Türkiye'nin ilk yerli arabası devrim tekrar üretilse

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Akın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Türkiye'de bunu başarabilecek şirketleri sayın, ondan sonra otomotiv ile ilgili bağlarını araştırın. Açıkça fikrimi söyleyeyim bu konunun hükumetle devletle vergiyle alakası yok. Serbest piyasa ekonomilerinde zaten devlet kendi başına otomobil üretmek gibi bir şeye kalkışamaz. Devlet ancak teşvik verir ve bu projeyi gerçekleştirir. Türkiye'de büyük sanayi şirketleri şu anda sadece yurtdışından getirdiği araçlarla bile çok çok büyük karlar elde ediyorlar. Bu yüzden de 0'dan böyle bir projeye milyar dolarlar gömmek istemiyorlar. Sabancı, Koç, Assan, Doğuş, Borusan vs. Bu şirketlerin otomobil üretmeleri için sadece istemeleri yetmez mi? Bu şirketlerin yıllık gelirlerine bakmamız bu soruyu cevaplamamız için yeterli.
Maalesef yerli yatırımcıların da önünü devletin izlediği politika kesiyor. Devlet istediği taktirde bir çok küçük, orta, büyük işletmeciye ticaret piyasasında gerekli kolaylıkları gösterebiliyor fakat otomobil sektörü devletin yıllık gelirinin büyük bir kısmına tekamül ediyor. Bu saydığınız yerli yatırımcılar istediğinde tabii ki otomobil üretebilir ama devlet vergi oranını aynı tuttuğu müddetçe üretilen yerli aracı kendi vatandaşına bile satamazsın. Bu firmalar tüm bunların farkında. Almanya, Amerika, japonda gibi ülkelerde devlet, yerli üretim için yerli yatırımcıya teşviklerde bulunuyor. Bizde maalesef böyle bir durum yok. Bazen üreticiler için şartlar uygun olsa da devlet politikası buna müsaade etmez. Anlatmak istediğim iki tarafında böyle bir yatırım ve üretim için istekli, hazır, donanımlı olması gerek. İş siyasete girsin istemiyorum fakat bu biraz da devletin gelecek adına geliştirdiği politikalarla alakalı..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: acarr
Maalesef yerli yatırımcıların da önünü devletin izlediği politika kesiyor. Devlet istediği taktirde bir çok küçük, orta, büyük işletmeciye ticaret piyasasında gerekli kolaylıkları gösterebiliyor fakat otomobil sektörü devletin yıllık gelirinin büyük bir kısmına tekamül ediyor. Bu saydığınız yerli yatırımcılar istediğinde tabii ki otomobil üretebilir ama devlet vergi oranını aynı tuttuğu müddetçe üretilen yeri aracı kendi vatandaşına bile satamazsın. Bu firmalar tüm bunların farkında. Almanya, Amerika, japonda gibi ülkelerde devlet, yerli üretim için yerli yatırımcıya teşviklerde bulunuyor. Bizde maalesef böyle bir durum yok. Bazen üreticiler için şartlar uygun olsa da devlet politikası buna müsaade etmez. İş siyasete girsin istemiyorum fakat bu biraz da devletin gelecek adına geliştirdiği politikalarla alakalı..
Siyasete girişebilecek bir konu değil bence çünkü bu Türkiye'nin yıllardır hayalinde olan bir konu. Dünyada belli başlı otomobil firmalarına devletler destek yapmıştır ama bu tüm şirketlerin devlet desteğiyle oluştuğu anlamına gelmez. 2016'nın sonbaharında bundan 100 yıl önce veya 2.dünya savaşı sıralarında kurulan şirketleri kıyaslayamayız. Ama bir marka var kıyaslayabileceğimiz. O da Tesla. Tesla'nın inanılmaz çılgın ön ödemeli satış politikasıyla ne kadar sattığını hepimiz biliyoruz. (Tesla'nın sahibi Tesla'dan önce otomotiv ile uzaktan yakından alakası olmayan bir kişiydi bildiğiniz gibi.) Bu Türkiye'de de böyle bir proje yapılabileceğini göstermez mi?
Ülkemiz tavuk üretme çiftliklerine bile hibe veriyor. Kaldı ki zamanında bunu Türkiye'de montajı yapılacak otomobil şirketlerine de yapmıştı(Ücretsiz alan ve bazı vegilerden muafiyet gibi)

Uzun lafın kısası: Bugün Koç Holding 'Kardeşim ben Fiat'tan aldığım tecrübe ile 1.6 Multijet motorlu Doğan üreteceğim' dediği anda zaten devlet desteğini esirgemez diye tahmin ediyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Siyasete girişebilecek bir konu değil bence çünkü bu Türkiye'nin yıllardır hayalinde olan bir konu. Dünyada belli başlı otomobil firmalarına devletler destek yapmıştır ama bu tüm şirketlerin devlet desteğiyle oluştuğu anlamına gelmez. 2016'nın sonbaharında bundan 100 yıl önce veya 2.dünya savaşı sıralarında kurulan şirketleri kıyaslayamayız. Ama bir marka var kıyaslayabileceğimiz. O da Tesla. Tesla'nın inanılmaz çılgın ön ödemeli satış politikasıyla ne kadar sattığını hepimiz biliyoruz. (Tesla'nın sahibi Tesla'dan önce otomotiv ile uzaktan yakından alakası olmayan bir kişiydi bildiğiniz gibi.) Bu Türkiye'de de böyle bir proje yapılabileceğini göstermez mi?
Ülkemiz tavuk üretme çiftliklerine bile hibe veriyor. Kaldı ki zamanında bunu Türkiye'de montajı yapılacak otomobil şirketlerine de yapmıştı(Ücretsiz alan ve bazı vegilerden muafiyet gibi)

Uzun lafın kısası: Bugün Koç Holding 'Kardeşim ben Fiat'tan aldığım tecrübe ile 1.6 Multijet motorlu Doğan üreteceğim' dediği anda zaten devlet desteğini esirgemez diye tahmin ediyorum.
Bir ülkenin gelişmişliği de bu noktada devreye giriyor işte. Bir şirket, bir ürün üretmek için yatırım yapmadan evvel fizibilete raporları hazırlayıp pazar araştırması yapar. Ürünü üretmek işin son aşamasıdır artık. Amerika gibi çok gelişmiş bir ülkede Tesla gibi bir şirket o ülkenin sosyo-kültürel, politik ve ekonomik durumlarını da raporlayıp üretim kararını bu şekilde verir. Tüm bunlar için uygunluk gerekir. Küçük, orta ve büyük ölçekli şirketlerin yapacağı işin boyutu büyükse bu devletin direkt olarak karışacağı bir mevzudur. Örneğin bir şirketi ele alalım Sabancı diyelim; bu şirket fizibilite raporu hazırlıyor ve amacı da yerli otomobil üretmek. Üretimden önce satın alım için şartların uygunluğuna bakıyorlar. Üretebilecek potansiyel var ama satın alınacak potansiyel yok. Sen yerli diye ürettiğin aracı günümüz fiyatlarında vergilerden dolayı 75-85 bin lira gibi bir fiyata satmak zorunda kaldığında, bu ürünü üretebilme potansiyelin olmasına rağmen şirket olarak vazgeçmek zorunda kalıyorsun. Devletin ' Tamam sen aracını üret, yerli üretimi satın alım için teşvik olarak da sadece yerli üretim ürünleriyle sınırlı kalacak şekilde vergilerden indirim yahut muhafiyet sağlayacağım' demesi gerekir. Çünkü kimse 80 bin liraya golf alabilirken yerli üretim otomobili almaz. Ayrıca genel itibariyle bu devlet politikalarının nelerin önünü kestiğini maalesef ki gördük. Köy enstitülerini kapatmaktan tutun da yerli uçak üretimi yapan fabrikayı kapatmaya kadar. Anlatmak istediğim mevzu üretememek değil, ürettiğini sattıracak şartları oluşturmamakla alakalı..
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: acarr
Aslında zor değil. Ford tırların bile motorları (ecotorq) türk mühendisleri tarafından üretilmiş galiba. Biraz sermaye birazda gayretle her şeyi başara biliriz istesek.Ben mühendislerimize güvenmekten yanayım. Kendi motorumuzu ve kendi şasemizi de üretebiliriz.Ama en önemlisi maliyeti düşürcem diye yaptığımız üründen çalmamak. Pahalı olsun, kaliteli olsun ,sağlam olsun. Tofaşlar gibi titreyerek binmemelisin. Tamam bi mercedes gibi olmaz ama en azından güvenlikler full olmalı, kasa sağlam olmalı ki elin cavuru ''TÜRK yapmış bee'' desin.Ne gurur duyardık ama...
 
Eğer vaktinde üretilseydi belkide ülkemiz otomotiv alanında önde gelen ülkelerden biri olabilirdi. Eskişehir de görmeye gittigimde çok beğenmiştim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
Rengi de çok güzel filmi izlediğimde ise çok üzülmüştüm siyahın sıkıntı çıkarmasina. Keşke çıkarmasaydı. :(
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...