Benim aracın tavanında fotolardaki gibi nokta nokta paslar var. Çürümeye dönmemesi için ne yapabilirim? Ek olarak tampon çıtasında çatlak var bunu nasıl tamir edebilirim?
Bu tip boya atmaları için en basiti zımparalayıp oje ile kapatmak olur. Atarsa da rotuşu yenilersiniz. Havayla temas etmediği takdirde pasın ilerlemesi büyük oranda engellenecektir. Tamponu da plastik kaynak ile tamir ettirebilirsiniz. Kendi imkanlarınız ile çözmeniz zor..Benim aracın tavanında fotolardaki gibi nokta nokta paslar var. Çürümeye dönmemesi için ne yapabilirim? Ek olarak tampon çıtasında çatlak var bunu nasıl tamir edebilirim?
çürüme başlamış bile. kışa girmeden iyice temizlenip güzel bir boya yapılması gerekiyor. Yoksa önümüzdeki kışa kadar tavanda delik bile açabilir. araç eski, tavanı boyatmaktan çekinmeyin.Benim aracın tavanında fotolardaki gibi nokta nokta paslar var. Çürümeye dönmemesi için ne yapabilirim? Ek olarak tampon çıtasında çatlak var bunu nasıl tamir edebilirim?
Hocam tavan boyatmayi düşündüm de Türkiye de yaşıyoruz bunun gibi değişensiz araca bile taklalı muamelesi çekilirçürüme başlamış bile. kışa girmeden iyice temizlenip güzel bir boya yapılması gerekiyor. Yoksa önümüzdeki kışa kadar tavanda delik bile açabilir. araç eski, tavanı boyatmaktan çekinmeyin.
Plastik onarımı yapan ustalar var. tampondaki meseleyi de onlar halleder. Kocaeli'de istesen nokta atış adres söylerdim de, İstanbul'da bildiğim bir yer yok. DIY soruyorsanız onu ben bilemem.
İlana koyduğunuz vakit boyandığı aşamanın videosunu ve fotoğrafını çekip öyle koyarsınız, expertize sokulduğunda temizlik boyası olup olmadığı anlaşılır zaten,Hocam tavan boyatmayi düşündüm de Türkiye de yaşıyoruz bunun gibi değişensiz araca bile taklalı muamelesi çekilir
Aslında boyatmak daha mantıklı da yine de kararsız kaldım. Çünkü tavanda paslar harici güneş yanığı vernik atması dolu göçükleri gibi sorunlar da var.İlana koyduğunuz vakit boyandığı aşamanın videosunu ve fotoğrafını çekip öyle koyarsınız, expertize sokulduğunda temizlik boyası olup olmadığı anlaşılır zaten,
Bence boyatın gitsin, sırf bu yüzden fiyat düşürmek isteyen olursa anında iletişimi kesersiniz
Ben boyattım. Yolun sonunda aracı değerinde verdim. 2001 modeldiAslında boyatmak daha mantıklı da yine de kararsız kaldım. Çünkü tavanda paslar harici güneş yanığı vernik atması dolu göçükleri gibi sorunlar da var.
Bu tarz işleri hiç yapmadım ama kendim yapabilirim diye düşünüyorum deneyeceğimPas dönüştürücü sürüp rütus yapabilirsiniz
Bu tarz işleri hiç yapmadım ama kendim yapabilirim diye düşünüyorum deneyeceğim
Benim aracın tavanında fotolardaki gibi nokta nokta paslar var. Çürümeye dönmemesi için ne yapabilirim? Ek olarak tampon çıtasında çatlak var bunu nasıl tamir edebilirim?
Basit bir işlem hocam würthden pas dönüştürücü alıp fırçayla sürüp kuruduktan sonra rötüş boyasını da farklı bir fırçayla sürüp işlemi tamamlarsınız. İsmail aktaşın kanalında videoları mevcuttu bulursam atarım.Bu tarz işleri hiç yapmadım ama kendim yapabilirim diye düşünüyorum deneyeceğim
Milletçe sürekli kazıklanmamızın yegane sebebi bu işte. Arabayı kullanmadan evvel satma senaryoları kuruyoruz. Paslı delik deşik bir arabamı sürmek istersiniz yoksa boyalı mı? Alacak kişi içinde bu geçerli. Benim arabamda bagaj kapağı ve sağ ön çamurluk harici boya düzeltme sökme takma yoktu. Sırf kapı aralarında kronik paslanmalar var diye kapıları ve bagaj kapağını söktürüp kapı araları ve çamurluk ağızlarını boyattırdım. Sökmüşken izolasyon yaptım kendim. Kapı pimlerini kapı bagaj fitillerini komple yeniledim. Şimdi sök tak var diye almayacak adam aynı paraya pas içinde bir arabada alabilir kendi keyfi bilir. Hepsinide belgeledim. Ben arabayı yatırım aracı olarak görmüyorum. Rahat rahat kullanıyorum. Satarken ufak tefek zararım olsa bile kullandığım periyottaki araç kiralama maliyetiyle kıyaslayınca özünde zarar sayamayacağım rakamlar çıkıyor karşıma. Yok öyle derler böyle derler diye paslı çürük arabaya binemem ben. Hadi bindim o haldeki arabayı başkasına satamam ben.
Hocam zar zor aile birikimi ile alındığı için maalesef satış durumunu düşünmek zorunda kalıyorum. Yoksa bana kalsa boyatıp temiz bir şekilde binerim. Kış döneminde maddi olarak sıkıntıda olacağım şu an yaza kadar idare edecek çözüm bulmalıyım. Yazın büyük ihtimal ya boyatırım ya da rötüş boyası yaptığım yerleri göstererek satarım.tavandaki pasın çürüğe dönüşüp büyümesinden daha çok korkulacak bir şey olmamalı ya
Hocam boyama konusunda en büyük soru işareti bu durum. Benim aracın tavanında dolu göçükleri de var boyama sırasında buraların kapanması için yüksek ihtimalle macun kullanılacak. O zaman da temizlik boyası değil de tadilat boyası gibi olacakDaha modelli ancak yine de yaşını almış görünen aracınız için tavanın güzelce komple boyanmasını tavsiye ediyorum. Dert eden adam ölçtürüp baksın. Zaten iyi boyanırsa macun olmadığı sürece mikron değeri 200-250'lerde çıkacaktır.
Paslı yerler konusunda ben şu anda ekonomik ve bölgesel çözüm arıyorum. Eğer önümüzdeki yaza kadar başka yerlerden paslanmalar olursa tavanı komple boyatirimDolu göçükleri macunsuz, hatta boyasız bile çekilip düzeltilebiliyor. Pas dediğin şey bir otomobilde kanser gibidir. Bazen çok bariz görünür, bazen göründüğünden de fazla yayılmıştır veya yayılır. Bugün önlem almadığınız bölgesel bir pas, yarın komple tüm kaportaya yayılabilir. Paslanmış ve direncini kaybetmiş bir kaporta emin olun komple boyanmış araçtan daha kötüdür. Komple boyalı araç alırım ama paslanmış aracı asla almam. Uğraşamam. O sebeple komple tavan boyası dahil tüm çözümleri uygulayabilirsiniz. Satışını falan da düşünmeyin. Dediğim gibi paslı araç, boyalı araçtan kötüdür.