Maalesef yerli yatırımcıların da önünü devletin izlediği politika kesiyor. Devlet istediği taktirde bir çok küçük, orta, büyük işletmeciye ticaret piyasasında gerekli kolaylıkları gösterebiliyor fakat otomobil sektörü devletin yıllık gelirinin büyük bir kısmına tekamül ediyor. Bu saydığınız yerli yatırımcılar istediğinde tabii ki otomobil üretebilir ama devlet vergi oranını aynı tuttuğu müddetçe üretilen yerli aracı kendi vatandaşına bile satamazsın. Bu firmalar tüm bunların farkında. Almanya, Amerika, japonda gibi ülkelerde devlet, yerli üretim için yerli yatırımcıya teşviklerde bulunuyor. Bizde maalesef böyle bir durum yok. Bazen üreticiler için şartlar uygun olsa da devlet politikası buna müsaade etmez. Anlatmak istediğim iki tarafında böyle bir yatırım ve üretim için istekli, hazır, donanımlı olması gerek. İş siyasete girsin istemiyorum fakat bu biraz da devletin gelecek adına geliştirdiği politikalarla alakalı..Türkiye'de bunu başarabilecek şirketleri sayın, ondan sonra otomotiv ile ilgili bağlarını araştırın. Açıkça fikrimi söyleyeyim bu konunun hükumetle devletle vergiyle alakası yok. Serbest piyasa ekonomilerinde zaten devlet kendi başına otomobil üretmek gibi bir şeye kalkışamaz. Devlet ancak teşvik verir ve bu projeyi gerçekleştirir. Türkiye'de büyük sanayi şirketleri şu anda sadece yurtdışından getirdiği araçlarla bile çok çok büyük karlar elde ediyorlar. Bu yüzden de 0'dan böyle bir projeye milyar dolarlar gömmek istemiyorlar. Sabancı, Koç, Assan, Doğuş, Borusan vs. Bu şirketlerin otomobil üretmeleri için sadece istemeleri yetmez mi? Bu şirketlerin yıllık gelirlerine bakmamız bu soruyu cevaplamamız için yeterli.
Son düzenleme: