tofaş 1.3 motoru modifiye etmek

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yunusozt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

yunusozt

Senkromeççi
2
tofaş marka murat 124 aracım var araç 1.3 motor.
bu motor bana yetersiz geliyor. motoru güçlendirmek istiyorum.
neler yapılabilir tecrübeli kardeşlerim ve abilerim yardımınızı rica ediyorum ?
 
tofaş marka murat 124 aracım var araç 1.3 motor.
bu motor bana yetersiz geliyor. motoru güçlendirmek istiyorum.
neler yapılabilir tecrübeli kardeşlerim ve abilerim yardımınızı rica ediyorum ?
Dusuk hacim ve atmosferik olduğu için bence biseyler yapmak pek mutlu etmez. Satip daha büyük hacim bir araba bakmak daha mantıklı olur bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Performanstan kastiniz biraz daha serilik ise aracınızın hava filtresini maksimum kondisyonda tutmaya çalışın. Bu şekilde havayı daha kolay emecek ve daha fazla patlama sağlanmış olacaktır. Aracınızın yakıt/hava karışımının doğru olduğundan , bir diğer deyişle karburator ayarinin doğru olduğundan emin olun. Lastik basınçlarınızı sürekli uygun değerlerde tutun. Bunlar motorunuzu maksimum verimde kullanmayı sağlayacaktır.
Eğer amacınız gerçek manada modifiye edip motor gücünün %100 ünden fazlasına çıkmak ise işiniz biraz zor Yeni nesil turbo bir motor olsaydı görece basit bir yazılımla %15-20 güç artışı sağlayabilirdiniz. Atmosferik bir araçta beygir kazanmak oldukça zordur. Ama bu işi zirveye taşımış olan örnekleri de var. Youtube'a Wankel Şahin yazarsanız aracın Supralarla drag yarışına kalktığı videoları görürsünüz. Ama maalesef bunu Tofaş motoruyla yapmıyor. Benim tavsiyem motorsporlarinda kullanılmış motor bloklarını kullanmanız. Bu motor blokları doğuştan fazladan beygire dayanıklı oluyor. BMW'nin yarış sporlarında E30'larda ve bir cok modelinde kullandığı M50 motoru fiyat seviyesi olarak da görece daha uygun olduğundan düşünülebilir.
 
Son düzenleme:
Performanstan kastiniz biraz daha serilik ise aracınızın hava filtresini maksimum kondisyonda tutmaya çalışın. Bu şekilde havayı daha kolay emecek ve daha fazla patlama sağlanmış olacaktır. Aracınızın yakıt/hava karışımının doğru olduğundan , bir diğer deyişle karburator ayarinin doğru olduğundan emin olun. Lastik basınçlarınızı sürekli uygun değerlerde tutun. Bunlar motorunuzu maksimum verimde kullanmayı sağlayacaktır.
Eğer amacınız gerçek manada modifiye edip motor gücünün %100 ünden fazlasına çıkmak ise işiniz biraz zor Yeni nesil turbo bir motor olsaydı görece basit bir yazılımla %15-20 güç artışı sağlayabilirdiniz. Atmosferik bir araçta beygir kazanmak oldukça zordur. Ama bu işi zirveye taşımış olan örnekleri de var. Youtube'a Wankel Şahin yazarsanız aracın Supralarla drag yarışına kalktığı videoları görürsünüz. Ama maalesef bunu Tofaş motoruyla yapmıyor. Benim tavsiyem motorsporlarinda kullanılmış motor bloklarını kullanmanız. Bu motor blokları doğuştan fazladan beygire dayanıklı oluyor. BMW'nin yarış sporlarında E30'larda ve bir cok modelinde kullandığı M50 motoru fiyat seviyesi olarak da görece daha uygun olduğundan düşünülebilir.

Öyle bir motoru alıp 124 takmak ölüm makinesine dönüştürmez mi?

Buda Wankel Şahin, günlük kullanıldığını da hiç zannetmiyorum.

Arabaların altyapıları belli, fazla abartmamak lazım. Konuyu açan kişinin de böyle bir şey isteyeceğini zannetmiyorum. Araba gittiğinden daha iyi durmalı diye düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Öyle bir motoru alıp 124 takmak ölüm makinesine dönüştürmez mi?

Buda Wankel Şahin, günlük kullanıldığını da hiç zannetmiyorum.

Arabaların altyapıları belli, fazla abartmamak lazım. Konuyu açan kişinin de böyle bir şey isteyeceğini zannetmiyorum. Araba gittiğinden daha iyi durmalı diye düşünüyorum.
Mesajım yanlış anlaşıldı sanırım. O motoru 124 e takmaktan bahsetmek istemedim ben. Zaten 124'ün üretilmiş amacı , alt yapısı buna uygun değil. 124'ün yerine bu motorun kullanıldığı otomobilleri seçmeniz daha mantikli olur demeye çalıştım.
Wankel Şahin'in günlük kullanıldığına dair bir iddam yok zaten o güçte olup da günlük kullanılabilen sayılı araba vardır. Benim amacım konu Şahinse gelinebilecek son noktaları göstermeye çalışmak
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
Mesajım yanlış anlaşıldı sanırım. O motoru 124 e takmaktan bahsetmek istemedim ben. Zaten 124'ün üretilmiş amacı , alt yapısı buna uygun değil. 124'ün yerine bu motorun kullanıldığı otomobilleri seçmeniz daha mantikli olur demeye çalıştım.
Wankel Şahin'in günlük kullanıldığına dair bir iddam yok zaten o güçte olup da günlük kullanılabilen sayılı araba vardır. Benim amacım konu Şahinse gelinebilecek son noktaları göstermeye çalışmak
Konu şahin değil 124. Konu şahin olsa bile bu arabanın sadece dış kaporta akşamı şahin. Onun dışında her hangi bir alakası yok zaten tofas grubuyla. Wankel sahinden bahsediyorum.
 
İlk olarak headers takılabilir. Daha sonra 1600 Weber karbüratör, dereceli egzantrik ve elektronik ateşleme uygulaması yapılabilir. Bunlar da tatmin etmezse manifold, piston modifiyesi yapılabilir. Bunlar sadece motor için yapılacaklar. Bu kadar yükledikten sonra yürüyeni de modifiye etmek gerekecek. 5 ileri şanzıman, 1600 diferansiyel vs..

Ama 1.3 -(hatta çoğu aslında 1.2'dir ruhsatta yanlış geçer)- 124 motorunu bu kadar yüklemek mantıksız bence. Bu araçlar hız için değil haz için kullanılmalı. Çünkü işin içine hız girdiğinde ölüm makinesine dönüşüyorlar. İlla ki 124 modifiye etmek istiyorum diyorsanız 1.6 slx motor atıp onu yüklemek daha mantıklı olur.
 
Son düzenleme:
İlk olarak headers takılabilir. Daha sonra 1600 Weber karbüratör, dereceli egzantrik ve elektronik ateşleme uygulaması yapılabilir. Bunlar da tatmin etmezse manifold, piston modifiyesi yapılabilir. Bunlar sadece motor için yapılacaklar. Bu kadar yükledikten sonra yürüyeni de modifiye etmek gerekecek. 5 ileri şanzıman, 1600 diferansiyel vs..

Ama 1.3 -(hatta çoğu aslında 1.2'dir ruhsatta yanlış geçer)- 124 motorunu bu kadar yüklemek mantıksız bence. Bu araçlar hız için değil haz için kullanılmalı. Çünkü işin içine hız girdiğinde ölüm makinesine dönüşüyorlar. İlla ki 124 modifiye etmek istiyorum diyorsanız 1.6 slx motor atıp onu yüklemek daha mantıklı olur.
Hemen hemen bunların aynısını yazacaktım :) Bütçe doğrultusunda düşük basınçlı turbo uygulaması da yapılabilir. Yalnız şunu kesinlikle unutmamak gerekir: 124 gibi bir arabada en küçük güç artışında bile fren ve süspansiyon modifiyesi şart olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: thestig
Hemen hemen bunların aynısını yazacaktım :) Bütçe doğrultusunda düşük basınçlı turbo uygulaması da yapılabilir. Yalnız şunu kesinlikle unutmamak gerekir: 124 gibi bir arabada en küçük güç artışında bile fren ve süspansiyon modifiyesi şart olur.
Stock hali dahi yetmediğini söylüyor çoğu kullanıcı. Zaten modifiyenin amacı da bu değil mi. Aracın eksiklerini daha iyileriyle güncellemek. Sadece motor değil. Hatta bana kalırsa önce taşıyıcılar ve yürüyen iyileştirilip daha sonra bu ikisinin limitini göre motor yükseltilmeli.
 
Ayriyeten motora girmeden önce fren yürüyen guclendirilse virajlara tapa gaz girmek daha çok mutlu edebilir. 124 güzel ve zevkli bir araba illa performans istiyorsanız bence satın. Dış kaporta aksami jant ve iç aksama harcanip zevk ve hazla da binilebilir :)
 
İlk olarak headers takılabilir. Daha sonra 1600 Weber karbüratör, dereceli egzantrik ve elektronik ateşleme uygulaması yapılabilir. Bunlar da tatmin etmezse manifold, piston modifiyesi yapılabilir. Bunlar sadece motor için yapılacaklar. Bu kadar yükledikten sonra yürüyeni de modifiye etmek gerekecek. 5 ileri şanzıman, 1600 diferansiyel vs..

Ama 1.3 -(hatta çoğu aslında 1.2'dir ruhsatta yanlış geçer)- 124 motorunu bu kadar yüklemek mantıksız bence. Bu araçlar hız için değil haz için kullanılmalı. Çünkü işin içine hız girdiğinde ölüm makinesine dönüşüyorlar. İlla ki 124 modifiye etmek istiyorum diyorsanız 1.6 slx motor atıp onu yüklemek daha mantıklı olur.
Tam 1.6 motor swaplayabilirsiniz demeye gelmiştim ki yazmışsınız bile :D sığar mı bilmiyorum ama 2.0 Tempra motoru denemenizi tavsiye ederim tabii bunu yaparken yürümenin bir hayli geliştirilmesi gerek.
 
  • Beğeni
Tepkiler: thestig
Teknik kısımda sorunuza arkadaşlar cevap vermiş. Benim ufak bi düzeltmem olacak. Ülkemizdeki 124’ler 1197 cc yani 1.2 motor. Aracınız da 1.3 değil 1.2 yani :)

Bu arada hastasıyım kendilerinin
 
2 gündür şu başlık gündemde, arabayı modifiye etmek yerine, eski kondisyonuna getirilse bence daha farkılı olacaktır.
 
herkeze çok teşekkerüm ederim. yararlı olan bilgiler var gereksiz olanda var bir iki tane. wankel şahin gibi zaten yapamam o kadar bütcem yok. benim amacım arabanın orjinalliğini bozmadan orjinal kendi motoruna 1.2miş onuda ögrenmiş oldum. o motoru ağzına kadar doldurmak biraz daha performans almak .
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...