Trabzon dan 1972 Renault 12

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
FB_IMG_1471555585753.jpg
 
Aracı RenaultFanClub'tan biliyorum, üzerinde bayağı büyük bir emek var adım adım takip etmiştim yapılanları. Kazasız belasız yolculuklar dilerim.
 
Ömer Abim Renault 12 ye gerçekten hayat veren adamdır. Aracını Trabzona gidip bizzat görmüştüm.
Hani Renault'a teneke falan diyorlarya.

Renault'u tenekeleştiren tamamen oyak olmuştur. Oysa ki bugün Renault'a laf edenler 1972 yılının teknolojisini kalitesini hayatı kolaylaştırmasını ve dayanıklılığını görselerdi cidden şaşırırlardı.
Bu aracın benzin seviyesinin kablosunu kapatan koruyucu bir özel kapak ve kış günlerinde aracın radyatörünü kapayan özel aparatı bile var fabrikasından.
Ön koltuğunun altında ki ileri geri gitmeyi kolaylaştıran lastikli aksesuarlarından bahsetmiyorum bile.
Bu araç çok özel.
Keşke yıllar önce güzel asfaltlarda hareket etselerdi. O zaman ne Tofaş ne Renault 9 - 11 -12 dağılırdı.
Günümüzde kullandığımız araçlar bile sıcak asfaltlarda alt takımı bozarken bu araçların nerelerden çıkıp günümüze ulaştığını da unutmayın.!
 
Ömer Abim Renault 12 ye gerçekten hayat veren adamdır. Aracını Trabzona gidip bizzat görmüştüm.
Hani Renault'a teneke falan diyorlarya.

Renault'u tenekeleştiren tamamen oyak olmuştur. Oysa ki bugün Renault'a laf edenler 1972 yılının teknolojisini kalitesini hayatı kolaylaştırmasını ve dayanıklılığını görselerdi cidden şaşırırlardı.
Bu aracın benzin seviyesinin kablosunu kapatan koruyucu bir özel kapak ve kış günlerinde aracın radyatörünü kapayan özel aparatı bile var fabrikasından.
Ön koltuğunun altında ki ileri geri gitmeyi kolaylaştıran lastikli aksesuarlarından bahsetmiyorum bile.
Bu araç çok özel.
Keşke yıllar önce güzel asfaltlarda hareket etselerdi. O zaman ne Tofaş ne Renault 9 - 11 -12 dağılırdı.
Günümüzde kullandığımız araçlar bile sıcak asfaltlarda alt takımı bozarken bu araçların nerelerden çıkıp günümüze ulaştığını da unutmayın.!
Bana çok fazla söz birakmadin kadir... ama söylemeden geçemeyeceğim... özellikle tamamen yurtdışından gelen parçalarla montaj yapilan sadece ilk seri Renault 12 ler le ( 1976 hariç .. oda lk seri olsada parçalarının çoğu yerli üretimdir) toroslari ve 77 sonrasını bir tutmayalim arada uçurumlar var..
 
Masallah allah kaza bela vermesin. Fabrika lastikleri nasilbu zamana kadar durmus yanaklarinda catlama falan yokmu?
Çok ama çok dikkat edilip yakından bakıldığında farkedilecek kılcal çatlaklar var... o kadarda olsun ama yakında 45 yaşına girecek ve orjinal 24 bin kmde .. lastiklerin içinde çelik radyal yok bez lastik diye tabir edilen tür.. ayrica dubleks değil lastiklerin içinde şamriyel var.. zaten ayda yılda bir çıkarıp hava aldırıyorum.. 1 yılda 300 km civarı yol yapti
 
Çok ama çok dikkat edilip yakından bakıldığında farkedilecek kılcal çatlaklar var... o kadarda olsun ama yakında 45 yaşına girecek ve orjinal 24 bin kmde .. lastiklerin içinde çelik radyal yok bez lastik diye tabir edilen tür.. ayrica dubleks değil lastiklerin içinde şamriyel var.. zaten ayda yılda bir çıkarıp hava aldırıyorum.. 1 yılda 300 km civarı yol yapti
Masallah
 
  • Beğeni
Tepkiler: Omerpancar61
Her ne kadar Renault sevmesem de aracınız çok temiz ve çok güzel hocam. Tekerine taş değmesin inşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Omerpancar61
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...