Tork mu Önemli Yoksa Beygir Mi ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan BilginGokay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Kardeş, 1.6 turbo dizel ve kısa dişli oranına sahip otomobiller, şimdiye kadar sahip olduğum benzinli V8 hatta modifiyeli V8 5.2 5.7 silindir hacmine sahip araçlardan keyifli ise kesinlikle tork daha önemlidir :D
Bmw'nin m50b25'ini de modifiye ettim, dizel CAN'dır CAN...
Ses ve güç takıntım olmasa kesinlikle turbo dizel alırdım... Kısmetimizde yok...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Goktug
Dizelci olunmasına gerek yok, düşük devir + yüksek tork iyidir, özellikle "benzinli" motorda bunlar olunca daha iyi. 124 HP 157 Nm atmosferik motordan 150 HP 245 Nm turbo beslemeli motora geçince torkun farkını anlıyorsun.

Not: 6000 devir çeviren, benzinli gibi ses çıkaran yüksek beygirli dizel yapılırsa o daha da iyi olur. :)
 
Son düzenleme:
Bir otomobilin torkunun ve bu torku düşük devirlerden itibaren veriyor oluşunun günlük kullanıma katkısı çok büyüktür. Yani araçlarını günlük kullanan kişiler için yüksek hp mi tork mu diye sorsan, cevap tork olmalı. Torku yüksek araç daha pratik davranır, düşük hızlardan itibaren çekiş güçlüdür, az vites değiştirirsin, az yakıt harcarsın, yükten fazla etkilenmez. Hele tork/hp gücü güzel ayarlanmış, buna ek olarak ağırlık ve rüzgar direnci gibi konularda da üzerinde çalışılmış bir araç gerçekten bu mevzuda ideale yakındır.
 
Beygir Benzin yaktırır derler, Ama yeni nesil Paralel tork bandına sahip atmosferik Benzinliler, yüksek devir cevirirken eskisine oranla daha az benzin yakar.
Değişken subab zamanlamaları, direk hava emen manifoldalar, vs vs
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Cenkgs nin de söylediği gibi dizel mıtor gündelik hayatta daha rahat olur ve ekonomik olur tabiki de. Yalnız bana sorucak olursan güçlü bi atmosferik benzinlinin zevkini hiçbirisi veremez. Üst devirlerdeki canlılık benim daha çok hoşuma gider alt devirlerde ölü olsa bile ama dediğim gibi günlük kullanım için dizel.
 
1.3 multijet palio kullanıyorum 70hp ama 180nm torku var o torkla beraber kafasını kaldırıp yürümesi oldukça zevkli oluyor:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: duhan13
Tork onemli olsaydi suan dizeller benzinlilerden daah iyi performans elde etmesi gerekirdi
Bize bahsedilen tork veya beygirler motorun belli bir devirde yaptığı MAKSİMUM tork ve beygir değerleridir. Bir noktada 250 Nm tork üretip sonra düşüşe geçen motorla 3000-3500 devir aynı torku elde eden motorun performansı aynı olamaz, çünkü beygire direkt etkisi var. Dizel motorlar da o torku sadece çok ufak aralıkta verebildikleri için performansları daha kötüdür.

Kısacası peak tork değil tüm tork eğrisi önemli. Zira Beygir=(Torkxrpm)/5252 gibi bir formül var. Yani, tork eğrisindeki her bir andaki tork o andaki beygiri doğrudan etkiliyor. Dizellerin o kadar yüksek torka rağmen hızlanmasının "muadili" benzinlilere göre yavaş olmasının başlıca sebebi bu.
 
Beygir. Mesela İbiza Cupra ile 1.4 TDI İbiza'yı kıyaslayalım. Cupra 250nm Tork veriyor(180hp) 1.4 TDI 230nm veriyor.
Sizce aradaki 20nm mi Cuprayı Hothatch yapıyor?
 
Tork dediğimiz şeyi çekiş sistemin torku olarak ele alırsak moment yani sisteme uygulanan itici kuvvet olarak düşünebiliriz.turbo dizel motorlardaki koltuğa yapıştırma hissinin sebebi bu momenttir.beygire gelicek olursak adı üstünde gücü temsil eder ve prensip olarak motorun ne kadar hızlı devir çevirebildiğini gösterir.siz ne kadar hızlı devir çevirirseniz o kadar iyi hızlanırsınız ve benzinli motorların iyi hızlanmasındaki sebep de muadili dizele göre yüksek olan beygirleri ve geniş devir bandıdır.
 
Enzo Ferrari der ki beygir araba sattırır tork yarış kazandırır.

Şahsi fikrim iksindende olması beygirin devreye girmesi için önce devirlenmesi lazım bunu sıkça yaşıyorum ve artık sıkıldım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...