HABER Toyota C-HR | İlk Sürüş

O 1.8 Litrelik motor normal benzinli motorlarla farklı çalışmakta tamamen veririmlilik üzerine tasarlanmış Atkinson çevirimli bir motor. Birde araç dururken Benzinli motor , hem bataryayı şarj ediyor hemde motorun soğumasını engelliyor.
 
Bakım konusunu araştırmak lazım en son baktığımda Yarim Hybrid in bakım masrafları dizel ve benzinli modelinden daha ucuzdu.
 
Şu sınıflandırma işi tuhaf ve mantıklı değil.
Harflerle sınıflandırma yapıldığında C-HR ve Rav4, C suv olarak geçiyor. Ama ABD sınıflandırmasına göre C-HR subcompact SUV (veya mini suv), Rav4 compact SUV. Aynı sınıfta olmadıkları bir gerçek. Ancak dediğim gibi Türkiye'dede kullanılan sınıflandırmaya göre iki araçta C suv.

Gerçi mini suv'da hem C-HR var, hemde Suzuki Jimny. Çok alakasız iki araç.
 
Güzel araç, gelecek burada ama Türkiye de zor. Sinan bey tam net bir tanımlama yapacak ablam atlıyor. Sinan bey direksiyonu ablaya verseymiş rahat ederdi. Abla daha az konuşur, kafasını şişirmezdi.
 
Son düzenleme:
sarj girisi olmadiktan sonra bir anlam ifade etmiyor, en az 30-35 km elektrikli menzil ve plug-in olmali, yoksa bos sadece adi hibrit.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
yokus asagi ve frenlemelerde sarj etmesi yeterli kalmiyor , ve bu yeterli kalmadigi durumlarda elektrik motoru benzinli motora yuk oluyor, yani motor hem arabayi hareket ettiriyor hemde sarj ediyor, bu cekisi baya etkiliyor, sikisik trafikte baya akici gidiyor, benzinli aractan daha iyi stabil tork sagliyor, ama yuksek hizlarda cvt kafa sisiriyor, yuksek devirde ne muzik dinleyebiliyorsun ne de surus zevki alabiliyorsun, suan icin hibrit arac konusunda tek hosuma giden audi e-tronlar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
yokus asagi ve frenlemelerde sarj etmesi yeterli kalmiyor , ve bu yeterli kalmadigi durumlarda elektrik motoru benzinli motora yuk oluyor, yani motor hem arabayi hareket ettiriyor hemde sarj ediyor, bu cekisi baya etkiliyor, sikisik trafikte baya akici gidiyor, benzinli aractan daha iyi stabil tork sagliyor, ama yuksek hizlarda cvt kafa sisiriyor, yuksek devirde ne muzik dinleyebiliyorsun ne de surus zevki alabiliyorsun, suan icin hibrit arac konusunda tek hosuma giden audi e-tronlar.
Cvt nin yüksek devirde müzik dinletmediğini nerden çıkardınız? Sanırım uzun zamandır cvt kullanmıyorsunuz.Önceden belirlenen kasnak oranlarına oturan cvt ler; yüksek devir çevirip lineer hızlanma durumunu ortadan kaldırmış durumda.
 
Son düzenleme:
Cvt nin yüksek devirde müzik dinletmediğini nerden çıkardınız? Sanırım uzun zamandır cvt kullanmıyorsunuz.Önceden belirlenen kasnak oranlarına oturan cvt ler; yüksek devir çevirip lineer hızlanma durumunu ortadan kaldırmış durumda.
sozkonusu aracin kendisini kullandim, 1.8 motor honda civic ile kiyasliyorum adil olmasi acisindan ayni hacimde motor ve C-hr'de bulunan ses kafa utuluyordu.
 
Son düzenleme:
sozkonusu aracin kendisini kullandim, 1.8 motor honda civic ile kiyasliyorum adil olmasi acisindan ayni hacimde motor ve C-hr'de bulunan ses kafa utuluyordu.
Profilinizde C-hr den vazgeçtiğinizi gördüm.İster istemez c-hr sahibi olduğum için merak uyandı içimde.c-hr almama sebebiniz neydi?
 
Şu sınıflandırma işi tuhaf ve mantıklı değil.
Harflerle sınıflandırma yapıldığında C-HR ve Rav4, C suv olarak geçiyor. Ama ABD sınıflandırmasına göre C-HR subcompact SUV (veya mini suv), Rav4 compact SUV. Aynı sınıfta olmadıkları bir gerçek. Ancak dediğim gibi Türkiye'dede kullanılan sınıflandırmaya göre iki araçta C suv.

Gerçi mini suv'da hem C-HR var, hemde Suzuki Jimny. Çok alakasız iki araç.
Bazı arabalar sınıfının standartlarına göre biraz daha büyük oluyor. Bu büyüklükle birlikte üst sınıf havası vermeye çalışılıyor. Eğer Chr ile Tucson,Tiguan karşılaştırırsanız Chr c segmenti bir jip olmadığını bariz bir şekilde belli oluyor. Aynı durum kodiaq ve zafira da da var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Profilinizde C-hr den vazgeçtiğinizi gördüm.İster istemez c-hr sahibi olduğum için merak uyandı içimde.c-hr almama sebebiniz neydi?

C-hr dusunmemizin nedeni hibrit olmasiydi, ama hibrit kullananlardan aldigimiz geri donus internette yaptigimiz arastirmalar ve bizzat tanidigimiz birkac kullanici yorumu ve test surusu sonucunda kafamizdaki fikir C-hr ve yaristeki hibritin bir priustaki gibi efektif olmadigi yonundeydi, bir kere plug-in degil, kendiniz sarj edemiyorsunuz, ikincisi elektrikli menzili cok kisa (yanlis duymadiysam sadece elektrikle 2 km gidebiliyor, bu menzil priusta 30 kilometre civari) ve bu menzil klima acikken daha da azaliyor. Ayrica pili sarj ederken arac size daha gucsuz bir motor sunuyor, zaten 1.8 motor olmasina ragmen ekonomi icin tasarlandigindan fazla bir guc uretmiyor. bu inceleme ve arastirmalarimizdan sonra bir aile dostumuzda hibritten vazgecip 1.2 turbo motorlu versiyonundan aldi.

Bunlar bizim izlenimlerimiz ama siz kullaniciysaniz mutlaka daha net verilere sahipsinizdir, sizin ortalamaniz ne civarda ? gule gule iyi gunlerde kazasiz belasiz kullanin.
 
Son düzenleme:
C-hr dusunmemizin nedeni hibrit olmasiydi, ama hibrit kullananlardan aldigimiz geri donus internette yaptigimiz arastirmalar ve bizzat tanidigimiz birkac kullanici yorumu ve test surusu sonucunda kafamizdaki fikir C-hr ve yaristeki hibritin bir priustaki gibi efektif olmadigi yonundeydi, bir kere plug-in degil, kendiniz sarj edemiyorsunuz, ikincisi elektrikli menzili cok kisa (yanlis duymadiysam sadece elektrikle 2 km gidebiliyor, bu menzil priusta 30 kilometre civari) ve bu menzil klima acikken daha da azaliyor. Ayrica pili sarj ederken arac size daha gucsuz bir motor sunuyor, zaten 1.8 motor olmasina ragmen ekonomi icin tasarlandigindan fazla bir guc uretmiyor. bu inceleme ve arastirmalarimizdan sonra bir aile dostumuzda hibritten vazgecip 1.2 turbo motorlu versiyonundan aldi.

Bunlar bizim izlenimlerimiz ama siz kullaniciysaniz mutlaka daha net verilere sahipsinizdir, sizin ortalamaniz ne civarda ? gule gule iyi gunlerde kazasiz belasiz kullanin.
Teşekkürler:) Yaris ve c-hr de ki hibrit sistemi sadece ilk kalkışta içten yanmalı motor delay ini ve aracın statik sürtünmeyi benzinle değil elektrikle yenmesini sağlayan bir sistem olarak görmek lazım. Şunu demek istiyorum aslında prius gerçekten elektrikli arabalara doğru atılan bir adım ancak pulg in olmayan diğer modelleri ise yakıt tasarrufunu ucuz maliyetli bi teknolojiyle uygulayalımın sonucu.Ben de 1.2 turbo var.hibrit almak istiyordum arada 15 bin liralık fark vardı ve bu farkı verip o teknoloji ve yakıt tasarrufunu yapmak isterdim..Ancak 1.8 atkinson motoru motorlu taşıtlar vergisinde 6 aylık 1800 küsur lira ödemeyi gerektirdiği için 1.2 ye döndüm.1000 km de average cons: 7,2 L/100 km.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
122 hp 142nm haricinde gayet güzel bir araba biraz 140 130 olsa 200nm torku falan olsa müthiş bir araba olur Genç üniversite öğrencisine bütün kadın kullanıcılara yeni evli çiftlere vs. çok fazla kesime hitap ediyor ama motor olmamış
 
Teşekkürler:) Yaris ve c-hr de ki hibrit sistemi sadece ilk kalkışta içten yanmalı motor delay ini ve aracın statik sürtünmeyi benzinle değil elektrikle yenmesini sağlayan bir sistem olarak görmek lazım. Şunu demek istiyorum aslında prius gerçekten elektrikli arabalara doğru atılan bir adım ancak pulg in olmayan diğer modelleri ise yakıt tasarrufunu ucuz maliyetli bi teknolojiyle uygulayalımın sonucu.Ben de 1.2 turbo var.hibrit almak istiyordum arada 15 bin liralık fark vardı ve bu farkı verip o teknoloji ve yakıt tasarrufunu yapmak isterdim..Ancak 1.8 atkinson motoru motorlu taşıtlar vergisinde 6 aylık 1800 küsur lira ödemeyi gerektirdiği için 1.2 ye döndüm.1000 km de average cons: 7,2 L/100 km.

Ayni fikirdeyim bence 1.2 almakla mantikli bir secim yapmissiniz, yakit degerinizde gayet makul gorunuyor, gule gule kullanin :) yalniz cok aykiri bir tasarimi var turkiyede o araba alinir mi diyen cok olacaktir, sabir diliyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Ayni fikirdeyim bence 1.2 almakla mantikli bir secim yapmissiniz, yakit degerinizde gayet makul gorunuyor, gule gule kullanin :) yalniz cok aykiri bir tasarimi var turkiyede o araba alinir mi diyen cok olacaktir, sabir diliyorum
Haklısınız bu ülkede çoğunluğun yaptığını yapmamak ayıplanıyor..Şu ana kadar birkaç vag cı ve üç harfliciler dışında kötü bi tepki almadım ama.O paraya dolu golf alırımcılar,yaa 116 alırım arkadan çekiş hebelehübeleciler vardı..Ama yanımda onlardan biri yolculuk ederken bu laflarının yerini imrenmeye bıraktı..Toyota algısını değiştiren bi araba yol tutuş,tasarım,paha algısı..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Teşekkürler:) Yaris ve c-hr de ki hibrit sistemi sadece ilk kalkışta içten yanmalı motor delay ini ve aracın statik sürtünmeyi benzinle değil elektrikle yenmesini sağlayan bir sistem olarak görmek lazım. Şunu demek istiyorum aslında prius gerçekten elektrikli arabalara doğru atılan bir adım ancak pulg in olmayan diğer modelleri ise yakıt tasarrufunu ucuz maliyetli bi teknolojiyle uygulayalımın sonucu.Ben de 1.2 turbo var.hibrit almak istiyordum arada 15 bin liralık fark vardı ve bu farkı verip o teknoloji ve yakıt tasarrufunu yapmak isterdim..Ancak 1.8 atkinson motoru motorlu taşıtlar vergisinde 6 aylık 1800 küsur lira ödemeyi gerektirdiği için 1.2 ye döndüm.1000 km de average cons: 7,2 L/100 km.
Detaylarını bilmemekle beraber MTV'de hybrid araçlara teşvik kapsamında bir güzellik yaptılar diye duymuştum. Hatta Sinan Koç da bahsediyordu videoda öyle bir şeyden. Yanlış bilgi mi?