KAPALI Tusconmu ? 3008 mi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

powerplayy

Asfalt Kurutucu
51
ikisinin arasında kaldım baktığım donanımlar
peugeot 3008 1.6d - Allure : 142.000
Hyundai Tuscon 1.6 turbo Gdi 4awd - elite plus 130.000
sizce hangisi daha iyi
 
Manken karım olsun az para harcasın ama yemek yapamasın, çamaşır yıkayamasın vs. mi? Normal bir karım olsun çok çok para harcasın, haftada bir çamaşırları yıkasın, yemek de yapabilsin mi?
Veya; çok güzel bir karım olsun ama çıtkırıldım olsun ve yaşlanınca yüzüne bakılmaz hale gelsin mi ? Yoksa standart olsun ama hem sımsıkı dayanıklı hemde yaşlansa da diri kalabilsin mi ? :D
 
4x4 ve şanzıman ile ilgili yaşadıklarımı kısaca anlatayım. Araç şu an 11 bin kilometrede ve aracı ilk aldığımızda (Nisan 2016) ufak off-road denemelerimde bile çok kısa bir süre içinde şanzıman ısındı uyarısı veriyordu. Ağustos 2016'da yapılan güncellemeden sonra çok kez ve eskisine göre çok daha fazla zorlamama rağmen hiçbir uyarı vermedi. Tabi ki bir off-road aracı değil fakat ön çeker bir araçla giremeyeceğim birçok yerden geçtim. Hardcore bir 4x4 sistemine sahip olmasa da kaç kez 4 tekerlek fren diskine kadar çamurlardan çıktım, sadece çok hafif bir balata kokusu oldu. Ayrıca kış lastiğiyle beraber kışın çok iyi bir performans gösteriyor.

Şanzıman konusunda böyle talihsiz bir başlangıç yaptığından dolayı bunları yazma gereği duydum. Güzel bir şanzıman olmasına rağmen maalesef ısınma uyarısı yüzünden herkeste bir ön yargı oluşturdu. Dediğim gibi, çok derin çamurlardan yüksek devir ve patinaj hızıyla çıktım, fakat çok uzun sürmedi bunlar. İlk zamanlar uyarı eşiği o kadar düşüktü ki, aradaki fark bariz bir şekilde anlaşılabiliyor. Yine de, bunun çift kavramalı bir şanzıman olduğunu unutmadan ve fazla hırpalamadan kullanmak daha iyi olacaktır. Çok daha zorlamama rağmen uyarı eşiğine henüz ulaşamamış olsam da, bir yerde isyan edecektir.

Bunların dışında herhangi bir sorunuz, merak ettiğiniz bir şey varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
 
4x4 ve şanzıman ile ilgili yaşadıklarımı kısaca anlatayım. Araç şu an 11 bin kilometrede ve aracı ilk aldığımızda (Nisan 2016) ufak off-road denemelerimde bile çok kısa bir süre içinde şanzıman ısındı uyarısı veriyordu. Ağustos 2016'da yapılan güncellemeden sonra çok kez ve eskisine göre çok daha fazla zorlamama rağmen hiçbir uyarı vermedi. Tabi ki bir off-road aracı değil fakat ön çeker bir araçla giremeyeceğim birçok yerden geçtim. Hardcore bir 4x4 sistemine sahip olmasa da kaç kez 4 tekerlek fren diskine kadar çamurlardan çıktım, sadece çok hafif bir balata kokusu oldu. Ayrıca kış lastiğiyle beraber kışın çok iyi bir performans gösteriyor.

Şanzıman konusunda böyle talihsiz bir başlangıç yaptığından dolayı bunları yazma gereği duydum. Güzel bir şanzıman olmasına rağmen maalesef ısınma uyarısı yüzünden herkeste bir ön yargı oluşturdu. Dediğim gibi, çok derin çamurlardan yüksek devir ve patinaj hızıyla çıktım, fakat çok uzun sürmedi bunlar. İlk zamanlar uyarı eşiği o kadar düşüktü ki, aradaki fark bariz bir şekilde anlaşılabiliyor. Yine de, bunun çift kavramalı bir şanzıman olduğunu unutmadan ve fazla hırpalamadan kullanmak daha iyi olacaktır. Çok daha zorlamama rağmen uyarı eşiğine henüz ulaşamamış olsam da, bir yerde isyan edecektir.

Bunların dışında herhangi bir sorunuz, merak ettiğiniz bir şey varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

Merhaba
Yazılım yaparak nasıl balataları soğutabiliyorlar merak ediyorum. Muhtemelen senin aldığın o uyarıyı geciktirdiler. yada referans süresini geriye cektiler. Çünkü yazılım ile zorlamada ısınan bir balataya müdahale etmen mekanik olarak imkansız. Bence sen off roadlara kalkışma. şanzımanın eskisinden daha fazla yıpranıyor olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Merhaba
Yazılım yaparak nasıl balataları soğutabiliyorlar merak ediyorum. Muhtemelen senin aldığın o uyarıyı geciktirdiler. yada referans süresini geriye cektiler. Çünkü yazılım ile zorlamada ısınan bir balataya müdahale etmen mekanik olarak imkansız. Bence sen off roadlara kalkışma. şanzımanın eskisinden daha fazla yıpranıyor olabilir.
Belki de araç gereğinden fazla temkinli davranıyordu. Eskiden uyarı verdiğinde balata kokusu bile gelmemiş oluyordu. Yine de üstüne gitmemeye çalışıyorum tabi fakat yağmurda çamurda yolda bırakmayacağı kanıtladı bana.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
4x4 ve şanzıman ile ilgili yaşadıklarımı kısaca anlatayım. Araç şu an 11 bin kilometrede ve aracı ilk aldığımızda (Nisan 2016) ufak off-road denemelerimde bile çok kısa bir süre içinde şanzıman ısındı uyarısı veriyordu. Ağustos 2016'da yapılan güncellemeden sonra çok kez ve eskisine göre çok daha fazla zorlamama rağmen hiçbir uyarı vermedi. Tabi ki bir off-road aracı değil fakat ön çeker bir araçla giremeyeceğim birçok yerden geçtim. Hardcore bir 4x4 sistemine sahip olmasa da kaç kez 4 tekerlek fren diskine kadar çamurlardan çıktım, sadece çok hafif bir balata kokusu oldu. Ayrıca kış lastiğiyle beraber kışın çok iyi bir performans gösteriyor.

Şanzıman konusunda böyle talihsiz bir başlangıç yaptığından dolayı bunları yazma gereği duydum. Güzel bir şanzıman olmasına rağmen maalesef ısınma uyarısı yüzünden herkeste bir ön yargı oluşturdu. Dediğim gibi, çok derin çamurlardan yüksek devir ve patinaj hızıyla çıktım, fakat çok uzun sürmedi bunlar. İlk zamanlar uyarı eşiği o kadar düşüktü ki, aradaki fark bariz bir şekilde anlaşılabiliyor. Yine de, bunun çift kavramalı bir şanzıman olduğunu unutmadan ve fazla hırpalamadan kullanmak daha iyi olacaktır. Çok daha zorlamama rağmen uyarı eşiğine henüz ulaşamamış olsam da, bir yerde isyan edecektir.

Bunların dışında herhangi bir sorunuz, merak ettiğiniz bir şey varsa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
hocam güzel yazınız için çok sağolun yaşadığınız sorun dışında menmunmusunuz ve sizce lpgye gerek varmı?
 
hocam güzel yazınız için çok sağolun yaşadığınız sorun dışında menmunmusunuz ve sizce lpgye gerek varmı?
Araçtan gayet memnunuz. Yalnızca üç konuda canımı sıkıyor. Birincisi, rezalet uzun farları, ikincisi yalnızca sürücü camının otomatik olması, üçüncüsü de multimedya ekranı. Ekran gerçekten dokunmatik, hassasiyeti ve hızı çok iyi fakat fazlaca sade. Kullanımının çok kolay olmasının yanında pek fazla oyuncak ve süsler sunmuyor, kısacası çıkıp esnemiyor. Yalnız navigasyon konusunda daha iyisiyle karşılaşmadım henüz. İsterseniz çiğ köftecileri bile bulup uzaklığa göre sıralıyor. Navigasyonu çok çok çok başarılı, telefonu kullanmanıza hiç gerek bırakmıyor. Bu arada navigasyonun da bir sıkıntısı var: seslendirme başarısız.

Malzeme kalitesi konusu var bir de. Her yerin yumuşacık plastik olmadığını biliyorsunuzdur ancak malzeme kalitesi olarak çok homojen bir yapıya sahip. Arkadakilere ayrı, öndekilere ayrı bir muamele yapmıyor araç. Mesela kapı üstleri çok yumuşak diyemesem de hem önde hem arkada tamamen aynı. Mesela ön tarafa çok yumuşak kapı üstü yapıp arka tarafa leğen plastiği koymamışlar. Ayrıca işçilik kalitesi de gayet başarılı. Esneyen, tıkırdayan yerler hiç yok. Ama tabi ki dış tasarımda verdiği heyecanı içeride pek sürdüremiyor, (bana göre) güzel ama çıkıp esneme durumu burada da yok.

Bir de yakıt tüketimi var tabi. Sakarya'da oturuyorum ve trafik nadiren sıkışır. Şehir içi kasmadan kullanınca 12 litre civarı yakıyor. İlçe aralarında 10 litrenin altına inmek mümkün. Uzun yolda da Eskişehir-Sakarya arası 6.1 değerini elde edebildim. Yakıt tüketimini başlıca artıran unsur trafik ışıkları ve yokuşlar. Yokuşlar ve ışıklar genel olarak tüketimi olumsuz etkiler fakat bu durum 1800 kilogramlık gövdeyle birleşince durum biraz daha dramatik oluyor. Normal kullanımlarda yakıt tüketimi şehir içi - ilçe arası karışık 10-12 litre, şehir dışı 7,5-9 litre diyebilirim. Şehir dışı tüketim hızınıza bağlı olarak çok değişken olduğu için aralığı biraz fazla vermek durumunda kaldım, çok çok dikkatli sürerseniz 7 ve altını görmenizin de mümkün olduğunu söyleyebilirim. Bu değerler size uygun değilse LPG işine girmek yerine 3008'e yönelmenizi tavsiye ederim. Turboyla suyu çıkarılmış ve ağırlıktan dolayı genellikle yük altında çalışan bir GDI motor için LPG uygulaması pek sağlıklı olmayacaktır. Ayrıca 5 yıllık garantiyi de çöpe atmak istemezsiniz. LPG'yi yapan firma garanti verse bile ne kadar güvenebileceğiniz de ayrı bir konu.

Aracı detaylıca anlatmış oldum. Başka bir sorunuz varsa da seve seve cevaplandırabilirim.
 
Son düzenleme:
Valla iki arabayı da kullanmadım etmedim lakin uzaktan bakınca ve detaylara verilen önemden dolayı duygusal olarak 3008 derim.O sessiz cam motoru Allah'ım arabayı gözümde bambaşka seviyelere çıkartıyor.
 
İstanbul Erikli git gel(550km) 1 depo yakıyor Tucson.. sahibi yakıtından ağlıyordu... tabi bu tüketim olayı göreceli ama bence ortalama 11-12 den aşağı yakmaz. Sizde 15k km yapacakmışsınız... çokta az deği...

Ben bu iki araç arasından 3008 i alırdım .. 130 bin vermişken 140bin de verilir, dizel araç alınır diye düşünüyorum .. biri yakıcak 7.5-8lt dizel.. ötekisi 12lt benzin...

Tabiki tüketim problem değil diyorsanız olay tasarım ve iç mekana kalır...
Yine göreceli bir konu ama 3008 bu konuda bence ayrı bir noktada olacak kadar başarılı..

CRV ye de bakalılabilir bu arada.. son hali ne kadar iyileşti yakından incelemek lazım
 
Araçtan gayet memnunuz. Yalnızca üç konuda canımı sıkıyor. Birincisi, rezalet uzun farları, ikincisi yalnızca sürücü camının otomatik olması, üçüncüsü de multimedya ekranı. Ekran gerçekten dokunmatik, hassasiyeti ve hızı çok iyi fakat fazlaca sade. Kullanımının çok kolay olmasının yanında pek fazla oyuncak ve süsler sunmuyor, kısacası çıkıp esnemiyor. Yalnız navigasyon konusunda daha iyisiyle karşılaşmadım henüz. İsterseniz çiğ köftecileri bile bulup uzaklığa göre sıralıyor. Navigasyonu çok çok çok başarılı, telefonu kullanmanıza hiç gerek bırakmıyor. Bu arada navigasyonun da bir sıkıntısı var: seslendirme başarısız.

Malzeme kalitesi konusu var bir de. Her yerin yumuşacık plastik olmadığını biliyorsunuzdur ancak malzeme kalitesi olarak çok homojen bir yapıya sahip. Arkadakilere ayrı, öndekilere ayrı bir muamele yapmıyor araç. Mesela kapı üstleri çok yumuşak diyemesem de hem önde hem arkada tamamen aynı. Mesela ön tarafa çok yumuşak kapı üstü yapıp arka tarafa leğen plastiği koymamışlar. Ayrıca işçilik kalitesi de gayet başarılı. Esneyen, tıkırdayan yerler hiç yok. Ama tabi ki dış tasarımda verdiği heyecanı içeride pek sürdüremiyor, (bana göre) güzel ama çıkıp esneme durumu burada da yok.

Bir de yakıt tüketimi var tabi. Sakarya'da oturuyorum ve trafik nadiren sıkışır. Şehir içi kasmadan kullanınca 12 litre civarı yakıyor. İlçe aralarında 10 litrenin altına inmek mümkün. Uzun yolda da Eskişehir-Sakarya arası 6.1 değerini elde edebildim. Yakıt tüketimini başlıca artıran unsur trafik ışıkları ve yokuşlar. Yokuşlar ve ışıklar genel olarak tüketimi olumsuz etkiler fakat bu durum 1800 kilogramlık gövdeyle birleşince durum biraz daha dramatik oluyor. Normal kullanımlarda yakıt tüketimi şehir içi - ilçe arası karışık 10-12 litre, şehir dışı 7,5-9 litre diyebilirim. Şehir dışı tüketim hızınıza bağlı olarak çok değişken olduğu için aralığı biraz fazla vermek durumunda kaldım, çok çok dikkatli sürerseniz 7 ve altını görmenizin de mümkün olduğunu söyleyebilirim. Bu değerler size uygun değilse LPG işine girmek yerine 3008'e yönelmenizi tavsiye ederim. Turboyla suyu çıkarılmış ve ağırlıktan dolayı genellikle yük altında çalışan bir GDI motor için LPG uygulaması pek sağlıklı olmayacaktır. Ayrıca 5 yıllık garantiyi de çöpe atmak istemezsiniz. LPG'yi yapan firma garanti verse bile ne kadar güvenebileceğiniz de ayrı bir konu.

Aracı detaylıca anlatmış oldum. Başka bir sorunuz varsa da seve seve cevaplandırabilirim.
sağolun hocam elinize sağlık başka sorum yok biraz değerlendirdikten sonra kodiaq ve 2017 peugeot 5008 ide beklemeye karar verdim tuscon ve 3008 hem ben hemde ailem için tam uygun bir araba değil sanırım :D
 
Tabiki 3008, 5008 in işini görmez ama bence Tucson da görmez. Size büyükçe bir araç lazım.
Renault Grand Scenic, Ford Grand Cmax daha büyük 5008 in yerİni doldurabilecek araçlar..

Bir tavsiye, kimse bahsetmemiş sanırım ama bence Nissan Xtrail de size uygun olabilir..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...