdrive güya quattro'ya bindiriyor. Ama ne lastikleri ne kullanıcı tarzını biliyoruz. Dolayısıyla bir şey anlaşılmıyor. Sözün özü, üçü de düzgün yol şartlarında işini yapan sistemler, ama hiçbiri iyi değil. Hiçbiri arazi ve zor koşullarda bir halta yaramaz. Öyle yerlerde araba kullanmak istiyorsanız mekanik dört çeker alırsınız, işiniz hallolur.

 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve inzfatih

inzfatih

Fatih
Panpa
16 Eyl 2016
2,073
4,359
4,220
varsova
Marka
Porsche
Boş, anlatımsız ve parametrelerin ne olduğu bilinmeyen videolar anlamsız. Atacağım videoda mesela Xdrive güya quattro'ya bindiriyor. Ama ne lastikleri ne kullanıcı tarzını biliyoruz. Dolayısıyla bir şey anlaşılmıyor. Sözün özü, üçü de düzgün yol şartlarında işini yapan sistemler, ama hiçbiri iyi değil. Hiçbiri arazi ve zor koşullarda bir halta yaramaz. Öyle yerlerde araba kullanmak istiyorsanız mekanik dört çeker alırsınız, işiniz hallolur.


bende aynisini anlatmaya calisiyordum..
 

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,040
7
51,372
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
videolar bazi konularda ipucu verir ama kesin kaniya varamazsiniz, mesela otopark testlerinde genelde lastik markalari soyleniyor ve genelde yeni araclar alinip test ediliyor, youtube videolarinda 4 ceker performansinda nasil hangi durumda bir arac bilinmiyor, belki kabak tabir edilen lastik var aracta... Suphesiz o araclar sifir degil, test araci degil ve kac kilometrede lastikler ne durumda bilinmiyor.

aracin sahibi olmadan anlayamayacagimiz bircok ozellikte vardir, hatta bizzat test etsek bile kolay kolya farkedemeyiz, test edip begendigim bir arac uzun sure kullaninda ayak bilegimde agri yapmisti, gaz pedalinin benim oturus pozisyonuma gore konumu biraz egreti kaliyordu bunu test ederken de anlamamistim, simdi bunu videodan anlayabilen varsa gelsin :)

ben sadece test videosunda tanimadigim biri araci begendi diye gidip satin almam, kendim test ederim hatta o bile yetersiz kalir imkanim varsa kullanan biriyle konusutrum, gene imkan varsa araci bir sure kiralarim hem sehirici hem sehirlerararasi yol yaparim.

kim oldugunu bilmedigimiz birinin videosunu buraya koyupta xdrive kotudur demek abes, teknik altyapisina bakin,. pist sonucuna bakin, en azindan kendiniz bir kullanin.. yanlis mi diyorum..

test surusunde istedikleri kadar ovsunler arabada nasil bir teknik altyapi var arastirmadan almam yani, sonucta bazi rakamsal degerlerin hic mi onemi yok.
Tartışmanın geri kalanına dahil olmak istemiyorum fakat şu mesajın altına imzamı atarım. Kişisel tercihlerim nedeniyle BMW'yi uzunca bir süre param olsa bile almam o ayrı konu ama konuya objektif yaklaşacağım:
Yıllardır arkadan itiş kullanmadım ve elim ayağım iyiden iyiye önden çekişe alıştı. AWD sistemlere de çok alışık değilim. Ama kullanmaya başlayacak olsam X drive yerine Quattro vb. önden çekiş temelli sistemlerle başlardım. Çünkü benim sürüş alışkanlıklarıma daha yakın.
Fakat şöyle bir değişken daha var; ortopedik olarak muhtelif bazı sıkıntılarım olduğu için her araçta ideal sürüş pozisyonumu kolay kolay bulamıyorum. Belki sırf bu kriterlerde (sırt-bel-baldır-ayak bileği) BMW'de daha rahat ve arabaya daha hakim hissettiğim için tercihimi değiştirip X-drive'ı tercih ederdim. Tamamen afaki konuşacak olursam, rahatlık konusunda tamamen eşit olduklarını varsayarsam, muhtemelen eş lastik, hava ve pist koşullarda Audi Quattro'lar ile BMW'de elde edeceğimden daha iyi süreler elde ederim. En profesyonel sürücülerde bile bu tarz farklılıklar pist süresine etki eder. O yüzden denk arabalar arasındaki birkaç saniyelik farklar kesinlikle çok belirleyici olmayacaktır.
Kaldı ki, bırakın aynı modelde farklı farklı araçlar kullanmayı, aynı aracı farklı günlerde kullanmak bile sürüş deneyimini farklılaştırır. Üst üste çok farklı araba kullanan arkadaşlar demek istediğimi anlayacaktır. 10 dk. lık test sürüşlerini geçtim, 3-4 günlük kullanımlarda bile arabalar ancak üstünkörü değerlendirmeye tabi tutulabilir.
Ağır arazi koşulları değil de asfata hitap eden akıllı 4 çeker sistemleri arasında "kötü" olarak nitelendirebileceğimiz bir tanesi olacağını açıkçası düşünmüyorum. Bence BMW'nin X-drive'ı, Duster'ın AWD'si, Suzuki Swift'in 4x4'ü birbirlerinden çok da farklı olmayacaktır. Fark üzerilerinde bulundukları araçlarda olur. Orada da beklentiler ve sürücüyü rahat ettiren, sürüş tarzına uygun arabalar öne çıkar. Bu nedenle uzun süreli kullanım tecrübesi yaşamış, 2-3 takım lastik eskitmiş araç sahiplerinin tecrübeleri -objektif olması koşuluyla- benim için daha geçerlidir.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım