Tork mu Önemli Yoksa Beygir Mi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan BilginGokay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Saçma bir soru. İkisi birlikte önemlidir. Kalp mi daha önemli yoksa karaciğer mi gibi olmuş. Zaten tork ve beygir birbirleriyle bağlantılı şeyler.
 
Tork

Bizim kamyonetlerimiz sizin spor arabalarınızı geçer .
-Adam Opel

1.7dti ❤️❤️

120hp 260tork ❤️
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4014.JPG
    IMG_4014.JPG
    22.3 KB · Görüntüleme: 139
Ben hem dizel hemde benzilli araba kulladim. Ayni gucte fakat farkli torklarda otomobillerdi bunlar.
Ikiside 75 beygir olan arabLardan dizel olan 80 km hizla giderken 2000 devir ceviriyordu 4.5 litre dizel yakiyordu. Benzinli 75 beygir ise 80 km hizla giderken 3000 devir atiyor ve 5 litre benzin yakiyordu.

Yani bana gore benzinli olan 25 liraya 100 km gidebiliyorken dizel olan 18 liraya 100 km gidiyordu.

Benim icin olan tek fark aradaki 7 liralik faktir. Alirken 16 bin tl fazla vermeye degecek bir rakam degil..
 
Ben hem dizel hemde benzilli araba kulladim. Ayni gucte fakat farkli torklarda otomobillerdi bunlar.
Ikiside 75 beygir olan arabLardan dizel olan 80 km hizla giderken 2000 devir ceviriyordu 4.5 litre dizel yakiyordu. Benzinli 75 beygir ise 80 km hizla giderken 3000 devir atiyor ve 5 litre benzin yakiyordu.

Yani bana gore benzinli olan 25 liraya 100 km gidebiliyorken dizel olan 18 liraya 100 km gidiyordu.

Benim icin olan tek fark aradaki 7 liralik faktir. Alirken 16 bin tl fazla vermeye degecek bir rakam degil..

oyüzden abi kaporta ve motor bloğu alıp arabayı topluyoruz :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Bize bahsedilen tork veya beygirler motorun belli bir devirde yaptığı MAKSİMUM tork ve beygir değerleridir. Bir noktada 250 Nm tork üretip sonra düşüşe geçen motorla 3000-3500 devir aynı torku elde eden motorun performansı aynı olamaz, çünkü beygire direkt etkisi var. Dizel motorlar da o torku sadece çok ufak aralıkta verebildikleri için performansları daha kötüdür.

Kısacası peak tork değil tüm tork eğrisi önemli. Zira Beygir=(Torkxrpm)/5252 gibi bir formül var. Yani, tork eğrisindeki her bir andaki tork o andaki beygiri doğrudan etkiliyor. Dizellerin o kadar yüksek torka rağmen hızlanmasının "muadili" benzinlilere göre yavaş olmasının başlıca sebebi bu.
Bütün konudaki en doğru mesaj bence. İsterse torku bir benzinlinin iki katı olsun tüm torkunu 1500-2000 devir arasında verip nefesi kesilen dizellerin tork bandı 5000 devir gibi geniş bir alana yayılabilen iyi bir benzilinin yanındaki tek avantajı turbo patlamasıyla "alet ne yürüyo be panpa" hissiyatıdır. Ama asıl keyif devir çevirdikçe gücün geldiği ve aynı miktarda yürüyen benzinli motorlardır.

Mantıklı gelmeyen arkadaşlar güzel bir benzinli ve dizel motorun dynodaki güç eğrilerinden basit bir integral hesabıyla toplam ürettikleri çekişi-gücü de hesaplayıp net verilere ulaşabilirler.
 
beygir-hp-watt bunlar birim zamanda yapılan iştir fakat tork anlık olarak elde ettiğimiz iştir...ama bütün mühendislik bilgilerini derslerini sıyırıp atıp derimki: CAYIR CAYIR TORK ASFALT KAZISIN - DİŞLİ KIRSIN - ŞAFT PARÇALASIN - DİŞLİ KUTUSU DAĞITSIN - AAAAAHHHHH HAY - VAN - LIK
 
güç ve tork etkilerini en net açıklayan örnek yarış motorlarıdır. motosikletlerde beygir ağırlığa göre çok çok fazladır, ama tork çok düşüktür. düz yolda 0-200'ü ışıklarda siz 3'ten 4'e takmadan tamamlayan makinalar, pek çok arabanın 3.vitesle çıkabileceği yokuşlarda bayılıyor. hele de 2 kişi filan taşıyorsa iyice zorlanmaya başlıyor, neredeyse vespa'dan hallice oluyor. :)

sürüş keyfi olarak kesinlikle atmosferik benzinliyi dizele tercih ederim. sebebi ise dizelin anlık tork patlamaları ve çok kısa devir bandı. benzinli arabamda seriliğe ihtiyacım olursa 3500rpm'den sonra alabildiğimi biliyorum ve ona göre vites düşürüp bazen devir kesiciye kadar ilerleyebiliyorum. bazı arabalarda daha düşük devirde başlıyor bu canlılık. belki alışkanlıktandır, dizelde 3000rpm'den sonra motorun sağırlaşması hiç hoşuma gitmiyor. evet, düşük torkla çok fazla yük çekemiyorsunuz ama hızlanmak istediğinizde güç devreye giriyor ve özellikle atmosferik benzinli motorlarda çok geniş devir bandına yayılabiliyor. kağıt üzerinde leş gibi duran pek çok arabanın sürüş deneyiminde çok farklı şeyler sunması da bu yüzdendir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mustafak
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...