Herkese selamlar, belki YouTube kanalımız veya farklı mecralar üzerinden takip ederek araçtan haberdar olanlar vardır. Otomobil ilgimin katlanarak artmasında emeği olan bu güzel mecrada, taa eski sitedeki ana sayfa garajından beri hayalini kurduğum yerdeyim. Evet sonunda ilk otomobilimin, kendi otomobilimin konusunu açıyorum.
2020'nin bana kattığı en güzel şeylerden biri, lise arkadaşım @bedirhanuygunn ile YouTube kanalımızı açarak yayınlara başlamamız, diğeri ise ailem ile pandemi sürecinde #evdekal dığımız dönemde bu aracı satın alma kararı almamız oldu. Detayların bir çoğu YouTube yayınlarımızda mevcut. Ancak yine de hızlıca özet geçeceğim.
Öncelikle araç yıllar önce kuzenimin satın alıp bir süre kullandığı ve 2016 yılı gibi kaporta işlemleri için yatmaya başlayan bir araçtı. Bu kaporta işlemlerinde taban sacı, kapı sacları gibi çürüklerin işlediği bir çok parça yenisi ile değiştirilmiş ve araç boyanmıştı. Ancak çeşitli olumsuzluklardan dolayı eve getirildikten sonra uzun bir süre toplanamadan bahçede yattı. Bende senelerce gidip gelirken gördüğüm bu araca, eski ve mekanik araçlara olan ilgimden dolayı girişmek istedim.
Aracı ilk aldığımda tamamen sökük haldeydi
Sizi detaylara fazla boğmayacağım, yapılan tüm işlemleri YouTube kanalımızda yaptığımız yayınlarda anlattık. @bedirhanuygunn kardeşim ile yaklaşık 2.5 aylık bir emek sonucunda, birçok parçayı yenileyerek aracı muayeneye hazır hale getirdik ve sanayiden çıkardık. Aralardan birkaç fotoğraf koyarak yine süreci özetliyorum.
Pako direksiyon simidi olması gereken yere döndü
Jantlar: Ally Cat Rallye Special 13"
Lastikler: Nexen Nblue HD+ 185/60/13
Evet başta bahsettiğim gibi ilk otomobilimin süreci bu şekildeydi. Yaklaşık 3 ay/3500 km'dir kendisiyle yollardayım. Neredeyse gündelik olarak kullanıyorum. Kozmetik olarak kusurlarımız olsa da mekanik olarak aracı en iyi hale getirmeye çalıştık ve çoğu parçası sıfır olarak takıldı. Ön takım, yay takımı, arka amortisörler, fren sistemi, denge kolları derken neredeyse bütün alt takım sıfırlandı. Bu hayati parçalar dışında elimizden gelen tüm kısımları öğrenci işi bir bütçe ile en iyi hale getirmeye çalıştık. Artık bundan sonrası kalan eksikleri tamamlamak ve kullanım sırasında meydana gelen sorunları çözmek ile geçecek diyebilirim. Oldukça hızlı ve kısa bir özet geçmeye çalıştım fazlasıyla da eksik yer var ama yine de konu açmak bir buçuk saat gibi bir vaktimi aldı Buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim. Umarım sizde gönlünüzden geçen en güzel otomobillere sahip olabilirsiniz Merak edilen aşamalar olursa sorabilirsiniz.
2020'nin bana kattığı en güzel şeylerden biri, lise arkadaşım @bedirhanuygunn ile YouTube kanalımızı açarak yayınlara başlamamız, diğeri ise ailem ile pandemi sürecinde #evdekal dığımız dönemde bu aracı satın alma kararı almamız oldu. Detayların bir çoğu YouTube yayınlarımızda mevcut. Ancak yine de hızlıca özet geçeceğim.
Öncelikle araç yıllar önce kuzenimin satın alıp bir süre kullandığı ve 2016 yılı gibi kaporta işlemleri için yatmaya başlayan bir araçtı. Bu kaporta işlemlerinde taban sacı, kapı sacları gibi çürüklerin işlediği bir çok parça yenisi ile değiştirilmiş ve araç boyanmıştı. Ancak çeşitli olumsuzluklardan dolayı eve getirildikten sonra uzun bir süre toplanamadan bahçede yattı. Bende senelerce gidip gelirken gördüğüm bu araca, eski ve mekanik araçlara olan ilgimden dolayı girişmek istedim.
Aracı ilk aldığımda tamamen sökük haldeydi
Sizi detaylara fazla boğmayacağım, yapılan tüm işlemleri YouTube kanalımızda yaptığımız yayınlarda anlattık. @bedirhanuygunn kardeşim ile yaklaşık 2.5 aylık bir emek sonucunda, birçok parçayı yenileyerek aracı muayeneye hazır hale getirdik ve sanayiden çıkardık. Aralardan birkaç fotoğraf koyarak yine süreci özetliyorum.
Pako direksiyon simidi olması gereken yere döndü
Jantlar: Ally Cat Rallye Special 13"
Lastikler: Nexen Nblue HD+ 185/60/13
Evet başta bahsettiğim gibi ilk otomobilimin süreci bu şekildeydi. Yaklaşık 3 ay/3500 km'dir kendisiyle yollardayım. Neredeyse gündelik olarak kullanıyorum. Kozmetik olarak kusurlarımız olsa da mekanik olarak aracı en iyi hale getirmeye çalıştık ve çoğu parçası sıfır olarak takıldı. Ön takım, yay takımı, arka amortisörler, fren sistemi, denge kolları derken neredeyse bütün alt takım sıfırlandı. Bu hayati parçalar dışında elimizden gelen tüm kısımları öğrenci işi bir bütçe ile en iyi hale getirmeye çalıştık. Artık bundan sonrası kalan eksikleri tamamlamak ve kullanım sırasında meydana gelen sorunları çözmek ile geçecek diyebilirim. Oldukça hızlı ve kısa bir özet geçmeye çalıştım fazlasıyla da eksik yer var ama yine de konu açmak bir buçuk saat gibi bir vaktimi aldı Buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim. Umarım sizde gönlünüzden geçen en güzel otomobillere sahip olabilirsiniz Merak edilen aşamalar olursa sorabilirsiniz.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: