Trabzon dan 1972 Renault 12

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bana çok fazla söz birakmadin kadir... ama söylemeden geçemeyeceğim... özellikle tamamen yurtdışından gelen parçalarla montaj yapilan sadece ilk seri Renault 12 ler le ( 1976 hariç .. oda lk seri olsada parçalarının çoğu yerli üretimdir) toroslari ve 77 sonrasını bir tutmayalim arada uçurumlar var..
77 sonrasında zaten üretilen en efsane model klimasından ötürü 1983-1984 model Renault 12 GTS ler.

Benim için değerli olan modellerden birisi de 1987 Nil Yeşili Renault 12 TX lerdir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Omerpancar61
Ömer Abim Renault 12 ye gerçekten hayat veren adamdır. Aracını Trabzona gidip bizzat görmüştüm.
Hani Renault'a teneke falan diyorlarya.

Renault'u tenekeleştiren tamamen oyak olmuştur. Oysa ki bugün Renault'a laf edenler 1972 yılının teknolojisini kalitesini hayatı kolaylaştırmasını ve dayanıklılığını görselerdi cidden şaşırırlardı.
Bu aracın benzin seviyesinin kablosunu kapatan koruyucu bir özel kapak ve kış günlerinde aracın radyatörünü kapayan özel aparatı bile var fabrikasından.
Ön koltuğunun altında ki ileri geri gitmeyi kolaylaştıran lastikli aksesuarlarından bahsetmiyorum bile.
Bu araç çok özel.
Keşke yıllar önce güzel asfaltlarda hareket etselerdi. O zaman ne Tofaş ne Renault 9 - 11 -12 dağılırdı.
Günümüzde kullandığımız araçlar bile sıcak asfaltlarda alt takımı bozarken bu araçların nerelerden çıkıp günümüze ulaştığını da unutmayın.!
O yollara rağmen o kadar dağılmadılar aslında,hep vefakar davrandılar,eski otomobiller bariz şimdikilerden çok daha sağlam.Dediğin gibi OYAK bu ülke de ki Renault intibasının en büyük sebebidir.Oysa ki Renault 9 ve 11 lerin Avrupa'da satılan versiyonlarla yerli versiyonlar karşılaştırıldığı zaman aslında çok daha güzel karakterli dolu arabalar olduğunu anlıyor.
 
O yollara rağmen o kadar dağılmadılar aslında,hep vefakar davrandılar,eski otomobiller bariz şimdikilerden çok daha sağlam.Dediğin gibi OYAK bu ülke de ki Renault intibasının en büyük sebebidir.Oysa ki Renault 9 ve 11 lerin Avrupa'da satılan versiyonlarla yerli versiyonlar karşılaştırıldığı zaman aslında çok daha güzel karakterli dolu arabalar olduğunu anlıyor.
Doğuştan beri Renault markasının otomobillerinin içersindeyim.
Çocukluktan beri R4 CV sinden tutunda tüm numerik Renault modellerine bindim sayılır 17 18 30 hariç.
Kendimin Renault 11 Rainbowu vardı.
Renault Klasik modelleri yani numerik modeller efsanedir. Ne olursa olsun sürmesi ayrı zevklidir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl
Doğuştan beri Renault markasının otomobillerinin içersindeyim.
Çocukluktan beri R4 CV sinden tutunda tüm numerik Renault modellerine bindim sayılır 17 18 30 hariç.
Kendimin Renault 11 Rainbowu vardı.
Renault Klasik modelleri yani numerik modeller efsanedir. Ne olursa olsun sürmesi ayrı zevklidir.
RFC'den biliyorum ve sonuna kadar katılıyorum dediklerinize.Eskiler bir ayrı ne olursa olsun.:)
 
İmkanı olanlar Bursadaki reno fabrikasında ilk üretilen r12 yi incelesin sonrada Ömer beyin aracını bir görsünler. Hani derlerya fabrikada yok böyle orjinali güzeli aha tamda bu laf cuk oturur üstüne. İnsan orada sergilediği ilk aracı biraz eli yüzü güzel hale getirir. döşemesi sökük vs yakışmıyor renoya.
 
Köy, kasaba çocukları için unutulmazdır herhalde. Dedemin vardı, tarlaya bahçeye hep onunla giderdik. Yıllarca tık demedi. Geçen yıl emekli oldu sonunda ☺️
 
  • Beğeni
Tepkiler: un4given35
evet araç satıldı yerine Türkiyedeki en iyi restorasyonlu araçlardan birini garajına getirdi
14695399_1288511441181286_2470832785055163564_n.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: 500 ve thestig
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...