''Tercih meselesi''

Araba dediğin...(Türkiye şartları hariç)

  • Yumuş yumuş süspansiyonu ile konforlu olacak çukur da neymiş be demek istiyorum.

    Kullanılan: 4 15.4%
  • Süspansiyon sert olmalı ve deli gibi yol tutmalı virajda yatan arabaya sinir oluyorum.

    Kullanılan: 4 15.4%
  • İkisinin de ortası olmalı.

    Kullanılan: 18 69.2%

  • Kullanılan toplam oy
    26
  • Anket kapatılmış .
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mt.Akina

Reis
5,579
Marka
Ford
Arkadaşlar araçlar test edilirken hepimiz bir çok kez tezatları dinliyoruz ve bu tezatların sonunda tercih meselesi lafını çok kez duyuyoruz peki biz otopark.com üyeleri olarak genel olarak beklediklerimiz neler merak ediyorum bu sebepten dolayıda ilk tezat konusu olarak şunu yazayım dedim.3 gün sonra da anketi kapatıp değiştirip başka bir tezat konusuna geçmeyi düşünüyorum.
''Süspansiyonun sert ya da yumuşak olması''
Şunu altı çizili bir şekilde belirtmek istiyorum süspansiyon konusunda mühendislik bilgim yok sadece genel manada söylenilenleri tercihe sundum yoksa illaki hem muhteşem yol tutan hemde çok çok konforlu olan araçlar da var.
 
Süspansiyonlar için sadece konuşmak gerekirse bir araba sadece konforlu ise iyi bir mühendislik vardır. Bir araba sadece iyi yol tutuş sunuyorsa o arabada da iyi bir mühendislik vardır. Ama bir araba da 2 side var işte o arabada müthiş bir çalışılmışlık,mühendislik ve harika süspansiyonlar vardır zaten premium marka dediğimiz audi,mercedes,bmw,jaguar vb bu mühendisliği yapabildikleri için premium diye bakılmaktadır premiumlar dışında da bir çok markanın böyle modelleri var zaten.
 
Bir aracin konfor ve yol tutus karakteri konusunda dengede olmasini sevmem. Birini cok iyi yapacak ama digeri de ortalama altina inmeyecek. Hangisinin cok iyi olacagi ise kisisel tercihtir.
Suspansiyon sistemine bakarsak; suspansiyon cesidinden kaynakli ( torsiyon, bagimsiz ) govde hareketleri yani fiziksel konfor ve tutus sekli vardir, amortisor calisma araligi ve seklinden ( pat kut edip etmeme ) kaynakli konfor vardir, helezon yay sertlik ve yumusakligindan ( kasanin yana yatip yatmamasi ) gelen bir konfor ve yol tutus egrisi, kalitesi vardir. Saydigim bu uc parca suspansiyon sisteminin bilesenleri oldugu gibi konfor yol tutus kalitesini de olusturan bilesenlerin basinda gelir. Direksiyon tepkisi ve sase'yi gormezden gelip konfor - yol tutusu degerlendirisek ; multilink cok noktali arka bagimsiz suspansiyon, darbe emis karakteri kararli ve calisma araligi genis olan amortisor, yumusak degil hafif sert bir helezon yay, diger faktorleri saymazsak maksimum konfor ve yol tutus zevki verecektir. Suruclerin istisnai beklentileri haric.
 
Son düzenleme:
Citröen DS deki hidropnömatiğe ne diyorsunuz şaşkınlık içindeyim yol tutar mı bilmem ama çok konforlu duruyor.
Markaya bugün hala saygı duyulmasını sağlayan birkaç modelden biri budur, diğeri de tek tornavidayla neredeyse tamamen parçalanabilen 2CV
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl
Bir aracin konfor ve yol tutus karakteri konusunda dengede olmasini sevmem. Birini cok iyi yapacak ama digeri de ortalama altina inmeyecek. Hangisinin cok iyi olacagi ise kisisel tercihtir.
Suspansiyon sistemine bakarsak; suspansiyon cesidinden kaynakli ( torsiyon, bagimsiz ) govde hareketleri yani fiziksel konfor ve tutus sekli vardir, amortisor calisma araligi ve seklinden ( pat kut edip etmeme ) kaynakli konfor vardir, helezon yay sertlik ve yumusakligindan ( kasanin yana yatip yatmamasi ) gelen bir konfor ve yol tutus egrisi, kalitesi vardir. Saydigim bu uc parca suspansiyon sisteminin bilesenleri oldugu gibi konfor yol tutus kalitesini de olusturan bilesenlerin basinda gelir. Direksiyon tepkisi ve sase'yi gormezden gelip konfor - yol tutusu degerlendirisek ; multilink cok noktali arka bagimsiz suspansiyon, darbe emis karakteri kararli ve calisma araligi genis olan amortisor, yumusak degil hafif sert bir helezon yay, diger faktorleri saymazsak maksimum konfor ve yol tutus zevki verecektir. Suruclerin istisnai beklentileri haric.
Hocam sanırım konfor ortalamanın altına düşmeyecek şekilde yol tutuşu öne çıkaran Ford var,bilmediğimden soruyorum çok pahalı bir sistem değil sanırım nasıl beceriyor bunu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hocam sanırım konfor ortalamanın altına düşmeyecek şekilde yol tutuşu öne çıkaran Ford var,bilmediğimden soruyorum çok pahalı bir sistem değil sanırım nasıl beceriyor bunu?
Ford'da da son yıllarda konfor arttı. Öncesinde sadece dinamik arabalar üretiyordu. Mk7 Fiesta, arkasından Focus Mk3 filan derken en son Fusion/Mondeo modeliyle konfor konusunda alıp yürüdüler. (Control blade, sonra da onun geliştirilmiş hali olan integral link)
Maliyet konusunda da tecrübe ettiğim üzerinden konuşayım, net olarak iç mekan kalitesinden çalıyorlar. İç mekanda sadece direksiyon simidine iyi özeniyorlar. :)
 
Son düzenleme:
Hocam sanırım konfor ortalamanın altına düşmeyecek şekilde yol tutuşu öne çıkaran Ford var,bilmediğimden soruyorum çok pahalı bir sistem değil sanırım nasıl beceriyor bunu?
Focus icin bakarsak, guncel focuslar suana kadar uretilmis en konforlu focuslar ama amortisorler keskin cukurlara sert giriste dipleniyor. Golfun amortisor kalitesi daha iyidir. Helezon yaylar ortalama sertlikte, suspansiyon cesidi olarak da c segmentinde daha iyisini kullanmak zor. Cunku suanki bile asiri maliyetli hem de bayagi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve Mt.Akina
Citroen eğer zamanında yaptıklarının karşılığını alsaydı şuan Almanlar (Premiumlar dahil)kumda oyun oynarlardı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...