İyi anlaşmalar yapılsa Ford'dan şase ve motor almakta hiçbir sakınca yok. Bugün dünyada çok ciddi otomobil üreticilerinden biri olan Hyundai ilk kurulduğunda Ford'un sadece montajını yapıyordu.Olacak bizim de bir yerli arabamız ama umarım anadol gibi şase ve motoru ford'dan almayız.
Yerli otomobil demek motor, şasi vb. Bütün aksamların bizim üretimimiz olması lazım. Aynı Devrim'de ki gibi.İyi anlaşmalar yapılsa Ford'dan şase ve motor almakta hiçbir sakınca yok. Bugün dünyada çok ciddi otomobil üreticilerinden biri olan Hyundai ilk kurulduğunda Ford'un sadece montajını yapıyordu.
Anlatmaya çalıştığım şey şu : Yeter ki bir adım atılsın zaten arkası gelir. Verdiğim örnek de zaten o doğrultuda.Yerli otomobil demek motor, şasi vb. Bütün aksamların bizim üretimimiz olması lazım. Aynı Devrim'de ki gibi.
Hocam aslında dediğiniz doğru. Bu mevzuların bir çoğuna el atabilecek maddi kaynağa sahip çok yatırımcı var. İçlerinden bu işe kalkışmak isteyecek olan da vardır eminim. Fakat bazı sektörlerde özellikle hükümet kanadını ikna etmek gerekiyor. Otomobil ve akaryakıt ürünlerinden alınan vergiler yıllık bütçesinin hatrı sayılır bir kısmını oluşturuyor. Dışardan alınan araçlardan alınan vergiler bu kadar yüksekken devletin ne kendisi bu işe kalkışır ne de başka bir yatırımcının önünü açar. Zaten ötv oranı düşürülmediği sürece biz kendi otomobilimizi üretsek bile yine pahalıya satın almak zorunda kalacağız. Yurt dışından getirilen araçlardan biraz daha ucuz olur hepsi bu ama yeterince değil.Bu duruma ilgili herseyi aciklayacak ufak bir video paylasacagim lakin siyasetten bahsetmek beraberinde bircok tartisma yaratacak, benim merak ettigim bir konu var; Devlet destegi olmadan Türk bir is adami, ya da yatirimci araba, pil, ucak, uzay mekigi, aklınıza gelebilecek ne varsa uretimini destekleyemez mi ? Yoksa hala tarim saniyeye ve insaat sektorune mi yatirim yapacagiz ?
Tesekkur ederim cevabiniz icin, sadece ekonomik araca sahip olmak olmamalı amac, birseyler uretebilmek olmali, ulkemizin vergi sistemi degismez yillardir anladik bunu belki disariya satabilecegimiz araclar uretibilirdik, biliyor musunuz bilmiyorum ancak Bmw Almanya da uretiliyor ya da bircogu orda uretiliyoe Alman menseili bir firma ancak Amerikada Bmwler Almanyadan daha uygun, vergi sistemi onune gecmemeli yerli uretimin..Hocam aslında dediğiniz doğru. Bu mevzuların bir çoğuna el atabilecek maddi kaynağa sahip çok yatırımcı var. İçlerinden bu işe kalkışmak isteyecek olan da vardır eminim. Fakat bazı sektörlerde özellikle hükümet kanadını ikna etmek gerekiyor. Otomobil ve akaryakıt ürünlerinden alınan vergiler yıllık bütçesinin hatrı sayılır bir kısmını oluşturuyor. Dışardan alınan araçlardan alınan vergiler bu kadar yüksekken devletin ne kendisi bu işe kalkışır ne de başka bir yatırımcının önünü açar. Zaten ötv oranı düşürülmediği sürece biz kendi otomobilimizi üretsek bile yine pahalıya satın almak zorunda kalacağız. Yurt dışından getirilen araçlardan biraz daha ucuz olur hepsi bu ama yeterince değil.
Rica ederim. Mevzuya milliyetçi bakıp kendi ürünümüzü üretelim ve tüm dünyaya satışını yapalım fikrini ben de benimsiyorum fakat otomobil sektörü gibi çok zor ve önemli bir pastadan pay alabilmek maalesef yerli araç üretmenin de ötesinde bir durum. Amerika ve Avrupa ülkelerinin çoğunda kişi başına düşen milli gelir ile vergi oranı arasında güzel bir uyum vardır fakat bizim gibi az gelişmiş yahut gelişmekte olan ülkelerde bu durum vatandaşın aleyhinde işliyor. Mevzuya mecbur ekonomik bakıyorum çünkü farz edelim kendi otomobilimizi ürettik ama vergilerde herhangi bir düşüş yok. Eminim ki çoğumuz yine yabancı menşeili araçları alacağız çünkü yerli üretim yine pahalı olacak. Şimdi sen bir devlet olarak kendi ürettiğin ürünü o veya bu sebeple kendi vatandaşına kullandıramıyorsan, yurt dışındaki bir potansiyel müşterine bu durumu maalesef ki anlatamazsın. Devletin yerli üretim ürünlerinin satın alınmasına teşvik edici eylemleri olmalı. Bunun ilk ayağı da kesinlikle vergilerin düşürülmesi. En azından yerli üretim araçlardan alınan ötv'yi düşük tutmalısın yahut muhafiyet göstermelisin.Tesekkur ederim cevabiniz icin, sadece ekonomik araca sahip olmak olmamalı amac, birseyler uretebilmek olmali, ulkemizin vergi sistemi degismez yillardir anladik bunu belki disariya satabilecegimiz araclar uretibilirdik, biliyor musunuz bilmiyorum ancak Bmw Almanya da uretiliyor ya da bircogu orda uretiliyoe Alman menseili bir firma ancak Amerikada Bmwler Almanyadan daha uygun, vergi sistemi onune gecmemeli yerli uretimin..
Türkiye'de bunu başarabilecek şirketleri sayın, ondan sonra otomotiv ile ilgili bağlarını araştırın. Açıkça fikrimi söyleyeyim bu konunun hükumetle devletle vergiyle alakası yok. Serbest piyasa ekonomilerinde zaten devlet kendi başına otomobil üretmek gibi bir şeye kalkışamaz. Devlet ancak teşvik verir ve bu projeyi gerçekleştirir. Türkiye'de büyük sanayi şirketleri şu anda sadece yurtdışından getirdiği araçlarla bile çok çok büyük karlar elde ediyorlar. Bu yüzden de 0'dan böyle bir projeye milyar dolarlar gömmek istemiyorlar. Sabancı, Koç, Assan, Doğuş, Borusan vs. Bu şirketlerin otomobil üretmeleri için sadece istemeleri yetmez mi? Bu şirketlerin yıllık gelirlerine bakmamız bu soruyu cevaplamamız için yeterli.Bu duruma ilgili herseyi aciklayacak ufak bir video paylasacagim lakin siyasetten bahsetmek beraberinde bircok tartisma yaratacak, benim merak ettigim bir konu var; Devlet destegi olmadan Türk bir is adami, ya da yatirimci araba, pil, ucak, uzay mekigi, aklınıza gelebilecek ne varsa uretimini destekleyemez mi ? Yoksa hala tarim saniyeye ve insaat sektorune mi yatirim yapacagiz ?
Açıklayıcı bir cevapRica ederim. Mevzuya milliyetçi bakıp kendi ürünümüzü üretelim ve tüm dünyaya satışını yapalım fikrini ben de benimsiyorum fakat otomobil sektörü gibi çok zor ve önemli bir pastadan pay alabilmek maalesef yerli araç üretmenin de ötesinde bir durum. Amerika ve Avrupa ülkelerinin çoğunda kişi başına düşen milli gelir ile vergi oranı arasında güzel bir uyum vardır fakat bizim gibi az gelişmiş yahut gelişmekte olan ülkelerde bu durum vatandaşın aleyhinde işliyor. Mevzuya mecbur ekonomik bakıyorum çünkü farz edelim kendi otomobilimizi ürettik ama vergilerde herhangi bir düşüş yok. Eminim ki çoğumuz yine yabancı menşeili araçları alacağız çünkü yerli üretim yine pahalı olacak. Şimdi sen bir devlet olarak kendi ürettiğin ürünü o veya bu sebeple kendi vatandaşına kullandıramıyorsan, yurt dışındaki bir potansiyel müşterine bu durumu maalesef ki anlatamazsın. Devletin yerli üretim ürünlerinin satın alınmasına teşvik edici eylemleri olmalı. Bunun ilk ayağı da kesinlikle vergilerin düşürülmesi. En azından yerli üretim araçlardan alınan ötv'yi düşük tutmalısın yahut muhafiyet göstermelisin.
Farklı bir bakış açısı, teşekkurler cevap icin..Türkiye'de bunu başarabilecek şirketleri sayın, ondan sonra otomotiv ile ilgili bağlarını araştırın. Açıkça fikrimi söyleyeyim bu konunun hükumetle devletle vergiyle alakası yok. Serbest piyasa ekonomilerinde zaten devlet kendi başına otomobil üretmek gibi bir şeye kalkışamaz. Devlet ancak teşvik verir ve bu projeyi gerçekleştirir. Türkiye'de büyük sanayi şirketleri şu anda sadece yurtdışından getirdiği araçlarla bile çok çok büyük karlar elde ediyorlar. Bu yüzden de 0'dan böyle bir projeye milyar dolarlar gömmek istemiyorlar. Sabancı, Koç, Assan, Doğuş, Borusan vs. Bu şirketlerin otomobil üretmeleri için sadece istemeleri yetmez mi? Bu şirketlerin yıllık gelirlerine bakmamız bu soruyu cevaplamamız için yeterli.