Tofaş Serçe 1990

Şehir içinde gezerken saçma sapan yerlerde missfire yaşayıp apaçi gibi egzoz patlatmaya başlayınca, soluğu sanayide aldım. Önce distribütörü açıp kontrol ettim. Hazır açmışken ince bir mil sesi geldiği için distribütörü yağladım.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.58.40.jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.58.41.jpeg
sonrasında bujileri değiştirdim. Eskilerde yenilerde bosch marka
 
Açık hava filtresine geçerken LPG sisteminde değişiklik yapmıştık. Karbüratörü delerek her iki boğaza ayrı ayrı rekorlarla LPG bağlantısı yapmıştık. Bunun sonrasında araçta LPG'de 2.boğazı açtırınca(gaza yarıdan fazla basınca), özellikle üst devirlerde bir yığılma sorunu yaşamaya başlamıştım. Araç çok bariz olarak fakir karışımda kaldığını hissettiriyordu.

Bunun açık hava filtresinden kaynaklı olabileceğini düşünerek kapalı filtreye geri dönme kararı aldım.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.51 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.51.33 (1).jpeg


Bu kez parlak siyaha boyamayı tercih ettim. Kapalı filtreye geçtik ancak LPG'de yaşadığımız problem düzelmemişti. O yüzden çok geçmeden açık hava filtresine geri döndüm. Malum yakıt fiyatları bu haldeyken arabayı eskisi kadar çok kullanamıyoruz. Kullandığımızda bari ciğer sesi alalım.
 
Yağmurlu bir mart sabahında işe gitmek için servisi kaçırdım. Başka çare olmayınca arabayla gitmeye karar vermiştim ki otoparktan çıkar çıkmaz viteslerim geçmemeye başladı. 2.viteste çalıştırıp yürüterek benzinliğe gittim ve debriyaj bağlantılarını kontrol ettim ancak sorun yoktu araba vitesi ayırmıyordu. Zamansız bir şekilde yolda kalmış olsam da aracı ilk toplama sürecinde değiştirmediğimiz bir parça olduğu için çok üzmedi. Vardır bir hayır diyip 2.vitesle sanayinin yolunu tuttum :D

Gittiğimde ustam da şanzımanı açmadan önce denemelerini yaptı benim yaptığım kontrolleri yaptı ancak sorun dışarıdan çözülemedi. Şanzımanı indirdik ve debriyaj setini değiştirdik.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.38.jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.56 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.56 (2).jpeg


Debriyaj için şanzıman inmişken vites alt tamir takımı diye geçen vites çanakları, yay ve contalar yenileriyle değişti. Artık daha kemikli ve net vites geçişlerimiz var.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.54 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.54.jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.55 (1).jpeg


Kavrama tam olarak bitmemişti ancak benden önce 2012 yılında değiştirilen Mapa marka setin baskı elemanı adaya veda etmişti.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.55.jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.53.jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.53 (2).jpeg


Parçanın gelmesi öğleden sonrayı bulacak olsa da, fiyatı diğerinden %20 daha pahalı olsa da mapa marka yerine valeo marka debriyaj seti tercih ettim. Ustama ısrarla debriyaj çatalını ve debriyaj telini yenileyelim desem de lafımı dinletip parasıyla da olsa değiştirtemedim. Durumları iyiymiş. Bu değişimler yapılmadığından dolayı debriyajımın istediğim kadar tazelenmediğini düşünüyorum. Evet kavrama düzeldi, evet pedal hissiyatı yumuşadı ancak istediğim gibi değildi. Maalesef eski kafalı eski ustalar...
 
Debriyaj işi için araç kaldırılmışken egzozdaki delikleri fark ettim. Benden önce araç uzun süre yatmıştı. Ben alırkende egzoz pek iyi durumda değildi. Bir süre sonra ön taraftan egzoz manifoldunu değiştirmiştim ancak egzozun devamına bir şey yaptırmadım. Keşke her şey daha ucuzken yaptırsaydım🥲 Yaklaşık 1.5-2 senelik kullanımım sonrasında fotoğraftaki şekilde delikler çoğaldı hatatat

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.18 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.18.jpeg
 
Araçta arkada 2 çift 6x9 cadence hoparlör dışında hoparlörüm bulunmuyordu. Uzun zamandır önlere hoparlör arıyordum. Özellikle arka koltuğa yolcu aldığımda rahatsız etmemek için müziği kısmak zorunda kalıyordum. Böyle oluncada ön taraftan hiçbir şey duyulmaz oluyordu. Bu işi arkadaşımın elinde olan skytech hoparlörleri deneyip beğenince, ondan hoparlörleri satın alarak çözmek istedim. Hoparlörleri aldım ve mevcut bluetoothlu G*ldmaster teybe bağlantısını yaptık. Ancak arkadaşımın aracında aldığımız performansı alamadık. Eski seri Pioneer nereyee yeni nesil dandik G*ldmaster nereye. Performans alamadığımız gibi teybin ön arka ses ayrımı ve ekolayzer ayarı gib özellikleri de bulunmuyordu. Hoparlörlerle kanıma giren arkadaşım bir kere daha aklımı çeldi ve bana da 97 üretimi Pioneer Keh-2700R teyp aldık. Bu teybin kaset tertibatını iptal ederek bluetooth kiti montajladık. Sonuçtan oldukça memnunum. Düşünenlere bt kit konusunda arkadaşım yardımcı olabilir.

Hoparlörlere ek olarak bir çift pioneer hoparlör kapağı temin ettim.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.31.51 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.31.51 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.31.51 (3).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.31.51.jpeg


Hoparlörlere kabin temin edince montajlanmış fotoğraflarını da paylaşacağım.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.31.52 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.31.52.jpeg


Eski ve yeni teybin görsel karşılaştırması. Eski teybin uyumsuz kırmızı ışığından da kurtulmuş olduk. Fotoğrafını çekince gece aydınlatma karşılaştırmasını da yaparım.

Gösterge zeminlerini de ilk fırsatta 3D printer yoluyla basarak yenileyeceğim. Ahşap malzeme soğuk sıcak farklarını gördükçe çatladı maalesef.
 
Yağ basınç göstergesini aktifleştirmek için aylar öncesinde yeni yağ basınç müşürü satın almıştım. Ancak işten güçten öncelik veremeyip bir türlü değiştiremedim. Tam değiştirmeye niyetlendim bu sefer çok doğal olarak bağlantı noktalarının ölçüleri farklı çıktı :D gidip uygun rekoru alıp tekrar bağlamaya niyetlenmiştim ki aldığım rekor kırıldı. Üzerinde kırılmasından iyidir yine vardır bir hayır diyip şimdilik müşür değişimini erteledim.

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.52 (1)2.jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.16 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.17.jpeg
 
Aracı alırken bagajında çürük başlangıcı kabarmalar vardı. İlk toplama esnasında bunları kendimizce temizleyip boyamıştık. Geçtiğimiz sene yazın köyde köy imkanlarıyla tamamen el gücüyle girişip tekrar kazıyıp bagajı komple boyamıştım. Ancak iyice temizlemeden yaptığım bu girişimler yine başarısız oldu. Bu şekilde yine pas kustu ve zamanla kabardı.

WhatsApp Image 2022-08-16 at 15.28.18.jpeg


Bu kez bir arkadaşımla birlikte okulun proje atölyesindeki alanı kullanarak şarjlı aletler vasıtasıyla zımpara ve oyuk şeklinde olan alanları iyice temizleyecek şekilde bir girişimde bulunduk. Paslı bölge görmeyene kadar saca girdim. Saca kadar açılan her yere hiç bekletmeden astar uyguladım. sonrasında dolgu niyetiyle macun yapıp en son bagajı tekrar komple boyadım. işlemlerin hepsi aynı günde yapıldı tek çekincem bu. Hava çok sıcaktı. Gözle bakıldığında yeteri kadar kurudu ancak içeride ne kaldı ne oldu emin olunamıyor tabiki. Macun sonrası tekrar astar atıp ince zımparasını yapıp öyle boyadığımı da belirtmek isterim. Elimde olan görseller şu şekilde;

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.09.jpeg

InkedWhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.09 (1)_LI.jpg
WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.35.58.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.08.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-15 at 13.46.07 (1).jpeg

Boyama ve montaj sonrası bagaj görüntüsü
 
Son düzenleme:
Son olarak arkadaşımla yine evin önünde aracın yağ ve filtre değişimini yaptık. Sonrasında işimiz olduğu için acelemiz vardı ve bu yüzden hiç fotoğraf çekemedim. Ancak son yağ değişimi görsellerinin aynısı :D

Aracın yağı değişeli 9 ay olmuştu ancak yakıt fiyatları sağolsun bu sefer yalnızca 2500 km yapabilmişim. Yağ değişimini bundan dolayı biraz geciktirdim. Normalde 6 ay veya 5000km civarında değiştirmeyi hedefliyordum. Bu sefer normal eksiltmesinin yanı sıra, yağ basınç müşürünü söküp takınca da eksildiği için yağ eklemek yerine değiştirmeyi tercih ettim. Opar filtreler gözüme biraz çakma geldiği için mannfilter yağ filtresi temin ettim. Yağ olarak ise yine elf evolution 20w50 kullandım.
 
Aracı alırken bagajında çürük başlangıcı kabarmalar vardı. İlk toplama esnasında bunları kendimizce temizleyip boyamıştık. Geçtiğimiz sene yazın köyde köy imkanlarıyla tamamen el gücüyle girişip tekrar kazıyıp bagajı komple boyamıştım. Ancak iyice temizlemeden yaptığım bu girişimler yine başarısız oldu. Bu şekilde yine pas kustu ve zamanla kabardı.

Ekli dosyayı görüntüle 40292

Bu kez bir arkadaşımla birlikte okulun proje atölyesindeki alanı kullanarak şarjlı aletler vasıtasıyla zımpara ve oyuk şeklinde olan alanları iyice temizleyecek şekilde bir girişimde bulunduk. Paslı bölge görmeyene kadar saca girdim. Saca kadar açılan her yere hiç bekletmeden astar uyguladım. sonrasında dolgu niyetiyle macun yapıp en son bagajı tekrar komple boyadım. işlemlerin hepsi aynı günde yapıldı tek çekincem bu. Hava çok sıcaktı. Gözle bakıldığında yeteri kadar kurudu ancak içeride ne kaldı ne oldu emin olunamıyor tabiki. Macun sonrası tekrar astar atıp ince zımparasını yapıp öyle boyadığımı da belirtmek isterim. Elimde olan görseller şu şekilde;

Ekli dosyayı görüntüle 40293
Ekli dosyayı görüntüle 40294 Ekli dosyayı görüntüle 40295
Ekli dosyayı görüntüle 40296
Ekli dosyayı görüntüle 40297
Boyama ve montaj sonrası bagaj görüntüsü
Müh B yi görünce bi özlem geldi bana :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: UCY ve OguzhanC
Güncellemeler;

Muayene vakti yaklaşıyorken fırsat buldukça Serçe'nin gözüme çarpan eksikleriyle ilgilendim. Haftaiçleri çalıştığım için cumartesi günleri fırsat buldukça birini halletmeye çalıştım.

WhatsApp Image 2022-10-24 at 09.09.25 (1).jpeg


2 yıl sonrasında rot ayarımızda biraz kaçıklık vardı araba sola çekiyordu. Rot ayarına girdik. 2 kere Körfez pisti ve rutin rotamda daha çok sol ön yıprandığı için sol ön lastiğin aşınması sağa göre biraz daha fazlaydı sağ sol ön lastiklerin yerleri değişti.

WhatsApp Image 2022-10-24 at 09.09.28 (1).jpeg


Rot ayarı sonrası roadtrip şeysi kokpit fotosu :D

WhatsApp Image 2022-10-24 at 11.37.49.jpeg


Fren testine gittim. Detaylı bir fotoğrafı yok videodan kırptım. Ön fren disklerimde biraz eğrilik var. Titreme yapıyor. Ancak muayene için kabul edilebilir aralıktaydı. Bütçem olmadığı için erteledim. Arka frenler ve el freni tertibatı 2 yıl önce tamamen sıfırlanmıştı. Hala sıfır ayarında olduğu için o konuda kafam rahat gittim muayeneye.

WhatsApp Image 2022-10-24 at 09.09.24 (1).jpeg


Geri vites müşürü değişti. Artık geri vitese takınca arkamız kısa farlardan daha iyi aydınlatıyor :D (normalde şartele bağlamıştım manuel olarak açıp kapatıyordum)
(bununla ilgili ilk fırsatta görsel ekleyeceğim :D )

WhatsApp Image 2022-10-24 at 11.13.39.jpeg
WhatsApp Image 2022-10-24 at 09.09.20.jpeg


Tabanda ufak bir çürüğümüz vardı. Parça ekleme ve pütür uygulaması yapıldı. Hem muayene için hem de kış öncesi iyi oldu.
(Birleşim yerlerine silikonu, taktığım eldiven ve el ile yaptığım için yer çekiminin de etkisiyle görüntüsü biraz çirkin oldu)

WhatsApp Image 2022-10-24 at 09.09.12.jpeg


Malum yerde sancılı bekleyiş.

WhatsApp Image 2022-10-24 at 09.08.53.jpeg


Sonrası mutlu son :) Muayenemiz 22.10.2024 tarihine kadar geçerli :)
Fotoda görüleceği üzere araba leş gibi. En son konuda yer alan bagaj boyamasından sonra yıkamıştım. Tahminen temmuzun 25'inde falan. Muayeneyi geçerek güzel bir yıkamayı hak etti reis. Kış öncesi detaylıca girişeceğim. Artık kapalı otoparkımız olmadığı için üzerine ufak bir branda alacağım.

7 adet hafif kusurla geçtik.
1.Camlarda LPG etiketi yok(önemsiz hafif kusur)
2.Yan aynalar içeriden ayarlanamıyor(arabanın orijinal aynaları zaten sadece dışarıdan ayarlanabiliyor. Boşuna hafif kusur yazdılar)
3.Far ayarı hatalı(klasik hafif kusur)
4.Elektrik tesisatı uygun serilmemiş(Geri vites müşürü bağlanırken boşa çıkan düğmelerin kabloları görünüyordu ona yazmışlar. Artık o kablolarda elektrik yok ama gözlerine battı muhtemelen :D gereksiz hafif kusur )
5.Motor yağ kaçakları var(klasik tofaş terlemesi hafif kusuru)
6.Şanzıman yağ kaçakları var(klasik tofaş terlemesi hafif kusuru)
7.Karoseri taşıyıcı parçalar işlem yapılmış/kaynaklı. (tabanda yapılan işlemden dolayı hafif kusurlu)
 
Güncellemeler;

Muayene vakti yaklaşıyorken fırsat buldukça Serçe'nin gözüme çarpan eksikleriyle ilgilendim. Haftaiçleri çalıştığım için cumartesi günleri fırsat buldukça birini halletmeye çalıştım.

Ekli dosyayı görüntüle 40698

2 yıl sonrasında rot ayarımızda biraz kaçıklık vardı araba sola çekiyordu. Rot ayarına girdik. 2 kere Körfez pisti ve rutin rotamda daha çok sol ön yıprandığı için sol ön lastiğin aşınması sağa göre biraz daha fazlaydı sağ sol ön lastiklerin yerleri değişti.

Ekli dosyayı görüntüle 40699

Rot ayarı sonrası roadtrip şeysi kokpit fotosu :D

Ekli dosyayı görüntüle 40705

Fren testine gittim. Detaylı bir fotoğrafı yok videodan kırptım. Ön fren disklerimde biraz eğrilik var. Titreme yapıyor. Ancak muayene için kabul edilebilir aralıktaydı. Bütçem olmadığı için erteledim. Arka frenler ve el freni tertibatı 2 yıl önce tamamen sıfırlanmıştı. Hala sıfır ayarında olduğu için o konuda kafam rahat gittim muayeneye.

Ekli dosyayı görüntüle 40700

Geri vites müşürü değişti. Artık geri vitese takınca arkamız kısa farlardan daha iyi aydınlatıyor :D (normalde şartele bağlamıştım manuel olarak açıp kapatıyordum)
(bununla ilgili ilk fırsatta görsel ekleyeceğim :D )

Ekli dosyayı görüntüle 40701Ekli dosyayı görüntüle 40702

Tabanda ufak bir çürüğümüz vardı. Parça ekleme ve pütür uygulaması yapıldı. Hem muayene için hem de kış öncesi iyi oldu.
(Birleşim yerlerine silikonu, taktığım eldiven ve el ile yaptığım için yer çekiminin de etkisiyle görüntüsü biraz çirkin oldu)

Ekli dosyayı görüntüle 40703

Malum yerde sancılı bekleyiş.

Ekli dosyayı görüntüle 40704

Sonrası mutlu son :) Muayenemiz 22.10.2024 tarihine kadar geçerli :)
Fotoda görüleceği üzere araba leş gibi. En son konuda yer alan bagaj boyamasından sonra yıkamıştım. Tahminen temmuzun 25'inde falan. Muayeneyi geçerek güzel bir yıkamayı hak etti reis. Kış öncesi detaylıca girişeceğim. Artık kapalı otoparkımız olmadığı için üzerine ufak bir branda alacağım.

7 adet hafif kusurla geçtik.
1.Camlarda LPG etiketi yok(önemsiz hafif kusur)
2.Yan aynalar içeriden ayarlanamıyor(arabanın orijinal aynaları zaten sadece dışarıdan ayarlanabiliyor. Boşuna hafif kusur yazdılar)
3.Far ayarı hatalı(klasik hafif kusur)
4.Elektrik tesisatı uygun serilmemiş(Geri vites müşürü bağlanırken boşa çıkan düğmelerin kabloları görünüyordu ona yazmışlar. Artık o kablolarda elektrik yok ama gözlerine battı muhtemelen :D gereksiz hafif kusur )
5.Motor yağ kaçakları var(klasik tofaş terlemesi hafif kusuru)
6.Şanzıman yağ kaçakları var(klasik tofaş terlemesi hafif kusuru)
7.Karoseri taşıyıcı parçalar işlem yapılmış/kaynaklı. (tabanda yapılan işlemden dolayı hafif kusurlu)
Maşallah bu yaşta muayeneden tek seferde geçmiş delikanlı :)

Hocam pütür uygulamasını nerede yaptırdınız? bende linea için düşünüyorum. Yol ve lastik sesi yalıtımına katkısı olur diye.
 
Maşallah bu yaşta muayeneden tek seferde geçmiş delikanlı :)

Hocam pütür uygulamasını nerede yaptırdınız? bende linea için düşünüyorum. Yol ve lastik sesi yalıtımına katkısı olur diye.
Öyle cidden yüz güldürdü bir daha uğraştırmadığı için. Frenlerden korkuyordum açıkçası ama onlar da geçti. Zorunluluktan değil kendim hazır olunca değiştireceğim frenleri.

Pütür için tanıdığım bir ticari servisine gittim. Normalde binek uygulaması yapmıyorlar. O yüzden tavsiye edemeyeceğim. Ama kanalı/lifti olan herhangi bir yerde 5 dakikalık iş. Pütür bidonuna pütür tabancası takıp hızlıca atıyorlar.

Başta fırçayla kendim süreyim diye düşünüyordum ama hem sanayide uygun yer yoktu hemde muayeneye kalan vakit azdı. Uygulamayı muayene gününün sabahında yaptırdım. Muayene de akşam olunca gidene kadar çoktan kurumuştu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kenblock
Güncellemeler;

Muayene vakti yaklaşıyorken fırsat buldukça Serçe'nin gözüme çarpan eksikleriyle ilgilendim. Haftaiçleri çalıştığım için cumartesi günleri fırsat buldukça birini halletmeye çalıştım.

Ekli dosyayı görüntüle 40698

2 yıl sonrasında rot ayarımızda biraz kaçıklık vardı araba sola çekiyordu. Rot ayarına girdik. 2 kere Körfez pisti ve rutin rotamda daha çok sol ön yıprandığı için sol ön lastiğin aşınması sağa göre biraz daha fazlaydı sağ sol ön lastiklerin yerleri değişti.

Ekli dosyayı görüntüle 40699

Rot ayarı sonrası roadtrip şeysi kokpit fotosu :D

Ekli dosyayı görüntüle 40705

Fren testine gittim. Detaylı bir fotoğrafı yok videodan kırptım. Ön fren disklerimde biraz eğrilik var. Titreme yapıyor. Ancak muayene için kabul edilebilir aralıktaydı. Bütçem olmadığı için erteledim. Arka frenler ve el freni tertibatı 2 yıl önce tamamen sıfırlanmıştı. Hala sıfır ayarında olduğu için o konuda kafam rahat gittim muayeneye.

Ekli dosyayı görüntüle 40700

Geri vites müşürü değişti. Artık geri vitese takınca arkamız kısa farlardan daha iyi aydınlatıyor :D (normalde şartele bağlamıştım manuel olarak açıp kapatıyordum)
(bununla ilgili ilk fırsatta görsel ekleyeceğim :D )

Ekli dosyayı görüntüle 40701Ekli dosyayı görüntüle 40702

Tabanda ufak bir çürüğümüz vardı. Parça ekleme ve pütür uygulaması yapıldı. Hem muayene için hem de kış öncesi iyi oldu.
(Birleşim yerlerine silikonu, taktığım eldiven ve el ile yaptığım için yer çekiminin de etkisiyle görüntüsü biraz çirkin oldu)

Ekli dosyayı görüntüle 40703

Malum yerde sancılı bekleyiş.

Ekli dosyayı görüntüle 40704

Sonrası mutlu son :) Muayenemiz 22.10.2024 tarihine kadar geçerli :)
Fotoda görüleceği üzere araba leş gibi. En son konuda yer alan bagaj boyamasından sonra yıkamıştım. Tahminen temmuzun 25'inde falan. Muayeneyi geçerek güzel bir yıkamayı hak etti reis. Kış öncesi detaylıca girişeceğim. Artık kapalı otoparkımız olmadığı için üzerine ufak bir branda alacağım.

7 adet hafif kusurla geçtik.
1.Camlarda LPG etiketi yok(önemsiz hafif kusur)
2.Yan aynalar içeriden ayarlanamıyor(arabanın orijinal aynaları zaten sadece dışarıdan ayarlanabiliyor. Boşuna hafif kusur yazdılar)
3.Far ayarı hatalı(klasik hafif kusur)
4.Elektrik tesisatı uygun serilmemiş(Geri vites müşürü bağlanırken boşa çıkan düğmelerin kabloları görünüyordu ona yazmışlar. Artık o kablolarda elektrik yok ama gözlerine battı muhtemelen :D gereksiz hafif kusur )
5.Motor yağ kaçakları var(klasik tofaş terlemesi hafif kusuru)
6.Şanzıman yağ kaçakları var(klasik tofaş terlemesi hafif kusuru)
7.Karoseri taşıyıcı parçalar işlem yapılmış/kaynaklı. (tabanda yapılan işlemden dolayı hafif kusurlu)
bu yaşta bir araba başka türlü yürütülemez. Ellerine sağlık, arabanın duruşundaki dirilik genek kondisyonunu belli ediyor zaten.
Benim gözümde böyle bir araba için bunların hiçbiri kusur değil :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
bu yaşta bir araba başka türlü yürütülemez. Ellerine sağlık, arabanın duruşundaki dirilik genek kondisyonunu belli ediyor zaten.
Benim gözümde böyle bir araba için bunların hiçbiri kusur değil :)
Abi görüşlerin için teşekkür ederim :) Daha iyi yürütülür yürütülmesine de her şey imkana bakıyor. Gündelik kullanımda arabanın yorulduğu ve yıprandığı bir gerçek. Bu araçlar artık hobi aracı olmayı ve yağmurdan çamurdan koruyacak kapalı garajı hak ediyor. Çürüdükten sonra yaptırma maaliyetleri eski zamanlarda olduğu gibi ucuz değil maalesef :(
 
  • Üzgün
Tepkiler: bt
Güncellemeler;

Muayene vakti yaklaşıyorken fırsat buldukça Serçe'nin gözüme çarpan eksikleriyle ilgilendim. Haftaiçleri çalıştığım için cumartesi günleri fırsat buldukça birini halletmeye çalıştım.

Ekli dosyayı görüntüle 40698

2 yıl sonrasında rot ayarımızda biraz kaçıklık vardı araba sola çekiyordu. Rot ayarına girdik. 2 kere Körfez pisti ve rutin rotamda daha çok sol ön yıprandığı için sol ön lastiğin aşınması sağa göre biraz daha fazlaydı sağ sol ön lastiklerin yerleri değişti.

Ekli dosyayı görüntüle 40699

Rot ayarı sonrası roadtrip şeysi kokpit fotosu :D

Ekli dosyayı görüntüle 40705

Fren testine gittim. Detaylı bir fotoğrafı yok videodan kırptım. Ön fren disklerimde biraz eğrilik var. Titreme yapıyor. Ancak muayene için kabul edilebilir aralıktaydı. Bütçem olmadığı için erteledim. Arka frenler ve el freni tertibatı 2 yıl önce tamamen sıfırlanmıştı. Hala sıfır ayarında olduğu için o konuda kafam rahat gittim muayeneye.

Ekli dosyayı görüntüle 40700

Geri vites müşürü değişti. Artık geri vitese takınca arkamız kısa farlardan daha iyi aydınlatıyor :D (normalde şartele bağlamıştım manuel olarak açıp kapatıyordum)
(bununla ilgili ilk fırsatta görsel ekleyeceğim :D )

Ekli dosyayı görüntüle 40701Ekli dosyayı görüntüle 40702

Tabanda ufak bir çürüğümüz vardı. Parça ekleme ve pütür uygulaması yapıldı. Hem muayene için hem de kış öncesi iyi oldu.
(Birleşim yerlerine silikonu, taktığım eldiven ve el ile yaptığım için yer çekiminin de etkisiyle görüntüsü biraz çirkin oldu)

Ekli dosyayı görüntüle 40703

Malum yerde sancılı bekleyiş.

Ekli dosyayı görüntüle 40704

Sonrası mutlu son :) Muayenemiz 22.10.2024 tarihine kadar geçerli :)
Fotoda görüleceği üzere araba leş gibi. En son konuda yer alan bagaj boyamasından sonra yıkamıştım. Tahminen temmuzun 25'inde falan. Muayeneyi geçerek güzel bir yıkamayı hak etti reis. Kış öncesi detaylıca girişeceğim. Artık kapalı otoparkımız olmadığı için üzerine ufak bir branda alacağım.

7 adet hafif kusurla geçtik.
1.Camlarda LPG etiketi yok(önemsiz hafif kusur)
2.Yan aynalar içeriden ayarlanamıyor(arabanın orijinal aynaları zaten sadece dışarıdan ayarlanabiliyor. Boşuna hafif kusur yazdılar)
3.Far ayarı hatalı(klasik hafif kusur)
4.Elektrik tesisatı uygun serilmemiş(Geri vites müşürü bağlanırken boşa çıkan düğmelerin kabloları görünüyordu ona yazmışlar. Artık o kablolarda elektrik yok ama gözlerine battı muhtemelen :D gereksiz hafif kusur )
5.Motor yağ kaçakları var(klasik tofaş terlemesi hafif kusuru)
6.Şanzıman yağ kaçakları var(klasik tofaş terlemesi hafif kusuru)
7.Karoseri taşıyıcı parçalar işlem yapılmış/kaynaklı. (tabanda yapılan işlemden dolayı hafif kusurlu)
İlkinde olmasa da 2. muayene serüveninde ben de tekte geçmiştim bizim garibanla (bende daha fazla kusur vardı ama olsun). Gerçekten bilinçli ellerde bunu başarabiliyor arabalar :D muayene sonrası kafa rahatlığı paha biçilemez

Tüp pütürler varmış, arabayı kendin krikoyla takoza alıp atabilirsin.
onlar boya gibi olduğundan pek faydalı olmuyor ben denemiştim
 
Son düzenleme: