Toprakta el freni çekmenin ne gibi zararları vardır

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Ayda bir iki kez köye gidip geliyorum yollar toprak ve boş olduğu için dönerken ya da geniş yerlerde el freniyle R19'la biraz oynuyorum. Toprak olduğu için direkt kilitliyor hiçbir zorlama hissetmiyorum ama bilyalara balansa zarar veriyor muyum diye düşünmüyor değilim. Toprakta el freni çekmenin ne gibi bir zararları olabilir?
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,104
45,653
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
El freni çekmek her zeminde alt yapıya zarar verir. Toprakta el freni çekmek ekstra olarak lastiklere daha fazla zarar verir. Bir anda lastikler yarılabilir, parçalanabilir, yanaktan kesilebilir ya da dişlerde kopukluk olabilir.
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
El freni çekmek her zeminde alt yapıya zarar verir. Toprakta el freni çekmek ekstra olarak lastiklere daha fazla zarar verir. Bir anda lastikler yarılabilir, parçalanabilir, yanaktan kesilebilir ya da dişlerde kopukluk olabilir.
Minimum zarar hangi zeminde olur hocam? Islak asfalt mı?
 

LiveForSpeed

Profesör
30 Ocak 2017
292
437
1,395
Kocaeli
Marka
Volkswagen
Lastikler dışında teker bilyalarına zarar verir muhtemelen. Aracın genel kauçuk burçları daha çabuk eskir. El freni ayarı kaçabilir. Başka bir etkisi olacağını sanmıyorum.
Parlamış pürüzsüz asfaltın üzeri hafif ıslandığında müthiş kayıyor tabi trafiğe kapalı bir alanda böyle asfalt bulmak pek mümkün değil. Trafikte de el freni vs. denemek ne kadar mantıklı :) Kapalı Otopark zeminleri güzel kayar. Hele ıslandığında buzdan hallice bir hale geliyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
hasan dağına tırmanıp indim, ikisi de tempoluydu;
lastikler toprak lastiği değildi parçalandı, taşlardan arabanın altında 2 tane delik açıldı inerken baya toz giriyordu.
bence bidaha yapmayın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Teşekkürler herkese kar harici çekmek mantıklı gelmiyor artık
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Karlı ve buzlu zeminde pek bir zararı olmaz, usul usul kayarsınız, öbür zeminlerde ise arkadaşların dediği doğru zararı çok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
El freni ile dönüşün en muazzam ustalarından olan J.Ragnotti'ye de bir göz atmanızı dilerim.Zevkli videoları vardır.Önden çeker araçların da belli bir mertebede zevkli olmasının en büyük sebeplerinden birisidir el freni benim adıma, severim kendilerini.:)

 

2jzihtiyar

Reis
Beta Programı
23 Şub 2018
3,048
6,912
5,020
github.com
Marka
BMW
Arkayı attırmak hoşunuza gidiyorsa arka lastiklerle tahta vs koyup el freni çekili halde easy drift mantığıyla yanlayabilirsiniz. Bu işin en zararsız haldeki en zevkli hali o
 

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
El freni ile dönüşün en muazzam ustalarından olan J.Ragnotti'ye de bir göz atmanızı dilerim.Zevkli videoları vardır.Önden çeker araçların da belli bir mertebede zevkli olmasının en büyük sebeplerinden birisidir el freni benim adıma, severim kendilerini.:)

Tam olarak benim istediğim bu ama R19'un istediği hiç bu değil :(

Arkayı attırmak hoşunuza gidiyorsa arka lastiklerle tahta vs koyup el freni çekili halde easy drift mantığıyla yanlayabilirsiniz. Bu işin en zararsız haldeki en zevkli hali o
Onu düşündüm de yoldaki kadar zevkli olacağını sanmıyorum ya sesi falanda cabası
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Tam olarak benim istediğim bu ama R19'un istediği hiç bu değil :(

Aracın daha da oynak olmasını istiyorsanız arka lastikleri sert hamurlu yerli markalardan ön lastikleri ise yumuşak hamurlu kaliteli markalardan kullanırsınız böylelikle arkalar daha sert hamurlu olduğu için hem daha geç biter hem de daha kolay kayar.Yani kısacası arka lastikleri tutuşu kötü olan bir lastikle değiştirmeniz gerekebilir.

Ama kaza vesaire durumu olursa canınıza malınıza ya da başkalarının canına malına zarar gelebilir.

Ben R9'da iken 4 takım yazlık Petlas PT311 ve 2 takım Continental TS800 kışlığım vardı. Kışları ön lastiklerimi yumuşak kışlık olanları takıyordum, arkalarda yazlıktı, mecburiyetten(ekonomik maksatlı) gelişen bu durum, sonraları daha zevkli bir sürüşe büründü. Ama kışın da karda biraz eğleneyim diye dışarıya çıkıp kaldırma çıktığımı es geçemem.Kısacası size de yapın diye demiyorum, sadece gerçekten tüm sorumluluğu alarak yapmak istiyorsanız böyle çözümleri de var haberiniz olsun.


Not:Bütün bunların sorumluluğu vardır, sizin hevesinizi anladığım için size yardımcı olmak istedim.

Son olarak el freni sertliği için arka fren balatalarınıza baktırın derim zayıflamış olabilir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
@Mt.Akina Çok teşekkürler tavsiyeler için. Bende PT311 kullanıyorum yani aldığımda 4 lastik yeni değişmişti bende bir daha ellemedim. Islakta önler hiç tutunmuyor ama arkalarda bir o kadar tutuyo anlayamadım ben. Karda buzda ise 4 teker beraber kayıyor. Ağırlık transferi deniyorum sert giriyorum yine arkayı bırakmıyor neden bilmiyorum. Önleri değiştirsem de arkayı bırakacağını düşünmüyorum o yüzden. Suspansiyon olarak benim araç diğer R19lara göre yüksek duruyor arkasıda öne göre 2 3 cm kadar daha yüksek. Buna rağmen bırakmıyor daha hızlı girmem mi gerekiyor acaba? Fotoğrafta belli oluyor mu bilmiyorum biraz yüksek arkası.
Screenshot_20200530-122313_Gallery.jpg
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
@Mt.Akina Çok teşekkürler tavsiyeler için. Bende PT311 kullanıyorum yani aldığımda 4 lastik yeni değişmişti bende bir daha ellemedim. Islakta önler hiç tutunmuyor ama arkalarda bir o kadar tutuyo anlayamadım ben. Karda buzda ise 4 teker beraber kayıyor. Ağırlık transferi deniyorum sert giriyorum yine arkayı bırakmıyor neden bilmiyorum. Önleri değiştirsem de arkayı bırakacağını düşünmüyorum o yüzden. Suspansiyon olarak benim araç diğer R19lara göre yüksek duruyor arkasıda öne göre 2 3 cm kadar daha yüksek. Buna rağmen bırakmıyor daha hızlı girmem mi gerekiyor acaba? Fotoğrafta belli oluyor mu bilmiyorum biraz yüksek arkası.
Ekli dosyayı görüntüle 26641
Araç önden tahrikli olduğu için bu zamana kadar ön lastiklerin dişi zayıflamış arkalarınki iyi kalmış olabilir, bir ön arka yapın isterseniz.R19 hiç kullanmadım ama R9 ve Clio kullandım bahsedilen hareketleri de denedim, R9 'un arka yüksekliği çok fazla olduğu için kolay bırakıyordu, Clio'nun da dingil mesafesi çok kısa olduğu için manevra kabiliyetinden dolayı bırakıyordu.R19'un arkalar R9'a oranla daha alçak dolayısıyla bırakmama sebeplerinden birisi o olabilir.(R19 kullanmadığım için bilmiyorum)

Dediğim gibi bir diş kalınlığına ve bayatlama durumuna bakın önler daha fazla yıpranmışsa bir ön arka yapın.Daha da olmazsa arkalara daha kötü durumda bir lastik alırsanız arkası çabuk gelir.(Önermediğimi tekrardan üstüne basarak söylüyorum ama hevesli kişilerin önüne istediğimiz kadar uğraşalım geçemeyiz) :)

PT311 varken ön tutuşa çok güvenmeyin ama söyleyeyim, özellikle ıslak zeminde çok dandik lastikler.Kuru da fena değil.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
@Mt.Akina Ahahahaha tehlikesini biliyorum ya karda 4 tekerden kayıp binaya girmeme 1 metre kala dururken hayatım film şeridi gibi gözümün önünden geçiyordu... Evet dediğiniz arabaların böyle bir avantajı var ,videodaki kişinin birde ön fren avantajı var bastıkça arkası kalkıyor arabanın o da daha rahat dönmesini sağlıyor sanırım. R19'un tabiatı değil deyip arkadan çeker alana kadar sineye çekeceğiz sanırım..
 
  • Haha
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
@Mt.Akina Ahahahaha tehlikesini biliyorum ya karda 4 tekerden kayıp binaya girmeme 1 metre kala dururken hayatım film şeridi gibi gözümün önünden geçiyordu... Evet dediğiniz arabaların böyle bir avantajı var ,videodaki kişinin birde ön fren avantajı var bastıkça arkası kalkıyor arabanın o da daha rahat dönmesini sağlıyor sanırım. R19'un tabiatı değil deyip arkadan çeker alana kadar sineye çekeceğiz sanırım..
Kesinlikle, eğer bu tarz işleri seviyorsanız(aracın arkasını getirmeyi) arkadan tahrik olmadan doğal bir kayma yakalamanız çok zor, eğer imkanınız varsa aracınızı arkadan tahrik bir araçla değiştirmenizi öneririm üstünüzdeki tüm enerjiyi alıyor, pamuk gibi kalıyorsunuz.




Videodaki araçların ön arka fren dengesi, süspansiyon ayarları vb gibi bir çok etmenden dolayı kafaları bu kadar rahat dönüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda

Maganda

Profesör
Beta Programı
3 Şub 2020
1,457
3
1,414
2,470
İstanbul
Marka
Volkswagen
Kesinlikle, eğer bu tarz işleri seviyorsanız(aracın arkasını getirmeyi) arkadan tahrik olmadan doğal bir kayma yakalamanız çok zor, eğer imkanınız varsa aracınızı arkadan tahrik bir araçla değiştirmenizi öneririm üstünüzdeki tüm enerjiyi alıyor, pamuk gibi kalıyorsunuz.




Videodaki araçların ön arka fren dengesi, süspansiyon ayarları vb gibi bir çok etmenden dolayı kafaları bu kadar rahat dönüyor.
Benim kafamdaki E34'tü aslında 3 4 ay aradım düzgün bir şey 2 kere bulduğumu sandım çoruma ve sivasa gittim ama kullanan adamı görünce bile arabadan soğudum direkt. Emekliden hocadan falan yorulmamış bir E34 bulabilseydim kesinlikle alacaktım. Artık 2. araç istekten çıkıp ihtiyaç olunca mecbur tokat içi bakmaya başladım şansıma R19 denk geldi. Eğer karşıma düzgün istediğim gibi bir E34 çıkarsa o zaman satmayı düşünebilirim ama şu an bu piyasada hiç araba aramayı istemiyorum bunda da keyif alıyorum bir müddet daha böyle gidecek sanırım. Siz Sierra almıştınız sanırım bu renolardan sonra nasıl bir keyif aldığınızı tahmin edebiliyorum..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Benim kafamdaki E34'tü aslında 3 4 ay aradım düzgün bir şey 2 kere bulduğumu sandım çoruma ve sivasa gittim ama kullanan adamı görünce bile arabadan soğudum direkt. Emekliden hocadan falan yorulmamış bir E34 bulabilseydim kesinlikle alacaktım. Artık 2. araç istekten çıkıp ihtiyaç olunca mecbur tokat içi bakmaya başladım şansıma R19 denk geldi. Eğer karşıma düzgün istediğim gibi bir E34 çıkarsa o zaman satmayı düşünebilirim ama şu an bu piyasada hiç araba aramayı istemiyorum bunda da keyif alıyorum bir müddet daha böyle gidecek sanırım. Siz Sierra almıştınız sanırım bu renolardan sonra nasıl bir keyif aldığınızı tahmin edebiliyorum..
Ya aslında bireyin kendi şöförlüğünü geliştirmesi için güzel araçlar eski Renault'lar, dediğim gibi ufak tefek oynamalarla zamanla içinizdeki gömlek size dar geldiğinde yeni araca geçmek istediğiniz anı da hissedersiniz zaten. :) O zamana da kadar da toplayabileceğiniz kadar sürüş tecrübesini Renault üzerinden toplamak çok mantıklı.😇

İlla E34 olarak kendinizi sınırlamayınız, zaten ikinci araç olarak taşrada kullanıyorsunuz diye biliyorum, düzgün bir Tofaş dahi iş görecektir.E34 Türkiye'de taşrada çok üzer.:confused:

Şartlar-imkanlar, şu an ben memnunum ama zamanında da benim Tofaş'a binmek istemiyorum direnci ve BMW takıntısı vardı, inanın bana arkadan tahrik sadece BMW'den ibaret değil.Özellikle de maddi olarak rahat olmayan insanlar için.😔

Ama eli de çabuk tutmak lazım, bir hayli azaldı alternatifler.

Bu arada Ford Taunus'larda kırsal alanda taşrada parçası rahatlıkla bulunabilecek Tofaş'lara alternatif diğer arkadan tahrik seçenektir.:)

Renault'nunuzu da sevmeniz dileğiyle, hepsinin yeri ayrı, hepsini seviyoruz.;)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım