Ticari araçlar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gokglsy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ticari araçlarda hangi grubun araçlarını seçersiniz, hangilerini almayı düşünürdünüz ?


  • Kullanılan toplam oy
    22

gokglsy

gökhan
Profesör
632
27
Marka
Ford
bu segment otomobiller ilginizi çekiyor mu ? bu tür araçları iş için mi ? yoksa aile aracı olarak mı ? kullanmayı düşünürsünüz. eğer bu tarz araba alacaksanız neye önem verilsiniz ?
(mini)
fiat fiorino
Fiat Fiorino Panorama - Fiorino Ultra Kompakt Minivan | Fiat
Fiat Fiorino, artık eskisinden daha teknolojik

ford tourneo courier
Ford Tourneo Courier Haberleri ve İncelemeleri | Motor1.com
Ford Tourneo Courier | Çetaş Otomotiv

citroen nemo
New Citroen Nemo Multispace | Motor1.com Photos
Citroen Nemo | Motor1.com Photos

peugeot bipper
Peugeot Bipper Tepee Haberleri ve İncelemeleri | Motor1.com
2015 Peugeot Bipper Van 1.3 HDi


(küçük)
fiat doblo combi
2018 Fiat Doblo Combi 1.6 MultiJet Premio+ | Neden Almalı?
2018 Fiat Doblo Combi 1.6 MultiJet Premio+ | Neden Almalı?

ford tourneo connect
2018 Ford Transit Connect
2018 Ford Transit Connect

renault kangoo
Renault Kangoo Haberleri ve İncelemeleri | Motor1.com
2013 Renault Kangoo passenger van facelift revealed

mersedes benz citan
Citan panelvan | Donanım ve Aksesuarlar | Mercedes-Benz
2019 Mercedes-Benz Citan Tourer

citroen berlingo
2018 Citroen Berlingo
2018 Citroen Berlingo

peugeot rifter
2019 Peugeot Rifter İlk Sürüş
YENI PEUGEOT RIFTER | Haberler | Peugeot Türkiye

opel combo
2018 Opel Combo
Yeni Opel Combo 2018 yüzünü gösterdi - Otomobil

vw caddy
2020 Volkswagen Caddy
2020 Volkswagen Caddy


(orta)
vw transporter
2019 VW T6.1
2019 VW T6.1

vw caravelle
2017 Volkswagen Caravelle Highline İncelemesi| Neden Almalı?
2017 Volkswagen Caravelle Highline İncelemesi| Neden Almalı?

mersedes benz vito tourer
2018 Mercedes-Benz Vito Tourer Select 119 CDI | Neden Almalı?
2018 Mercedes-Benz Vito Tourer Select 119 CDI | Neden Almalı?

ford tourneo custom
2018 Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue Titanium Plus | Neden Almalı?
Ford Tourneo Custom makyajlı yüzünü gösterdi

peugeot expert traveller
2018 Peugeot Expert Traveller 2.0 BlueHDı EAT6 | Neden Almalı?
2018 Peugeot Expert Traveller 2.0 BlueHDı EAT6 | Neden Almalı?

citroen jumpy
Citroen SpaceTourer e SpaceTourer Hyphen Concept - 5/38
Citroen Jumpy ailesi Türkiye'de büyüyor

renault trafic
Makyajlı Renault Trafic (2019) Fotoğraf Galerisi
Renault Trafic 2020 Diesel Gesloten Bestel L2H1 T29 dCi 145 EDC ...


(büyük)
fiat ducato
2019 Fiat Ducato İlk Sürüş: Asıl yenilikleri derinin altında
2019 Fiat Ducato İlk Sürüş: Asıl yenilikleri derinin altında

ford transit
2019 Ford Transit
2019 Model Ford Transit Minibüs Özellikleri ve Fiyat Listesi ...

citroen jumper
747x414-Relay
747x414-citroen-relay-front.242253.jpg

peugeot boxer
2016 Peugeot Boxer Van Fiyatları Özellikleri Yakıt Tüketimi ve ...
Peugeot Boxer Van | Peugeot Türkiye

renault master
Makyajlı Renault Master casuslara yakalandı
Yenilenen Renault Master Türkiye'de!

vw crafter
2017 VW Crafter
2017 VW Crafter

mersedes benz sprinter
2019 Mercedes-Benz Sprinter
2019 Mercedes-Benz Sprinter
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Günümüzde özellikle PSA grubu ile aile için kullanılabilir duruma geldi benim favorilerim
Mini=courier
Küçük=rifter
Orta=Vito
Büyük=transit
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Ekmek kapısıdır, ailemin işi gereği hiç haşır neşir olmadığım araçlar ama sağda solda bol bol biniyoruz, kullanıyoruz.:) Bazı konularda hiç mi hiç hoşuma gitmeseler de ekmek kapısı özelliklerinden dolayı seviyorum.Bu araçları aile kullanımı için tercih etmem, ticaret yapıyorsam alırım canı çıkana kadar binerim ailenin yadigarı olur, alırken kaliteli alırım, olabildiğince güzel bakarım yıllarca binerim.

İşaretlediğim markaları yazacağım,

Marka olarak düşüncem ise Ford'lar Transit harici ticari olarak başarılı değiller, yere çok yakınlar, diğer ticarilere oranla fazla yakıyorlar, yol tutuşları iyi ama ticari alan birisi için de bu ne derece elzem tartışılır.

VW'de ise ticari için pahalı oluş durumu var satın alma bedeli diğer ticarilere oranla fazla oluyor bu olayı sevmiyorum ama Transporter ve Caravelle'in hemen her kasasını ticaride çok ama çok severim diğerleri hoşuma gitmiyor.


Citröen/Peugeot ise ticari araçlarda binek konforu donanımı sunan ender markalardan birisi ayrıca çok çok az yakan dizel motorları mevcut.Hafif ticarileri segmentinin kurucuları niteliğindeler bu gruptan da bipper/nemo-berlingo/rifter alabilirim, ama çok az dolusunu tercih ederdim.

Mini-Nemo Courrier

Small-Rifter/Berlingo

Mid-Transporter/Caravelle

Big-Transit

:)

Favorim ise T3 Sycnro :)
 
Son düzenleme:
Oo ticari başlığı en sevdiğim.

Sınıf sınıf favorilerimi yazacak olursam;

1) courier

2)connect ve psa araçları

3)vito ve caravelle

4)ford transit ve ducato

Yalnız sıfır mı 2.el mi alınacağına bağlı yazdıklarımdan bazılarının öncelik sırası değişir.

En son tercih edeceklerimse burdakilerden caddy-citan-jumpy olurdu.



Bir de genel olarak söylemek istediğim lütfen ama lütfen courieri- doblo rifter caddy vs aynı sınıf gibi değerlendirmeyin, onun rakibi nemodur fiorinodur.
 
Hangisini alırım bilmem de hangisini almazdım sorusuna direkt cevabım Fiorino'dur. Arkasında oturup da popomun, belimin bu kadar acıdığı nadir araçlardandır. Bütün yol bozukluklarının karşılığını vücutta acı ve ağrı olarak geri veriyor. Mühendisler bu aracı yaptıktan sonra hiç mi binip denemediler, buna insan evladı da binecek demediler bilemiyorum.
 
Son düzenleme:
Hangisini alırım bilmem de hangisini almazdım sorusuna direkt cevabım Fiorino'dur. Arkasında oturup da popomun, belimin bu kadar acıdığı nadir araçlardandır. Bütün yol bozukluklarının karşılığını vücutta acı ve ağrı olarak geri veriyor. Mühendisler bu aracı yaptıktan sonra hiç mi binip denemediler, buna insan evladı da binecek demediler bilemiyorum.
Aynen öyle kartalla konfor konusunda kapışırlar ama kartal yükleme hacmiyle alır bence 😀
 
Aynen öyle kartalla konfor konusunda kapışırlar ama kartal yükleme hacmiyle alır bence 😀
Kartal'ın koltukları en azından yumuşacık. Bunda o da yok. Ben araba kullanmayı Şahin'de öğrendim. İnan ki o bu kadar konforsuz değil. Eskiden amortisörsüz bisikletlere uzun süre binip taştan, çukurdan geçerken bisikletin selesi poponu bir süre sonra nasıl acıtırsa aynılarını hissettim yarım saatlik parke taşlı yollarda yolculuk ettikten sonra.
 
Fiorinonun koltuğuna oturduktan sonra çok sert geliyor bir 5dk sonra alışıyorsun 😂 eğer yolculuk uzarsa nasıl olur onu denemedim
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Fiorinonun koltuğuna oturduktan sonra çok sert geliyor bir 5dk sonra alışıyorsun 😂 eğer yolculuk uzarsa nasıl olur onu denemedim
koltuğun dik olması dışında 4-5 saatlik yollarda sıkıntı çekmiyoduk biz önceki kasa doblolardan yine iyiydi konforu bence, en azından makas değildi arkalar. Yine de mantıklı araba değil
 
  • Beğeni
Tepkiler: gokglsy
Mini ticari de fiyatı dışında Courier her konuda rakiplerinden çok üstün.

Küçük ticari de tüm modeller artık aile kullanımına uygun kamyonet ruhsatlı mpv haline geldi ama yük için doblo çok daha mantıklı duruyor.

Orta boy ticariler de artık lüks gibi bir şeyler seçimim Vito veya Caravelle olurdu.

Büyük boy ticari de favorim Transit. Türkiye de yol koşullarına ve ağır yüke en çok dayanan model. Eski Transitler kütük gibi, rakiplerine göre çok yakarlardı yenilerinde bunlar çoğunlukla aşılmış.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ozgu ve gokglsy
Genelde ticarilerde tur mesafesi önemli oluyor fakat renault ve fiat grubunda tur olmadığı için bu grubu elemek daha mantıklı. Tur benim için önemli değil az yaksın dersek yakıt konusunda ilk 3 e girer.

Ford transit yol tutuşu ve ağır yüke dayanıklığı konusunda diğerlerinden bir tık önde . 2014 yılından sonra mk8 kasaya geçiş yapıp diğer kasalarına göre daha konforlu ve göze hitap ediyor.

Volkswagen yolculuk için alınır fakat yüke dayanacağını zannetmiyorum hep narin gözüyle bakıyorum vw araçlarına.Bakımsız ellerde büyük sıkıntılar çıkartabilir.

Mercedes özellikle yolcu taşımacılığında en üst mercide .

Mini- Courier
Orta- Vito
Büyük boy- Yolcu taşınacak ise sprinter. Yük taşınacak ise transit.